PDA

View Full Version : Wat wil je van je gitaar pick-up?



Lucid
11 april 2015, 20:31
Hoi Gitaarnetters!

Ik ben bezig met een klein onderzoek naar wat mensen motiveert om wel of niet van gitaar pick-up te wisselen.
En waar dan beter te beginnen dan bij Gitaarnet. Ik hoop natuurlijk wel dat ik hier in het juiste subforum zit. Zoniet zouden de mods dit dan willen verplaatsen naar de juiste?

Wat zoeken jullie uit je gitaar pick-up?
Wil je graag net zo klinken als je held?
Wil je graag zo clean mogelijk geluid?
Of wil je graag de oren van iedereens hoofd blazen?
Uiterlijk is dat nog belangrijk?
Wil je veel aansluitmogelijkheden?
Andere redenen of wensen zijn natuurlijk ook heel fijn om te weten

Laat het weten. En natuurlijk graag zoveel mogelijk motivatie waarom je wilt wat je wilt!

De reden dat ik dit graag wil weten is dat ik bezig ben mijn eigen bedrijfje op te starten. en ik zou graag willen weten wat mensen nou echt zoeken. Bijvoorbeeld willen mensen een pick-up die opvalt of juist niet, hele lage of hoge output?


Ik zal zelf beginnen.
Ik ben Merijn, en ik speel nu zo'n 20 jaar gitaar. Wat ik zelf zoek is een zo gebalanceerd mogelijke pick-up zodat ik met mijn gitaarversterker mijn uiteindelijke geluid kan maken. Ikzelf vind de lagere output pick-ups beter klinken, de distortion laat ik mijn versterker wel doen :blast:
Ik heb veel blackmetal gespeeld en ik vond het altijd erg moeilijk om in die muur van geluid de melodieen naar voren te laten komen. Dus werd het voor mijzelf een zoektocht naar een pick-up die zowel zwaar als duidelijk kan klinken.
Ik ben absoluut geen leadgitarist dus ikzelf hoef niet te coiltappen. dus gewoon 2 draadjes per pickups is genoeg voor mij.
Uiterlijk vind ikzelf niet het belangrijkst maar als hij mooi kan zijn is het altijd meegenomen :cooler:

Vriendelijke groet,
Merijn.

D3nnis
12 april 2015, 08:02
Wat ik zoek in een element is afhankelijk van wat ik met die gitaar denk te willen gaan doen. Voor een hank marvin geluid kies je geen EMG 81 of zo.
Buiten dat, voor wat ik "standaard" doe, of eigenlijk het meeste doe, gebruik ik in ieder geval in de brug over het algemeen een element met wel wat mid. Clean niet altijd even mooi, maar het komt de distortion wel ten goede vind ik.
De bare knuckle pickups nailbomb is zo'n beetje mijn referentie. Deze klinkt wel hard, maar heeft niet de hoogste output die te koop is. Reden om wel ooit voor meer output dan "heel laag" te gaan is eigenlijk dat mijn beleving was dat je dan iets meer focus in het overstuurde geluid hebt (ik gebruik vrij "losse" versterkers).
Gitaren met andere elementen zitten vwb output bij voorkeur in het zelfde gebied, anders blijf ik knoppen draaien, dus eea wordt ook wel wat door mijn eigen historie bepaald.
Actieve elementen, bijvoorbeeld EMG 81,85,60, etc. kan ik niks mee, weet niet waarom, het klinkt zo gladjes. Clean zou ik het nog wel kunnen waarderen (behalve de 81 dan).
Dat output verhaal is wel een puntje trouwens. Ik heb 1 gitaar met P90's, en zou willen dat die wat meer output had, maar alle P90's in de higher output categorie bevallen me vwb cleane sound een stuk minder, op de diverse filmpjes in ieder geval, dus daar ga ik niet uit komen, meer output en wel die P90 helderheid.
Humbuckers heb ik het liefst met 4 draadjes, zodat ik in ieder geval zelf nog kan kiezen of ik iets met splitten doe of niet.

