PDA

View Full Version : wat denken jullie van deze blackface???



Lucky
15 juli 2003, 13:51
sorry geen plaatje.... :razz:

het gaat om een 1980 blackface vibrolux rev
Ik las ergens dat dit in principe 70's silverfaces zijn met een ander jasje aan. er zit geen mastervol. op de setup is identiek aan de versies van voorgaande jaren.
Is dit een kat in de zak of een leuke amp met een stoer uiterlijk?

alvast bedankt!

Al
15 juli 2003, 19:06
het gaat om een 1980 blackface vibrolux rev
Ik las ergens dat dit in principe 70's silverfaces zijn met een ander jasje aan. er zit geen mastervol. op de setup is identiek aan de versies van voorgaande jaren. Is dit een kat in de zak of een leuke amp met een stoer uiterlijk? alvast bedankt!

Lucky, zijn prima versterkers. Hetzelfde als een sf. Handgemaakt en robuust.

Al

B.face
15 juli 2003, 21:35
het gaat om een 1980 blackface vibrolux rev
Ik las ergens dat dit in principe 70's silverfaces zijn met een ander jasje aan. er zit geen mastervol. op de setup is identiek aan de versies van voorgaande jaren.
Is dit een kat in de zak of een leuke amp met een stoer uiterlijk?

op zich goeie amps > echter spaanplaat cabinet i.p.v. hout ( klinkt minder ), en verder qua trafoos/caps e.d. toch niet helemaal vergelijkbaar met ALLE voorgaande silverfaces, alleen met de allerlaatsten.
Ook de speakers zijn niet de besten > dus prima ampie , zéker als basis om wat zaken aan te verbeteren , maar dan moet WEL de prijs oké zijn en niet "opgevoerd".

b.face

Lucky
16 juli 2003, 09:54
2x10 CTS speakertjes...
Trafo uit 1979
wel gereviseerd en afgesteld

Wat is "opgevoerd" precies...kun je me dat uitleggen?

B.face
16 juli 2003, 13:01
Wat is "opgevoerd" precies...kun je me dat uitleggen?[/quote]

onnodig dure prijs omdat het een " blackface" Fender is.

b.face

Lucky
16 juli 2003, 13:55
wat zou een aardige indicatie zijn als prijs voor zo'n ampje....

B.face
16 juli 2003, 20:18
wat zou een aardige indicatie zijn als prijs voor zo'n ampje....

ligt aan de staat waarin ie verkeert, caps, buizen, uiterlijk e.d.
maar 700 is goedkoop > 1200 lijkt me duur.

b.face

Lucky
16 juli 2003, 21:32
Thankx B face!!

nog een vraagje.
Er staat ook een "custom" vibrolux 1995 (blonde) te koop op gitaarmarkt.
Hoe zou je die blackface vergelijken met die custom...

Ze staan er beiden tussen onderaan het rijtje:
http://www.ampwares.com/ffg/index.html

jpb
16 juli 2003, 23:05
Een blackface uit 1980 is gewoon geen blackface, ookal heeft 'ie een zwart front. Verder zijn er gewoon te veel verschillen (componenten, constructie, speakers, lead-dress, circuit etc etc.) met de echte blackfaces (1963-1967). Verkopers die dat benadrukken hebben het OF niet goed begrepen, OF ze willen je een poot uitdraaien.
Het kan overigens best een goede amp zijn, maar dat is een ander verhaal.

Lucky
16 juli 2003, 23:11
klopt!
Ik heb een beetje reasearch gedaan. Het schijnt dat Fender van ongeveer 80 tot 82 de "ordinaire" silverfaces in een blackface jasje stopten om de in elkaar zakkende markt voor silverfaces te compenseren.
Het is lettelijk een silverface met een ander frontje.

Maar goed...de prijs lijkt fair voor wat het is. Hij schijnt erg goed te klinken en er goed uit te zien. Ik ga luisteren en dan zie ik wel.
En als het een "echte silverface" is kan ik hem altijd nog laten blackfacen.

jpb
16 juli 2003, 23:52
Ik weet niet waarom Fender toen weer een zwart frontje maakte. Originele blackfaces (en brownf. en tweeds) raakte je toen aan de straatstenen niet kwijt. Iedereen had Mesa's enzo en hoe meer watts, hoe beter wat toen de leus.
Nogmaals, ik weet niets over die vibrolux, maar wat Al erover zegt kun je wel geloven. succes.

B.face
17 juli 2003, 09:59
[quote="Lucky"]Thankx B face!!

nog een vraagje.
Er staat ook een "custom" vibrolux 1995 (blonde) te koop op gitaarmarkt.
Hoe zou je die blackface vergelijken met die custom...

ik zou altijd voor de ouwe kiezen > die is handgebouwd. Dus ook makkelijker aan te passen, en betere kwaliteit onderdelen ook.

b.face

SteavisSmokin
17 juli 2003, 16:17
Maar die 'custom' Vibrolux klinkt in ieder geval al erg goed en is speel klaar! :-D

Lucky
17 juli 2003, 16:19
Maar die 'custom' Vibrolux klinkt in ieder geval al erg goed en is speel klaar! :-D

:-D :oops: :roll: :-D

pomtidomtidom

B.face
17 juli 2003, 17:00
Maar die 'custom' Vibrolux klinkt in ieder geval al erg goed en is speel klaar! :-D


..................ENNNNnnnn nog steeds niet verkocht blijkbaar :razz:

b.face

Mr.Jay
17 juli 2003, 17:03
Maar die 'custom' Vibrolux klinkt in ieder geval al erg goed en is speel klaar! :-D

EERLIJK Steven :
als JIJ objectief je mening gevraagd werd ( zonder jouw eigenbelang van verkoop van je CVR natuurlijk ..) wat de betere cvan die twee was > zou JIJ ook adviseren voor die '80 Vibroluxreverb, toch !???

( of stel je me teleur ? )

Jay

SteavisSmokin
17 juli 2003, 17:30
..................ENNNNnnnn nog steeds niet verkocht blijkbaar

Inderdaad, die hele markt ligt op zijn gat (hoor dat van een hele hoop mensen, dus ben niet de enige).


Jay...de CVR is een erg goed klinkende amp (1 van de beste die fender deze dagen maakt if you'd ask me, en da's geen verkoop praat) alleen vanwege PCB board verder moeilijk te modden zoals jij ook weet. Vandaar dat ik een '77er gekocht heb en deze te koop heb staan -> wilde een MID pot en wat andere mods uitvoeren en dan is PTP toch een stuk makkelijker..