PDA

View Full Version : GLX buizen ampkes.....



muziekschuur
10 april 2015, 13:49
Hela Hola.... Ik was in een gitaarzaak in Dordrecht (aardige mensen daar). En ik liep tegen een GLX buizen amp aan. Is er trouwens in Dordrecht ergens een goeie zaak met serieuze buizen amps? Affijn.... Ik mocht er niet zelf op spelen (duh)... Maar mooie buizen amp. Zag er netjes uit. Maar ik kan nergens wat vinden over deze ampjes?

Iemand?

arcane
10 april 2015, 14:01
Wat ik me kan herinneren zijn dat budget amps uit China. Wat niet betekent dat het niets is.
Maar ik vind het wel erg vreemd dat jij er niet over mocht spelen. Bij zo'n winkel zou ik niet snel meer terugkomen.

cluseau
11 april 2015, 16:36
Alsof door jouw gepingel hun amp stuk kan gaan. Beetje onnozel. ....maar wel aardig dus.

Dutch66
11 april 2015, 18:04
Ik pak de pek en veren vast, hebben we alleen nog ff de naam nodig van die toko...

'niet mogen proberen......' pffff

Tunes
11 april 2015, 21:40
Niet proberen, tja die glx-sen zijn dan ook schuwelijk dure versterkers.
Wat een mafkezen en dan straks zeuren dat ze het niet redden, dat het allemaal zo zwaar is en dat ze kapot gaan.
Wat is de toegevoegde waarde van een winkel, live uittesten, voelen, aaien enz enz.

muziekschuur
12 april 2015, 19:49
Ach, hij spelen en ik aan de knopjes draaien. Wist ik alsnog wat ik weten wilde. Maar ik was onder de indruk van wat ik kon zien. Nette trafo's afwerking erg netjes, klank goed. Ik meen zelfs celestion speaker. Maar geen fabrikant die ik ergens kan vinden?

jutter
12 april 2015, 20:30
Was dat die toko met al die oude gitaren aan het plafond?

muziekschuur
13 april 2015, 21:23
Nope..
Die op de eerste verdieping en op de tweede met dj spul.

Dutch66
14 april 2015, 09:16
Ach, hij spelen en ik aan de knopjes draaien.

Daar begrijp ik zo mogelijk nog minder van.....


GLX komt volgens mij van (Chinese) OEM-fabrikant(en), en de distributie loopt via Bas van den Broek te Hedel.
Als je op hun site even GLX zoekt, kom je de amp tegen met bijbehorende manual waar verder dan weer niets in staat...

Mocht dit echt het 'GLX' en de amp in kwestie zijn, praten we wel over entry-level buizenbakje...

muziekschuur
14 april 2015, 09:42
Ik dacht ook aan Chinese OEM fabrikanten. Wel zie ik wereldwijd allerlei spullen in de range van DAP ook van GLX. Ik realiseer me dat het entry level spul zal zijn. Maar het zat echt deftig in elkaar. Hoe de buizen daarwerkelijk bevestigd zijn (chassis of direct op print) Daar waag ik me niet aan. Maar alles wat je uit een buizen ampje zou willen zat erop:

Celestion 12 inch speaker. Twee kanalen, master volume, reverb.
Nog geen 400 euro. Daar is meer voor te koop. Dat snap ik. Maar de tolex was foutloos en de knoppen en schakelaars waren deugdelijk.
Ik had verwacht wel wat gebruikers te treffen.... Maar helaas.

Hier een plaatje van een 2x12 combo (50 watt)

http://muziekoutlet.com/image/cache/data/bvdb/32728-228x228.jpg

arjanb01
14 april 2015, 10:02
Lijkt een beetje op een fender hot rod deville.
Ziet er op de foto netjes uit. Voor minder heb je een bugera amp, maar de glx zal zeker niet slechter zijn.
Gewoon testen en bevalt hij je, meenemen voor dat geld.
Wel vreemd dat je niks mag testen daar. Je wilt toch zelf de feel van deze amp meemaken voordat je de aankoop doet.

muziekschuur
14 april 2015, 11:21
Ik was nog niet echt aan het kopen. Heb hem in ieder geval gehoord. Ik was tevreden.
Gewoon startende winkeliers die ervaring op moeten doen en hun employees ook moeten leren vertrouwen. valt niet mee tegenwoordig.

Dutch66
14 april 2015, 13:26
Netjes van je..

Met entry-level bedoelde ik trouwens niets negatiefs, maar ik las over het cynisme in de post van Tunes heen....
('schuwelijk duur'), en dacht even dat er nog een ander boetiek GLX amp merk was waar ik dan weer niet van gehoord had, vandaar.

Verder ben ik ook best benieuwd naar dit ampje, dus mocht je tot de koop overgaan zie ik je bevindingen graag tegemoet!

cluseau
14 april 2015, 13:55
Maar het zat echt deftig in elkaar.

Kan wel zo zijn maar wordt er wel eens aan gedacht dat ze ook een keer defect zullen raken? Veel van dit prefab spul is niet eens aan te meten zonder hem kompleet uit elkaar te halen of er moet goede documentatie beschikbaar worden gesteld. Documentatie ontbreekt het maar al te vaak aan met als gevolg veel research en hoge reparatiekosten. Heb ik het nog niet over mods gehad he.

arjanb01
14 april 2015, 14:47
Maar als zo'n amp kapot gaat zijn ze zo goedkoop weer te kopen dat reparatie niet loont.
Je gaat toch een amp van onder de 400 toch niet repareren?

muziekschuur
14 april 2015, 15:23
DAT is dus een punt.....

Maar mijn Schaller spul heeft ook niet allemaal een schema...

Maar als je een jonge guitarist bent zou ik deze amp leuker vinden dan de Fender m80 waar ik noodgedwongen voor koos omdat buizenversterkers niet te betalen waren. ik vind het heel leuk dat je dit soort spul nu kan kopen....

tommus42
14 april 2015, 16:25
Mee eens, mooi spul voor weinig de laatste tijd. Die printen zijn ellendig bij sommig onderhoud, alles loshalen.
Jet City heeft een interessante 100watter, oa. buizengebufferde fx-loop, vraag me af in hoeverre ze als een Soldano klinken:strat:.

muziekschuur
14 april 2015, 16:33
Ik ben wel weg van hun 50 watter combo. Dat heeft een echt clean kanaal....


https://www.youtube.com/watch?v=yI1oTi8fiQY

En London City gaat weer gitaren en ampkes leveren..... Ben benieuwd.

muziekschuur
14 april 2015, 16:40
Maar ik wilde de GLX ampjes hier toch besproken hebben. Veel jonge gitaristen weten niet wat ze moeten kopen, en als dit dan voorbij komt en ze hebben zich hier in kunnen lezen.... heb je toch weer een beter idee van wat je wil... Want koop je Een Roland of zo'n buizen combootje....Ik zou dan nu voor zo'n buizen combootje kiezen.....


https://www.youtube.com/watch?v=x9d3SJhiKVw

En zo'n gitaar erbij.... Ik bedoel weer es wat anders toch?