Uiterlijk....als ik een mooie prs gitaar zie dan kan ik kwijlen. Zelfde bij een mooie les paul. Of bij een ander model. Maar ik heb nooit dat als ik een element zie dat ik denk "wauw wat mooi, die wil ik hebben", waar dat bij gitaren wel het geval is.
Zolang ze maar niet knalgeel of roze zijn...

Erik de Perik
18 april 2015, 00:44
Ik speel ook al een tijdje gitaar en wat mij en veel leeftijdsgenoten opvalt is, dat we destijds vonden dat de versterkers weinig gain hadden, we gingen op zoek naar hetere pups (DiMarzio's bijv.) en draaiden deze zo dicht naar de snaren als maar kon.
Inmiddels ouder en eigenwijzer geworden, spelen we graag op de versterkers uit diezelfde periode en doen dat met pups die weinig output hebben en een eindje van de snaren af staan. Het is natuurlijk ook maar net wat je horen wilt. High output, dicht op de snaren en de gain op 11 gaat ruim ten koste van definitie en dynamiek.
Ik heb recent 2 Harley Benton gitaartjes gekocht. Prima dingen, maar die elementen zijn te heet. Had ik vroeger nooit gevonden.

dml
18 april 2015, 09:40
Voor de brug kies ik het liefst een high output element. Ben totaal geen liefhebber van vintage of medium output. En nee, ik draai 'm niet zo dicht mogelijk bij de snaren. Ik ben van mening dat je spel met juist een high output HB dynamischer kan zijn dan met een HB met lage output, ook het spelen met je volumepot heeft m.i. dan een groter bereik. Uiteindelijk is het toch naar jouw smaak de juist balans vinden tussen de output van je gitaar en de gain van je versterker.
In een ver verleden geëxperimenteerd met verschillende magneetsoorten, wat ik vandaag de dag afdoe als geneuzel in de marge (excuses voor degene die zich nu aangesproken voelt). In 9 van de 10 gevallen voldoet een Gibson 500T aan mijn wensen, of dat nu om een LP, Tele of Strat gaat, of welk model, houtsoort en bouwwijze dan ook. Bij de nek meestal een Gibson 57 Classic of Dimarzio Bluesbucker. Als het om actief gaat ben ik van 81 + 60 naar 85 + 60 gegaan.
Uiteindelijk kan ik uit elke gitaar of elk element wel mijn sound halen, ook al ligt bij de genoemde combi's mijn voorkeur enigszins.

arjanb01
18 april 2015, 10:31
Same here. High of low output boeit niet zo. Ik kan juist veel met emgs omdat ze juist door te spelen met de volume pot verschillende sounds voortbrengen. Ook low output pickups kan je zo gebruiken, alleen zet ik de amp dan wel harder waardoor je buizen harder werken moeten.
Voor alles is wat te zeggen, maar heb geen voorkeur voor pickups. En laat gitaren altijd origineel, in tegenstelling tot vroeger, toen ik strats met allerlei pickups gebruikte.

kirito
18 april 2015, 10:58
ikzelf gebruik liever geen actieve pickups. die klinken in het begin goed, maar beginnen me na een tijd te irriteren. dan heb ik liever een lagere output van een passieve humbucker. wat ik zoek is een goede definitie, aangezien ik die lage output toch maar weer gebruik om extreme metal te spelen en me daarbij graag laat verleiden er een jazzakkoordje tussen te gooien. ik ben ook van plan om met mijn akkoordenvoicing te gaan experimenteren, dus dan is die extra definitie mooi meegenomen. verder heb ik graag dat de neckpickup helderder klinkt dan de brugpickup. ik kan er wat van krijgen als je opeens je hele setting moet omgooien omdat je opeens van pickups gewisseld hebt. dat is nu met mijn EMG 81/85 set het geval. heb je met de 81 in de brug een scheur van hier tot in tokyo, dan klinkt de 85 in de neck zo dof als wat. die gaan er dus uit van zodra ik de kans heb. ik heb wel liever een single coil clean. daarom zou het niet slecht zijn om een coil tap te hebben, al snap ik dat het niet hetzelfde zal zijn als bij een gewone single coil.

