PDA

View Full Version : Wordt er strontziek van !!!



Murdock
1 april 2015, 22:21
Van die nepbieders op marktpaats, zeg je dat je akkoord gaat, vervolgens laten ze niets meer van zich horen !!!!!!!!!!!!!!

Gearjunkie
1 april 2015, 22:25
Adem een paar keer diep in en uit...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

HaroldA
1 april 2015, 23:40
http://ebay.nl

BamBuFan1
1 april 2015, 23:45
Welkom op marktplaats.

telerocker
2 april 2015, 00:34
Een beetje de tijdgeest, vrees ik.

Tunes
2 april 2015, 08:09
Tja ook lang mijn frustratie geweest.
Gewoon slikken en accepteren of anders niks meer te koop zetten.

Murdock
2 april 2015, 08:29
Tja ook lang mijn frustratie geweest.
Gewoon slikken en accepteren of anders niks meer te koop zetten.

Ja, misschien is dat wel het beste

Rizz
2 april 2015, 08:29
Idd.. En andersom is het net zo.. Doe je een (goed) bod en stuur je een mail, wordt er niet gereageerd.. Bellen, niet opnemen, enz..

floydian666
2 april 2015, 08:42
Van die nepbieders op marktpaats, zeg je dat je akkoord gaat, vervolgens laten ze niets meer van zich horen !!!!!!!!!!!!!!

of nog erger , mensen die iets van je willen kopen maar eigenlijk geen geld hebben.

Vorig jaar m'n mex fender op MP gezet , afspraak gemaakt met een koper voor de volgende dag.
Belt ie de volgende dag of hij hem toch maar voor de helft van de prijs mag hebben want meneer heeft geen geld.
Doe ik met mijn goede fatsoen nog 50,- van de prijs af , meneer gaat weer akkoord en maakt weer een afspraak.
Volgende dag belt ie weer of het voor de helft van de nieuwe afgesproken prijs kan blablabla geen geld......
Ik geef een duidelijke NEE en zeg dat ie eerst voor geld moet zorgen voor hij iets gaat kopen.
De 3 dagen daarna heeft meneer nog een paar keer gemaild en gebeld , zelfs 1 x half huilend of ik de gitaar dan zou willen "doneren " omdat ie zo arm is ???
Ik kwam pas van hem af toen ik vertelde dat de gitaar al verkocht was aan een ander.
En zulke figuren kom je helaas veel te vaak tegen op veiling en verkoopsites.

obiwanjacobi
2 april 2015, 09:01
Ik haal mijn schouders op, verwijder hun bod en ga door. Geen zin om daar mijn energie in te steken.

TIP: muzikantenmarktplaats op FB...

Hendriks
2 april 2015, 10:02
Ik kan mij er niet meer druk om maken . Ik heb vaak te maken met gasten die wat van mij willen kopen , prijs afspreken en op het laatst afhaken omdat het te ver weg is en of ik het even naar Rotterdam kan brengen , raar op Marktplaats staat toch echt de locatie. Halve zolen. Ik reken mij pas rijk als de deal helemaal is afgewikkeld.

Tupelo
2 april 2015, 10:43
Ach, het haalt het gemak eraf.
Tegenwoordig is het inderdaad een proces waar je tegenop ziet.
Middagen thuis wachten op mensen die niet op komen dagen, tot etenstijd, dan hele lulverhalen ophangen, afdingen nadat telefonisch de prijs overeengekomen is.
Jankverhalen inderdaad, over zus, over zo, mannetjes die in de buurt komen die langskomen om 't op te halen, die de afspraken minder nauw nemen.
Van die bijna intimiderende zo niet schofferende luister, ik geef 100 euro, kom ik vanmiddag langs om 't op te halen, waar woon je ? mails.
Of van die lui die er kennelijk werk van lijken te willen maken, mensen met MP advertenties te stalken over hun waar, die je eerst veertien mails moeten sturen over hoe zij bekend zijn met het product, hoe het zuigt, hoe men het zelf ook ooit gekocht heeft, grootste vergissing in het leven, om mail vijftien uiteindelijk een bod te doen.
Ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk, en betrap mezelf erop dat ik nog liever dingen houd, zolang het niet in de weg staat, dan dat ik het op MP probeer te slijten.
Andersom ervaar ik hetzelfde als Rizz, duik je er zelf een keer in, krijg je allerlei vage verhalen over mensen die niet thuis zijn die waar te koop hebben aangeboden, nog niet verzonden, omdat zus & zo nog moest gebeuren en 't er niet van is gekomen, in ieder geval ook allerlei geneuzel.
Het is een verzamelplaats voor psycho's geworden. :ok:

Little Jay
2 april 2015, 10:48
Tsja, gelukkig zijn mijn ervaring met MP tot nog toe positief en kan ik eigenlijk alleen maar lachen om de zielige nepbieders of mensen met rare voorstellen.

Bijvoorbeeld de gast die wel een versterkertje van me wilde kopen, maar omdat hij geen auto had en in Nijmegen woonde (ik in Den Haag) wilde hij wel op het station in Nijmegen afspreken..... overbodig te vermelden dat de versterker naar iemand anders is gegaan.

Of de gozer die vond dat de gitaar die ik aanbood een veel te hoge vraagprijs had. Geen probleem, worden we het gewoon niet eens en verkoop ik 'm aan een ander. Maar hij heeft nog dagen gepikeerd gemailed dat ik 'm voor de helft van de prijs aan hem moest verkopen. Snap echt niet wat er in de hoofden van zulke gasten omgaat......

Die superlage biedingen zijn wel ergerlijk, maar die haal ik idd ook gewoon weg zonder er een woord aan vuil te maken.

Ook andersom wel grappige dingen meegemaakt: in principe afgesproken een oude gitaartje voor 50 euro te verkopen, maar koper reageert niet meer. Uiteindelijk liepen de biedingen toch door en heb ik 'm een dag later voor 100 euro verkocht aan de hoogste bieder. Als de koper toen nog contact had opgenomen was ik de asociaal geweest (want ik had een overeenkomst) dus mazzel gehad...

Oh en schiet me toch nog te binnen dat ik ooit een oud Framus akoestisch gitaartje voor 35 euro had gekocht. Foto was onscherp, maar op mijn vraag of de gitaar gebreken had en nog helemaal in orde was kreeg ik als antwoord dat alleen de halspen wat aangedraaid moest worden. Gitaar kwam bijna in onderdelen aan: het massieve bovenblad lag los van de zijkanten en was gescheurd , losse zangbalken, halsblok was losgekomen waardoor de (aangeschroefde) hals door het bovenblad was gedrukt..... Grappige was dat ik onwijs veel plezier heb beleefd aan de restauratie van de gitaar en 'm voor die 35 euro misschien ook nog wel in die staat had gekocht als project, maar het was natuurlijk niet netjes. Dat had ik de verkoper ook laten weten en die was nog wel grootmoedig genoeg om daar op te reageren: ja sorry sorry, maar ik kreeg 'm ook in die staat en ik ben helemaal niet handig dus hoopte ik maar dat 'ie naar iemand ging die 'm kon repareren. Ja hallo, biedt 'm dan als restauratie-object aan, eikel! Verder geen werk van gemaakt omdat ik toch merkte dat 't hem zelf ook niet lekker zat en het natuurlijk maar om 3 tientjes ging.

Dat is trouwens wel een beetje m'n eigen stelregel op MP: alles boven de 100 euro afhalen in persoon en rekenen we cash af. Bij zowel koop als verkoop. Dus zaken boven de 100 euro stuur ik ook niet op, je komt maar langs.

apekop
2 april 2015, 11:00
Ik heb ook al vaker gehad dat mensen kwamen kijken en het spul willen kopen maar geen cash bij hebben. Bij de pin automaat kun je maar een X bedrag pinnen, dus willen ze het via internet bij jou thuis overmaken. Ik heb het toch twee keer toegelaten omdat ik de persoon wel dacht te vertrouwen en gelukkig is het goed gegaan. Wel adres en alle gegevens gevraagd, maar toch blijf ik achterdochtig. Je kan niet altijd meteen zien of het op je rekening staat. Voor hetzelfde geld gaat het mis en is je spul verdwenen en de persoon onvindbaar.

Het lulligst vind ik het nog als je eerst 10 mails hebt uitgewisseld en een tijd hebt afgesproken en de persoon komt niet opdagen en laat vervolgens nooit meer wat van zich horen.

Plant
2 april 2015, 12:57
Ach ja, ik heb waarschijnlijk op het ogenblik weer eens een bieder die zelf iets soortgelijks te koop heeft en dan maar out of de blue een hoger bod dan mijn vraagprijs doet (= verdacht, want waarom begin je niet gewoon met de minimale vraagprijs?), zodat bij mij niemand meer biedt en hij lekker kan handelen.

Zelfs als je iets gratis weggeeft heeft men nog noten op de zang. Paar jaar geleden moest ik van wat meubeltjes af. Ik had zelf geen vervoer om het bv bij de kringloop te deponeren en wilde er 'per direkt' vanaf, want het stond in de weg. Ik zet een gratis af te halen advertentie op MP. Nou, daar komt me in no-time een respons op :) . Wie het eerst komt, die het eerst maalt denk ik dan. Vraagt de snelste of ik het even een paar maanden in opslag wil houden tot hij zover is om het te kunnen gebruiken :mad: . Nee dus. Het is gratis, ik moet er nu vanaf en ik heb nog 10 reakties van mensen die het meteen willen komen afhalen.

muffstuff
2 april 2015, 13:08
of nog erger , mensen die iets van je willen kopen maar eigenlijk geen geld hebben.

Vorig jaar m'n mex fender op MP gezet , afspraak gemaakt met een koper voor de volgende dag.
Belt ie de volgende dag of hij hem toch maar voor de helft van de prijs mag hebben want meneer heeft geen geld.
Doe ik met mijn goede fatsoen nog 50,- van de prijs af , meneer gaat weer akkoord en maakt weer een afspraak.
Volgende dag belt ie weer of het voor de helft van de nieuwe afgesproken prijs kan blablabla geen geld......
Ik geef een duidelijke NEE en zeg dat ie eerst voor geld moet zorgen voor hij iets gaat kopen.
De 3 dagen daarna heeft meneer nog een paar keer gemaild en gebeld , zelfs 1 x half huilend of ik de gitaar dan zou willen "doneren " omdat ie zo arm is ???
Ik kwam pas van hem af toen ik vertelde dat de gitaar al verkocht was aan een ander.
En zulke figuren kom je helaas veel te vaak tegen op veiling en verkoopsites.
:seriousf: wtf, als iemand gaat vragen of het voor de helft kan zou ik al niet eens meer doorgaan met zon persoon, dat gaat nergens over. Zal wel een jonge jongen zijn geweest of niet?

zjanke
2 april 2015, 13:33
Ik heb ook al vaker gehad dat mensen kwamen kijken en het spul willen kopen maar geen cash bij hebben. Bij de pin automaat kun je maar een X bedrag pinnen, dus willen ze het via internet bij jou thuis overmaken. Ik heb het toch twee keer toegelaten omdat ik de persoon wel dacht te vertrouwen en gelukkig is het goed gegaan. Wel adres en alle gegevens gevraagd, maar toch blijf ik achterdochtig. Je kan niet altijd meteen zien of het op je rekening staat. Voor hetzelfde geld gaat het mis en is je spul verdwenen en de persoon onvindbaar.

ik heb dit wel eens als koper gedaan (maar wel na vooraf overlegd te hebben). Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om naar de bank te rijden en contant 750 euro te gaan halen, af te rekenen zodat de verkoper die 750 weer kan storten op zijn eigen rekening.

floydian666
2 april 2015, 13:53
:seriousf: wtf, als iemand gaat vragen of het voor de helft kan zou ik al niet eens meer doorgaan met zon persoon, dat gaat nergens over. Zal wel een jonge jongen zijn geweest of niet?

nope , oudere man , zat in de bijstand en kreeg maar een x bedrag per week van zijn bewindvoerder en al dat soort gezeur.
ik snap dat zo iemand niet veel heeft maar volgens mij heb je in zo een situatie andere prioriteiten dan een gitaar kopen?
niet dat ik iemand zijn hobby niet gun maar geen geld is geen geld.

wietse
2 april 2015, 13:56
:seriousf: wtf, als iemand gaat vragen of het voor de helft kan zou ik al niet eens meer doorgaan met zon persoon, dat gaat nergens over. Zal wel een jonge jongen zijn geweest of niet?
dan heb ik het ook gehad met zo'n krentenkakker, jaren geleden een keer gehad had een epi fyling V op marktplaats staan, ongewone uitvoering en iets kleiner dan normaal, vroeg 150,- bood er één 50.- en die mailde een paar dagen later wanneer kan ik hem op komen halen want hij was de hoogste bieder!
hem het adres van de daklozenopvang in leeuwarden doorgemaild, met de vermelding daar woon ik nu omdat ik op zulke debiele voorstellen in bleef gaan.
de lul mailde nog terug wanneer kan ik langs komen? toen hem iets minder vriendelijk geantwoord dat ik de gitaar liever opvreet of de kachel er mee aan maak dan aan hem te verkopen, en of hij soms marrokaans bloed in zich had want die lui bieden ook altijd zo onbeschoft laag.(hij had een echte nederlandse achternaam dat weet in nog wel)
nooit weer wat van hem gehoord, sindsdien doe ik erg weinig op marktplaats, raak mijn spul anders ook wel kwijt, en voor normale prijzen al duurt het soms wat lang een gitaar van boven de 100 euro te verkopen op een rommelmarkt.

apekop
2 april 2015, 14:45
ik heb dit wel eens als koper gedaan (maar wel na vooraf overlegd te hebben). Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om naar de bank te rijden en contant 750 euro te gaan halen, af te rekenen zodat de verkoper die 750 weer kan storten op zijn eigen rekening.

Waarom niet naar de bank rijden? Dat moet je er dan voor over hebben. Het is wel veiliger voor de verkoper, die weet dan tenminste zeker dat hij zijn geld heeft. Dat is nog maar de vraag als iemand het ter plekke bij jou thuis overschrijft. Het duurt altijd even wanneer het is overgeschreven en je hebt dan geen enkel bewijs.

Misery Signals
2 april 2015, 14:57
Wat een lijden en afzien zeg die Marktplaats :cooler:

Waarom verkoop je? Acute GAS? Geldnood? Iets willen kopen en geen geld genoeg hebben om het even af te halen en daarna terug te storten wanneer het vorige verkocht is?

Ik verkoop nooit uit geldnood, maar gewoon omdat het weg mag. Staat niet echt een deadline op. verkoopt veel relaxter zo én de kans dat je krijgt wat je wil is gewoon dan veel groter. En de frustratie wanneer iets niet naar wens gaat veel minder hard.

Je maakt het zo moeilijk als je zelf wil he. Ik zet mijn waar te koop voor een prijs waarvan ik denk dat het vrij gemakkelijk voor gaat verkocht worden. En zet dan de mogelijkheid tot bieden af.

Mailt er iemand met een belachelijk bod? Gewoon even terugmailen "vraagprijs is vast". Blijft ie mekkeren, reageer ik gewoon niet meer.
Is er een prijs overeen gekomen en trekt ie zichzelf terug. Tja spijtig, volgenduh!
Ik maak nooit (meer) een verplaatsing. Afspreken bij mij thuis op een tijdstip da het kan, ik niet weg moet en ik er niet op hoef te wachten.
Gaat het niet door en is er een geldig excuus: volgende afspraak plannen. Bij geen excuus of tweede afspraak die niet doorgaat, reageer ik niet meer.
Contant betalen, geen afbetalingsplannen.

Relaxed zo, en alles wat ik weg wil, gaat toch weg.

Er zijn ergere dingen op de wereld. Dit is soms irritant maar je kan er je zelf gemakkelijk tegen beschermen hoor.

