PDA

View Full Version : Masave Fijnhouthandel : Open Dag 2015



rickkoorman
10 april 2015, 07:42
Hallo mede houtliefhebbers,


Het is weer tijd voor een Open Dag van onze fijnhouthandel. Ik wist niet goed waar dit te posten dus ik heb het hier maar gewoon neergezet. Hopelijk is dat goed.


Wanneer : Zondag 31 mei 2015 12.00-17.00uur

Waar : Creatieve Coorperatie
Esdoornstraat 3
Zwolle

De volgende mensen komen allemaal een demo geven :

SirJacobs Didier -> houtdraaiwerk oa pennen en sleutelhangers. Verder zal hij enkele werkstukken meenemen van de belgische vereniging voor houtdraaiers.

Bosquet (ekko)-> komt met zijn eigengebouwde versie van de mftc-xl tafel. Altijd al eens "live" willen zien ? Dit is dan je kans.

Roeland Brekelmans -> komt dit jaar weer diverse zaken laten zien op het gebied van handmatig houtbewerken. Slijpen/schaven enz enz

Jan Pranger -> Naast een demo van de basisvaardigheden van het houtdraaien laat Jan zien hoe je uit een vierkant blok een doosje/schaaltje kan maken met 3 pootjes!!

Kies voor Hout (Kor) -> komt met zijn eigenbouw fijnstoffilters. Een echte "must"voor iedere werkplaats. Kor weet erg veel over ventilatie en afzuiging, hij kan je vast helpen met je vragen.

Menno Stuurman -> komt met zijn "interlocking puzzles". Hij heeft diverse puzzels mee en laat ook zien hoe hij deze maakt

Houtactief(jorick) -> mijn werkplaatskameraad is er natuurlijk ook, hij zal als een soort allround vraagbaak dienst doen op het gebied van houtbewerking

Sergon Sikking -> komt met enkele gitaren en laat op deze dag ook zien hoe hij deze bouwt.

Marco Krijger -> komt met zijn "templates&jigs" . Hij maakt vele handige hulpmiddelen voor de instrumentenbouwer.

Rikkers (ferdinand)-> komt met zijn basgitaren en legt uit hoe hij deze maakt.

Uiteraard ligt er ook veel hout om te bekijken en eventueel aan te schaffen.

Het gaat weer een leuke middag worden !!

Hopelijk tot dan

Gr

Rick

Cocobolo
10 april 2015, 07:59
Leuk, gezellig, ik denk dat ik ook even langs kom ;)

(zal vast gaan nadenken wat ik mee ga slepen Rick!)

Tabula Rasa
10 april 2015, 08:34
Mooi, Marco en Rick op 1 plek. Probeer te komen en geef van te voren wel ff een bestelling door aan jullie.

RS-Rik
10 april 2015, 10:59
Leuk, ik kom waarschijnlijk wel!

Marcel2
10 april 2015, 18:19
Lijkt me leuk, hopelijk lukt het me deze keer wel om er bij te zijn.

D3nnis
10 april 2015, 18:21
Ik weet niet of het al vaker gezegd is (zal wel) maar een houthandel die in de esdoornstraat zit is cool.

rickkoorman
11 april 2015, 09:13
@d3nnis : Hahaha....dat klopt maar we hebben twee adressen. Dit is de locatie van de grote werkplaats en opslag van de grotere stukken hout. Alle kleinere delen en halffabrikaten liggen bij ons thuis in de houtwinkel. Ik neem er een heleboel mee naar de open dag.

Wat @tabula rasa al schreef...mocht je eaa nodig zijn aan hout of templates dat is het aan te raden om dit ruim voor de tijd al aan te geven.

@cocobolo : Ik heb al een enorm mooie plek in gedachten voor je !!

Rizz
11 april 2015, 09:25
Jaja, ik ben ook van de partij.. Alsnhet een beetje meezit mèt afgebouwde gitaar.. :)

Tabula Rasa
15 april 2015, 04:21
Cool Rizz. Rick, bedankt voor een goeie smoes om eens een zondag op pad te gaan en wat bekenden te zien.

Kim Wilson
15 april 2015, 09:23
Misschien wel even leuk om eens te kijken....

Thiez
15 april 2015, 18:20
Het klinkt wel erg verleidelijk, alleen zwolle is wel weer een eind pissen.... Misschien als het lekker weer is, toch maar de motor uit de kast trekken richting zwolle.

Tabula Rasa
15 april 2015, 18:25
Eind mei zijn de dagen alweer een stuk langer, dus is je reistijd relatief gezien een stuk korter. Gewoon doen dus.

grizzly
16 april 2015, 22:52
Pfffff, heb ik dat, zitten we nog ergens rond Madrid.
Ai, die vind ik serieus vervelend om te moeten missen.

rickkoorman
18 april 2015, 08:24
@grizzly : Dan hou ik speciaal voor jou gewoon een aparte open dag !!

@thiez : Er komen veel bezoekers uit Belgie, enkele zelfs met een camper. die komen al de dag ervoor aan en maken er een weekendje van. Vorig jaar had een groep bezoekers samen een busje gehuurd..tof he!!

Maandag loop ik alles nog eens langs maar volgens mij heb ik aan alles gedacht. Da's wel het voordeel wanneer je dit een aantal keren al hebt gedaan.

