PDA

View Full Version : Volume pot probleempje op me Strat



sash
15 juli 2003, 00:49
Afgelopen zaterdag is het er nogal wild aan toegegaan in de oefenruimte en nou geloof ik dat m'n volumepot het heeft begeven. Als ik em dichtdraai krijg niet minder volume, maar meer dofheid. Het lijkt wel alsof het een toonregelaar is geworden.

Kan iemand mij vertellen ofdat de pot het begeven heeft, ofdat het iets anders zou kunnen zijn?

X-Pensive Wino
15 juli 2003, 00:51
Afgelopen zaterdag is het er nogal wild aan toegegaan in de oefenruimtewat is wild ?? :wink:

sash
15 juli 2003, 00:53
Je was er zelf bij. Smijten met strats valt voor mij onder wild :D

X-Pensive Wino
15 juli 2003, 00:55
over een maandje of twee lijkt je strat op die van Rory Gallagher :-D :-D

sash
15 juli 2003, 00:57
Niets mis mee :D

Negative K3 fan
15 juli 2003, 01:06
idd die van rory zien er niet verkeerd uit, maar je kunt hem eens losschroeven om te kijken of er draadje los zijn geschoten oid. En tja, wat kost nou een 250kohm pot?

SiNiSTRaL
15 juli 2003, 01:11
10tje
en nog eens: JE MOET GODVERDOMME NIET MET JE GITAAR GOOIEN KNEUS, JE BENT FUCKING CUNT NOBRAIN TOCH NIET?!?!?!?! :P

Negative K3 fan
15 juli 2003, 01:25
10tje??? wtf voor 2 euro heb je er al 1 man

wietse
15 juli 2003, 06:36
voor 2 euro heb je inderdaad wel een andere pot maar zou toch voor een duurdere van betere kwaliteit gaan.
volume pot draai je meestal vaker aan dan de toon pot dus als je daar zo'n goedkoop ding in stopt moet je de boel eerder weer vervangen.
maar heb je hem al open getrokken kan ook wel gewoon een los draadje zijn pots kunnen meestal wel aardig wat hebben.
of je moet er al op gaan slaan op de as daar kunnen ze niet over.

reachie
15 juli 2003, 12:08
Ik denk dat het draadje van de pot naar de aarde losgeraakt is, dat zou kunnen verklaren waarom hij nu als toonregelaar werkt. Is zo gefixt, als je weleens een soldeerbout hebt aangeraakt.

Zo zou de bedrading er iig ongeveer uitmoeten zien:

http://www.guitarnuts.com/wiring/stockstrat.html

Ic3gl0vE
15 juli 2003, 12:28
10tje
en nog eens: JE MOET GODVERDOMME NIET MET JE GITAAR GOOIEN KNEUS, JE BENT FUCKING CUNT NOBRAIN TOCH NIET?!?!?!?! :P

Het is maar een 7ender hoor.
:-D

sash
16 juli 2003, 00:47
Ik denk dat het draadje van de pot naar de aarde losgeraakt is, dat zou kunnen verklaren waarom hij nu als toonregelaar werkt. Is zo gefixt, als je weleens een soldeerbout hebt aangeraakt.

Zo zou de bedrading er iig ongeveer uitmoeten zien:

http://www.guitarnuts.com/wiring/stockstrat.html

Ah mooi zal eens kijken. Ik heb er een schema bijgekregen en heb em al open gemaakt, maar kon niets ontdekken, heb vooral gekeken naar de wiring bij de switch. Thnx.

Nog iemand die weet wat het zou kunnen zijn?

Negative K3 fan
16 juli 2003, 00:51
als er geen draadjes loszitten oid is waarschijnlijk de pot brak en toe aan vervanging.

en als je mazzel hebt krijg je door het solderen nog wat relic-brandplekken op je body :-D

roppie
16 juli 2003, 01:02
wat je ook doet laat 't nie doen! of in ieder geval niet bij waveworld in rijswijk, had een kapotte volume pot. Viel nog onder de garantoe zeiden ze zouden ze wel EVENTJES een nieuwe inzetten GRATIS. Met eventjes bedoelden ze eerst een dag, ze bellen op: pot is niet op voorraad, moet besteld worden blablabla....2 weken later kan ik m'n gitaar eindelijk ophalen en moet nog 10 euro betalen omdat de reparatie langer duurde dan verwacht. Volgens mij is dit niet normaal.... ZO DAT LUCHT OP :D

sash
16 juli 2003, 01:21
Nee laat zeker niets doen. Als ik er niet uitkom laat ik het gewoon doen door een vriend. Zolang het maar geen poen kost ;)