MS

Kim Wilson
2 april 2015, 15:05
Waarom niet naar de bank rijden? Dat moet je er dan voor over hebben. Het is wel veiliger voor de verkoper, die weet dan tenminste zeker dat hij zijn geld heeft. Dat is nog maar de vraag als iemand het ter plekke bij jou thuis overschrijft. Het duurt altijd even wanneer het is overgeschreven en je hebt dan geen enkel bewijs.
Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.

FruscianteFan
2 april 2015, 15:07
ik heb dit wel eens als koper gedaan (maar wel na vooraf overlegd te hebben). Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om naar de bank te rijden en contant 750 euro te gaan halen, af te rekenen zodat de verkoper die 750 weer kan storten op zijn eigen rekening.

Hulde aan internetbankieren. Met MP heb ik dat nooit gedaan, maar toen we met de band onze bus gingen kopen wel. De eerste keer bij de dealer hebben we de deal gesloten (met ons mannetje erbij, voormalig instructeur van onze zanger, supertoffe gast). De verkoper had ons er blijkbaar wel op gewezen, maar ik had niet onthouden dat je je limiet moet verhogen om zomaar bedrag x af te rekenen via de pin.

We hebben dat heel simpel opgelost: ik log in op hun computer, maak het online over waar zij bij zitten en print de pagina als bewijs. Inmiddels zou het nog makkelijker zijn met bepaalde apps waarmee je op je telefoon kunt bankieren.

Ik heb verder nog nooit echt problemen gehad hoor, maar merkte bij mijn T-Rex Room Mate wel hoe lastig het soms kan zijn. Vervelende was dat de waarde van dat ding is gekelderd (vermoedelijk door Strymon?). Dus inderdaad veel mensen die te laag bieden, een ruilvoorstel doen (ben altijd wel benieuwd, nooit echt geïnteresseerd) of gewoon niet meer reageren.

Sommige dingen gaan veel makkelijker, maar onthoud dat het een vrije markt is. Bieden is heel makkelijk, je bedenken is dat ook. Mijn ervaring is sowieso dat als je iets echt wilt hebben en ook bereid bent om een normale vraagprijs te accepteren (en dus NIET steevast 10 euro onder de normale prijs te bieden), het gewoon prima werkt. Ook andersom: als je geduld hebt kun je een iets hogere prijs aanhouden. Wil je er snel van af, stel dan een iets lagere prijs in.

Onzinbiedingen en -mails houd je toch. Ik stel sowieso in dat ik alleen verstuur, heb geen zin in gedoe met afspraken (tenzij ik zelf iets haal).

Overigens, Facebook telt talloze marktplaats-alternatieven maar die vind ik allemaal een equivalent van marktplaats. Het is misschien iets persoonlijker (maar vaak voeg ik mensen sowieso even toe op facebook voor ik koop), maar er gelden dezelfde of lossere regels.

FruscianteFan
2 april 2015, 15:14
Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.
Veiliger kan het volgens mij niet. Je bent er dan met beide partijen bij, je ziet het gebeuren. Je zorgt dat de verkopende partij je wachtwoord niet ziet, logt weer uit. Sowieso heb je altijd een TAN-code nodig dus ook al zou de verkoper (of de PC) je wachtwoord zien en onthouden, dan nog is er geen man overboord.

zjanke
2 april 2015, 15:24
Waarom niet naar de bank rijden? Dat moet je er dan voor over hebben. Het is wel veiliger voor de verkoper, die weet dan tenminste zeker dat hij zijn geld heeft. Dat is nog maar de vraag als iemand het ter plekke bij jou thuis overschrijft. Het duurt altijd even wanneer het is overgeschreven en je hebt dan geen enkel bewijs.
Ik heb het er wel voor over, maar zoals hierboven al is opgemerkt: het is veilig en simpel. Als de verkoper niet wil, dan kachel ik wel even naar de bank...
Gewoon even overleggen of het kan, uiteraard mag de verkoper meekijken als ik overboek en desnoods laat ik wel een kopie van een ID achter als een rijbewijs en/of paspoort laten zien niet voldoende is. ik doe het niet bij elke koop, maar met bedragen die ver over een weekbudget van de huishoudpot heen gaan stel ik het wel even voor.

geert1976
2 april 2015, 15:25
Ik ben er ook makkelijk mee geworden.

Bij spotbiedingen reageer ik gewoon niet, net als bij onzinnige mails.

MP is een vergaarbak van koopjesjagers en azijnpissers En dat geldt ook voor de verkoopsites op Facebook.

flatline
2 april 2015, 15:37
marktplaats/2dehands stikt inderdaad blijkbaar van dromers die zich graag amuseren.
...E-bay is iets ernstiger : geen gezever; kost je natuurlijk wel een zeker %, ... maar je leeft in de wetenschap dat je een groot concern sponsort ..;),
eerst laten storten en dan verzenden is "gemakkelijk" ; nooit discussie over geld; betaalt of reageert de koper niet binnen redelijke tijd => transactie ontbonden en opnieuw aanbieden zonder plaatsingskosten.
Dat feedbackprincipe is natuurlijk belachelijk, maar dat moet je er maar bijnemen.
En wil je zeker zijn van je geld bij "manuele" overdracht van een substantieel bedrag ? 'n Bankcheque eisen.

F.

Little Jay
2 april 2015, 17:23
Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.

Is het niet meer de angst dat de koper zodra 'ie met z'n aanwinst de deur uit is met z'n appje op z'n mobiel de betaling ongedaan maakt (Storneert)?

D3nnis
2 april 2015, 17:25
Dat kan volgens mij niet als je zelf overschrijft. Alleen bij incasso's.

FruscianteFan
2 april 2015, 17:28
Als dat bij een normale overschrijving zou kunnen...

...hoewel, bij Paypal kun je wel een geschil aantekenen. Maar ik denk dat als je zomaar een overgemaakt bedrag terug zou kunnen vorderen, de wereldeconomie in één klap in zou storten. Want dan kun je er dus niet van uitgaan dat wanneer iemand betaalt, dit geld ook daadwerkelijk van jou is.

AoDf
2 april 2015, 18:37
Ik heb ook wel eens last gehad van iemand die na een traag slepend mail contact uiteindelijk toch wilde kopen en vervolgens op afgesproken dag niet op kwam dagen. Kost je toch een middag wachten. Waar doen die lui dan die moeite voor vraag je je af.

Ook wel eens iemand gehad die langskwam voor een RMC wah. Die had ik om te testen aangesloten op een Fender Blues Junior amp. Hij was dermate content over de sound dat hij uiteindelijk de Blues Junior ook gelijk van me kocht. Die wilde ik toch al verkopen maar stond nog niet op marktplaats. Hij had toevallig voldoende cash bij zich omdat hij net zelf ook wat gear verkocht had. Zo snel kan het ook gaan.

Thiez
2 april 2015, 19:14
Het zijn overigens niet alleen de bieders op marktplaats. Ook genoeg aanbieders die iets willen verkopen, waarna je via mail aangeeft dat je geïnteresseerd bent, en vervolgens geen reactie krijgt terwijl de advertentie gewoon online blijft staan.

Jasper.
2 april 2015, 20:06
Plus dat er in sommige rubrieken mensen zitten die denken goud in handen te hebben. Vooral in CD's/LP's in mijn genre. Maarja, ik erger me verder niet zo snel, ben het in veel dingen wel met Misery Signals eens. Je hebt het zelf in de hand of je je er aan ergert.

Speeddemon
2 april 2015, 20:12
Ik sluit me aan bij Misery Signals; ik verkoop zelden uit geldnood, het vreet green brood, etc. Het gaat mij meer om opruimen en de laatste tijd merk ik dat ik vaker ruil. Tit for tat. :satisfie:

Neemt niet weg dat ik m'n ergernissen ook wel heb op MP:
-blijkbaar is mijn schrijfstijl dusdanig dat anderen met een zelfde artikel mijn zelf-geschreven ad-teksten jatten. Erg lame.
-de extreme low-ballers; die zonder schroom 25-30% van de nieuwprijs bieden voor iets wat als nieuw in doos aangeboden wordt.
-de lui die een advertentie laten staan, maar wel de titel aanpassen met 'VERKOCHT'. WTF?! Als je DIE moeite kan doen, kun je je advertentie ook verwijderen. Waarom zou je het laten staan, behalve vervuiling, blij maken met dode mus of hopen op afgunst ofzo? Ik heb het dus niet over de 'gereserveerd' varianten, maar echt het 'is vorige week al opgehaald' verhaal. ROT OP met je advertentie dan!

en wat tegenwoordig irritant is, als je bijvoorbeeld gisteren een pedaaltje in de Effecten rubriek plaatste (die dan vandaag op pagina 2 of 3 staat ofzo), en je plaatst een nieuwe ad in Effecten, dat je ad van gisteren ineens voorbij pagina 10 gelanceerd wordt. Dat was een tijdje geleden ineens. Erg naar.

FruscianteFan
2 april 2015, 21:28
Ik heb trouwens wel één enorm grote ergernis mbt marktplaats: het grote aantal winkelketens dat nieuwe shit aanbiedt. Op zich is het best aardig om gelijk de nieuwprijs van Bax of Key te zien als je zoekt naar een pedaal van EHX (gelijk referentie), maar je moet soms echt zoeken naar de daadwerkelijke occasions.

Filteren op ZGAN of gebruikt helpt trouwens wel, maar dat hebben die ketens ook door en ik ben bovendien bang dat ik dan net die ene advertentie mis omdat de verkoper zijn pedaaltje op 'nieuw' had staan.

Speeddemon
2 april 2015, 21:34
Ik heb trouwens wel één enorm grote ergernis mbt marktplaats: het grote aantal winkelketens dat nieuwe shit aanbiedt. Op zich is het best aardig om gelijk de nieuwprijs van Bax of Key te zien als je zoekt naar een pedaal van EHX (gelijk referentie), maar je moet soms echt zoeken naar de daadwerkelijke occasions.

Filteren op ZGAN of gebruikt helpt trouwens wel, maar dat hebben die ketens ook door en ik ben bovendien bang dat ik dan net die ene advertentie mis omdat de verkoper zijn pedaaltje op 'nieuw' had staan.
Speurders heeft daar 2 makkelijke checkboxes voor:
Particulier of Zakelijk

Het is idd echt een stuk rommeliger met al die webshop shit erbij.

apekop
2 april 2015, 21:36
Het is idd echt een stuk rommeliger met al die webshop shit erbij.

Helemaal mee eens. Ik wou dat Marktplaats alleen voor particulieren was, maar helaas. Als ik iets bij een winkel wil kopen zoek ik wel naar betreffende webshop op het internet.

Ik kijk eigenlijk nooit meer op Speurders trouwens...leeft dat nog? Het is wel gratis adverteren voor particulieren dacht ik in de meeste gevallen i.t.t. Marktplaats.

Thiez
2 april 2015, 22:28
Tot 2004 was marktplaats ook alleen voor particulieren. Maar toen is het overgekocht door ebay, en toen is het gezeik begonnen. Commerciëler, ook voor webshops, betalen voor advertenties, etc, etc.

Ik gebruik eigenlijk liever speurders, aangezien dat nog is zoals marktplaats ooit begon. Enige nadeel is dat iedereen marktplaats gebruikt, en je daar dus veeeel meer advertenties en kopers hebt. Aanbieden doe ik zelden nog via marktplaats, tenzij ik weet dat er vraag naar is. Anders vind ik het zonde van het geld om een advertentie te zetten.

Verder woon ik onderin het zuiden dus kijk ik ook regelmatig op kapazaa en tweedehands.be

Plant
2 april 2015, 23:02
-de lui die een advertentie laten staan, maar wel de titel aanpassen met 'VERKOCHT'. WTF?! Als je DIE moeite kan doen, kun je je advertentie ook verwijderen. Waarom zou je het laten staan, behalve vervuiling, blij maken met dode mus of hopen op afgunst ofzo? Ik heb het dus niet over de 'gereserveerd' varianten, maar echt het 'is vorige week al opgehaald' verhaal. ROT OP met je advertentie dan!

Waarschijnlijk heeft diegene nog meer advertenties en word de onnodige advertentie gebruikt om naar andere advertenties te linken.


Tot 2004 was marktplaats ook alleen voor particulieren. Maar toen is het overgekocht door ebay, en toen is het gezeik begonnen. Commerciëler, ook voor webshops, betalen voor advertenties, etc, etc.

Ik gebruik eigenlijk liever speurders, aangezien dat nog is zoals marktplaats ooit begon. Enige nadeel is dat iedereen marktplaats gebruikt, en je daar dus veeeel meer advertenties en kopers hebt. Aanbieden doe ik zelden nog via marktplaats, tenzij ik weet dat er vraag naar is. Anders vind ik het zonde van het geld om een advertentie te zetten.

Verder woon ik onderin het zuiden dus kijk ik ook regelmatig op kapazaa en tweedehands.be

Speurders is wel wat relaxter ja. Ik heb zelf wel een paar keer iets via speurders gekocht. Ik heb een aantal keren iets zowel via MP als via speurders te koop aangeboden, maar uiteindelijk krijg ik alleen via MP respons en gaat het ook altijd met wat geduld via MP weg. Ik neem zelf de moeite niet meer om het op speurders te zetten.

munkie
3 april 2015, 12:40
je plaatst een nieuwe ad in Effecten, dat je ad van gisteren ineens voorbij pagina 10 gelanceerd wordt. Dat was een tijdje geleden ineens.

Klopt, heb ik ook gehad, zou ik ook wel eens willen weten hoe dat zit.

MP kost geld (rubrieken gitaren en ampz) dus ik probeer het eerst op Speurders, 2dehands.nl en Gitaarmarkt. Duurt wat langer maar kost nix en de reacties zijn over het algemeen serieus. Ik heb de laatste tijd aardig wat verkocht, gitaren, ampz, bass amp, zangsetje. De markt trekt eindelijk weer wat aan.

Laatst een zanginstallatie verkocht aan iemand uit het dorp die me zes(6) keer heeft laten zitten met een afspraak waarbij hij dus niet op kwam dagen. De zevende(7e) keer kwam ie wel opdagen met een busje en contant geld. GEDULD heren, eindeloos geduld.

JGD
3 april 2015, 12:57
Wat ikzelf ook extreem irritant vind, is van die mensen die absurd laag bieden.

Je weet wel, 200 bieden op een gitaar van 1000 ofzo.

Ik heb dan altijd de neiging terug te mailen:
"Ben je achterlijk ofzo?? WTF denk je nou zelf?? Dat ik ja zeg??"

Ik heb ook al vaak gehad dat mensen mailen, en dan letterlijk alleen het bedrag schrijven dat ze bieden.
Dus dan krijg je een mail waar letterlijk alleen in staat "300 euro"
Asociaal

Of die lui die eerst echt TIG vragen stellen en dan niets meer laten horen.

Maar goed, overall heb ik nog meer plezier dan last van Marktplaats

Bernardduur
3 april 2015, 13:06
Hmmmm, of mensen die willen dat je direct terugmailt. Bankstel te koop, krijg ik 's middags rond 11-en een mailtje met een vraag (maar ja, zit op mn werk en ga daar niet mn mails beantwoorden); rond vieren een nijdig mailtje waarom ik niets van me laat horen.

JGD
3 april 2015, 13:11
Tsja, die snap ik Bernardduur, maar anderzijds stoort het me ook als mensen echt na twee dagen een keer terugmailen ofzo.
Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig wel een Iphone o.i.d. dus 2 keer per week je mail zien ofzo, hoeft echt niet meer.
Mail staat voor mij heden ten dage gelijk aan telefoon/sms, met dito respons-verwachtingen.

Als je handelt en dus mail verwacht, vind ik (persoonlijk), dat je niet zo eens in de 2, 3, 4 ,dagen eens kunt kijken.
Daarvoor gaat alles anno 2015 met internet gewoon te snel.
Net als winkels, ik ga me daar niet 2 dagen op ee nantwoord wachten terwijl, ik het du moment op 10708760 andere plekken ook kan krijgen....

