PDA

View Full Version : M'n eerste bluesliedje "Get in to my car"



steph
6 april 2015, 14:44
Na zoveel jaren van alles gedaan te hebben (rock, Nederlandstalig enz.enz.), leek het mij wel eens leuk een soort van bluesalbum te gaan maken (thuis met Cubase).
Dit is de eerste "Get in to my car"...
Dus voor wie zin heeft om te luisteren...https://soundcloud.com/stephan-s-13/get-into-my-car

barno
6 april 2015, 14:56
goed man! mss dat een summiere blazerssectie 'm nog radiovriendelijker zou maken.

postbus31
6 april 2015, 15:03
Leuk!!! En idd blazers maken het compleet.
Kleine kritische noot op persoonlijke titel: vind het gitaargeluid (lead) wat chemisch (lees: klinisch, digitaal) klinken.

steph
6 april 2015, 15:31
hmmm, een blazerssectie...
Helemaal geen verkeerd idee hahaha!
Gaan we mee aan de slag!
@postbus; Versterker is een Fender Princeton Reverb uit 1975, een TS808 met een oude Boss DM-2 delay (gitaar Gibson ES335), en dan toch digitaal klinken? Bedoel je misschien teveel hoog?

zoldergitarist
6 april 2015, 16:11
Klinkt heel goed en professioneel, mooie gitaar sound. Alleen hoor ik de drums af en toe struikelen bij 0.10sec bij 2.48min en 3.07min.

postbus31
6 april 2015, 16:33
.............
@postbus; Versterker is een Fender Princeton Reverb uit 1975, een TS808 met een oude Boss DM-2 delay (gitaar Gibson ES335), en dan toch digitaal klinken? Bedoel je misschien teveel hoog?

Klinkt te netjes denk ik, zal wel door de TS808 komen. Ben niet zo van de TS sound.
Doet verder niks af aan het nummer :-)

Kefding
12 april 2015, 17:48
Goh, best een leuk liedje eigenlijk. Prettige stem. Fijne sound, soepel gespeeld. De drums zijn lekker functioneel, maar de fills waar Zoldergitarist op doelt zijn volgens mij niet in 'shufflestand' geprogrammeerd. Als ze iets meer naar achteren 'hangen' klinkt het wat natuurlijker, denk ik.

Goed gedaan!

han_uil
12 april 2015, 18:35
Gaaf nummer en lekker gitaarwerk! En ja, een blazerssectie zal het helemaal af maken :-)