Speeddemon
18 april 2015, 11:01
Voor de brug kies ik het liefst een high output element. Ben totaal geen liefhebber van vintage of medium output. En nee, ik draai 'm niet zo dicht mogelijk bij de snaren. Ik ben van mening dat je spel met juist een high output HB dynamischer kan zijn dan met een HB met lage output, ook het spelen met je volumepot heeft m.i. dan een groter bereik.
Hmm, disagree. Clean spelen, en dan ECHT clean met een DiMarzio X2N, Deactivator of een EMG81 gaat een stuk minder fijn en genuanceerd dan met een low/medium output humbucker. Dus dynamischer? Nee.
Daarbij ligt het ook nog eens flink aan de combinatie met versterker, magneettype, speakers en welke stijl je wil spelen.
Dat een magneettype er niet/nauwelijks toe doet; ook disagree. Bij een Duncan Distortion Neck de dikke ceramische magneet vervangen met een Alnico 5; BAM! Karakter ineens.

Ik heb even kunnen experimenteren met EMG's (81/85 set in een set-neck arched top, string-through body super-strat) en het werd voor mij snel duidelijk (zelfs nadat ik met 24V heb gespeeld ipv 9V) dat ik passieve elementen prefereer. Meer karakter, meer tone.
Anyway, ik kijk voornamelijk voor brughumbuckers naar medium/high output (e.g. Duncan Custom/59 Hybrid, DiMarzio Norton) en hals-humbuckers meer medium output (Air Norton is m'n favo, ook omdat ie zo geweldig goed coilsplit!).
4-aderig is een must; ik bedraad standaard push-pull pots voor coilsplits. Veelzijdigheid is een must en met name voor cleane stukken is een gesplitte medium-output halshumbucker vaak prachtig naar mijn mening.

Qua sound zijn voor mij de kernwoorden: punch, definitie, crunch/harmonics (bij brughumbucker), openheid, karakter, chime (bij halshumbuckers), strak, maar vol laag. Moet niks duns, niks ongedefinieerd en niks modderigs hebben.

beruk
18 april 2015, 11:33
Ben blijkbaar van de hete single coils. Allebei mijn gitaren hebben + 10.0k pickups. Bij een zaten ze nog nog standaard op de gitaar ook.
Bij mijn strat was het onderdeel van de zoektocht om een niet zo'n levendige gitaar (Mex strat uit 2002) maximaal op te pimpen. Waarom? Op grond van wat youtube filmpjes en een gesprek met een gitaarboer toen voor de Fender hot noiseless gegaan. Hoge actie, niet te veel gain op de versterker en een Maxon SD met de distortion op 3 en volume op 7. Lekker.

telerocker
18 april 2015, 11:56
Ik gebruik bijna uitsluitend BKP's. Sommigen zijn er lyrisch over, anderen minder. Prettig vind ik de transparantie, ook met veel gain, en het dynamische karakter van dit merk pickups. Ik heb low- en mediumoutput BKP's: Crawler, Irish Tours, Mules. Ooit ook een HSS-set VHII/Mother's Milk gehad. Ook mooie pickups. Ik zou ook nog wel eens een setje Kloppmanns willen proberen. Duur, maar schijnt erg mooi te zijn.

D3nnis
18 april 2015, 12:42
Ik gebruik bijna uitsluitend BKP's. Sommigen zijn er lyrisch over, anderen minder.