Kim Wilson
3 april 2015, 13:16
Als je er vanuit gaat dat iedereen met zijn telefoon 24/7 de mail binnen krijgt, kom je meer dan eens bedrogen uit. Jongelui hebben dat wel, maar bij mensen van grofweg boven de 40 jaar oud is dat niet meer vanzelfsprekend. Twee dagen is inderdaad te lang, maar dezelfde dag 's avonds is prima acceptabel. Zo niet, moet je wat aan je eigen verwachtingspatroon doen.

arjanb01
3 april 2015, 13:47
Geduld is een schone zaak.
Ik heb 7 maanden op m'n favoriete les Paul moeten wachten en dat is het meer dan waard geweest!
Alles moet snel tegenwoordig en ik ben ook van de generatie dat ik snel antwoord op mails en dat verwacht ik ook vsn anderen, maar is niet altijd mogelijk.

FruscianteFan
3 april 2015, 14:03
Tsja, die snap ik Bernardduur, maar anderzijds stoort het me ook als mensen echt na twee dagen een keer terugmailen ofzo.
Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig wel een Iphone o.i.d. dus 2 keer per week je mail zien ofzo, hoeft echt niet meer.
Mail staat voor mij heden ten dage gelijk aan telefoon/sms, met dito respons-verwachtingen.

Als je handelt en dus mail verwacht, vind ik (persoonlijk), dat je niet zo eens in de 2, 3, 4 ,dagen eens kunt kijken.
Daarvoor gaat alles anno 2015 met internet gewoon te snel.
Net als winkels, ik ga me daar niet 2 dagen op ee nantwoord wachten terwijl, ik het du moment op 10708760 andere plekken ook kan krijgen....
Als je per se iets wilt kopen dat je de volgende dag in huis wilt hebben, bestel je het toch lekker bij een grote zaak die die garantie biedt?

Tweedehands handelen betekent dat je te maken krijgt met particuliere mensen die je helemaal niet kent en wier werk niet in jouw dienst staat. Je schiet er dan ook niets mee op om te verwachten dat mensen binnen een uur reageren. Een paar dagen is een ander verhaal, maar ook dan geldt dat men misschien wel op vakantie is, overuren draait, druk is met baan en kinderen of weet ik veel wat.

JGD
3 april 2015, 14:54
Nee, even goed lezen, je haalt nu twee van mijn punten door elkaar:

voor wat betreft tweedehands, heb je mij niet horen zeggen dat het a la minuut geregeld moet zijn, of dat het de volgende dag in huis moet zijn. Hier zei ik alleen over dat ik geen zin heb om een dag of drie op een reactie te wachten.

Een moderne winkel is anders: dan heb ik tegenwoordig idd geen zin meer om lang te wachten als het via een ander ook morgen op de mat kan liggen. Uiteraard verwacht je dit niet van een particulier.

Dat is overigens iets anders dan geen geduld kunnen opbrengen.
Maar hee, als het niet nodig is.....

FruscianteFan
3 april 2015, 15:00
Oh, ik heb het blijkbaar prima gelezen. Natuurlijk vind ik het prettig als ik binnen 2 dagen het product al in huis heb als ik iets via MP koop - en een enkele keer ben ik binnen 2 uur na een bod al naar het postkantoor gegaan voor verzending.

Maar toch: het kan best voorkomen dat het verkopen van een pedaal voor 50 euro geen topprioriteit is voor iemand. Ik vind het natuurlijk prettiger als iemand binnen een uur reageert, maar als dat een paar dagen duurt, heb ik er ook geen problemen mee. Degene die iets aanbiedt, verplicht zich namelijk op geen enkele manier om ook daadwerkelijk te verkopen.

Dus als jij geen zin hebt om 3 dagen op een reactie te wachten, dan is dat jouw probleem. Als jij daardoor meer geld kwijt bent of net die ene gitaar misloopt, dan is dat niet het probleem van degene met wie jij probeert te handelen.

JGD
3 april 2015, 15:04
"voor wat betreft tweedehands, heb je mij niet horen zeggen dat het a la minuut geregeld moet zijn, of dat het de volgende dag in huis moet zijn. Hier zei ik alleen over dat ik geen zin heb om een dag of drie op een reactie te wachten."

Nog duidelijker kan ik het niet zeggen

FruscianteFan
3 april 2015, 15:08
Dus als jij geen zin hebt om 3 dagen op een reactie te wachten, dan is dat jouw probleem. Als jij daardoor meer geld kwijt bent of net die ene gitaar misloopt, dan is dat niet het probleem van degene met wie jij probeert te handelen.
En dit was mijn reactie daarop.

JGD
3 april 2015, 15:16
Een paar dagen is een ander verhaal

Wel gek, want dit was net nog je reactie op hetzelfde punt.
En net zoals dat het niet het probleem van de verkoper is als ik ongedurig ben, zijn overuren/werk/kids niet mijn probleem.
Even goede vrienden, maar dan next.

Enfin, wat een loos forum-gekibbel ineens trouwens.
Ik hou er nu mee op.
Prettig weekend!

FruscianteFan
3 april 2015, 15:28
soms chargeer ik, soms nuanceer ik.

Wel zinloos gekibbel inderdaad.

apekop
3 april 2015, 21:09
Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig wel een Iphone o.i.d. dus 2 keer per week je mail zien ofzo, hoeft echt niet meer.
Mail staat voor mij heden ten dage gelijk aan telefoon/sms, met dito respons-verwachtingen.

Als je handelt en dus mail verwacht, vind ik (persoonlijk), dat je niet zo eens in de 2, 3, 4 ,dagen eens kunt kijken.


Niet iedereen zit gelukkig ieder kwartier op zijn telefoon te kijken. Je kan niet van iedereen verwachten die hij binnen een uur terug mailt, dat levert alleen frustraties op voor je zelf. Je kan ook altijd nog bellen als je meteen reactie wilt....

wietse
3 april 2015, 22:35
Tsja, die snap ik Bernardduur, maar anderzijds stoort het me ook als mensen echt na twee dagen een keer terugmailen ofzo.
Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig wel een Iphone o.i.d. dus 2 keer per week je mail zien ofzo, hoeft echt niet meer.
Mail staat voor mij heden ten dage gelijk aan telefoon/sms, met dito respons-verwachtingen.


hoe bedoel je iedereen?
ik ken er zat die dat niet hebben en ook niet willen hebben waaronder ik, dus als je mij mailt en ik heb het een paar dagen druk dan kan het inderdaad wel even duren voordat je antwoord krijgt, zeker als het een bod is waarbij ik twijfel dan wacht ik wel even af, en lowballers krijgen sowieso geen antwoord van mij, meestal.(soms schiet ik effe uit mijn slof :D )
de oudere generatie is niet zo telefoon verslaafd, godzijdank, ik vind het een verarming van de dagelijkse sociale omgang al die smartphones, zie het vaak genoeg ze hebben de auto koud geparkeerd en hoppa gelijk weer verdiept in de telefoon.
email check ik thuis wanneer het mij uitkomt en antwoord ook wanneer het mij past.
zoals kim wilson ook al zei.
40 plussers e.d stellen andere prioriteiten wij zijn nog opgegroeid in een wereld waar men gewoon met elkaar praat op feestjes, in een wachtkamer etc, ipv altijd met de telefoon/internet bezig te zijn.
als je veelvuldig handelt moet je wel maar zoals de meeste mensen sporadisch iets op het net zetten is daar geen reden toe, ik heb wel erg goede deals gedaan terwijl het een paar weken duurde voordat ik antwoord kreeg op mijn mail, die mensen moesten het ook even laten bezinken..
geduld is een schone zaak.

wietse
3 april 2015, 22:38
Wat ikzelf ook extreem irritant vind, is van die mensen die absurd laag bieden.

Je weet wel, 200 bieden op een gitaar van 1000 ofzo.


die lui die 50 cent of een euro hoger bieden dan het bieden van af, daar krijg ik ook jeuk van, zulke lui kunnen het bij mij schudden al komen ze door tegen elkaar op te bieden wel aan mijn vraagprijs toe, dan liever wat minder en verkopen aan iemand die wel gelijk een net bod doet.

Dirk_Hendrik
3 april 2015, 22:53
Wat betreft snelheid van mail... deal with it. Wietse drukt het wat mij betreft perfect uit. Ik check m'n mail wanneer ik dat wil en ik zit niet constant met een telefoon in m'n poten. Sorry maar ik heb wél een leven.

Maar iets meer terug, over mailstijl, ga ik met JGD mee. Mails die gespeend zijn van elke vorm van aanhef, body of afsluiting. Inderdaad alleen maar een bedrag roepen en dan verwachten dat een ander actief terug gaat zitten schrijven!? Doewie.

Of een andere waar m'n meisje tegenaan liep; Een cent bieden "om aan te geven dat je interesse hebt". Waarna de aanbieder aan de slag zou moeten met een reactie. En dan boos worden als er niet binnen een 3 dagen gereageerd wordt. "Ik had toch aangegeven interesse te hebben?". Nee lul, je had een bod van een cent geplaatst.

Dirk_Hendrik
3 april 2015, 22:56
die lui die 50 cent of een euro hoger bieden dan het bieden van af, daar krijg ik ook jeuk van, zulke lui kunnen het bij mij schudden .


Da's de gunfactor. Verkoop je aan de bieder van 10 euro of aan die van 10,50? Aan die van een tientje dus want die 50 cent kunnen je gestolen worden als je niet met zo'n linksdraaiende eikel te maken hoeft te hebben.

zjanke
3 april 2015, 22:59
die lui die 50 cent of een euro hoger bieden dan het bieden van af, daar krijg ik ook jeuk van, zulke lui kunnen het bij mij schudden al komen ze door tegen elkaar op te bieden wel aan mijn vraagprijs toe, dan liever wat minder en verkopen aan iemand die wel gelijk een net bod doet.
Als je hem niet wil verkopen voor de 'bieden vanaf' prijs, dan zet je die toch hoger? Ik vind dat sowieso iets raars, je hebt toch een vraagprijs en dat is toch ongeveer wat je ervoor wil hebben? Iemand die veel lager biedt krijgt gewoon geen reactie, doe maar een beter bod... (En dat zet ik dus meestal ook in de advertentie)

Speeddemon
3 april 2015, 23:52
Als je hem niet wil verkopen voor de 'bieden vanaf' prijs, dan zet je die toch hoger? Ik vind dat sowieso iets raars, je hebt toch een vraagprijs en dat is toch ongeveer wat je ervoor wil hebben? Iemand die veel lager biedt krijgt gewoon geen reactie, doe maar een beter bod... (En dat zet ik dus meestal ook in de advertentie)
+1!
@Wietse, dat is ook een technisch iets van Marktplaats hoor; als je iets hebt met 'bieden vanaf 50 euro', dan kunnen bieders GEEN 50 euro bieden op MP. Dat moet minimaal 50,01 zijn. Heel lam, ik weet het, maar zo werkt het nu éénmaal.

En ik sluit me volledig aan bij het schijt hebben aan mensen die '300 euro' in hun mail zetten en meer niet. Alsof je een vreemde meid probeert te versieren met slechts alleen een dick-pic. :roll:
Of steevast afsluiten zonder naam, zelfs nadat ik bewust een paar keer retourmails begin met "Beste ??" ofzoiets. Ja hallo en nu moet ik je vertrouwen?

apekop
4 april 2015, 00:12
hoe bedoel je iedereen?
ik ken er zat die dat niet hebben en ook niet willen hebben waaronder ik, dus als je mij mailt en ik heb het een paar dagen druk dan kan het inderdaad wel even duren voordat je antwoord krijgt, zeker als het een bod is waarbij ik twijfel dan wacht ik wel even af, en lowballers krijgen sowieso geen antwoord van mij, meestal.(soms schiet ik effe uit mijn slof :D )
de oudere generatie is niet zo telefoon verslaafd, godzijdank, ik vind het een verarming van de dagelijkse sociale omgang al die smartphones, zie het vaak genoeg ze hebben de auto koud geparkeerd en hoppa gelijk weer verdiept in de telefoon.
email check ik thuis wanneer het mij uitkomt en antwoord ook wanneer het mij past.
zoals kim wilson ook al zei.
40 plussers e.d stellen andere prioriteiten wij zijn nog opgegroeid in een wereld waar men gewoon met elkaar praat op feestjes, in een wachtkamer etc, ipv altijd met de telefoon/internet bezig te zijn.
als je veelvuldig handelt moet je wel maar zoals de meeste mensen sporadisch iets op het net zetten is daar geen reden toe, ik heb wel erg goede deals gedaan terwijl het een paar weken duurde voordat ik antwoord kreeg op mijn mail, die mensen moesten het ook even laten bezinken..
geduld is een schone zaak.

Hulde aan Wietse voor deze treffende post! dat bedoelde ik eigenlijk ook met mijn post voor die van jou. Die van jou is beter! :)

hefke
4 april 2015, 10:25
hoe bedoel je iedereen?
ik ken er zat die dat niet hebben en ook niet willen hebben waaronder ik, dus als je mij mailt en ik heb het een paar dagen druk dan kan het inderdaad wel even duren voordat je antwoord krijgt, zeker als het een bod is waarbij ik twijfel dan wacht ik wel even af, en lowballers krijgen sowieso geen antwoord van mij, meestal.(soms schiet ik effe uit mijn slof :D )
de oudere generatie is niet zo telefoon verslaafd, godzijdank, ik vind het een verarming van de dagelijkse sociale omgang al die smartphones, zie het vaak genoeg ze hebben de auto koud geparkeerd en hoppa gelijk weer verdiept in de telefoon.
email check ik thuis wanneer het mij uitkomt en antwoord ook wanneer het mij past.
zoals kim wilson ook al zei.
40 plussers e.d stellen andere prioriteiten wij zijn nog opgegroeid in een wereld waar men gewoon met elkaar praat op feestjes, in een wachtkamer etc, ipv altijd met de telefoon/internet bezig te zijn.
als je veelvuldig handelt moet je wel maar zoals de meeste mensen sporadisch iets op het net zetten is daar geen reden toe, ik heb wel erg goede deals gedaan terwijl het een paar weken duurde voordat ik antwoord kreeg op mijn mail, die mensen moesten het ook even laten bezinken..
geduld is een schone zaak.

(Bijna) Helemaal mee eens, op één puntje na.
Ik heb ook geen smartphone o.i.d. en wil er ook geen. Wat moet ik ermee. Ik wil niet de hele tijd lastig gevallen worden met mails e.d..

Het puntje waar ik het niet helemaal eens ben is dat als je iets te koop aanbiedt je tegenwoordig toch wel redelijk snel mag antwoorden op een serieuze mail of bod. En hier bedoel ik niet binnen een paar uur mee, maar bij voorkeur wel nog dezelfde dag of de volgende dag maar uiterlijk binnen 2 dagen. Al is het maar een kort antwoord dat je de mail gelezen hebt maar vanwege omstandigheden er nog niet aan bent toegekomen om (uitgebreid) te antwoorden, maar dat je binnen x dagen zult antwoorden. Vind ik wel zo netjes richting serieuze gegadigden. Daarmee kom je m.i. als verkoper ook serieuzer over, maar dat is mijn bescheiden mening.
Als je iets te koop aanbiedt, weet je dat er reacties kunnen komen. Hou daar dan ook rekening mee. Voorzie je dat je niet binnen een redelijke termijn kunt antwoorden wacht dan met de advertentie te plaatsen totdat je wel kunt reageren.
Verkopers die dagen op een serieus bod of op een vraag om nadere info niets van zich laten horen komen bij mij niet meer serieus over en behoudens een gegronde/aannemelijke reden waarom ze niet eerder hebben kunnen reageren ga ik normaliter niet meer met deze mensen in zee.
Voor de duidelijkheid: ik heb het hier over serieuze mails/biedingen. Op belachelijke lage biedingen of onzin mails zou ik ook niet reageren.


