PDA

View Full Version : Vraagje voor line6 m13 gebruikers



matty
18 april 2015, 22:11
Ik zou graag willen weten of je de poly mode van een boss of-3 kan emuleren, en dan vooral dat je kan instellen dat hij BV enkel voor de laagste 3 snaren een octaaf eronder zet en voor de hoogste 3 snaren niet :)

Alvast bedankt!


Sent from my iPad using Tapatalk

Dutch66
19 april 2015, 15:15
en dan vooral dat je kan instellen dat hij BV enkel voor de laagste 3 snaren een octaaf eronder zet en voor de hoogste 3 snaren niet :)






nee dat gaat niet lukken met een normaal element..

matty
19 april 2015, 17:06
Wat heeft dat met het element te maken? De bossen oc-3 kan dat toch met eender welke gitaar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

matty
20 april 2015, 14:53
dus wat ik bedoel, vanaf 0:40:

https://www.youtube.com/watch?v=51B8bAXGY4s

harrie-beton
20 april 2015, 16:42
Boss noemt het RANGE CONTROL, ik kan die functie niet vinden op de line6 kasten, als je dat effect echt wilt moet je die Boss kopen.

De boss weet niet welke snaren je gebruikt, het maakt gebruik van de toonhoogte. Als je het na zou willen bootsen, splits je signaal: Je laat het ene deel door een EQ lopen die het hoog eraf haalt. De rest laat je door een octaver lopen en deze twee signalen meng je weer..

matty
20 april 2015, 17:03
nee ik had het inderdaad fout uitgelegd.

die nabootsing, kan een m13 dat? of heb je dan een pod hd nodig?
ik wist alleszins niet dat je met die m13 zo je signaal kan splitten

Dutch66
21 april 2015, 10:25
Vergis je niet hoor, je kijkt naar een demo videootje van BOSS, dus tuurlijk gaat de 'tracking' dan goed...
Ik denk dat als je bijvoorbeeld een G op je D snaar speelt (5e fret), dat het voor onze vriend nog best wel
is lastig kan worden... Aan de anderkant bij een aantal synthklanken uit de M5 (of 9,13) is de tracking ook
niet als te best, maar op de e.o.a. manier raak je daar aan gewend en pas je je spel wat aan...


nee, dat gaat niet lukken met een normaal element..

Met een hexafonisch element (dus zeg maar 6 kleine elementjes in 1 behuizing) zou het natuurlijk prima gaan,
iedere snaar heeft dan immers zijn eigen output, maar ja je set-up word dan wel erg uitgebreid.


Je laat het ene deel door een EQ lopen die het hoog eraf haalt.

Zelf denk ik dat dit erg lastig te realiseren is. Je zult een soort EQ kantelpunt moeten creeren met een extreem
steile filter. Vanaf een bepaald (frequentie)punt moet de output immers nagenoeg 0 zijn.
Nou goed, dan zou je nog kunnen denken om daar dan weer met een gate te gaan werken... pfff..

Weer je wat?, koop die BOSS maar gewoon, dat is achteraf gezien toch het makkelijkste... :seriousf:

Maar nogmaals met de M5,9 of 13 dat gaat dit allemaal niet lukken ben ik bang..

matty
21 april 2015, 19:27
Ja dat dacht ik al :) grappig dat een klein bossen pedaaltje het wel kan en zo een Mega doos van line6 'niet :) en btw: dan auerbach oa gebruikt die pedaal ook dus ik denk dat de tracking wel meevalt ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dutch66
22 april 2015, 10:02
google is boss oc-3 (bad) tracking - ;)