PDA

View Full Version : ik zoek juiste versterker



tempest
6 april 2015, 20:00
hallo iedereen,

ik ben een bassist in een nieuw opgestarte groep en ons genre is Melodic Metalcore.
mijn vraag is of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit genre en dan vooral in verband met versterker.
welke merken zin het best voor dit genre met snelle lage riffs?
mijn voorkeur zou uitgaan naar een niet te droge klank maar meer een vettig randje.
een vriend vertelt mij om een EBS Faffner met een Ampeg cab te gebruiken, heeft hier iemand ervaring mee?

arjanb01
6 april 2015, 20:25
Engl blackmore is the way to go. Maat van me speelt ook in een death metal band, eigen werk, en zweert hierbij. In combi met z'n schecter met black-outs super gedefinieerd geluid waarin je in high gain setting alle noten nog hoort in alle bereiken.
Tweedehands spotgoedkoop.

arjanb01
6 april 2015, 20:26
O nee, fout gelezen je bent bassist!
Euhm.... Iets van hartke misschien?

arcane
6 april 2015, 20:27
Engl blackmore is the way to go. Maat van me speelt ook in een death metal band, eigen werk, en zweert hierbij. In combi met z'n schecter met black-outs super gedefinieerd geluid waarin je in high gain setting alle noten nog hoort in alle bereiken.
Tweedehands spotgoedkoop.

Hij wil een basversterker.

arcane
6 april 2015, 20:29
Qua versterkers kan ik je niet echt iets aanraden.
Ik heb zelf een Hartke HA 2500, die voldoet voor mij prima. Maar ik ben niet echt een kenner op het gebied van basgeluid.

Wat ik je in ieder geval wel kan aanbevelen is een cabinet met 10 inch speakers. Die kunnen het snelle spel beter verwerken dan 15 inch speakers en klinken dus wat strakker.

Marcel2
7 april 2015, 13:53
Melodic Metalcore, ik leer elke dag weer iets nieuws.

guhlenn
8 april 2015, 13:18
hallo iedereen,

ik ben een bassist in een nieuw opgestarte groep en ons genre is Melodic Metalcore.
mijn vraag is of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit genre en dan vooral in verband met versterker.
welke merken zin het best voor dit genre met snelle lage riffs?
mijn voorkeur zou uitgaan naar een niet te droge klank maar meer een vettig randje.
een vriend vertelt mij om een EBS Faffner met een Ampeg cab te gebruiken, heeft hier iemand ervaring mee?

ampeg is een 'safe bet' en minstens zo handig is dat ze tweedehands gewild zijn, dus je kan hem makkelijk doorverkopen. :)

Tunes
9 april 2015, 09:33
Ik vraag me elke af waarom men echte bas vragen hier vraagt, er is een speciaal bassisten forum www.basgitaarforum.nl
Daar komen veel meer bassisten en staan mogelijk al veel meer antwoorden op jouw vragen.
Veel van de bassisten hier zijn gitaristen die moeite hebben met 6 snaren :(

muziekschuur
9 april 2015, 10:24
Ik zou naar Peavey kijken. En het liefst een wat oudere amp. En die dan laten herstellen en een 2x15 eronder. Daar kun je dan in experimenteren met verschillende 15 inches. Ik denk dat je daar wel blij van zou worden.

Het kan zijn dat je liever iets nieuws hebt (kan)...

De Peavey VB2 is denk ik even niet leverbaar. Mooie buizen amp. Maar de tour 700 is ook een prachtige versterker.
Nu heb ik het over grote spullen. Misschien wil je iets kleiners. Omdat.... Je 15 verdiepingen naar boven moet, je in een fiat 500 rijdt, een oma fiets.... Of whatever....

Dan is denk ik een TC Electronics setje wel ok. Maar dat rollende diepe zal je dan wat minder hebben. Maar misschien ben jij de bassist die voor de attack gaat. Dan is die low end misschien niet zo nodig.

Hoe gaan jullie oefenen? Het kan natuurlijk dat jullie bivakkeren in een woonkamer/slaapkamer/zolder. En alles digitaal houden... Tsja... Dan is iets modelling misschien heel tof. Een line 6 floorboard kan dan heel logisch/handig zijn...

Tunes
9 april 2015, 13:14
Over Peavey gesproken ik heb nog een Peavey 2x10 en een 1x15 kast staan, had ik in combinatie met een preamp met crossover er in en een stereo-eindtrap, best een hele ideale combinatie.

kasten zijn te koop :makeup:

MikeD
10 april 2015, 08:45
Voor mijn bas-uitstapjes (melodische hardrock...zal ik maar zeggen) heb ik een Hartke HA 5000 die in bi-amp modus staat met een vintage Cerwin Vega B-119 (18 inch reflexkast) voor het diepe laag en een SWR Goliath III (4x10) voor het knapperige randje.
Met de EQ haal ik de frequenties naar boven die ik nodig heb en met de cross-over gaan ze op het gewenste volume naar de desbetreffende kast.
Wees vooral niet bevreesd om de EQ op in de ogen van anderen verbazingwekkende wijzen in te stellen....
Bi-ampen en gebruik maken van de EQ en de cross over... dat lijken velen (behalve Tunes !!) te vergeten die 1 versterker pakken met twee kasten (een 1 x 15 of 1 x 18 en en 4x10) want naar mijn mening krijg je zonder cross-over nooit de frequenties op de goede plek.

Tunes
10 april 2015, 09:23
Nou moet ik zeggen dat ik het op dit moment niet meer gebruik.
Het is wel een erg grote setup voor thuis en heb nu een epifani 2x12 kast, maar kwa geluids mogelijkheden heb ik nog nooit zo'n goede set gehad (en ik heb veel gehad, van markbass tot ampeg tot tecamp).
Alles kan met zo'n setup.