Ik vind ze ook geweldig, bij veel andere pickups is het net of er een deken over je speaker ligt. Ik gebruik Irish Tour, Nailbomb, Warpig, Cold Sweat. De Rebel Yell vind ik ook ok, maar heb ik zelf nog niet.
Enige element van BKP dat ik tot nu toe teleurstellend vond is de Apache. Vond hem rafelig en dun. En dat terwijl anderen er erg mooie geluiden mee maken. Zal wel aan mijn te heldere strat liggen.
Maar ja, in mijn MM reflex zitten een paar dimarzio weetikveelwatprecies elementen, die iedereen er huilend uit mikt, maar ik zou ze niet willen vervangen, klinkt zeer ok in die gitaar.

Over BKP...wat is er met dat merk gebeurd? De sets die ik heb zijn allemaal meer dan 10 jaar oud denk ik. Toen was BKP iets duurder dan duncan, maar niet overdreven. Maar als ik de huidige prijzen zie.....wow.
Zoek eigenlijk nog een mooie P90 met stevige output, maar een BKP supermassive kost meer dan €100,-. Dat is echt overdreven.

arjanb01
18 april 2015, 13:39
Grappig hoe veel mensen pickups uit gitaren mikken.
Ik heb een tokai ls150 les Paul met die Japanse paf MK2 pickups die iedereen die zo'n gitaar heeft er gelijk uit haalt. Snap ik niet, vind ze prima klinken, alleen moet je wel zorgen dat je ze goed afstelt qua hoogte zodat ze mooi evenwichtig klinken. Dus de neck pick-up zo laag mogelijk en de bridge redelijk dicht op de snaren maar dicht genoeg zodat de snaren niet tegen de elementen aanlopen.

RS-Rik
18 april 2015, 14:09
ik wil vooral liefde en begrip

Pepe
18 april 2015, 14:43
Dan heb ik nog een coil voor je die single is

Tupelo
18 april 2015, 16:21
Hangt er vanaf wat ik wil doen, maar over het algemeen zoek ik sparkle.
Over het algemeen ben ik geen fan van humbuckers, terwijl ik de Kent Armstrong mini humbucker op mijn archtop wel weer fijn vind.
Hoe dat komt ?
Sparkle, weinig output, voor mijn gevoel minder compressie, en minder bassig.
En daarmee zijn we er eigenlijk, weinig output, en sparkle.
Ik heb een behoorlijk aanwezige aanslag en vingerzetting, en elementen die te hot zijn versterken dat, elementen met lagere output niet.
Alles wat ik wil peppen, pep ik wel met wat pedalen en op mijn amp.
Niettemin, zeldzame momenten dat ik wil shredden of beuken kan ik wel wat meer output/humbucker gebruiken, om die reden heb ik een little '59 in brugpositie op mijn telecaster, met 20db mid/treb boost/cut doet de truk.
Wil ik wat meer richting soul op mijn telecaster, dan draai ik die mid er juist uit, en schakel ik naar mijn neckpup, een SD vintage nog wat.
Maar goed.
Ik beland eigenlijk steeds meer op mijn Mustang, en uit fase, lekker iel, lekker dun, en dan clean met een bak reverb ter sustain.
Mijn Hofner met Kent Armstrong zit op een vergelijkbaar volume, klein beetje meer.
Prik ik mijn telecaster in op huiskamervolume van mijn Mustang, dan vliegt de kat tegen het plafond en staan de buren aan de deur.
Dus het verschil is aanzienlijk.
Zou ik moeten kiezen, lage output dus, single coil, sparkle, vooral clean, wat belangrijk is.

dml
19 april 2015, 00:09
Hmm, disagree. Clean spelen, en dan ECHT clean met een DiMarzio X2N, Deactivator of een EMG81 gaat een stuk minder fijn en genuanceerd dan met een low/medium output humbucker. Dus dynamischer? Nee.
Daarbij ligt het ook nog eens flink aan de combinatie met versterker, magneettype, speakers en welke stijl je wil spelen.
Dat een magneettype er niet/nauwelijks toe doet; ook disagree. Bij een Duncan Distortion Neck de dikke ceramische magneet vervangen met een Alnico 5; BAM! Karakter ineens.


