PDA

View Full Version : nieuwe show



frull
7 april 2015, 19:40
Hallo,
We zijn bezig met samenstellen van onze nieuwe show voor de zomer.
De nummers zijn gekozen en ongeveer in volgorde geplaatst voor opbouw show
Ook de overgang tussen nummers zijn gekend.
Nu zijn we nog op zoek naar bepaalde showelementen zodat we ons kunnen onderscheiden van andere bands.
We willen wel geen verkleedpartij zoals bij een partyband.
We zijn een rockcoverband met een goede live reputatie en willen onze fans verrassen met een spetterende show.
Dus alle suggesties zijn welkom
Gr

D3nnis
7 april 2015, 19:53
Lasers, rook, en vooral confetti en danseressen? Of videoschermen met beelden bijpassend bij de nummers, eventueel met de mogelijkheid voor het publiek om te smsen naar een bepaald nummer (of via een app), waarbij de betreffende boodschap dan op de schermen te zien is? Dit laatste alleen bij positief publiek uiteraard....

arjanb01
7 april 2015, 20:02
Idd led schermen, als het geluidsverhuur bedrijf die verhuurt.

Arvoitus
10 april 2015, 14:06
* Banners om het podium aan te kleden (Die zijn spot goedkoop tegenwoordig)
* Confettishooters
* Eigen lichtman die je nummers goed kent
* Goed getimede stroboscoop
* Rookmachines die recht omhoog gaan
* Egorisers
* Rookmachines in egorisers
* Rookmachines en lampen in egorisers
* Had ik al egorisers gezegd?

En ik zag de afgelopen zomer wel regelmatig bands die strandballen/opblaasballen/opblaasgitaren het publiek in gooien, misschien ook een idee?

Eigenlijk wil je alleen/vooral dingen meenemen die een podium/festival standaard niet heeft. Ik zie vaak bands die eigen movingheads of simpele led-lampen meenemen, maar aangezien 90% van de plaatsen waar je optreedt die al heeft is dat niet zo spannend eigenlijk.

Wat is je setlist? Bij sommige nummers kun je wel leuke dingen verzinnen (Een kanon of bel bij AC/DC, vuurwerk bij rammstein, eddie het monster bij een Maiden cover, etc).

D3nnis
10 april 2015, 18:19
vuurwerk bij rammstein

Nee, nee, sterretjes, van dat kindervuurwerk, dat moet het zijn, anders wordt het te gemaakt :D

frull
13 april 2015, 15:09
Die egorisers is een goed idee. Kan ik zelf maken misschien (tips)
Led schermen, is dit in de praktijk haalbaar ivm opstelling (tijdsdruk)

D3nnis
13 april 2015, 18:18
Tijdsdruk? Op festivals of zo? Als je als band iets avondvullends verzorgt heb je weinig tijdsdruk over het algemeen?

frull
13 april 2015, 20:07
Ja, we hebben wel wat festivals deze zomer
Als het avondvullend is dan kan er zeker meer opgebouwd worden
Ook moeten we rekening houden dat er bij die festivals wel eens in daglicht moet opgetreden worden en dan is het werken met licht uitgesloten

budje
18 juli 2015, 07:48
En? Wat is het geworden?

Brad
30 juli 2015, 00:27
* Banners om het podium aan te kleden (Die zijn spot goedkoop tegenwoordig)
* Confettishooters
* Eigen lichtman die je nummers goed kent
* Goed getimede stroboscoop
* Rookmachines die recht omhoog gaan
* Egorisers
* Rookmachines in egorisers
* Rookmachines en lampen in egorisers
* Had ik al egorisers gezegd?

En ik zag de afgelopen zomer wel regelmatig bands die strandballen/opblaasballen/opblaasgitaren het publiek in gooien, misschien ook een idee?

Eigenlijk wil je alleen/vooral dingen meenemen die een podium/festival standaard niet heeft. Ik zie vaak bands die eigen movingheads of simpele led-lampen meenemen, maar aangezien 90% van de plaatsen waar je optreedt die al heeft is dat niet zo spannend eigenlijk.

Wat is je setlist? Bij sommige nummers kun je wel leuke dingen verzinnen (Een kanon of bel bij AC/DC, vuurwerk bij rammstein, eddie het monster bij een Maiden cover, etc).

geef mij maar gewoon het ouderwetse werk, gewoon een goede installatie en spelen maar

Tunes
30 juli 2015, 08:28
geef mij maar gewoon het ouderwetse werk, gewoon een goede installatie en spelen maar

En vol passie en overtuiging (al is het slecht) spelen, DAT maakt voor 80% de show en voor 100% de kick.

D3nnis
30 juli 2015, 12:48
Ja, overtuiging.....laatst nog....intro ban andere gitarist, en dan keihard op standje 11 de beuk erin met een F akkoord.
Tot zo ver ok, alleen jammer dat het een F# moest zijn, overtuigend spelen is dan toch minder :)

Tunes
31 juli 2015, 09:51
Nee hoor, gewoon blijven lachen en kijken alsof het zo bedoelt was.

muziekschuur
1 augustus 2015, 13:54
Een hoed! Leuke frontjes op de gitaar en bas cabinetten.

ACSlater
3 augustus 2015, 13:25
Een hoed!

Ehh die zijn toch alleen voor mannen met een wijkende haargrens dan wel kaalheid?

showband
3 augustus 2015, 13:49
qua show ben ik meer old school.
er is maar een ding wat altijd werkt....


***TETTEN***

muziekschuur
3 augustus 2015, 15:43
Eh Popa Chubby's tieten gezien... Da werkt toch nie zo...

frull
16 augustus 2015, 14:13
We hebben risers gemaakt en hiermee goede reacties gekregen (uitgelicht), in de nabije toekomst gaan we nog wel wat extra moeten toevoegen
Inzet en passie voor het live spelen voor publiek is de hoofdreden waarmee we altijd het meeste succes boekten, maar publiek wil steeds meer beleving en show en we willen hen dit ook aanbieden in een goed totaal afgewerkte liveshow.

Brad
16 augustus 2015, 17:41
Ehh die zijn toch alleen voor mannen met een wijkende haargrens dan wel kaalheid?

Gewoon vragen hoe Ruud Geels dat doet

Tunes
4 september 2015, 11:24
Echt niemand weet nog wie Ruud Geels is, of misschien zelfs wel was (is het al Ruud Vergeels ? )


Een hoed ?

Nee ik vind het toch vaak van kijk mij eens een hoed dragen.
Een bureaustoel op je hoofd dat is wat anders.