…die mensen moesten het ook even laten bezinken….
Of die mensen hebben eerst geprobeerd betere deals te sluiten en toen dat om e.e.a. reden niet lukte toch maar met jou de deal sloten. Ik ben blij voor je dat je toch op deze manier een goede deal hebt kunnen doen.
Misschien dat ik ook wat geduldiger moet worden in dit soort zaken.

apekop
4 april 2015, 11:06
Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.

zo veilig is het dus, als iemand in jouw bijzijn geld overmaakt bij jou thuis! zonder bewijs sta je nergens. Precies wat ik bedoelde:
http://www.at5.nl/artikelen/141817/bob_fosko_opgelicht_voor_1800_euro#

Rhythm Machine
4 april 2015, 11:39
Het zijn niet alleen sommige "kopers" die voor ellende kunnen zorgen. Ik had ooit een akkoord met een verkoper over een (dure) gitaar. Alle correspondentie was vlot verlopen, we hadden een deal en een afspraak om de gitaar op te halen. Ik rijd meer dan 100 km naar zijn woonplaats met het geld cash op zak, bel aan, en.... niets. We hadden telefoonnummers uitgewisseld dus ik bel hem... geen antwoord. Boodschap ingesproken, nog een half uurtje gewacht en dan weer 100 km naar huis. Achteraf nooit meer iets van gehoord, geen reactie meer op mails en voicemails, telefoon werd nooit opgenomen.

FruscianteFan
4 april 2015, 11:58
zo veilig is het dus, als iemand in jouw bijzijn geld overmaakt bij jou thuis! zonder bewijs sta je nergens. Precies wat ik bedoelde:
http://www.at5.nl/artikelen/141817/bob_fosko_opgelicht_voor_1800_euro#
kwestie van 'pagina afdrukken' als bewijs.

Maar wat hier staat: er staat dus wel dat het is misgegaan, maar niet *hoe*. Vind ik vreemd, want nu weet ik nog steeds niet waar ik op moet letten om te voorkomen dat het misgaat.

En ja, als zo iemand met cash aan komt zetten moet je er ook maar van uitgaan dat het echt geld is.

munkie
4 april 2015, 12:07
Verzuchting van een oude l*l 50 + en volkomen onrendabel want geen smartphone. Ik heb nog een ouderwetsche peecee met een echt tastbaar keyboard en een 24 inch scherm 1900 X 1200 pixels. Ik kan dus een lap tekst lezen en typen. Ik heb vroeger op school nog geleerd hoe dat moet, ABN lezen en schrijven.

TEGENWOORDIG PRAAT IK IN JIP EN JANNEKE TAAL.

KORT ZINNETJE IN HOOFDLETTERS.

EN DAN EEN REGEL TUSSNERUIMTE.

ZODAT DE JONGELUI MET HUN "SMART" PHONES HET OOK BEGRIJPEN.

SNAP JE?

;)

FNaRK
4 april 2015, 12:10
€0,50 !!!



..........

apekop
4 april 2015, 12:16
kwestie van 'pagina afdrukken' als bewijs.

Maar wat hier staat: er staat dus wel dat het is misgegaan, maar niet *hoe*. Vind ik vreemd, want nu weet ik nog steeds niet waar ik op moet letten om te voorkomen dat het misgaat.


welke pagina bedoel je dan precies?
als je een bewijs hebt van een rekeningnummer wat niet bestaat heb je er nog niks aan natuurlijk. Je ziet het geld niet meteen op je rekening. De koper kan ook een nep rekening hebben natuurlijk.

dit staat in het artikel:
De oplichter maakte het geldbedrag in het bijzijn van Timmers over, dus het leek er op dat de transactie zonder problemen verliep. Toen Timmers het geld vanochtend nog niet op zijn rekening zag staan en de 'koper' ook telefonisch niet meer bereikbaar was, begon hij zich toch wel erg zorgen te maken en besloot naar de politie te gaan. Zo kwam Timmers er achter dat het rekeningnummer helemaal niet bestond.

Dutch66
4 april 2015, 12:20
kwestie van 'pagina afdrukken' als bewijs.



Help is, wat ga je met dat printje doen dan....., naar de 'pooliesie' ?

Plant
4 april 2015, 12:42
Als er alleen een bieding komt, ook al is het de vraagprijs, wil ik soms toch ook nog wel een paar dagen wachten om te zien of er nog iemand overheen biedt. Niet dat ik zo inhalig ben, maar ik heb wel eens dingen toegezegd aan een bieder en dan komt er toch nog een significant hoger bod binnen. Dan ben ik wel zo sportief om het te verkopen aan degene die ik het al toegezegd heb en niet met de hoogste bieder in zee te gaan, da's dan mijn eigen inschattingsfout geweest.

Ik heb weleens een paniekreaktie gehad van iemand die een berichtje had gekregen dat ie was overboden terwijl we al een deal hadden. Ik geloof dat ie zelfs al geld had overgemaakt en kennelijk was hij bang dat ik 'm liet barsten. Nou, zo ben ik dus niet en alles is keurig afgehandeld. Maar daaruit trek ik wel de lering dat ik zelf best iets langer mag wachten ook al is de vraagprijs geboden. Als hetgene wat ik verkoop interessant genoeg is, raak ik het toch vroeg of laat wel kwijt :ok:

Speeddemon
4 april 2015, 14:00
Ik heb weleens een paniekreaktie gehad van iemand die een berichtje had gekregen dat ie was overboden terwijl we al een deal hadden. Ik geloof dat ie zelfs al geld had overgemaakt en kennelijk was hij bang dat ik 'm liet barsten. Nou, zo ben ik dus niet en alles is keurig afgehandeld. Maar daaruit trek ik wel de lering dat ik zelf best iets langer mag wachten ook al is de vraagprijs geboden. Als hetgene wat ik verkoop interessant genoeg is, raak ik het toch vroeg of laat wel kwijt :ok:
Je wilt ze de kost niet geven die dan alsnog in zee gaan met de hogere bieder, ook al heeft de eerdere bieder geld overgemaakt en al.

Het netste is, om zodra je iets overeengekomen bent en je de betaling verwacht (die onderweg is), dat je de advertentie op 'gereserveerd' zet. Dan kan niemand anders meer bieden. Als je akkoord bent gegaan met die 1e bieder, dan vond je het blijkbaar een fair bod.

BamBuFan1
4 april 2015, 15:16
k sluit me volledig aan bij het schijt hebben aan mensen die '300 euro' in hun mail zetten en meer niet. Alsof je een vreemde meid probeert te versieren met slechts alleen een dick-pic. :roll:
?

Hoeveel dick-pics heb jij dan nodig?

Swaag
4 april 2015, 15:20
Juist. Ik gooi zodra het geld binnen is de ad op gereserveerd. Dat doe ik ook als het bij mij afgehaald wordt en de afspraak staat.
Maar een minuut na de afgesproken tijd niet verschenen? Open die advertentie.
Verder zet ik in mijn ads er altijd bij dat ik niet aan mailbiedingen doe, bied maar via MP, en als het bod mij aanstaat neem ik zelf wel contact op. Bij geen reactie van mijn kant was het bod dus niet goed genoeg. Ik ga ook niet reageren op die mailtjes zonder naam, met alleen een bedrag of de vraag "wat moet ie kosten?" dat staat namelijk al in de advertentie. Ik heb mijn telefoonnummer ook niet bij de ad staan. Ooit één keer wel gedaan maar mensen wat een randdebielen kreeg ik toen aan de lijn zeg..
En inderdaad, de bieder waar ik mee akkoord gegaan ben krijgt voorrang, ook als er een hoger bod daarna komt. Zo netjes speel ik het graag wel.

D3nnis
4 april 2015, 15:47
Juist. Ik gooi zodra het geld binnen is de ad op gereserveerd.

Als het geld binnen is kan ie er toch gewoon af, of zie ik dat verkeerd?

FruscianteFan
4 april 2015, 16:16
Juist. Ik gooi zodra het geld binnen is de ad op gereserveerd. Dat doe ik ook als het bij mij afgehaald wordt en de afspraak staat.
Maar een minuut na de afgesproken tijd niet verschenen? Open die advertentie.
Verder zet ik in mijn ads er altijd bij dat ik niet aan mailbiedingen doe, bied maar via MP, en als het bod mij aanstaat neem ik zelf wel contact op. Bij geen reactie van mijn kant was het bod dus niet goed genoeg. Ik ga ook niet reageren op die mailtjes zonder naam, met alleen een bedrag of de vraag "wat moet ie kosten?" dat staat namelijk al in de advertentie. Ik heb mijn telefoonnummer ook niet bij de ad staan. Ooit één keer wel gedaan maar mensen wat een randdebielen kreeg ik toen aan de lijn zeg..
En inderdaad, de bieder waar ik mee akkoord gegaan ben krijgt voorrang, ook als er een hoger bod daarna komt. Zo netjes speel ik het graag wel.

Ik zet juist mijn telefoonnummer erop. Ik vertrouw ads met een telefoonnummer ook veel makkelijker.

Een minuut te laat en kans is verkeken? Fijne vent ben jij.

En inderdaad: bij mij gaan ze op 'gereserveerd' zodra de deal rond is. Ik zeg toe te versturen of te betalen, en de andere partij vice versa. Ik zou hem kunnen verwijderen zodra het geld binnen is, maar meestal wacht ik tot ik daadwerkelijk verstuurd heb (anders is het namelijk een stuk lastiger om info terug te vinden voor de kopende partij). Na het versturen stuur ik meestal even een foto van het bonnetje (hebben ze bewijs en gelijk Track & Trace), dan gaat de advertentie eraf.

allard85
4 april 2015, 17:52
Zelf heb ik al de nodige pedalen, pedalboard en versterker via marktplaats gekocht. Bevalt mij prima. Meestal stuur ik een mail naar de verkoper met een bod en kom ik naar 1 of 2 mailtjes tot een akkoord. Ga het altijd afhalen. Versturen vertrouw ik niet zo en door afhalen weet je meteen wat je koopt en dat het werkt.

zjanke
4 april 2015, 18:36
Help is, wat ga je met dat printje doen dan....., naar de 'pooliesie' ?
Inderdaad, net als met die stapel vals geld die je bij je o zo betrouwbare contante deal hebt gekregen...
Als het geld is overgemaakt op jouw laptop/pc/tablet heb je wellicht ook nog een url die als aanknopingspunt kan dienen, bij contant en vals heb je slechts een stapeltje waardeloos papier waar de rechercheur in kwestie mee aan de slag kan (ja hoor, alsof ze daar tijd in gaan steken :D)
Feit is dat bij elke methode te frauderen valt en dat je samen een betalingsmethode zult moeten kiezen. Ik doe de betaling bij grotere bedragen liever digitaal omdat het simpel, veilig en minder omslachtig is. Wil de verkoper/koper dit niet, dan doen we het toch anders?

Swaag
4 april 2015, 21:37
Als het geld binnen is kan ie er toch gewoon af, of zie ik dat verkeerd?
Daar heb je gelijk en dat bedoelde ik ook (typ nooit te snel en zonder nalezen een reactie..) Ik zet de ad op gereserveerd als de deal per mail rond is en de koper zegt te gaan overmaken. Maar na een dag of twee a drie niet op mijn rekening? Ad weer open.


Ik zet juist mijn telefoonnummer erop. Ik vertrouw ads met een telefoonnummer ook veel makkelijker.

Een minuut te laat en kans is verkeken? Fijne vent ben jij.

En inderdaad: bij mij gaan ze op 'gereserveerd' zodra de deal rond is. Ik zeg toe te versturen of te betalen, en de andere partij vice versa. Ik zou hem kunnen verwijderen zodra het geld binnen is, maar meestal wacht ik tot ik daadwerkelijk verstuurd heb (anders is het namelijk een stuk lastiger om info terug te vinden voor de kopende partij). Na het versturen stuur ik meestal even een foto van het bonnetje (hebben ze bewijs en gelijk Track & Trace), dan gaat de advertentie eraf.
Eén minuut te laat bij wijze van spreken. Ik wil best iets langer wachten dan de afgesproken tijd, maar uren later heb ik geen zin in. Bel dan op dat je in de file staat, je moeder in het ziekenhuis is opgenomen of wat dan ook, maar laat wat weten. Als we via mail eruit zijn qua deal dan geef ik alsnog mijn telefoonnummer juist voor als er iets tussen komt of je de weg niet kan vinden.
En ik ben gestopt met mijn telefoonnummer te vermelden in de ad toen er alleen nog maar freaks aan de lijn hingen. Per mail vind ik bij een gitaar van 500 euro het al irritant als er eentje met een bod van 10 euro komt, via de telefoon heb ik al helemaal geen zin in dat gesprek. De maat was echt vol toen er iemand dinsdagnacht half drie belde dat ie iets wilde kopen.

Mitch
4 april 2015, 21:43
Dat low ballen wordt wel vervelend. Ik heb een nieuw setje Sperzels, stond tot vorige week op MP. Ik verkoop 'm voor 50E, wat ca. 60% is van de nieuwprijs bij Thomann. Dan biedt er iemand 30, doe ik een ander tegenbod en dan is het "te duur". Nee mafkees, te duur is het dus niet :(

Tunes
4 april 2015, 21:57
Eigenlijk ben ik heel, heel blij met al die rukkers op marktplaats.
Als serieuze koper met wat centen is het een geweldige tijd.
Koop het enne na het andere prachtige instrument voor hele nette prijzen.

Kan nu instrumenten en apparatuur kopen waar ik enkele jaren geleden alleen van kon dromen.

allard85
5 april 2015, 11:13
Bel dan op dat je in de file staat, je moeder in het ziekenhuis is opgenomen of wat dan ook, maar laat wat weten. Als we via mail eruit zijn qua deal dan geef ik alsnog mijn telefoonnummer juist voor als er iets tussen komt of je de weg niet kan vinden
En ik ben gestopt met mijn telefoonnummer te vermelden in de ad toen er alleen nog maar freaks aan de lijn hingen. Per mail vind ik bij een gitaar van 500 euro het al irritant als er eentje met een bod van 10 euro komt, via de telefoon heb ik al helemaal geen zin in dat gesprek. De maat was echt vol toen er iemand dinsdagnacht half drie belde dat ie iets wilde kopen.

Zou ook mn telefoonnummer niet direct bij de advertentie vermelden. Als de deal via mail rond is heb ik er geen probleem mee mn telefoonnummer aan de koper of verkoper te verstrekken.

Speeddemon
5 april 2015, 12:13
En ik ben gestopt met mijn telefoonnummer te vermelden in de ad toen er alleen nog maar freaks aan de lijn hingen. Per mail vind ik bij een gitaar van 500 euro het al irritant als er eentje met een bod van 10 euro komt, via de telefoon heb ik al helemaal geen zin in dat gesprek. De maat was echt vol toen er iemand dinsdagnacht half drie belde dat ie iets wilde kopen.
Precies de reden dat ik dat dus ook nooit doe.

Aan de telefoon wordt voor jou de tijd bepaald wanneer je moet reageren, zeker bij van die flaky types of de 'tyre kickers' heb je daar geen zin in; per mail heb je het zelf in de hand wanneer je antwoordt.

FruscianteFan
5 april 2015, 13:37
Ik krijg net een reactie terug van iemand. Heeft in z'n advertentie staan dat hij in Venlo woont. Blijkt hij daar wel in de buurt te wonen, maar nog wel een stukje verder...

...vind ik best onhandig.

Plant
5 april 2015, 19:24
Het netste is, om zodra je iets overeengekomen bent en je de betaling verwacht (die onderweg is), dat je de advertentie op 'gereserveerd' zet. Dan kan niemand anders meer bieden. Als je akkoord bent gegaan met die 1e bieder, dan vond je het blijkbaar een fair bod.

Dat is niet altijd zo geweest. Ik heb weleens biedingen binnen gekregen terwijl de advertentie op 'gereserveerd' stond. Dat dat mogelijk was vond ik vreemd. En bieders lezen kennelijk niet.


Als het geld binnen is kan ie er toch gewoon af, of zie ik dat verkeerd?