Mooi hè, dat iedereen zo zijn mening en smaak heeft.
Uiteraard is alles afhankelijk van meerdere factoren maar als puntje bij paaltje komt haal ik ook wel mijn geluid uit jouw gitaren, ook al ligt mijn voorkeur van ingrediënten elders.

telerocker
19 april 2015, 01:06
Ik vind ze ook geweldig, bij veel andere pickups is het net of er een deken over je speaker ligt. Ik gebruik Irish Tour, Nailbomb, Warpig, Cold Sweat. De Rebel Yell vind ik ook ok, maar heb ik zelf nog niet.
Enige element van BKP dat ik tot nu toe teleurstellend vond is de Apache. Vond hem rafelig en dun. En dat terwijl anderen er erg mooie geluiden mee maken. Zal wel aan mijn te heldere strat liggen.
Maar ja, in mijn MM reflex zitten een paar dimarzio weetikveelwatprecies elementen, die iedereen er huilend uit mikt, maar ik zou ze niet willen vervangen, klinkt zeer ok in die gitaar.

Over BKP...wat is er met dat merk gebeurd? De sets die ik heb zijn allemaal meer dan 10 jaar oud denk ik. Toen was BKP iets duurder dan duncan, maar niet overdreven. Maar als ik de huidige prijzen zie.....wow.
Zoek eigenlijk nog een mooie P90 met stevige output, maar een BKP supermassive kost meer dan €100,-. Dat is echt overdreven.

Apache en dun, dat klinkt vreemd. Die heeft juist behoorlijke mids en laag. Verkeerd gesoldeerd of 500k pots gebruikt?

D3nnis
19 april 2015, 07:36
Nee, 250k pots. Verkeerd gesoldeerd kan natuurlijk, maar dat zou dan in stand 2 en 4 te horen zijn toch?
Ik had in elke stand een dun en rafelig, geen leven, geen bottom.

NielsW
20 april 2015, 15:57
Als ik pickups beoordeel is mijn belangrijkste criterium de controle die zij me geven over het geluid. Dynamiek staat bij mij erg hoog (hard vs zacht). De controls (volume, toon) spelen daar natuurlijk een zeer belangrijke rol in. Voelt het 'ingehouden' of 'geknepen', ben ik er snel klaar mee. Zo heb ik echt helemaal niets (meer) met de pickups uit mijn inmiddels verkochte Les Paul studio. Laag voelt begrensd, voelt op een bepaalde manier geknepen en te dik. Ik zet ze tijdens het beoordelen het liefst zo clean en hard mogelijk. Verder is het heel erg gevoelsmatig. Ik speel momenteel erg veel op een 2010 Telecaster en ben helemaal wild van de pickups. Vooral de neck! Heb wel eens noiseless en twisted geprobeerd, maar ik blijf toch bij de stock pickups.

Ik heb ook een ESP met dubbel EMG 81. Prachtig voor strakke metal rhythm. De pickup die alles kan bestaat niet. Hetzelfde geldt voor gitaren en versterkers. Het moet goed voelen met de dingen die je ermee doet.

RS-Rik
20 april 2015, 21:52
Mijn muzieksmaak gezien zou ik een hummiefan moeten zijn. Maar de laatste tijd ben ik inderdaad meer van de single coils. Ik krijg een beetje het idee dat (mits geen hele strakke djent bas strakheid vereist is) het makkelijker is om een singlecoil meer grom te geven dan een humbucker meer sparkle en definitie. Op het moment speel ik veel op een telemaster met een SD Vintage Broadcaster brugelement met een greasebucket circuit. In combinatie met een marshall achtige versterker (blackstar) komen daar de meeste brute ballsy rockgeluiden uit, terwijl het eigenlijk een vrij ielig nasaal kutelementje is.

