PDA

View Full Version : Pedalboard advies, bemerkingen?



Input79
4 april 2015, 15:24
Hieronder mijn pedalboard zoals het nu voor 90% is.
De 1 echo , de Pog en de di box staan er nu nog niet op maar in de nabije toekomst wel.

Foto daaronder is de schakeling van boven naar onder. De Pog staat daar nog niet tussen omdat ik nog niet goed weet waar ik die in de chain moet plaatsen. Suggesties?

Ik merk ook dat mijn big muff niet zo goed samenwerkt met de Sd-1 en de bad monkey.... Moest iemand weten waarom??

Andere opmerkingen , suggesties meer dan welkom!!
Thanks

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/04/40c3310e751d70ad31e45d76e19c858b.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/04/88c10ad962394e97809d3b8406a3074e.jpg

NLF
4 april 2015, 23:20
Ik merk ook dat mijn big muff niet zo goed samenwerkt met de Sd-1 en de bad monkey.... Moest iemand weten waarom??

Volgens mij moet je een fuzz altijd voor een gebufferd pedaal zetten. Jouw Boss pedalen (dus ook je tuner) zijn gebufferd. Zet je fuzz eerst eens helemaal voor aan (dus voor je tuner) en kijk of dat scheelt. Gebruik je die fuzz trouwens tegelijkertijd met die sd en/of die bad monkey? Als je dat doet kun je natuurlijk verwachten dat het gaat klinken als een zwerm bijen want dat is wel een beetje veel van het goede ...

schizo910
5 april 2015, 01:19
Ik denk vooral dat het zo niet gaat passen... Er zit weinig ruimte tussen de pedalen voor alle patchcables.

Input79
7 april 2015, 01:49
Hier op een pedaltrain 2 geplaatst maar misschien koop ik wel iets groter ...
Zal de fuzz eens voor de boss tuner zetten , proberen waard.

Input79
7 april 2015, 01:51
Waar zouden jullie de Pog zetten ?
Zijn er nog die je zou verplaatsen?
Sd 1 vooral gebruikt als booster
Bad monkey als bluesy overdriver.

Pepe
7 april 2015, 02:06
Waarschijnlijk heb je ze al dus dan heeft het weinig zin maar ik zou geld en ruimte besparen door de flanger, chorus en phaser te combineren in een bijv Mooer mod factory omdat je waarschijnlijk die nauwelijks tegelijkertijd gebruikt.
Ik zou de Monkey eerder voor boost gebruiken dan de SD-1 en andersom maar soit. Ik denk ook dat ik liever een clean boost zou willen voor een van die twee, beiden zijn mid overdrives dus je houd geen bas en treble meer over zover je dat al hebt. Of zoals Gilmour, de compressor voor een drive, nog effectiever.

Kwa Pog, tis toch uitproberen allemaal wat voor je werkt. Meestal maakt het weinig uit en wanneer wel dan is het een kwestie van wat je wil horen.

Input79
7 april 2015, 14:29
Waarschijnlijk heb je ze al dus dan heeft het weinig zin maar ik zou geld en ruimte besparen door de flanger, chorus en phaser te combineren in een bijv Mooer mod factory omdat je waarschijnlijk die nauwelijks tegelijkertijd gebruikt.
Ik zou de Monkey eerder voor boost gebruiken dan de SD-1 en andersom maar soit. Ik denk ook dat ik liever een clean boost zou willen voor een van die twee, beiden zijn mid overdrives dus je houd geen bas en treble meer over zover je dat al hebt. Of zoals Gilmour, de compressor voor een drive, nog effectiever.

Kwa Pog, tis toch uitproberen allemaal wat voor je werkt. Meestal maakt het weinig uit en wanneer wel dan is het een kwestie van wat je wil horen.

Bedankt voor de tips.
Heb inderdaad al de pedaaltjes maar een clean boost is idd een goed idee.

Verder had ik nog volgende vraag.
Zo'n chain geeft natuurlijk wel een beetje ruis...
Is het zinvol om nog een noise surpressor voor de di te plaatsen?

Input79
8 april 2015, 15:59
Ondertussen nog een beetje gepuzzeld ;-)

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/08/2e769686ed4ac120b4414f6b2fda7785.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/08/77022074acd23941eb4fec585a71d131.jpg

Boss Sd 1 is niet zeker ... Heb nog de bad monkey en nog een soul food staan ook ... Kan ik nog experimenteren welke best past.