In feite kan dat. Maar het kan ook achterdocht wekken als jij je geld binnen hebt, de koper het produkt nog niet ontvangen heeft en de advertentie bestaat ineens niet meer. Normaal zal een koper niet meer naar de advertentie kijken, maar als om wat voor reden dan ook het produkt niet binnen de verwachte paar dagen wordt aangeboden en de advertentie bestaat dan ook niet meer, kan het overkomen alsof je met de Noorderzon bent vertrokken. Als de advertentie nog als 'gereserveerd' op MP staat geeft dat gevoelsmatig iets meer vertrouwen. Zelf stuur ik wel altijd een bericht zodra ik iets heb weggebracht om te verzenden, indien een pakket met track & tracecode en vraag om even te laten weten of iets goed is aangekomen. In dat geval gaat de advertentie er wel al na mijn bericht af.


Ik zet juist mijn telefoonnummer erop. Ik vertrouw ads met een telefoonnummer ook veel makkelijker.

Niet meteen. Als het eerste kontakt gelegd is en serieus / normaal overkomt wil ik dat om communicatie te bevorderen wel doen. Maar happig ben ik er niet op. Ik heb na een verkoop weleens 'helpdesk' mogen spelen voor iemand die me met allerlei vragen bleef bellen. Lees @#$%! de handleiding maar.

Tunes
7 april 2015, 08:37
Als er alleen een bieding komt, ook al is het de vraagprijs, wil ik soms toch ook nog wel een paar dagen wachten om te zien of er nog iemand overheen biedt. Niet dat ik zo inhalig ben, maar ik heb wel eens dingen toegezegd aan een bieder en dan komt er toch nog een significant hoger bod binnen. Dan ben ik wel zo sportief om het te verkopen aan degene die ik het al toegezegd heb en niet met de hoogste bieder in zee te gaan, da's dan mijn eigen inschattingsfout geweest.

Ik heb weleens een paniekreaktie gehad van iemand die een berichtje had gekregen dat ie was overboden terwijl we al een deal hadden. Ik geloof dat ie zelfs al geld had overgemaakt en kennelijk was hij bang dat ik 'm liet barsten. Nou, zo ben ik dus niet en alles is keurig afgehandeld. Maar daaruit trek ik wel de lering dat ik zelf best iets langer mag wachten ook al is de vraagprijs geboden. Als hetgene wat ik verkoop interessant genoeg is, raak ik het toch vroeg of laat wel kwijt :ok:

Er zijn er zat die dat niet doen, krijg je dood leuk een mailtje dat jij hem ook wel voor die prijs mag hebben.
1 keer zat ik al in de auto op weg naar die persoon, belde dat hij een beter bod had.
Ik heb aan de telefoon niks beloofd en gewoon door gereden, daar aan gekomen gezegd dat ik akkoord ben, met onze oude afspraak maar dat wist hij niet.
Meneer begon even te zeuren, maar hij had het geld en ik het artikel.
Gewoon weg gegaan.

FruscianteFan
7 april 2015, 18:42
Prima aanschaf gedaan.

Ik zocht een tapijt. De verkoper ging akkoord met mijn bod van 25 (vraagprijs: 35, had niet verwacht dat ze akkoord zouden gaan).

Zaterdag het verzoek gekregen of ik vanavond langs zou kunnen komen. Ivm drukte en twijfel of ik het wel écht wilde, best laat gereageerd, namelijk pas gister toen ik na een optreden 's middags thuiskwam. Dat gaf ook de doorslag: op sokken spelen op een plakkend bierpodium is niet fijn.

Dan vind ik het ook wel schappelijk om excuses aan te bieden voor de late reactie. Vervolgens een afspraak gemaakt (gezien de locatie kon mijn vader er wel even langs), is blijkbaar prima gegaan.

...en zojuist zie ik dat de advertentie op gereserveerd staat.

Moraal van het verhaal: niet iedereen werkt hetzelfde, maar als je daar rekening mee houdt, werkt het prima.

D3nnis
7 april 2015, 18:53
Ik zocht een tapijt.

twijfel of ik het wel écht wilde, best laat gereageerd, namelijk pas gister toen ik na een optreden 's middags thuiskwam. Dat gaf ook de doorslag: op sokken spelen op een plakkend bierpodium is niet fijn.


Op sokken op een plakkend biertapijt wel?
Is dat tegenwoordig mode, van die tapijtjes? Zie het zeer regelmatig de laatste jaren.
Ik speel gewoon met schoenen aan.
Of was het tapijt niet daar voor?

FruscianteFan
7 april 2015, 18:58
Dat zien we dan wel weer, maar ga ervan uit dat het tapijt voorlopig niet plakt.

Je ziet ze inderdaad best veel. Ik vind het wel mooi. Maar vooral: ik bedien mijn pedalen met mijn voeten. Delaytijden, feedback. Fuzz Probe reageert veel beter zonder schoenen. Ik kan mijn werk beter doen en vind het sowieso fijner spelen op sokken, eigenlijk.

Heb nog best een tijd gerepeteerd op sokken en met gigs mijn schoenen aangehouden... maar dat werkt gewoon minder.

zjanke
7 april 2015, 19:09
Van imitatie aankoop via marktplaatsperikelen naar op-je-sokken-op-een-tapijtje-spelen omdat je dan beter met je tenen aan de knopjes van je pedalen kunt friemelen: Soms is het gitaarnetforum best leuk :D

D3nnis
7 april 2015, 20:44
Maar vooral: ik bedien mijn pedalen met mijn voeten. Delaytijden, feedback.

Oh....
Heb ik nooit over nagedacht hoe anderen dat doen....zo dus! Weer wat geleerd :D

Misery Signals
7 april 2015, 21:08
Wacht tot je zoals ik ooit op een halfdonker podium een scheur in het vlies tussen grote teen en die ernaast maakt door naast dat metalen knopje te trappen op een Line6 DL4...
Schoenen waren de volgende keer wel terug aan :cooler:

MS

FruscianteFan
7 april 2015, 21:25
Ik heb lampjes op m'n pedalboard :D

Maar idd: het is wel ff goed mikken om vol met de grote teen pedalen in te drukken.

geert1976
7 april 2015, 23:15
Ach vandaag weer een irritatie erbij gekregen en besloten nooit meer een gitaar te reserveren voor iemand.

Ruim een week geleden kreeg ik een mail dat de persoon een gitaar van mij wilde kopen voor de vraagprijs, daarmee akkoord gegaan en telefonisch de details besproken en alles was in kannen en kruiken.
Hij vroeg of ik de gitaar wilde reserveren en hij zou de gitaar vandaag om 17.30 uur ophalen.
Alles prima en de gitaar een week lang gereserveerd en in die tijd twee mensen teleurgesteld (afspraak = afspraak).
Krijg ik vandaag om 17.00 uur een mailtje, meneer had iets twijfel en kwam toch maar niet.

Moraal van mijn langdradige verhaal: Ik reserveer niet meer, wie als eerste de pegels neerlegt wint.....

muffstuff
8 april 2015, 09:38
Dat zien we dan wel weer, maar ga ervan uit dat het tapijt voorlopig niet plakt.

Je ziet ze inderdaad best veel. Ik vind het wel mooi. Maar vooral: ik bedien mijn pedalen met mijn voeten. Delaytijden, feedback. Fuzz Probe reageert veel beter zonder schoenen. Ik kan mijn werk beter doen en vind het sowieso fijner spelen op sokken, eigenlijk.

Heb nog best een tijd gerepeteerd op sokken en met gigs mijn schoenen aangehouden... maar dat werkt gewoon minder.
Je kan wachten op de eerste lolbroek die een glas kapot gooit voor je voeten :hippie:

muffstuff
8 april 2015, 09:44
Ach vandaag weer een irritatie erbij gekregen en besloten nooit meer een gitaar te reserveren voor iemand.

Ruim een week geleden kreeg ik een mail dat de persoon een gitaar van mij wilde kopen voor de vraagprijs, daarmee akkoord gegaan en telefonisch de details besproken en alles was in kannen en kruiken.
Hij vroeg of ik de gitaar wilde reserveren en hij zou de gitaar vandaag om 17.30 uur ophalen.
Alles prima en de gitaar een week lang gereserveerd en in die tijd twee mensen teleurgesteld (afspraak = afspraak).
Krijg ik vandaag om 17.00 uur een mailtje, meneer had iets twijfel en kwam toch maar niet.

Moraal van mijn langdradige verhaal: Ik reserveer niet meer, wie als eerste de pegels neerlegt wint.....

Heb ik ooit ook gehad. Vent reageerde op een te koop staande ipad.Hij mailde (vrij aggressief) tot wel drie keer toe in een paar uur of ik de advertentie nu wilde weghalen. Op de dag zelf mailde hij dat hij niet kwam.

Ik heb toen een mail terug gestuurd en hem de huid volgescholden.

Een geluk, je koopt een bepaalde gitaar. Kans is groot dat die mensen niet voorzien zijn. Tenzij ze op zoek waren naar iets wat 6 snaren had en dat voldoende was.

FruscianteFan
8 april 2015, 10:01
Je kan wachten op de eerste lolbroek die een glas kapot gooit voor je voeten :hippie:

Je kunt ook worden aangereden, geëlektrocuteerd, doodgeschoten, vergiftigd, in elkaar geslagen, verkracht.

...Ik denk dat het wel meevalt. Als iemand glas naar me gooit terwijl we spelen, heeft degene een heel dik probleem.

Swaag
8 april 2015, 19:38
Ach vandaag weer een irritatie erbij gekregen en besloten nooit meer een gitaar te reserveren voor iemand.

Ruim een week geleden kreeg ik een mail dat de persoon een gitaar van mij wilde kopen voor de vraagprijs, daarmee akkoord gegaan en telefonisch de details besproken en alles was in kannen en kruiken.
Hij vroeg of ik de gitaar wilde reserveren en hij zou de gitaar vandaag om 17.30 uur ophalen.
Alles prima en de gitaar een week lang gereserveerd en in die tijd twee mensen teleurgesteld (afspraak = afspraak).
Krijg ik vandaag om 17.00 uur een mailtje, meneer had iets twijfel en kwam toch maar niet.

Moraal van mijn langdradige verhaal: Ik reserveer niet meer, wie als eerste de pegels neerlegt wint.....Hé Geert, weer terug?
Ik heb je ooit ook wel eens gevraagd een gitaar wat langer vast te houden voor mij omdat ik niet eerder langs kon komen, maar heb toen om mijn goede wil te tonen gelijk het geld al naar je overgemaakt. In jouw geval durfde ik dat wel aan.

FruscianteFan
8 april 2015, 20:23
Van imitatie aankoop via marktplaatsperikelen naar op-je-sokken-op-een-tapijtje-spelen omdat je dan beter met je tenen aan de knopjes van je pedalen kunt friemelen: Soms is het gitaarnetforum best leuk :D

alstublieft

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/11129372_10205004351681225_1413083811_n.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/11129372_10205004351681225_1413083811_n.jpg.html)

geert1976
8 april 2015, 23:01
Hé Geert, weer terug?
Ik heb je ooit ook wel eens gevraagd een gitaar wat langer vast te houden voor mij omdat ik niet eerder langs kon komen, maar heb toen om mijn goede wil te tonen gelijk het geld al naar je overgemaakt. In jouw geval durfde ik dat wel aan.

Ik was er altijd nog wel maar erg druk geweest.
Ja ik kan mij dat herinneren, jij kwam gelukkig je afspraken netjes na.
Maar soms lijkt het wel of mensen steeds meer gemaakte afspraken aan de laars Lappen en dat is eigenlijk zonde.
Marktplaats kan een heel mooi medium zijn als iedereen de fatsoensregels eens in acht neemt.

Tunes
9 april 2015, 09:22
Toch dat sokken verhaal en dat e.a. beter reageert ik geloof het niet.
Mogelijk een volume of expressie pedaal wel, maar alles met een knopje echt niet.
Probeer die schakelaars, vooral de kleinere ronde metalen met je sokvoet in te drukken, da's echt niet prettig en dat (en het wat doorbuigen van je teen en of vel/vlees) maakt dat het minder goed reageert dan een simpele snelle klik met je schoen aan.

Ik geloof dat het voor de meeste is, kijkmijeensmetmijnschoenenuitspelenwatbijzonderhe.

Ik ben een lul, sorry.

D3nnis
9 april 2015, 09:39
Maar het verdraaien van knopjes op je pedalen is wel handiger op sokken dan op schoenen denk ik.

Tunes
9 april 2015, 09:43
Da't klinkt wel weer heel logisch, ik verdraai die knopjes nooit wist niet dat dat mocht.

D3nnis
9 april 2015, 09:51
Dat is ook wel een uitzonderlijke situatie :D

Dutch66
9 april 2015, 10:10
Ach, 'mooi blauw is niet lelijk', dus waarom niet...

FruscianteFan
9 april 2015, 10:24
Toch dat sokken verhaal en dat e.a. beter reageert ik geloof het niet.
Mogelijk een volume of expressie pedaal wel, maar alles met een knopje echt niet.
Probeer die schakelaars, vooral de kleinere ronde metalen met je sokvoet in te drukken, da's echt niet prettig en dat (en het wat doorbuigen van je teen en of vel/vlees) maakt dat het minder goed reageert dan een simpele snelle klik met je schoen aan.

Ik geloof dat het voor de meeste is, kijkmijeensmetmijnschoenenuitspelenwatbijzonderhe.

Ik ben een lul, sorry.

Geloof wat je wilt. Ik ga ervan uit dat het de meeste mensen geen kut kan schelen of ik op schoenen of sokken speel, en dat laat ik graag zo.

Knoppen draaien is makkelijker en mijn Fuzz Probe (http://www.zvex.com/fuzzprobe.html) reageert een stuk beter.

Een normale footswitch is met schoenen aan prettiger bedienen ja.

JVGM-music
30 april 2015, 19:49
Maar verkopers kunnen er ook wat van hoor...je ziet een leuk gitaartje op speurders of marktplaats, je stuurt een mailtje om ietsje meer info.....en ....niets....geen antwoord...dus na een paar dagen nog maar eens gemaild....nog steeds niks.
Waarom adverteer je dan in vredesnaam?

Snapt u het?

JGD
30 april 2015, 23:25
Ja, das inderdaad ook irritant ja, hahahaha.
Adverteer dan niet joh, dweil!

Roel66
1 mei 2015, 17:31
Ook ik kocht een een leuk les paul gitaartje van iemand na het accepteren van mijn bod.
Dan vraag je om meneer zijn bankgegevens en hoor je een paar dagen niets.
Dus nog maar even een mailtje en dan krijg je doodleuk een berichtje dat iemand de gitaar had opgehaald voor een hoger bod.
Nu woonde ik niet in de buurt maar anders.............de hoogste boom

Martin_
1 mei 2015, 22:38
Zou het nou beter of slechter worden nu Marktplaats adverteert met elektrische gitaren? De eerste keer dat ik de link zag, dacht ik dat die door het volgen van mijn surfgedrag was geplaatst. :D

jetlennon
2 mei 2015, 16:18
Ook mooi. Gitaar verkocht voor een nette prijs. Heel verhaal dat t voor een leerling van em was blablabla. Heeft ie em nu zelf op marktplaats gezet voor bijna de nieuw prijs. Krijgt ie er nooit voor dus good luck.
Maar waarom zo'n heel lul verhaal??!!!

Plant
2 mei 2015, 16:26
Misschien vond die leerling de kleur niet mooi?

Geronimonl
3 mei 2015, 00:16
Geboden op een hals. Verkoper ging akkoord. Mijn gegevens gestuurd en gevraagd om rekeningnummer. En ineens was ie verkocht aan iemand die meer had geboden. Had ik eventueel ook willen doen.... Waarom geen ebay regels aan marktplaats toevoegen. Zou zoveel beter zijn.