Bijl
30 april 2015, 15:56
Ik heb in mijn bariton gitaren de EMG 707 vervangen voor de 81-7, omdat ik de 707 teveel output en laag vind hebben.
Mijn favoriete pickup is de Di Marzio Blaze Custom, omdat die op precies de juiste plek zo'n piek in het mid-hoog heeft waardoor distortion lekker crunchy en strak klinkt. Het over the top geluid van de X2N7 kan ik ook wel waarderen.
In de halspositie gebruik ik meestal een DiMarzio Liquifire of Blaze, omdat ze een mooie zingende sustain hebben.

Lucid
30 januari 2016, 22:09
Wow wat is de tijd hard gegaan!

Ik heb niet stilgestaan maar ben wel een paar keer andere richtingen opgegaan maar ook de e-gitaarpickups gaan binnenkort weer eens wat liefde krijgen.
Ik ben het laatste half jaar bezig geweest met de ontwikkeling van een acoustic pickup, na aandringen van een aantal oud klanten.
We gaan nu zo snel mogelijk een geluidsfragment opnemen. dat zal ik dan posten op lucidpickups.com (http://lucidpickups.com) shop is nog niet werkende, ook dat komt er aan.

Maar voor de electrische gitaar zou ik graag 1 of 2 pickups uit willen delen aan belangstellende, enige voorwaarde is dat je met jouw gitaar met je beste sound langs komt voor een vergelijk. Wie ziet dat wel zitten?

Mvg,
Merijn

ps.voor de mensen die niet op linkjes willen klikken, hier een fototje van een acoustisch element
http://i1.wp.com/www.lucidpickups.com/wp-content/uploads/2015/09/lucid-panacea.jpg?resize=300%2C201

Duhsjaak
31 januari 2016, 07:22
Goeiemorgen!
Ik kan zo gauw mijn eerdere post niet terug vinden. Daarin staat dat ik het vermoeden heb, dat ik toch alleen maar weer gratis aan jouw klantonderzoek heb meegewerkt.

Op dit niet commerciële forum zo openlijk je handel naar voren schuiven vind ik niet chique. Wees dan een held en huur een advertentie regel aan de boven of onderkant van de bladzijde. Dan draag je op een bescheiden manier bij aan het voortbestaan van het forum.

Ik heb niet zoveel met regeltjes, maar als je het voetbalveld op loopt om te spelen weet je ook dat je je naar die omstandigheden gedraagt. zoiets speelt hier ook dus.

Als je dus hoort dat iemand je spam heeft gerapporteerd, dat ben ik.
Vriendelijke groet, Gus

Lucid
31 januari 2016, 10:19
Dat is duidelijke taal.
Ik snap dat je je bedrogen voelt. Maar in mijn begin post geef ik aan dat ik een klein onderzoekje wil doen. Omdat ik bezig ben een eigen bedrijfje op te richten.
Nooit heb ik mensen willen misleiden en heb ik dus overal eerlijk en open kaart gespeeld. als ik iets tegen de regels van dit forum doe dan mijn excuses.

Vriendelijke groet,
Merijn

Pepe
31 januari 2016, 10:27
Ik vond het eerlijk gezegd ook raar, zo'n testpanel vraag, alsof het een pot pindakaas betreft. Een pickup kent vele toepassingen en zoveel mensen zoveel meningen, zoals blijkt. En als product ontwikkelaar van pickups zou je je eigen oren toch meer moeten vertrouwen dan meningen van willekeurige voorbijgangers dacht ik al lezend.
De richting die je op wil gaan is al redelijk goed verkend door Lawrence. En die heeft daar massa's literatuur over geschreven.

Brad
1 februari 2016, 00:21
Het heldere en puntige van een single coil gecombineerd met de rondheid en rijkheid van een humbucker

Verder moet het natuurlijk klinken en dan kom ik toch op passieve elementen ondanks het voordeel van actieve elementen dat ze totaal niet gaan rondzingen met veel gain op hoog volume

Een goede passieve humbucker in de brugpositie op een Fender achtige gitaar doet het meestal wel

D3nnis
1 februari 2016, 07:23
Het heldere en puntige van een single coil gecombineerd met de rondheid en rijkheid van een humbucker
Dat is een P90?

