PDA

View Full Version : magneetjes isoleren.



SNiXMusic
12 april 2015, 19:38
Kun je het magnetisch veld van pickups verminderen? Dus bepaalde polepieces uitschakelen? Met tape ofzo.....

Tabula Rasa
12 april 2015, 19:41
Omlaag draaien. Soms kan je bobbins omlaag persen. Welk element gaat het om?

SNiXMusic
12 april 2015, 19:45
Klankgat element. Single coil. Geen losse pooltjes.

Plant
12 april 2015, 21:30
Zeer bekend probleem. Bij bronze snaren komen de onomwonden snaren (met name B) naar verhouding veel harder door. Als je een element zonder verstelbare polepieces hebt (b.v. zo'n 'houten' Dean Markley) ben je de sigaar. Ik snap niet dat zo'n fabrikant dat niet intern compenseert.

Ik heb zelf 2 verschillende klankgatelementen met verstelbare polepieces en met name voor de B zitten die helemaal tegen de bodem van de elementen aan gedraaid.

Met tape ga je dit niet compenseren. Je zou het stukje element voor de B en hoge E snaar juist weer wat magnetisch moeten afschermen.

edit: kijk, dit is gewoon nodig:

http://www.harmonycentral.com/forum/filedata/fetch?id=31129719&d=1398382764

SNiXMusic
12 april 2015, 22:14
Hm. Dat zou juist ideaal zijn in mijn geval. Want de interne transducers zijn op de b en de e juist vrij zwak. Misschien niet goed bevestigd, maar is enorm gedoe om dat vast te stellen.

Plant
12 april 2015, 23:23
Welk element heb je? Heb je evt. de mogelijkheid om het gehele element iets schuin in het klankgat te plaatsen, dus aan de baskant meer naar de snaren toe en aan de hoogkant zo diep mogelijk? Bij een Dean Markley ProMag die ik had gaven ze dat aan in de handleiding en was daar ruimte voor in de bevestiging, maar bij mij hielp dat niet afdoende.

SNiXMusic
13 april 2015, 06:54
Gaat om een Lace California. Ik krijg hem morgen binnen. Zit nu een K&K pure mini in.

Plant
13 april 2015, 11:05
Je hebt het element nog niet eens :???:
Kijk dan eerst maar eens wat die Lace California zo doet, misschien heeft deze fabrikant wel z'n huiswerk gedaan.