D3nnis
3 mei 2015, 08:11
Alhoewel het natuurlijk niet helemaal netjes is, had je natuurlijk zelf op voorhand meer kunnen bieden :D
Als ik iets graag wil hebben mail ik meestal de verkoper met een prijs die ik het waard vind. Dat geklooi om 5 euro meer of minder heb ik meestal geen zin in.
Wat zouden de ebay regels toevoegen aan marktplaats helpen? Als iemand zich niet aan de regels houd krijgt ie dan een taakstraf? Volgens mij niet. Je moet wel heel erg aan je marktplaats account gehecht zijn om gestraft te kunnen worden bij overtreding lijkt me.

Dirk_Hendrik
3 mei 2015, 09:32
Geboden op een hals. Verkoper ging akkoord. Mijn gegevens gestuurd en gevraagd om rekeningnummer. En ineens was ie verkocht aan iemand die meer had geboden. Had ik eventueel ook willen doen.... Waarom geen ebay regels aan marktplaats toevoegen. Zou zoveel beter zijn.

Ebay regels gaat niet helpen. Nederlanders snappen zoiets niet. Zie ook de honderden topics op het ebay.nl forum van Nederlanders die maar niet willen snappen dat hun hoogste bod bindend is.

Daarna beschouw ik persoonlijk het verkopen aan een hogere bieder, wanneer je eerder al akkoord bent gegaan met een lager bod, als behoorlijk "not done". Tenzij die eerdere bieder er in de afhandeling een potje van maakt uiteraard.

Bernardduur
4 mei 2015, 10:05
Ik heb voor de grap dat forum maar eens geopend en verrek, er zijn er echt zoveel.......... je zou toch verwachten dat mensen de regels kennen / doorlezen / etc....... maar goed.

Plant
4 mei 2015, 11:59
Marktplaats heeft toch ook een tijdje een forum op de eigen site gehad? Een hoop nieuwe scheldwoorden bijgeleerd :D

Dirk_Hendrik
5 mei 2015, 17:33
het suffe is dat MP vreselijk behoefte had en heeft aan een forum waar mensen hun altijd en eeuwige huilvragen kwijt kunnen. In de tijd dat dat forum er was werd het jammergenoeg zoveel bevolkt door een stroom regulars met een fors "geenstijl" niveau dat er niet tegenop te modereren viel... en ze het weer hebben dichtgegooid.

JGD
6 mei 2015, 10:08
Geboden op een hals. Verkoper ging akkoord. Mijn gegevens gestuurd en gevraagd om rekeningnummer. En ineens was ie verkocht aan iemand die meer had geboden. Had ik eventueel ook willen doen.... Waarom geen ebay regels aan marktplaats toevoegen. Zou zoveel beter zijn.

Tsja, maar (even advokaat van de Duivel hoor) je had ook direct meer kunnen bieden.
Ik ben het niet geheel met je oneens, maar aan de andere kant is het voor verkopers ook wel bijzonder vermoeiend dat altijd alles maar zo goedkoop mogelijk moet.... en dan liefst NOG wat eraf.
Je kan het een verkoper niet echt kwalijk nemen dat hij voor meer geld gaat vind ik.....

Soms bied ik iets aan dat al erg goedkoop is (ik ben meer van het snel opruimen dan wachten en geld maken).
En dan nog moet het altijd maar goedkoper en goedkoper en goedkoper.
Kom op mensen, dingen kosten nu eenmaal geld. Ga anders naar de vlooienmarkt als het niets mag kosten.

Plant
6 mei 2015, 10:16
Ik lees dat de verkoper al akkoord ging. Akkoord = akkoord, dan laat je niet iemand voor wat meer geld in de stront zakken.

JGD
6 mei 2015, 10:43
Nee, dat is waar.
Mocht het onduidelijk geweest zijn, dat bedoelde ik ook niet hoor.
Afspraak is afspraak op enig moment.

motorhan
6 mei 2015, 11:10
Ik lees dat de verkoper al akkoord ging. Akkoord = akkoord, dan laat je niet iemand voor wat meer geld in de stront zakken.

Het komt denk ik vaker voor dat een z.g koper zegt akkoord ik kom het halen en niet komt opdagen, of vraagt om betalingsgegevens en niks meer laat horen. Bovendien is het risico als de z.g koper komt er alsnog vanaf ziet omdat ie het object vind tegen vallen of alsnog een lager bedrag biedt.

Voor mij is een artikel pas verkocht als het betaald is. zelf al diverse keren mee gemaakt ik kom zeker wil je de advertentie verwijderen eigenlijk doe ik dat nooit maar oké koper komt zo serieus over dus (betaalde) advertentie verwijderd en dan in het gunstigste geval krijg je een mailtje ik zie er toch vanaf want ik heb al iets anders gevonden.

Dus jammer als het in een geval wel een serieuze koper is maar als een ander zegt ik kom direct gaat het naar die koper.

Ik heb na een aantal vervelende ervaringen liever dat een ander de Pé in heb dan ik. MP is nu eenmaal vrijblijvend bij E-bay heb je beide wat meer zekerheid. Al heb je daar ook dat je tot de laatste minuut denkt ik heb het en dan met een euro wordt overboden door zo'n Sniper programma. dan denk je ook Sh..........

Met vr gr
Han

Dirk_Hendrik
6 mei 2015, 14:11
Sniper programma? Ik heb dat altijd handmatig gedaan. Veel lekkerder want de adrealine giert door je lijf.


Maarre,
Als je met iemand een afspraak maakt voor een oppiktijdstip en dan vervolgens aan een ander verkoopt omdattie effe eerder aan kan wippen komt op mij over als behoorlijk "not done". Persoonlijk zou ik, als ik zoiets flikte, daar een behoorlijk slecht gevoel over hebben. Ongeveer soortgelijk als wanneer zo'n kunstje me geflikt wordt.

Kim Wilson
6 mei 2015, 14:18
Eens. Akkoord is akkoord. Maar wat Motorhan aangeeft klopt ook wel een beetje. Een akkoord is bij de kopende partij ook steeds minder stipt. Ik heb ook wel momenten gehad dat ik in staat was iets te verkopen aan de eerste die een goeie prijs zou geven en gelijk kon ophalen. Als een afspraak tot twee keer toe niet wordt nagekomen word je zelf (onterecht) ook iets vrijer in de fatsoensregels.

zjanke
6 mei 2015, 15:01
Ik heb nu een compressor te koop staan (zo'n ding met een tank, geen pedaal) en afgelopen week akkoord gegaan met een bod en tegen de bieder gezegd dat ik hem zou reserveren tot het dat hij langs zou komen op donderdagavond (en ondertussen de advertentie wel open laten staan). Die afspraak wordt vervolgens op het laatste moment "gewijzigd" (terwijl er al een hoger bod was,maar afspraak is tenslotte afspraak) omdat mijnheer niet op donderdag, maar wel op zaterdag langs kon komen. Hij stuurt vervolgens op zaterdagmorgen een sms dat hij toch van de koop afziet...
Nieuwe hoogste bieder een mail gestuurd, die belt vervolgens terug met wat vragen en laat vervolgens niks meer van zich horen en reageert niet meer op mijn mail en telefoon...

Iemand een compressor ruilen tegen een historic Gibson? Dit is ook nog een originele oude Atlas Copco...

hefke
6 mei 2015, 18:06
historic Gibson, zijn die helemaal (volgens het) origineel?;)

Dutch66
7 mei 2015, 10:17
Het ligt er ook een beetje aan wat je op MP verkoopt denk ik. In het voorbeeld van zjanke wil je gewoon
je 'oude meuk' kwijt voor de beste prijs, helemaal prima natuurlijk.

Bij een gitaar vind ik het ook een prettig gevoel als zo'n plank toch weer een fijn (te)huisje krijgt..

Verder, als het MP betreft wil ik de (ver)koper ALTIJD telefonisch spreken, je merkt dan toch vaak/beter
of iemand serieus is of niet. Natuurlijk is het geen garantie dat een koper dan ook daadwerkelijk komt
opdagen, maar op de een of andere manier is een afspraak per telefoon toch iets minder anoniem.

Tenslotte vind ik er ook helemaal niets mis mee als een (potentiele) koper ondanks een prijsafspraak,
nog even probeerd of het voor minder misschien ook gaat lukken. Dat doe ik zelf ook en ik verbaas me
er regelmatig over hoe makkelijk mensen alsnog overstag gaan, ondanks termen als 'absolute bodemprijs'
in de advertentie... Tja, gewoon een kwestie van handelen denk ik.

zjanke
7 mei 2015, 10:35
Ik wil inderdaad mijn oude meuk kwijt, maar niet perse voor de beste prijs (Al zeg ik daar uiteraard geen nee tegen). Ik heb een prijs in gedachten en de eerste die die prijs biedt mag hem komen halen. Als er daarna nog hoger geboden wordt is dat jammer maar helaas voor mij en de hogere bieder, want als ik een prijs heb afgesproken gaat ie daarvoor ook weg.
Waar ik me aan stoor is dat mensen dus serieus lijken te zijn en dan met of zonder een kutsmoes gewoon geen interesse meer hebben en niet meer reageren.
Uiteindelijk maakt het dan niet meer uit wat je te koop hebt; Als je niet serieus geinteresseerd bent, ga dan iemands tijd (en die van jezelf) niet verdoen...

Plant
7 mei 2015, 10:56
Tenslotte vind ik er ook helemaal niets mis mee als een (potentiele) koper ondanks een prijsafspraak,
nog even probeerd of het voor minder misschien ook gaat lukken. Dat doe ik zelf ook en ik verbaas me
er regelmatig over hoe makkelijk mensen alsnog overstag gaan, ondanks termen als 'absolute bodemprijs'
in de advertentie... Tja, gewoon een kwestie van handelen denk ik.

Zomaar na een prijsafspraak toch nog proberen lager uit te komen doe ik niet. Wel als bij bezichtiging blijkt dat de verkoper iets 'vergeten' is te melden, b.v. een mankement waarover niks in de tekst staat of schade welke (bewust) buiten de foto's is gehouden.

Als dat overkomelijk is, ik daar zelf wel wat aan kan doen en het product alsnog wil hebben, wil ik dat in goede orde bespreken. Soms is bij protest een duwtje nodig door te zeggen dat je van de koop af ziet. Dan kiest men wel eieren voor het geld anders raakt men het mogelijk helemaal niet kwijt.

munkie
7 mei 2015, 11:01
Ik heb een sax te koop. Krijg ik zo'n mailtje van iemand die zg. op een booreiland zit, hij is oceanograaf (...). Hij wil de sax als kado voor zijn broer in Nigeria. Of ik de sax daarheen wil sturen. Ik speel het spelletje mee en krijg een adres in Lagos, Nigeria. Hij mailt dat hij het geld heeft overgemaakt met Paypal. Ik check mijn PP account, geen geld. Geen geld, geen sax :seriousf:

Ach het leverde wel weer inspiratie op voor een nieuw liedje:

https://soundcloud.com/munkienl/no-shipping-to-nigeria

D3nnis
7 mei 2015, 11:05
Tenslotte vind ik er ook helemaal niets mis mee als een (potentiele) koper ondanks een prijsafspraak,
nog even probeerd of het voor minder misschien ook gaat lukken. Dat doe ik zelf ook en ik verbaas me
er regelmatig over hoe makkelijk mensen alsnog overstag gaan, ondanks termen als 'absolute bodemprijs'

Daar heb ik echt een absolute hekel aan, beetje afhankelijk hoe het contact van te voren gelopen is en op welke manier het gebracht wordt.
Als ik bv een pedaal koop of verkoop en je komt een bedrag overeen, én het object voldoet aan de omschrijving en verwachting, dan betaal ik gewoon het overeengekomen bedrag. Ben ik de verkopende partij, dan gaat er helemaal geen nieuwe onderhandeling plaatsvinden, en als ik echt een zeikzak tegenover me heb, dan verkoop ik het ding niet eens meer, ook niet meer voor het overeengekomen bedrag.
Als ik iets zgan aanbied en koper ontdekt een buts of kras, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover het volgende: had een paar jaar geleden een gibson sg te koop.
Mailt iemand dat ie interesse heeft, dus afspraak gemaakt om de gitaar uit te proberen.
Koper wil hem (nog) niet kopen, dus ik vraag of de gitaar niet voldoet aan de omschrijving, of aan de verwachting, of iets anders.
Antwoord: nee hoor, alles is prima, maar ik heb vandaag nog 4 andere gitaren te bezichtigen, en dan beslis ik pas.
Aan 1 kant begrijpelijk, als je een betere deal kunt maken vooral doen, maar ik vond het toch apart, ondanks dat het eigenlijk niet zo gek is; moet zo iemand dan naar de winkel om te kijken en niet te kopen, en vervolgens MP afstruinen? Dan heeft de winkel dezelfde situatie (maar die zijn dat gewend).
Ik heb het zelf ook weleens gehad met een versterker. Dacht dat het wel wat voor me zou zijn, maar kende die versterker niet van het echie. Dat meld ik dan altijd op voorhand, kan de verkoper nog zien of ie hem dan wil laten uitproberen of niet, met het risico dat als die versterker helemaal ok is, hij toch niet verkocht word.

Kim Wilson
7 mei 2015, 11:32
Als gebruiker van een forum waar het woord testen ongeveer als motto wordt gehanteerd, vind ik het bijzonder dat jij dat raar vindt. Gitaren en versterkers moet je toch hebben getest om te bepalen of ie het wel of niet is. Juist gitaren. Maar ook andere dingen. Ik heb laatst een accordeon geprobeerd die het niet helemaal bleek te zijn. Jammer maar helaas. In een winkel kun je ook wel akkoord zijn over de vraagprijs, maar als het je verder niet aanstaat, koop je het ook niet.

D3nnis
7 mei 2015, 12:02
Wat ik al zeg, ik heb er een dubbel gevoel bij.
Er is wat mij betreft een verschil tussen gericht zoeken, waarbij tijdens of na het testen blijkt dat het niet helemaal is wat je zoekt, en laat ik eens een dagje (of meer) allerlei marktplaatsgitaren af lopen, want dan heb ik toch weer een leuke dagbesteding gehad.
Als ik op marktplaats bied op een les paul dan zoek ik een les paul. Dan ga ik niet bij andere particulieren ook nog een tele, strat, en misschien ook nog wel een accordeon uitproberen want dat is ook een leuk instrument.
Aan de andere kant, hoe moet je weten wat je zoekt als je niet kunt proberen, maar ik vind het prettiger om de intentie van te voren een beetje te weten, is dat ook raar?

Kim Wilson
7 mei 2015, 12:05
Nou ja, hij kan toch een rondje maken langs 5 SG's en dan de beste kiezen? Toen ik mijn tele zocht, heb ik er ook meerdere getest.

D3nnis
7 mei 2015, 12:11
Maar dan weet je wel al wat je zoekt! En daar ging het me om.

Kim Wilson
7 mei 2015, 12:13
Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat die andere vier gitaren waren. Heeft hij dat aangegeven wat voor gitaren dat waren dan?

D3nnis
7 mei 2015, 12:34
Nee, heb er ook verder niet naar gevraagd.
Maar het is gewoon een gevoel bij dit soort gevallen.
Heb ooit iemand over de vloer gehad voor een MM Luke. Vond de hals niet fijn en zag daarom van de koop af, dat soort dingen heb ik echt geen moeite mee. Heb hem met alle plezier de rest van mijn MM's in handen gegeven om te proberen, dat vind ik geen probleem. Wel dat een gitaar advertentie gebruikt wordt als uitnodiging voor een open huizen route als het ware.

Plant
7 mei 2015, 12:53
De kneep zit 'm in dat je geen bezwaar hebt dat er wordt getest, maar dat je er dan ook vanuit gaat dat de koper weet waarvoor ie komt en na goedkeuring aftikt en weggaat. Als er ook echt geboden is en er al een prijsovereenkomst is, is het uiteraard niet leuk als blijkt dat iemand op meerdere biedingen heeft lopen, ze allemaal afgaat en er dan een keuze gemaakt wordt waarbij de kans aanwezig is dat je ermee blijft zitten.