Tabula Rasa
1 februari 2016, 07:27
Dat is een P90?
Yep, dat klinkt als een P90.

Duhsjaak
1 februari 2016, 07:30
Dat is duidelijke taal.
Ik snap dat je je bedrogen voelt. Maar in mijn begin post geef ik aan dat ik een klein onderzoekje wil doen. Omdat ik bezig ben een eigen bedrijfje op te richten.
Nooit heb ik mensen willen misleiden en heb ik dus overal eerlijk en open kaart gespeeld. als ik iets tegen de regels van dit forum doe dan mijn excuses.

Vriendelijke groet,
Merijn

Het gaat er niet direct om dat ik me bedrogen voel.
Het gaat erom dat je bedrijf 'gratis' lanceren niet kan. Gratis bestaat niet.

Je toont dat onmiddellijk zelf ook aan.
Je 'geeft' een pick-up weg. Maar daar moet wel een tegen prestatie tegenover staan. Da's dus niet geven. Da's op een andere manier voor je product laten betalen.
Voor een enkel element is dat OK, voor een grootschalige actie kun je dat beter afstemmen met de belastingdienst, anders hangen ze je ballen aan het hek.

Dit forum/deze site is voor de niet commerciële gebruiker gratis, omdat er door de wel commerciële gebruiker een advertentieregel wordt gehuurd.

Een faire situatie die doorsneden wordt door jouw min/min (als tegenhanger van win/win) benadering. Alleen jij wordt er beter van.

Dus mijn mening:
Advertentieregel huren op gitaarnet
Of
Vriendelijk aan Het Bestuur (hoofdletters running gag) van de Noorder Gitaar Dag vragen of ze voor 2016 nog een piepklein standje voor je in kunnen ruimen. Vorig jaar 800 gitaristen plus radio en tv. Da's nog eens gerichte exposure.

Dan ben je fair bezig en kunnen belangstellenden horen waarom jou pups nou zo veel beter zijn dat ze ze nodig moeten willen hebben.

Omdat er veel pupmakers zijn, is de wat hoor ik factor en de gunfactor van doorslaggevend belang. Die goodwill verspeel je op deze popiejopie manier.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
1 februari 2016, 11:46
En als je voor Seymour Duncan werkt is dat anders?

Lucid
1 februari 2016, 14:00
Vriendelijk aan Het Bestuur (hoofdletters running gag) van de Noorder Gitaar Dag vragen of ze voor 2016 nog een piepklein standje voor je in kunnen ruimen. Vorig jaar 800 gitaristen plus radio en tv. Da's nog eens gerichte exposure.


Dank je voor je goede idee, ik ga gelijk kijken naar een standje op de Noorder Gitaar Dag!

Voorderest zou ik heel graag advertentie ruimte willen huren op gitaarnet. Alleen heb ik daar nu nog niet de ruimte voor in het budget, plus de website is nog niet af, dus dan zou ik net even te ver op de zaken vooruit lopen.

Zo'n standje op de Noorder Gitaar Dag zal ook wat kosten maar daar kan ik gewoon mijn product laten zien. Hier kan ik dat nog niet!

Lucid
3 februari 2016, 18:20
Stand is geboekt! kom je een handje geven gus? :)

Duhsjaak
3 februari 2016, 20:11
O zeker.
Sportief gereageerd en nog een mooie exposure ook.
Ik zal je zeker aan de brede manlijke tors drukken.
En weer loslaten, anders geeft het alleen maar geroddel.

Tot volgende maand.
Vriendélijke groet, Gus

En de groeten aan Hendriksje natuurlijk.

@Hendriks
Je weet wel, die ene uit Zuid Denemarken

Ik weet dat je peentjes zweet op je plattegrond. Wie precies waar mag staan en waarom.
Da's voor jullie natuurlijk vreselijk belangrijk. Je bent niet voor niks het Bestuur.
En je hebt niet voor niks een management functie, want de kinderen van de Guitarkid zullen ook wel weer aan moeten treden.

