PDA

View Full Version : Minotaur Fuzz & Burn



rik-92
20 april 2015, 15:36
2 weken geleden ben ik bij een filmpje van dit pedaal terecht gekomen en na dit bekeken te hebben vond ik het te gek. Dit kleine bedrijf is afkomstig uit Griekenland en maakt handgemaakte pedalen, tot nu toe alleen deze nog maar.

Een fuzz en overdrive in 1 pedaal, zowel apart en samen te gebruiken.
Het klinkt als een oude Orange of Matamp versterker die vol aan het blazen is.

Na 2 weken lang het filmpje vaker gekeken te hebben dan ik wil toegeven en wat contact gehad met het bedrijfje zelf en met mensen die er al één hadden aangeschaft, heb ik vandaag toch maar besloten om er één aan te schaffen.

Ik kan niet wachten tot deze binnenkomt!

https://www.youtube.com/watch?v=W2Pov0GghpA

Mitch
20 april 2015, 21:12
Voorpret, gotta love it :listen:

Brum
20 april 2015, 21:30
Het is overigens niet het enige pedaal van Minotaur. Ze hebben ook een Klon clone (gehad).

Dreverhaven
20 april 2015, 23:46
Ik vraag me alleen af of ik die overdrive niet liever na de fuzz zou hebben. Meestal levert dat een smeriger/ruiger effect op in mijn ervaring. Overdrive ervoor zorgt alleen maar voor meer fuzz. Dat zou je moeten kunnen schakelen bij pedalen waar die twee gecombineerd worden naar mijn idee.

Pepe
21 april 2015, 00:57
Nou, daarmee krijg je de aandacht wel. Van enige valse bescheidenheid heeft ie geen last.

NielsW
21 april 2015, 08:36
Jeeeetje wat een kabaal! Lekker ;-)

Dutch66
21 april 2015, 09:31
Beetje jammer dat de man nauwelijks kan spelen, of hoort dat bij dit soort pedalen?

Tristan
21 april 2015, 22:28
Klinkt wel lekker, ik gok dat het een Meathead / Meathead Dark clone is met een footswitchable boost stage ervoor.
De knop is voor master volume dus reken erop dat je voor de meeste van die sounds flink boven unity gain zal zitten.

rik-92
23 april 2015, 20:19
Ik moet nog een weekje wachten en dan is hij binnen. Ik ben al een tijdje naar de one knob fuzz van Dunwich Amps gekeken, maar met verzenden en importkosten etc etc is dat toch net wat te duur. Deze fuzz is het beste wat ik kon vinden daarna, vooral de extra overdrive ben ik heel benieuwd naar.

maxdb
23 april 2015, 21:04
Uit welk nummer komt die sabbath riff toch ???, ik hoor zo Ozzy invallen maar kan niet op de titel komen aargh!

Tristan
23 april 2015, 21:13
Ja dat Dunwich en D*A*M spul vind ik ook te duur, zeker met de huidige waardeloze eurokoers.

Zelf heb ik een Black Arts Toneworks Pharaoh die ik erg goed vind voor dit soort sounds, de Ritual van hetzelfde merk lijkt misschien wat meer op de Minotaur maar die vind ik net wat minder punch hebben en wat minder direct klinken, ik ben benieuwd hoe die Minotaur het doet.

Een ander betaalbaar merk dat ook dit soort pedalen bouwt is Nine Of Swords, hun Tyrant is naar verluidt een Meathead Dark clone.

pasqual
23 april 2015, 21:36
Uit welk nummer komt die sabbath riff toch ???, ik hoor zo Ozzy invallen maar kan niet op de titel komen aargh!


https://www.youtube.com/watch?v=lboS7psz-qc

maxdb
23 april 2015, 21:38
Uit welk nummer komt die sabbath riff toch ???, ik hoor zo Ozzy invallen maar kan niet op de titel komen aargh!

gevonden : Children Of The Grave dus, had ie wel even in C# moeten stemmen :P

rik-92
1 juni 2015, 12:58
Het is even geleden maar hier een update.

Ik heb het pedaal nu ruim een maandje en het is nu main overdrive pedaal geworden.

De 2 knoppen zijn eigenlijk gewoon volume knoppen, maar regelen ook de intensiteit van de overdrive en fuzz.

De switch is er om te schakelen tussen ''heavy'' en ''heavier''. Op "heavier" is er een stuk meer bas, wat meteen een zwaardere klank geeft.

De fuzz is echt een lekkere flinke fuzz, alsof je continu een orange voluit hebt staan blazen.

De overdrive gaat van subtiele jaren 60 overdrive tot flinke overdrive die je goed in kunt zetten bij de wat zwaardere stukken in kunt zetten. Deze gebruik ik als ''clean'' geluid als ik hem laag zet. Maar voornamelijk toch als subtiele overdrive.

Geweldig pedaaltje, zeker een aanrader als het geluid je ding is!