Doe dan als koper geen bod en leg eerlijk de situatie uit. Dat er interesse is en dat je wilt komen kijken en proberen en eventueel later beslist. Als je daar als verkoper geen zin in hebt kun je dat vooraf duidelijk maken en zijn er geen onaangename verrassingen.

Ik heb weleens een email gehad van iemand die zich aan het oriënteren was naar een gebruikte platenspeler. Die van hem was defekt. Ik had een andere gekocht en er ging er dus een uit mijn collectie weg. De betreffende speler is niet meer in de winkel te koop. Ik had aangegeven dat de speler te beluisteren was.

'Probleem' was dat mijn speler een relatief kostbaar element erop had zitten. Dus bood ik de speler aan 'as is' of zonder element. Omdat hij uit mijn emails wel in de gaten had dat ik verstand heb van elementen, inbouwen en afstellen vroeg hij of ik het element van zijn defekte speler eventueel zou willen overzetten en of hij het dan zo kon beluisteren. Ik heb aangegeven dat vrijblijvend te doen, dus geen verplichting tot aanschaf na alle moeite. Luister maar en wil je de speler toch niet, dan schroef ik het weer terug en zijn we even goeie vrienden. Betekende wel dat ik iemand een zaterdagmiddag bij me thuis had zitten en de kans had niet te verkopen.

Dit is een vrij extreem voorbeeld en gaat veel verder dan het mogen uitproberen van een gitaar (schroeft u ook even vrijblijvend mijn elementen erin? :D ) of versterker, maar het is even om aan te geven dat als ik dat als verkoper doe, dat mijn eigen keuze is. Niet iets waar een bieder waarmee je denkt al een deal te hebben aan de deur pas mee komt.

Kim Wilson
7 mei 2015, 12:55
Nee, heb er ook verder niet naar gevraagd.
Maar het is gewoon een gevoel bij dit soort gevallen.
Heb ooit iemand over de vloer gehad voor een MM Luke. Vond de hals niet fijn en zag daarom van de koop af, dat soort dingen heb ik echt geen moeite mee. Heb hem met alle plezier de rest van mijn MM's in handen gegeven om te proberen, dat vind ik geen probleem. Wel dat een gitaar advertentie gebruikt wordt als uitnodiging voor een open huizen route als het ware.
Tja, dat gevoel kun je hebben. Zoals ik er van afstand tegenaan kijk, heeft hij gewoon een tour gemaakt langs verschillende SG's en daaruit de beste gekozen. Het is dat het me teveel tijd kost, maar zo zou ik het idealiter ook doen. Het allerliefst had ik ze allemaal bij elkaar in één ruimte, maar dat werkt alleen bij een winkel.

D3nnis
7 mei 2015, 13:17
De kneep zit 'm in dat je geen bezwaar hebt dat er wordt getest, maar dat je er dan ook vanuit gaat dat de koper weet waarvoor ie komt en na goedkeuring aftikt en weggaat.


Het gaat me inderdaad om de openheid en eerlijkheid denk ik ja.


Het is dat het me teveel tijd kost, maar zo zou ik het idealiter ook doen. Het allerliefst had ik ze allemaal bij elkaar in één ruimte, maar dat werkt alleen bij een winkel.

Hoe kritisch kun je vergelijken als er veel tijd tussen zit?
Ik weet meestal vrij snel of ik iets kan met een gitaar of niet, of er een klik is.
Soms verandert de smaak in de tijd, maar heb met gitaren bijna nooit dat ik uren moet pielen om dan te weten of die specifieke gitaar bij me past of niet. Moet dat wel dan is dat voor mij een teken dat het niet past.

Kim Wilson
7 mei 2015, 13:22
Tja, de ene is de andere niet. Ik vind het iig niet raar dat iemand op één dag verschillende exemplaren gaat testen.

Dutch66
7 mei 2015, 15:02
Uiteindelijk maakt het dan niet meer uit wat je te koop hebt; Als je niet serieus geinteresseerd bent, ga dan iemands tijd (en die van jezelf) niet verdoen...

Helemaal mee eens, daarom wil ik een koper ook eerst telefonisch spreken, (nogmaals) dat heeft tot nu toe
mij (schijnbaar) een hoop tijd en frustratie bespaard...

Dutch66
7 mei 2015, 15:05
Ach het leverde wel weer inspiratie op voor een nieuw liedje:

https://soundcloud.com/munkienl/no-shipping-to-nigeria

Sorry! Something went wrong


Is your network connection unstable or browser outdated?

Toch maar niet?

zjanke
7 mei 2015, 15:24
Helemaal mee eens, daarom wil ik een koper ook eerst telefonisch spreken, (nogmaals) dat heeft tot nu toe
mij (schijnbaar) een hoop tijd en frustratie bespaard...
De laatste niet-meer-reageerder had ik telefonisch gepsproken. Ik zou nog wat dingen uitzoeken en laten weten, maar hij reageert niet meer op telefoon en mail... Hij heeft nu wel zelf een advertentie geplaatst: Compressor gezocht... *zucht*

Plant
7 mei 2015, 16:20
Ik heb een sax te koop. Krijg ik zo'n mailtje van iemand die zg. op een booreiland zit, hij is oceanograaf (...). Hij wil de sax als kado voor zijn broer in Nigeria. Of ik de sax daarheen wil sturen. Ik speel het spelletje mee en krijg een adres in Lagos, Nigeria. Hij mailt dat hij het geld heeft overgemaakt met Paypal. Ik check mijn PP account, geen geld. Geen geld, geen sax :seriousf:

Ach het leverde wel weer inspiratie op voor een nieuw liedje:

https://soundcloud.com/munkienl/no-shipping-to-nigeria

Geinig :D En die solo kon natuurlijk niet missen.

Dirk_Hendrik
8 mei 2015, 10:42
. Ik speel het spelletje mee en krijg een adres in Lagos, Nigeria.

Onbegrijpelijk.:stop:
Om 1 of andere, onverklaarbare reden zijn er nog steeds lui die wél begrijpen dat dat naar Nigeria sturen een scam is maar blijkbaar te stom zijn om te bedenken dat die mail helemaal niet uit Nigeria (of van een booreiland) hoeft te komen.

Te stom ja., als in achterlijk en idioot.:stop:

Omdat diezelfde scammer net zo goed kan opereren vanuit een woonhuis 3 straten verderop. En dus, op het moment dat hij ook maar iets van jouw gegevens te pakken heeft net zo goed even met z'n brede vriendjes bij je aanwipt. Of dacht je dat ze voor niets altijd naar je adresgegevens vragen.

En daarom negeer je dat soort biedingsmeuk en ga je er niet mee spelen. Is niet grappig. Is dom. Je het te doen met criminelen, niet met sukkels. Of denk je dat iemand die z'n "brood" verdient met oplichten ineens grote emotionele bezwaren heeft tegen het jou de tanden uit je bek meppen?

En om een beetje te illustreren;
De pianist waar ik jaren mee heb samengewerkt kreeg een briefje in de bus of de politie (in burger) even aan kon wippen voor een babbeltje. Babbeltje was het verzoek om dan en dan de deur beneden klakkeloos open te doen. Bleek dat die verschrikkelijk aardige, beleefde, altijd groetende en sympathieke, Nigeriaanse buurman van het appartement aan de andere kant van de gang onderdeel was van een bende die dure auto's in containers laadde om naar Afrika af te voeren.

dat soort lui speel je niet mee. Die mijd je.

Pepe
8 mei 2015, 13:02
En waarom zou je 'het spelletje meespelen'? Stel dat er wel geld naar je PP overgemaakt is?

De enige manier bij twijfel is er wat meer mailtjes aan te wijden. Als ik niet het idee heb dat de koper veel verstand van het onderwerp heeft en kan motiveren waarom juist jouw item dan zou dan ben ik weg, uit het beeld.

JGD
8 mei 2015, 13:31
Maar, Munkie heeft toch zelf niets prijs gegeven?
Hij heeft toch niet zelf zijn adres oid doorgegeven?
Via Marktplaats communiceer je primair anoniem en hij heeft dus alleen een Paypal adres gegeven.
Da's geen gevaar toch, dacht ik...?

Cyber criminaliteit is inderdaad een groot probleem, maar in dit specifieke geval lijkt me er voor Munkie geen risico.

Dirk_Hendrik
8 mei 2015, 23:11
@pepe,
Waarom zou je het spelletje meespelen? Geen idee maar er zijn nog steeds eikels zijn die denken dat dat leuk, grappig of stoer is. En dat je toch niets kan overkomen omdat die oplichters toch maar in diep donker Afrika zitten...

En daarna krijg je een PP chargeback (zijn ze erg gemakkelijk in, meest algemene klacht over PP). ben jij je item en je geld kwijt en kun je eindeloos bij PP proberen je gelijk te halen.

@ JGD,
Ik heb geen idee wat Munkie heeft prijsgegeven. Ik heb alleen wel een dito hoeveelheid Nigeriaanse scammers voorbij zien komen (in m'n mailbox dus). En de opzet is, in vele varianten, altijd hetzelfde; eerst zoveel mogelijk van je slachtoffer te weten komen, dan pas met paypals, moneygrams, western unions etc aan de slag.

Het interesseert me ook geen drol of het specifiek om Munkie hier op GN gaat. Het gaat me om de domme kutmentaliteit dat mensen denken dat het grappig is om met dit soort rakkers te spelen. Zie bovenstaande reactie aan Pepe.

Speeddemon
9 mei 2015, 10:58
http://www.quickmeme.com/img/46/468d49c5fdd28de9c8567df92ed92cd03eaf700ef6aa4ba9b7 70dd2a80d4b424.jpg

Ik heb het op Marktplaats ook meegemaakt; een wat 'cleverder' manier, waarbij de scammers (wel uit NL) alleen op gezocht ads reageren. Op het moment dat je om foto's vraagt, meestal een kutsmoes, of foto's van google getrokken.

Maar goed,
http://www.quickmeme.com/img/00/00b28965ccef0b49c2120b6f48ecc2b9bec83247e95cc9bba1 aecf69ee597221.jpg

en dat ik niet op de bonnefooi naar Groningen ga rijden voor een stel Focal speakers, en al zeker niet nadat bepaalde gegevens overeen kwamen met die van bekende oplichters (zie opgeletopinternet.nl)

munkie
9 mei 2015, 12:30
Tjongejonge ik ben zo te lezen aan de dood ontsnapt. :soinnocent:

Ik heb alleen het E-mail adres prijsgegeven wat aan mijn Paypal account hangt, verder nix. Die gebruiker werd overigens snel verwijderd door MP, ongetwijfeld na klachten.

Ik stuur nooit iets op zonder dat het geld binnen is.

Dirk_Hendrik
9 mei 2015, 17:40
...mijn Paypal account

Ik stuur nooit iets op zonder dat het geld binnen is.

Je snapt er echt geen drol van blijkbaar.... suit yourself.



Ik speel het spelletje mee en krijg een adres in Lagos, Nigeria.
En of je aan de dood ontsnapt bent.. soit. Maar je bent blijkbaar te simpel om te snappen dat je niet met oplichters gaat "spelen".

Jay75
10 mei 2015, 23:21
Toch is het wel grappig :)
http://www.419eater.com/html/trophy_room109.htm

Tunes
11 mei 2015, 15:05
@pepe,
Waarom zou je het spelletje meespelen? Geen idee maar er zijn nog steeds eikels zijn die denken dat dat leuk, grappig of stoer is. En dat je toch niets kan overkomen omdat die oplichters toch maar in diep donker Afrika zitten...

En daarna krijg je een PP chargeback (zijn ze erg gemakkelijk in, meest algemene klacht over PP). ben jij je item en je geld kwijt en kun je eindeloos bij PP proberen je gelijk te halen.

@ JGD,
Ik heb geen idee wat Munkie heeft prijsgegeven. Ik heb alleen wel een dito hoeveelheid Nigeriaanse scammers voorbij zien komen (in m'n mailbox dus). En de opzet is, in vele varianten, altijd hetzelfde; eerst zoveel mogelijk van je slachtoffer te weten komen, dan pas met paypals, moneygrams, western unions etc aan de slag.

Het interesseert me ook geen drol of het specifiek om Munkie hier op GN gaat. Het gaat me om de domme kutmentaliteit dat mensen denken dat het grappig is om met dit soort rakkers te spelen. Zie bovenstaande reactie aan Pepe.

Nou nou wat een angst.
Paypal geeft helemaal niet zomaar het geld terug, men moet wel kunnen aantonen dat de ander niet geleverd heeft (aangetekend versturen dus en de bonnetjes goed bewaren).
En voor de rest van het verhaal, inderdaad levensgevaarlijk, de stad loopt over van de in elkaar rammende Nigerianen.

Wel raar dat diegenen die het spelletje mee speelt een kutmentaliteit heeft :???:
Persoonlijk vind ik het meer een kutmentaliteit dat je iedereen angst aan praat met een enkel voorbeeld (eigenlijk zelfs een beetje een mietje :hide: ).

Pepe
11 mei 2015, 15:12
Paypal geeft helemaal niet zomaar het geld terug, men moet wel kunnen aantonen dat de ander niet geleverd heeft.

Je bedoelt, de oplichter wordt gelukkig goed beschermd door PP? Ik weet niet of dit helpt in je voorbeeld....

Kim Wilson
11 mei 2015, 15:18
Nee, als jij kunt aantonen dat het verstuurd is, geeft Paypal geen geld terug aan de oplichter.

Tunes
11 mei 2015, 15:25
Zo is dat Hans.
Ik verkoop voornamelijk via ebay (heel europa en rusland) en nog nooit problemen gehad met paypal (en dan heb ik het over een kleine 200 transacties in een paar jaar).

Kim Wilson
11 mei 2015, 15:25
Ja, die oplichter maakt geld over naar dat Paypal account. Paypal geeft dat geld niet zomaar terug, die oplichter moet dan wel eerst bewijzen dat Munkie niet heeft geleverd. Maar als Munkie kan laten zien dat hij het aangetekend heeft verstuurd, krijgt die oplichter zijn geld dus niet terug.

Pepe
11 mei 2015, 15:25
Nee, zo werkt het niet. Munkie kan best een pak zand verstuurd hebben ipv een sax. En dat kan ook andersom weet PP natuurlijk. Uiteindelijk wordt het een verzekeringszaak. PP doet geen uitspraken of onderzoek.
Dat bedoel ik met, "waarom zou je het spelletje meespelen?" Gewoon een hoop gezeur waarvan de uitslag niet per definitie in jouw voordeel uitvalt.

Ik heb zelf wel eens een teruggave gevraagd toen na 4 weken nog steeds niets verstuurd was. Dat heet een dispute dat je kan laten escaleren in een claim. Zit er dan nog geen schot in de zaak verwijst PP naar de vervoerder die onderzoek moet plegen. Is die van de andere partij dan neemt die vervoerder geen notie van je want je hebt geen product van hem afgenomen. Dus dan moet je hier een partij vinden die de zender daar juridisch gaat aanpakken om zijn vervoerder onderzoek te laten plegen.
Fijn hoor, in je recht staan. Zie het maar te krijgen.

Dutch66
11 mei 2015, 15:50
Precies, de wereld draait uitsluitend om gemene Nigerianen die het allemaal op de sax van Munkie gemunt hebben...

Hypercub
11 mei 2015, 16:02
De meeste van die Nigerianen wonen overigens in de Bijlmer en gebruiken een NL versie van word.
Tenminste, het leeuwendeel.

Tunes
11 mei 2015, 20:51
Kijk Nigeria en leeuwen nu komen we ergens.

Dirk_Hendrik
12 mei 2015, 16:13
Nou nou wat een angst.
Paypal geeft helemaal niet zomaar het geld terug, men moet wel kunnen aantonen dat de ander niet geleverd heeft (aangetekend versturen dus en de bonnetjes goed bewaren).
En voor de rest van het verhaal, inderdaad levensgevaarlijk, de stad loopt over van de in elkaar rammende Nigerianen.