Maar voor een Jan de Lul annex bezoeker zoals ik is een simpele lijst met namen van bedrijven/standhouders genoeg.
Kan ik mij alvast een beeld vormen van het gebodene en de schoonmaakdienst inschakelen voor als ik teveel moet kwijlen.

Please???
Dank.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
3 februari 2016, 20:39
Dank je voor je goede idee, ik ga gelijk kijken naar een standje op de Noorder Gitaar Dag!

Voorderest zou ik heel graag advertentie ruimte willen huren op gitaarnet. Alleen heb ik daar nu nog niet de ruimte voor in het budget, plus de website is nog niet af, dus dan zou ik net even te ver op de zaken vooruit lopen.

Zo'n standje op de Noorder Gitaar Dag zal ook wat kosten maar daar kan ik gewoon mijn product laten zien. Hier kan ik dat nog niet!

Heel tof gereageerd kerel, ik heb nu al interesse in jouw elementen!
Denk dat ik wel kom kijken daar :)

Brad
3 februari 2016, 23:01
Dat is een P90?

Ja die doet het goed wat dat betreft , maar veel humbuckers op een Fender achtige gitaar in de brugpositie doen het ook wel naar behoren

Op een Gibson achtige gitaar is het een ander verhaal

D3nnis
4 februari 2016, 11:13
Ik heb sinds vorig jaar een gitaar met 3 P90's. Standje hals + middenelement is echt wel lekker met die dingen.
Maar mijn god, wat een brom ten opzichte van humbuckers (bij genoeg gain).

FruscianteFan
4 februari 2016, 12:49
Ik heb sinds vorig jaar een gitaar met 3 P90's. Standje hals + middenelement is echt wel lekker met die dingen.
Maar mijn god, wat een brom ten opzichte van humbuckers (bij genoeg gain).

P94 of P100?

Of gewoon Filtertrons, natuurlijk. Alhoewel de P90 meer een allemansvriendje is en de Filtertron wel écht moet shinen in een gitaar.

@ Lucid: Daar kampt elk bedrijf toch wel mee, dat je geld moet hebben om te investeren. Kut voor je. Als mijn band gewoon 15.000 euro in kas had, hadden we niet zo moeilijk hoeven doen over dat album. Je hebt mazzel dat je de sympathie hebt teruggewonnen voordat je als spammerd verwijderd bent ;). Want verkapte spam is het wel, toch?

D3nnis
4 februari 2016, 13:19
P94 of P100?
Of gewoon Filtertrons, natuurlijk. Alhoewel de P90 meer een allemansvriendje is en de Filtertron wel écht moet shinen in een gitaar.


Geen idee, ik heb me eigenlijk nog nooit verdiept in P90's en alle varianten daarop (zowel humbucker als single coil).
Ik heb ook geen idee wat er nu voor elementen in zitten, er staat niks op, dus geen idee in welke richting en vervanger zou moeten zoeken, áls ik ze al zou vervangen, want klinkt best ok.

Lucid
5 februari 2016, 21:51
@ Lucid: Daar kampt elk bedrijf toch wel mee, dat je geld moet hebben om te investeren. Kut voor je. Als mijn band gewoon 15.000 euro in kas had, hadden we niet zo moeilijk hoeven doen over dat album. Je hebt mazzel dat je de sympathie hebt teruggewonnen voordat je als spammerd verwijderd bent ;). Want verkapte spam is het wel, toch?

Noem het hoe je het wilt, ik wou echt een aantal dingen weten en op fora komen veel mensen die over dingen nadenken en daar ook over willen praten. Vanaf post 1 ben ik eerlijk geweest over mijn intenties, neem daarvan wat je wilt. Ik dacht nu wat terug te geven en dat backfirede in eerste instantie, daarna kreeg ik een heel mooie tip aangegeven.
Dus uiteindelijk ben ik heel blij met hoe het liep. Ook een goede les geleerd!