PDA

View Full Version : Element (laten) inbouwen in een Taylor



dacrow
7 april 2015, 18:00
Ik zou mijn Taylor 110 willen versterken voor live optredens

Zoals ik begrepen heb koop ik best een feedback buster maar dan kan je uiteraard niets meer bijregelen aan de instellingen (live gebruik)

Het liefst zou ik de jack aansluiten in de knop van de riemhouder zoals de meeste zijn aangesloten.

Ik dacht het ultieme gevonden te hebben met volgend product maar dan loopt de kabel precies over de gitaar heen?

Als de kabel nu langs binnen liep en zo aansluitbaar via de riemhouder dan was dit het ideale natuurlijk!

Fishman NEO FB1 Neo Buster Single Coil klankgat pickup

Misschien nog een vraagje combineren, is er een goed pedaal waar ik het volume mee kan boosten als er een solo is en eventueel reverb toevoegen?

Bedankt

LaurentB
7 april 2015, 21:36
Lijkt inderdaad alsof de kabel over de kast heen moet lopen, met die uitsparing. Maar is dat een probleem dan? Ik had altijd een piëzo-element op mijn spaanse gitaar waarbij dat ook zo was. Ik had wel een klemmetje waarmee de kabel dan aan de zijkant van de gitaar was vastgemaakt, voor de trekontlasting. Maar dat kan ook met een stukje gaffertape.

Dat laatste: een volumepedaal of een combinatie van effectpedalen.

apekop
10 april 2015, 11:25
Ik zou mijn Taylor 110 willen versterken voor live optredens
Zoals ik begrepen heb koop ik best een feedback buster maar dan kan je uiteraard niets meer bijregelen aan de instellingen (live gebruik)


Ik snap niet precies wat je bedoeld. Bedoel je dat de volumeregeling van jouw ingebouwde pickup aan de binnenkant van het klank gat zit (zoals vaak het geval is)? in dat geval zou een stukje uit je feedback buster kunnen knippen, net zodat je nog wel bij die volume wieltjes kunt.

dacrow
13 april 2015, 22:59
Ik snap niet precies wat je bedoeld. Bedoel je dat de volumeregeling van jouw ingebouwde pickup aan de binnenkant van het klank gat zit (zoals vaak het geval is)? in dat geval zou een stukje uit je feedback buster kunnen knippen, net zodat je nog wel bij die volume wieltjes kunt.

Ja dat klopt, dit zou inderdaad een optie zijn!

Bij deze nog eens de vraag of iemand een tip heeft voor een zeer goed element wat niet te veel of geen schade aanricht aan de gitaar

Het liefst zou ik het ooit nog willen verwijderen.


Bedankt