PDA

View Full Version : 'Silverstar' gitaar???



Rogueny
12 april 2015, 14:28
Hallo luitjes,

Ik ben een beginnend gitarist en zag laatst 2e-hands een leuke Les Paul achtige gitaar van het merk 'Silverstar'. Vermoedelijk een beetje Epiphone kwaliteit. Van het merk had ik nog nooit gehoord dus ik heb geprobeerd om er wat over te vinden op internet. Dit helaas zonder resultaat. Enige link die gelegd werd tussen gitaren en silverstar kwam bij Tokai uit. Echter maken zij alleen stratjes met de naam Silverstar er op waardoor die lijn dus ook doodloopt. Volgens de verkoper is de gitaar van Koreaanse komaf. Ik vroeg me af of een van jullie misschien ooit zo'n gitaar heeft gezien of gehoord en wat de ervaring er mee was. Ook vraag ik me af hoe veel het ongeveer waard is.

Alvast bedankt! :)

mvg,

Marten

floydian666
12 april 2015, 15:02
Eerste hit op google kom ik gewoon hier op uit : http://eilandmuziek.nl/gitaren/elektrische-gitaren/urk500.html
silverstar urk 500 , die worden denk ik via urk op een vissersbootje binnengesmokkeld :)

jpdb
12 april 2015, 15:15
Silverstar is een merknaam afkomstig uit de Koreaanse Unsung fabriek. erg leuke gitaren van behoorlijke kwaliteit. Wel noodzakelijk om een en ander goed af te stellen (of laten doen), maar dan heb je een gitaar waar je lang plezier van kan hebben. Zelf heb ik er twee ;Siverstar American eagle en Silverstar Dragon, dit zijn Ibanez afgeleiden. ben er erg tevreden over. Enigst detail wat men als storend kan ervaren is dat er "SS" op de headstock staat... toch is er niets germaans aan deze gitaren. waarde komt overeen met Epiphone, 2e hands wellicht lager dan Epi.

groet Jean Paul

nickofzo
12 april 2015, 18:09
ooit bijna deze gekocht, https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/a_exif,c_limit,fl_progressive,h_620,q_85,w_620/v1399239254/ewohdz4u8t3roglojfk9.jpg

Zeer degelijke kwaliteit van wat ik me herinner.

RS-Rik
12 april 2015, 22:07
Was dat bij een of andere gozer in haarlem toevallig?

Dutch66
13 april 2015, 09:35
Hallo luitjes,

Ik ben een beginnend gitarist en zag laatst 2e-hands een leuke Les Paul achtige gitaar van het merk 'Silverstar'. Vermoedelijk een beetje Epiphone kwaliteit. Van het merk had ik nog nooit gehoord dus ik heb geprobeerd om er wat over te vinden op internet. Dit helaas zonder resultaat. Enige link die gelegd werd tussen gitaren en silverstar kwam bij Tokai uit. Echter maken zij alleen stratjes met de naam Silverstar er op waardoor die lijn dus ook doodloopt. Volgens de verkoper is de gitaar van Koreaanse komaf. Ik vroeg me af of een van jullie misschien ooit zo'n gitaar heeft gezien of gehoord en wat de ervaring er mee was. Ook vraag ik me af hoe veel het ongeveer waard is.

Alvast bedankt! :)

mvg,

Marten

Marten, waar zijn de pic's ?