NLF
9 april 2015, 23:40
Bedankt voor de tips.
Heb inderdaad al de pedaaltjes maar een clean boost is idd een goed idee.

Verder had ik nog volgende vraag.
Zo'n chain geeft natuurlijk wel een beetje ruis...
Is het zinvol om nog een noise surpressor voor de di te plaatsen?

Kun je proberen. Aan de andere kant: hoe meer je aansluit, hoe minder signaal je overhoudt. Kun je niet achterhalen welk pedaal de ruis verzoorzaakt? Of zijn het je pickups?

danee
10 april 2015, 15:52
Noise supressor kan je idd proberen maar die snoepen wel van je dynamiek. Beter werken met een looper om signaal zo kort mogelijk te houden en om de pedalen true bypass te maken. Of idd achterhalen welk pedaal het meest voor ruis zorgt en deze true bypass laten maken of vervangen voor een beter pedaal. Een goede voeding en goede kabels kan ook schelen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

the sure thing
10 april 2015, 15:54
Een beetje ruis vind ik nooit erg, zeker niet als je live speelt.

NLF
10 april 2015, 23:27
Een beetje ruis vind ik nooit erg, zeker niet als je live speelt.

Nee, precies. Zo'n noise gate is alleen nuttig voor de (zeer) zware metal gitaristen.

the sure thing
10 april 2015, 23:30
Nee, precies. Zo'n noise gate is alleen nuttig voor de (zeer) zware metal gitaristen.

Precies! 123456789

Input79
11 april 2015, 01:24
Ok super ..., heb totaal niks met metal.
Meer blues / rock en als het moet pop ;-)

danee
11 april 2015, 11:06
Er is wel een verschil tussen een noise gate of een noise supressor. Een noise gate gaat pas werken wanneer het volume zakt onder een door jouw ingesteld niveau. Een supressor filtert constant ruis weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

NLF
11 april 2015, 11:57
Er is wel een verschil tussen een noise gate of een noise supressor. Een noise gate gaat pas werken wanneer het volume zakt onder een door jouw ingesteld niveau. Een supressor filtert constant ruis weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Aha, wist ik niet.

D3nnis
11 april 2015, 12:01
Een noise gate gaat pas werken wanneer het volume zakt onder een door jouw ingesteld niveau. Een supressor filtert constant ruis weg.

Als alle fabrikanten het maar eens zoals hier geschreven staat interpreteerden was het in ieder geval duidelijk.
De Boss Noise Suppressor is een noise gate, voor de handigheid.

Dutch66
11 april 2015, 12:19
Een supressor filtert constant ruis weg.


Echt onzin dit, 'supressor' is gewoon de naam die Boss aan hun noise-gate gegeven heeft...

Verder, de NG moet je zeker niet voor de DI plaatsen, denk is na over wat deze met de repeats
van je delay zou gaan doen... De NS2 heeft een 'loop' voor noisy pedalen, die zou ik dan
ook maar gebruiken.

D3nnis
11 april 2015, 12:31
Echt onzin dit, 'supressor' is gewoon de naam die Boss aan hun noise-gate gegeven heeft...


Eerlijk gezegd vind ik Boss / Roland juist onzinnig, met een pedaal naam die een bepaalde verwachting schept en dat niet waarmaakt. Verder geen big deal, maar toch....

Dutch66
11 april 2015, 13:31
Eerlijk gezegd vind ik Boss / Roland juist onzinnig, met een pedaal naam die een bepaalde verwachting schept en dat niet waarmaakt. Verder geen big deal, maar toch....

Nou ja, hij 'onderdrukt' ruis (mits deze boven de ingestelde treshold uitkomt), dus in die zin klopt het wel..

caliban
11 april 2015, 18:22
Noise supressor kan je idd proberen maar die snoepen wel van je dynamiek. Beter werken met een looper om signaal zo kort mogelijk te houden en om de pedalen true bypass te maken. Of idd achterhalen welk pedaal het meest voor ruis zorgt en deze true bypass laten maken of vervangen voor een beter pedaal. Een goede voeding en goede kabels kan ook schelen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Looper kan wel helpen, of gewoon een niet-true-bypass pedaal vooraan de keten. Ben er zelf gisteren nog maar achter gekomen hoeveel hoog er werd afgesnoept in een behoorlijke keten van true-bypass pedalen. Nu één niet-true-bypass'er vooraan in de keten gezet, en het hoog is vrijwel terug.