Mochten mensen nu al weten wat ze evt nodig zijn aan hout geef dat dan even alvast door. Op de dag zelf kan er namelijk niet gezaagd worden met machines. Evt mag je natuurlijk wel zelf een handzaag meenemen. Echter gaat het op deze dag niet direct om de houthandel maar vooral om het product en de mensen die ermee werken.

rickkoorman
23 april 2015, 18:47
Helaas komt Ferdinand Rikkers niet naar de open dag....maar verder nog genoeg om te zien gelukkig...

grizzly
26 april 2015, 22:26
Er is een klein kinkje in de kabel met onze vakantie. Daardoor moeten we uiterlijk 1 juni terug zijn. Dat kan natuurlijk ook zaterdag 30 mei worden.... heeeeeel misschien kan ik toch nog naar de Opendag.
Gelukje bij een ongelukje, we gaan het zien. :)

pim raaijmakers
26 april 2015, 22:44
Rijdt er iemand vanuit Limburg? Is carpoolen misschien een optie...

hassent
3 mei 2015, 21:15
Ik overweeg ook sterk om die kant op te komen. Lijkt me gezellig als ik zie wie zich nog meer aangemeld hebben! ;)

rickkoorman
17 mei 2015, 10:01
@hassent : Er zullen een heleboel mensen komen. Daarbij ook een aantal kennissen van jou !!

De voorbereidingen zijn in volle gang. Nog een kleine 2 weken en het is zover

Kleine mod-aanpassing, het aanbieden van spullen mag niet volgens de forumregels. Probeer het binnen de grenzen te houden.

hopelijk tot de 31e allemaal

Cocobolo
17 mei 2015, 18:28
Mooi, Marco en Rick op 1 plek. Probeer te komen en geef van te voren wel ff een bestelling door aan jullie.

Verstandig, want het is een open dag en niet echt een verkoopbeurs, dus ik heb niet een boel mallen mee (tenzij mensen er om vragen). Het is voor houtliefhebbers die van alles kunnen maken, maar misschien kunnen we er een aantal 'bekeren' om ook eens aan een gitaar te beginnen :D

Tabula Rasa
17 mei 2015, 20:50
Marco, ie het nog gelukt met mijn mallen?

Cocobolo
18 mei 2015, 23:34
Marco, ie het nog gelukt met mijn mallen?

Die maak ik deze week :) ruim op tijd voor de open dag :)

rickkoorman
20 mei 2015, 08:46
Op onze open dag komt ook iemand laten zien wat het belang is van een goede afzuiging en filtersysteem voor je werkplaats. Heb je vragen hierover ? Kor kan je zeker helpen. Ook over het filtersysteem tijdens het spuiten heeft hij een enorme bak vakkennis.

Gisteren nog even met "cocobolo" gezeten en we hebben beide enorm zin in deze dag.

RS-Rik
20 mei 2015, 22:24
Wel verdraaid, mijn oma viert dan haar verjaardag, en oma, oma is een extreem tof wijf en ik kan het niet over mn hart verkrijgen haar teleur te stellen... Dus ik ben er niet. Maar wél met goede reden!

hassent
21 mei 2015, 18:45
Heren,

Ik had er graag bij geweest maar moet helaas afhaken met legitieme reden.
Ik ben dan naar de L'Alp D'Huzes om m'n neef en nicht aan te moedigen die 3x omhoog gaan fietsen.
In eerste instantie was het niet de bedoeling mee te gaan maar door prive omstandigheden wil ik daar nu zeker naar toe.
Volgende keer ben ik zeker van de partij!

Veel plezier allemaal!

pim raaijmakers
21 mei 2015, 23:25
. Het is voor houtliefhebbers die van alles kunnen maken, maar misschien kunnen we er een aantal 'bekeren' om ook eens aan een gitaar te beginnen :D

neem en paar van jouw backlund-gitaren mee...... daar bekeer je zeker een paar mensen mee.....

Cocobolo
21 mei 2015, 23:27
neem en paar van jouw backlund-gitaren mee...... daar bekeer je zeker een paar mensen mee.....

He, daar had ik niet aan gedacht, dat is misschien wel leuk :D !

Rikkert
26 mei 2015, 18:31
Ik hoop ook weer even langs te komen :)

grizzly
27 mei 2015, 17:32
Net terug uit Spanje, dus zoals het er nu uitziet kan ik ook naar Zwolle.

rickkoorman
29 mei 2015, 07:46
Tof !! tot zondag allemaal !!

rickkoorman
31 mei 2015, 07:06
Het is zover !!!

Tot straks allemaal !!

Rikkert
31 mei 2015, 08:03
Tot vanmiddag!! :)

Marcel2
31 mei 2015, 19:42
Wat een walhalla voor de gitaarbouwer. Ik heb me heel erg ingehouden en slechts 1 flamed maple topje op de kop getikt.

Tabula Rasa
31 mei 2015, 19:45
Body, dikke nekblank, bench cookies, tite bond, mallen. Was leuk.

Rikkert
31 mei 2015, 23:16
Mooie Sipo mahonie neckblank en een prachtige ebben toets!! Maar wat een prachtige maple tops had Rick ook weer liggen zeg!!

rickkoorman
1 juni 2015, 09:31
T was een geweldige dag ! Dank aan iedereen die heeft geholpen en natuurlijk aan de mensen die de dag hebben bezocht. Volgend jaar is er uiteraard weer een Masave Open Dag met weer een wisselend programma....

Heeft iedereen trouwens die mooie gitaar gezien die binnenkort bij mij thuis komt te staan ?

Marcel2
1 juni 2015, 12:08
Die heb ik zeker gezien. Prachtige gitaar!