PDA

View Full Version : Pedalboard hulp gezocht!



tomzoola
5 april 2015, 20:05
Hallo beste mensen!

Ik ben nu sinds een jaar 'Zo één', zo'n pedalboardmannetje... Nou moet ik zeggen dat ik het toch wel heel fijn vind. Al moest ik eerst er niks van hebben (gitaar in amp en rocken! :rockon: ) Maar aangezien ik nu in een band speel waarin een pedalboard toch wel heel noodzakelijk is heb ik langzaam maar zeker pedaaltjes lopen verzamelen om in mijn pedalboard te doen.

Nu ben ik heel blij met al deze toffe effecten en pedaaltjes natuurlijk. Maar er is één ding. Ik heb geen flauw benul van de goeie volgordes.

Ik heb de slimme fout gemaakt om eerst een board te kopen en daarna pas de effecten.
http://www.performing-musician.com/pm/dec07/images/Rockcase-Pedal-Board.jpg

Deze hierboven heb ik nu, maar dan met ander pedaaltjes, namelijk:

Hofner Tuner
EHX Memory boy
Dunlop Hendrix Wah
EHX octave multiplexer
BOSS CS-3 Compression/ sustainer
een modified fuzzface
en een garagetone phaser.

Nu heb ik deze in de volgende volgorde staan:

Gitaar>Hofner Tuner>Dunlop wah>CD-3 Comp>EHX octave multiplexer>Fuzzface>garagetone Phaser>amp input

De memoryboy gaat via de FX loop en de rest van de hele bak gaat voor de input..

Nu lijkt het mij dat hier vast een handigere setup voor is. Want ik merk dat veel pedaaltjes niet zo goed uit de verf komen als dat ik ze los in het signaal gooi. Kan het ook aan de rockcase liggen?
Nou is de vraag dus of jullie fouten zien in deze setup of mogelijke tips hebben om het te verbeteren..

Ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Groetjes en al dat moois!

Tomzoola

the sure thing
5 april 2015, 20:26
Wat is je vraag precies?

tomzoola
5 april 2015, 20:30
Nou is de vraag dus of jullie fouten zien in deze setup of mogelijke tips hebben om het te verbeteren..

Ja lees nu net idd dat het best een verwarrende post is :P Heb hem even geupdate met bovenstaande quote :)

the sure thing
6 april 2015, 13:39
Nee hoor, volgorde ziet er prima uit. Mocht je ergens last van hebben, haal de wah eens uit je keten en luister of eea dan "beter" klinkt.

Mitch
6 april 2015, 20:33
Ik zou persoonlijk de phaser na de wah zetten, dus vóór de drive/fuzz.
Dunlop wahs hebben een naam hoog te houden als het om tonesuck gaat, maar er zijn inmiddels zoveel types dat zelfs de info "het is een crybaby" niet meer duidelijk maakt of het om een tonesucker gaat of niet :D

NLF
7 april 2015, 11:52
Ik heb altijd begrepen dat je een fuzz voor een gebufferd pedaal moet zetten en niet erachter. Is alles wat er voor staat true bypass (dus ook je tuner?) Anders moet je die fuzz naar voren halen.