PDA

View Full Version : Mogelijk buizen probleem Orange TH30



petpas
17 april 2015, 12:57
Afgelopen maandag viel ineens mijn overdrive weg en kwam er alleen een clean geluid uit mijn gain channel van mijn Orange TH30 combo.

Zou dit aan de buizen kunnen liggen (12ax7) die in de preamp zitten of misschien ergens anders aan. Zou t zonde vinden om een reparateur in te schakelen als ik alleen de 2 preampbuizen hoef te vervangen.

Als ik de amp aan de achterkant open schroef zie ik nog wel een zwak lichtje in beide buizen.

arjanb01
17 april 2015, 13:09
Klinkt als een buizen probleem. Gewoon de pre amp buisjes vervangen en kijken wat er gebeurt. Ik weet niet of the orange auto biased of niet. Kan je dit zelf, zelf doen en anders een tech inschakelen.

petpas
17 april 2015, 13:35
Welk merk buizen raden jullie aan? Electro hamonics of JJ of ..??

Bernardduur
17 april 2015, 13:40
Klinkt eerder als een kanaal schakel probleem......... ik denk niet dat een buizen swap het zal verhelpen..... maar je kan het altijd proberen!

petpas
17 april 2015, 13:46
Klinkt eerder als een kanaal schakel probleem......... ik denk niet dat een buizen swap het zal verhelpen..... maar je kan het altijd proberen!

Hmmm klinkt als een bezoekje naar een reparateur (of iemand met meer verstand van amps dan ik ;o))

cluseau
17 april 2015, 19:15
Kan aan een buisje liggen maar acht die kans niet groot. Dat ze maar een beetje branden is normaal, soms is het zelfs heel lastig te zien maar een gloeidraad zelf gaat zelden stuk. Een preampbuisje is niet zo duur dus kun je even mee experimenteren. Heeft niets met bias te maken. J/J klinkt een beetje warm waar EH wat meer bite heeft. Tis maar net waar je van houd. Eerlijk gezegd denk ik net als bernardduur dat er met de kanaalomschakeling iets aan de hand is. Je kan toch zelf ook waarnemen of dat werkt?