PDA

View Full Version : ARDSLEY/PFLOYD



andy
14 juli 2003, 22:42
Ik ben al heel lang in het bezit van een Ardsley versterker. Het is een loodzware versterker, met daarin 12 buisvoeten. Toen ik hem kocht zaten er 8 EL 34"s in. Momenteel gebruik ik 4 buizen. De Ardsley klinkt als een klok, maar is reperatie gevoelig.
Ik heb het idee dat de Ardsley uit de jaren 60 komt. De amp is gemaakt door fabrikant Pfloyd. Wie kan me wat meer over Ardsley of Pfloyd vertellen. De nieuwsgierigheid is ontstaan, omdat ik onlangs een mail kreeg met een vraag over de Ardsley (bij sommige zoekmachines schijn je bij het intikken van Ardsley oa op onze site te komen).
Wie o wie kan mij meer vertellen.

B.face
14 juli 2003, 22:46
De amp is gemaakt door fabrikant Pfloyd. Wie kan me wat meer over Ardsley of Pfloyd vertellen.

hobby projekt geweest van Dave Gilmour ?
b.face

andy
15 juli 2003, 00:26
Dan zou de amp wel rose geweest zijn. :-D Ik heb het idee dat ik weinig reakties ga krijgen waar ik iets mee kan......

kupervaser
25 augustus 2003, 16:20
wow een vriend van mij heeft ook een Ardsley. Allen gewoon 4 voor buizen en 4 eind buizen 100 watt ding. Hij heeft hem 2de hands gekocht in Gouda. DAt ding is nu verrot. Wij hebben ook helemaal geen info erover.
als jullie iets weten dan hoor ik het graag.
Jeff

andy
26 augustus 2003, 00:25
Ik zit al bijna anderhalve maand op een reaktie te wachten, weinig kans dus. :-( Maar geef eens een beschrijving??? Ziet ie eruit als een gewone top of is het ding ook 2 keer zo groot als bv een jcm 800??? Die van mij wel dus.

kupervaser
26 augustus 2003, 09:21
Jah het is gewoon een zwarte top heel erg groot net zo groot als Jcm 800. Het is denk ik een kopie van MK II met 4 inputs waar London City ook van copien maakte. Echt ook zo zwaar als weet ik veel wat. Hij deed het echt goed kwam echt vet geluid uit maar ineens was die verrot.
Jeff

andy
26 augustus 2003, 22:18
Dan heb ik een zwaarder model, twee eindbuizen rijen naast elkaar, dus behoorlijk wat breder. Moet ook getild worden dmv twee handvaten.
Maar gaat die maat van je die Ardsley niet laten repareren??? Misschien is het iets kleins.

kupervaser
27 augustus 2003, 01:56
Jah is die wel van plan. maar vaag, hij gaat aan en uit enzo maar komt geen geluid meer uit. Ineens tijdens nummer spelen deed ie het niet meer. En alle buizen branden nog. EN ik heb ze eruit gehaald en weer ingezet en nog steeds hetzelfde.
Maar die van jou lijkt me echt een monster.
Jeff

andy
27 augustus 2003, 02:04
Jah is die wel van plan. maar vaag, hij gaat aan en uit enzo maar komt geen geluid meer uit. Ineens tijdens nummer spelen deed ie het niet meer. En alle buizen branden nog. EN ik heb ze eruit gehaald en weer ingezet en nog steeds hetzelfde.
Maar die van jou lijkt me echt een monster.
Jeff

He, ik heb jullie email net ontvangen, maar het probleem komt me bekend voor, brandende buizen geen geluid, nieuwe zekering????????
Heb ik al twee keer gehad en misschien een iets zwaardere zekering er in zetten. Anders ff wegbrengen. En ja ik heb een monster. :-D

kupervaser
27 augustus 2003, 02:48
Ik heb de zekering gecontroleerd maar hij was goed!
Hij gaat hem wegbrengen!
Maar hoe kom je eigenlijk aan zo een grote Versterker?
Jeff

andy
27 augustus 2003, 19:56
We (mijn broertjes en ik) zijn ooit (1986 meen ik) eens naar een verkoop in Steenwijk geweest van een failliete inboedel van een muziek zaak. Want we hadden een zang en bas versterker nodig. Hebben we drie buizen tops, waaronder de Ardsley aangeschaft, dat moest in 1 koop, waarom weet ik eigenlijk niet meer. Was 600 gulden voor drie versterkers. Die Ardsley heeft eerst dienst gedaan als zang en later basversterker. Toen mijn ene broer ophield met bassen in bands heb ik de Ardsley van hem overgenomen. Een gast die hem ooit een keer repareerde heeft meteen het hele schema nagetekend, want hij had nog nooit een dergelijke versterker gezien. Maar dat is het verhaal, bij een faillisementsverkoop dus.