PDA

View Full Version : Laney VC30 - werkt niet meer



Hans001
4 april 2015, 20:19
Beste forumgangers,

Ik heb me net een 2de hands gitaarversterker (Laney VC30) gekocht. Daar uitgeprobeerd, leek goed te werken. Thuis aangekomen > krijg hem niet meer aangeschakeld. Zekering gecontroleerd > lijkt nog intact. Ook het lampje brand niet als ik de versterker wil aanschakelen. Voor ik de versterker naar de reparateur wil doen, wil ik toch zeker weten of ik niets vergeten ben :???: En of ik geen al te zotte kosten moet doen.

cluseau
4 april 2015, 22:45
Als je een verwisselbare netkabel hebt even een andere proberen. Heb je wel spanning op het stopcontact. Zekering niet naar kijken maar meten of direct vervangen.

Hans001
5 april 2015, 00:24
Heb zekering daarnet nog even doorgemeten. Lijkt 't probleem niet te zijn. Ook netkabel al vervangen en andere stopcontacten geprobeerd. Zal waarschijnlijk dus wel degelijk aan de amp liggen.

henry1979
5 april 2015, 00:38
Das mooi balen en vooral dat hij het bij de verkoper wel deed misschien schakelaar defect ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cluseau
5 april 2015, 09:51
Tja, gewoon moeilijk te raden op afstand. Gewoon ff een tech in de buurt opzoeken. Kan toch niet veel aan de hand zijn lijkt me.

Little Jay
5 april 2015, 11:05
Als alles helemaal dood blijft denk ik aan de stroomvoorziening.
ik had ooit een epiphone versterker die had een zekering in het chassisdeel van de eurostekker. Voordat ik die gevonden had......

Edit: de VC30 heeft dat ook zie ik, je moet dus 2 zekeringen checken!

http://medias.audiofanzine.com/images/normal/laney-vc30-212-359170.jpg

Hans001
5 april 2015, 18:52
Dom dom dom :soinnocent:
Zekering in stekker zelf is idd zwart en bleek niet meer te werken.

Even ter mijne info: duid het springen van deze zekering op een onderliggend probleem in de amp zelf of is het eerder het gevolg van transport o.d.?

muziekschuur
5 april 2015, 19:11
Moeilijk te zeggen. Maar normaal wel even de lampen op hun plaats duwen. Als dat wiegelt en vonkt is dat de reden. Verder zekering erin en proberen. Alstie er direct weer uitgaat... Tsja....
Gefeliciteerd. Mooie amp. Stik jaloers...!!

cluseau
5 april 2015, 19:37
Dom dom dom :soinnocent:
Zekering in stekker zelf is idd zwart en bleek niet meer te werken.

Even ter mijne info: duid het springen van deze zekering op een onderliggend probleem in de amp zelf of is het eerder het gevolg van transport o.d.?

Heeft niets met vervoer te maken tenzij er iets los in de amp ligt. Soms gebeurt het spontaan dat een vermoeide zekering het loodje legt en hoeft geen defect te betekenen. Komt het nog een keer voor dan is er echt een onderzoek noodzakelijk.