Wel raar dat diegenen die het spelletje mee speelt een kutmentaliteit heeft :???:
Persoonlijk vind ik het meer een kutmentaliteit dat je iedereen angst aan praat met een enkel voorbeeld (eigenlijk zelfs een beetje een mietje :hide: ).

Ben ik nou gek!?
Is iemand die waarschuwt voor het niet gaat lopen sollen met oplichters een mietje?

bizar:stop:

Nog los van de demonstratie van ontzettend slechte lees-skills.

no 1 hops
12 mei 2015, 19:10
Ben ik nou gek!?
Is iemand die waarschuwt voor het niet gaat lopen sollen met oplichters een mietje?

bizar:stop.Je bent niet gek, maar het is bij sommigen net zoals met bepaalde automobilisten die denken dat ze met ABS en al de andere moderne snufjes in de auto's over de weg mogen scheuren en denken dat al die snufjes hun wel zullen beschermen en zelfs de bomen daardoor nog aan de kant gaan.

Al die Afrikaanse oplichters zijn niet voor niets zo actief, weinig pakkans, weinig investering en groot rendement als iemand er in tuint.
En waar veel geld omgaat zitten personen zonder gewetensbezwaarden als beren rond de honingpot.

Tunes
15 mei 2015, 22:56
Ben ik nou gek!?
Is iemand die waarschuwt voor het niet gaat lopen sollen met oplichters een mietje?

bizar:stop:

Nog los van de demonstratie van ontzettend slechte lees-skills.

Nee hoor niet gek, maar je overdrijft wel een beetje.
En een mietje, ach trek het je niet aan, de meeste gitaristen zijn mietjes.

Tunes
15 mei 2015, 22:58
Je bent niet gek, maar het is bij sommigen net zoals met bepaalde automobilisten die denken dat ze met ABS en al de andere moderne snufjes in de auto's over de weg mogen scheuren en denken dat al die snufjes hun wel zullen beschermen en zelfs de bomen daardoor nog aan de kant gaan.

Al die Afrikaanse oplichters zijn niet voor niets zo actief, weinig pakkans, weinig investering en groot rendement als iemand er in tuint.
En waar veel geld omgaat zitten personen zonder gewetensbezwaarden als beren rond de honingpot.

O maar ik zeg ook niet dat dat niet klopt, maar kom op zeg doen alsof ze elk moment je huis kunnen binnen vallen ????
Maar goed ik woon dan ook gelukkig niet in Almere, misschien dat daar wel meer traditie.

Speeddemon
16 mei 2015, 10:24
Het lijkt de laatste tijd steeds vaker raak met idioten die (voor de lol?) extreem lage onzinbiedingen gaan plaatsen. Echt, doe iets met je leven ofzo.
Als iemand een amp verkoopt, vraag/richtprijs 400 euro, waar de marktwaarde ook zo rond ligt, wat denk je dan te bereiken met 50-70 euro te bieden?! (niet letterlijk wat mij net overkomen is, maar you get the jest of it...)

D3nnis
16 mei 2015, 13:03
Dan heb je nog "mazzel". Ik schijn een voorkeur te hebben voor spullen die ik weliswaar te gek vind, maar de rest van Nederland echt niet wil hebben. Het krijgen van geen biedingen gebeurt dan ook vaker dan het wel krijgen van biedingen, zélfs geen biedingen van 1/10e van de vraagprijs :D

Speeddemon
17 mei 2015, 00:15
Ik heb dus zo'n joker die eerst 25 euro biedt op m'n Duncan element (als nieuw, compleet, nieuwprijs boven de 100 euro). Ik verwijder bod en meneer biedt doodleuk daarna 26 euro.
'gbr' als je meeleest, je bent een fokkin' lutser. :stop:

wietse
17 mei 2015, 05:40
Ik heb dus zo'n joker die eerst 25 euro biedt op m'n Duncan element (als nieuw, compleet, nieuwprijs boven de 100 euro). Ik verwijder bod en meneer biedt doodleuk daarna 26 euro.
'gbr' als je meeleest, je bent een fokkin' lutser. :stop:

stel dan bieden vanaf in bij je advertentie, ben je van zulke lui af.

Dirk_Hendrik
17 mei 2015, 09:45
MP en soortgelijken staan stijf van de "half-geld" bieders. Die 25 eur bieder op jouw 65 eur element is dus een extra zuunige half geld bieder. Als je geen haast hebt en niet uit gaat van een biedingsoorlog (zou ik niet doen met zo'n element) is Wietse's "vanaf" idd de prettigste optie.

JGD
17 mei 2015, 11:30
stel dan bieden vanaf in bij je advertentie, ben je van zulke lui af.

Was het maar zo makkelijk.
Maar helaas, dan mailen ze je gewoon.

JGD
17 mei 2015, 11:31
Nou nou wat een angst.
Paypal geeft helemaal niet zomaar het geld terug, men moet wel kunnen aantonen dat de ander niet geleverd heeft (aangetekend versturen dus en de bonnetjes goed bewaren).
En voor de rest van het verhaal, inderdaad levensgevaarlijk, de stad loopt over van de in elkaar rammende Nigerianen.

Wel raar dat diegenen die het spelletje mee speelt een kutmentaliteit heeft :???:
Persoonlijk vind ik het meer een kutmentaliteit dat je iedereen angst aan praat met een enkel voorbeeld (eigenlijk zelfs een beetje een mietje :hide: ).

+1
Aanstellerij hier

Speeddemon
17 mei 2015, 12:23
MP en soortgelijken staan stijf van de "half-geld" bieders. Die 25 eur bieder op jouw 65 eur element is dus een extra zuunige half geld bieder.
Zonder verdere info houd ik daar ook rekening mee, maar als er duidelijk in m'n ad bij staat "richtprijs 70 euro, nieuwprijs 106" (en ik vind iets wat 'als nieuw, compleet' is voor 65% van de nieuwprijs gewoon fair, geen gezeik), wat denk je dan te bereiken met een bod van 25 (of 26) euro?! Alsof ik dan denk "oh, ik had 70 in gedachten, maar soit, 25 is ook prima". Ik heb wel eens best goedkoop een ander Seymour Duncan element kunnen kopen, maar nooit 25 euro goedkoop. Dus, zo'n bod is dan pure tijdsverspilling/bewust lopen zieken. En zulke mensen verdienen dan een drievoudig nekschot, ontneming stemrecht, onvrijwillige sterilisatie en een algeheel internetverbod. http://www.rotharmy.com/forums/images/smilies/mein_smiley.gif
Zo. BAM! ;)

Pepe
17 mei 2015, 12:33
Aan de andere kant, als verkoper hou ik de helft van de nieuwprijs als bottom line aan want het moet toch iets hebben van een leuk koopje voor den koopjesjager. 2/3 van de nieuwprijs is ongetwijfeld fair enzo maar dat is gewoon handel, daar staat marktplaats vol mee.
Dus dan krijg je biedingen die onder die 50% gaan zitten want hey, het zijn onderhandelingen. Maar dan moeten we streng zijn. Een realistische bieder weet dat best wel maar dan hebben we het over een ideale koper die weet dat onderhandeling in het gebied tussen 50 en 75 procent zich afspelen.

Het moet wel in redelijke staat zijn, ouwe troep raak je alleen kwijt als het vrij uniek is en je naar die ene koper hengelt die dat zoekt.

Speeddemon
17 mei 2015, 12:39
Aan de andere kant, als verkoper hou ik de helft van de nieuwprijs als bottom line aan want het moet toch iets hebben van een leuk koopje voor den koopjesjager. 2/3 van de nieuwprijs is ongetwijfeld fair enzo maar dat is gewoon handel, daar staat marktplaats vol mee.
Ligt er voor mij aan hoe compleet iets is en de staat. Zichtbaar gebruikt, incompleet, dan is die 50% bottomline prima, maar als nieuw, compleet, zonder krasje of wat, nee helaas. En uiteindelijk bepaalt vraag en aanbod.


Dus dan krijg je biedingen die onder die 50% gaan zitten want hey, het zijn onderhandelingen. Maar dan moeten we streng zijn. Een realistische bieder weet dat best wel maar dan hebben we het over een ideale koper.
Precies, je hebt best een ruim gebied voor echt lage biedingen, die wel de intentie tonen tot onderhandelen.
Als iemand bijv. 40-45 euro zou bieden op zo'n Duncan element, kan je zo iemand tenminste nog waarschijnlijk als serieus geïnteresseerd beschouwen, maar kom op heej, 25 euro...Epiphone elementen zijn nog duurder...

Tunes
17 mei 2015, 20:31
Dan heb je nog "mazzel". Ik schijn een voorkeur te hebben voor spullen die ik weliswaar te gek vind, maar de rest van Nederland echt niet wil hebben. Het krijgen van geen biedingen gebeurt dan ook vaker dan het wel krijgen van biedingen, zélfs geen biedingen van 1/10e van de vraagprijs :D

Dat probleem schijn ik ook te hebben, ik heb nogal een voorkeur voor die dingen die een ander niet heeft.
Kom er niet heel makkelijk vanaf, maar aan de andere kant betaal ik er (vergeleken met 10 jaar geleden) geen drol voor.
Spullen die toen verzamel waar waren zijn dat nu een stuk minder.
Ach de prijzen gaan ooit wel weer omhoog en ik hoef mijn spullen voor het geld niet te verkopen.
Of ik ga gewoon weer naar de muziekbeurs bij musikproduktiv, die duitsers zijn geen zeikerds en willen gewoon betalen als ze het zoeken, weten veel beter dat iets een prijs heeft.

pasqual
18 mei 2015, 22:55
Ik heb het grootste gedeelte van dit topic doorgelezen en herken heel veel van dit alles. Maar heel soms is het tegendeel waar: Ik had sinds 3 dagen een van mijn versterkers op MP staan ( Laney VH100R ) en heb er een paar reacties op gekregen. Één van die reacties klonk erg serieus en daadwerkelijk geïnteresseerd. Een afspraak was al snel gemaakt. Die man moest toch een behoorlijke afstand afleggen ( Montfoort-Nieuwstadt ) en kwam ook daadwerkelijk opdagen:). Na een uurtje demonstreren en zelf spelen op een beschaafd volume gaf hij aan de versterker graag te willen overnemen. Ik dacht: "nu begint het onderhandelen"...maar nee hoor! Hij betaalde zonder morren de vraagprijs! Dit maak je toch maar zelden mee. Nu heb ik ook niet te veel gevraagd dacht ik maar ik had er wel rekening mee gehouden dat er wel iets van af geluld zou worden. Zo zie je maar, het is niet alleen maar kommer en kwel.
Ik denk dat ook mee heeft gespeeld dat deze man wist wat hij wilde en daarom al van te voren deze prijs zag zitten.

Het kan dus wél!

telerocker
19 mei 2015, 00:14
Bovenstaande is het optimum. Ik heb het ook meegemaakt. Geen gezeur, direct de vraagprijs betaald. Met duurdere gear moet je soms maanden op de juiste koper wachten. Ik heb een tijd lang een Redplate op MP gehad. Ik kreeg alleen ruilbiedingen, waaronder best mooie amps waar ik echter niet zo geïnteresseerd was op dat moment. Voor de rest te lage biedingen. Uiteindelijk dook de witte raaf toch op. Had al een Redplate en wilde mijn type erbij. Goede deal gemaakt voor beide partijen en iedereen blij.

Kim Wilson
19 mei 2015, 08:22
Ja, soms heb je geluk, maar dat zijn natuurlijk niet de smeuïge verhalen voor op een forum. ;)

Zo hadden wij het autootje van mijn schoonmoeder in de verkoop, op een vraag- en aanbodpagina op Facebook. Fiat Panda van 1999, weinig kilometers maar veel roest, en een vol jaar APK. Hoog ingezet (€750), gehoopt op €500 en rekening gehouden met €400.

Binnen een half uur hadden we al een geïnteresseerde. Deze is komen kijken en na keihard onderhandelen (ahum...) heeft hij €650 gegeven.

wietse
19 mei 2015, 09:00
Was het maar zo makkelijk.
Maar helaas, dan mailen ze je gewoon.

verwijder je die mails toch gewoon?
je bent niet verplicht te reageren.

half geld bieders is een beetje standaard op rommelmarkten, alleen marrokaanse en oostblok handelaars bieden daar zelfs nog onder, ik doe daar niet aan mee, vraagt iemand het dubbele en soms meer dan dat wat ik er voor wil geven dan bied ik niet, op rommelmarkten vragen ze dan vaak wat wilt u er dan voor geven? dan zeg ik dat en gelijk er bij dat ik niet bied omdat we toch niet bij elkaar kunnen komen met zo'n prijsverschil.
65% van de nieuwprijs als iets netjes is gaat alleen maar op met gitaren, electronica etc, ik handel voornamelijk in speelgoed en dan werkt het echt niet zo al denken veel moeders van wel, maar het kostte 60 euro nieuw!! en ze vragen dus 30 euro terwijl de reeële waarde nog geen tientje is.

Kim Wilson
19 mei 2015, 09:04
Sowieso is de tijd dat je tweederde van de nieuwprijs kon vragen wel een beetje voorbij. Als het in goede staat is, mag je blij zijn als je de helft krijgt.

Tunes
19 mei 2015, 12:26
Ik heb het grootste gedeelte van dit topic doorgelezen en herken heel veel van dit alles. Maar heel soms is het tegendeel waar: Ik had sinds 3 dagen een van mijn versterkers op MP staan ( Laney VH100R ) en heb er een paar reacties op gekregen. Één van die reacties klonk erg serieus en daadwerkelijk geïnteresseerd. Een afspraak was al snel gemaakt. Die man moest toch een behoorlijke afstand afleggen ( Montfoort-Nieuwstadt ) en kwam ook daadwerkelijk opdagen:). Na een uurtje demonstreren en zelf spelen op een beschaafd volume gaf hij aan de versterker graag te willen overnemen. Ik dacht: "nu begint het onderhandelen"...maar nee hoor! Hij betaalde zonder morren de vraagprijs! Dit maak je toch maar zelden mee. Nu heb ik ook niet te veel gevraagd dacht ik maar ik had er wel rekening mee gehouden dat er wel iets van af geluld zou worden. Zo zie je maar, het is niet alleen maar kommer en kwel.
Ik denk dat ook mee heeft gespeeld dat deze man wist wat hij wilde en daarom al van te voren deze prijs zag zitten.

Het kan dus wél!

Zodra ik hoor dat de koper van ver komt, en hij of zij komt ook dan gaat er niet snel iets van de prijs af.
Die hebben echt interesse, anders reis je niet snel een flinke afstand.

Lexvandoef
19 mei 2015, 16:26
Zodra ik hoor dat de koper van ver komt, en hij of zij komt ook dan gaat er niet snel iets van de prijs af.
Die hebben echt interesse, anders reis je niet snel een flinke afstand.

Ja serieus? Het maakt toch niet uit waar iemand vandaan of er nog een beetje schappelijk over de prijs te praten valt? Of ga je dan puur en alleen uit van je eigen gewin in plaats van het plezier wat je beide hebt van zo'n transactie? Dat zal wel aan mijn liggen trouwens.... Had er van de week ook zo'n leuke ervaring mee (naja zijdelings dan dit keer).

Ik had een setje Fender CS Jazz bass pickups te koop, iemand mailt ervoor, biedt een stuk onder mijn vraagprijs maar omdat ik ze hem wel gunde mochten ze daarvoor wel weg. Prima dacht ik, wij beide blij en karma enzo. Vervolgens heeft een vriend van me interesse in een gitaar die hij verkoopt, en dan doet de beste man ineens niet aan onderhandelen...! Ja zo ken ik er nog eentje. Hij staat natuurlijk in zijn recht maar ik vond het wel nogal jammer. In ieder geval de laatste keer dat ik een goede deal voor die desbetreffende man maak....

JGD
19 mei 2015, 16:49
Dus, zo'n bod is dan pure tijdsverspilling/bewust lopen zieken. En zulke mensen verdienen dan een drievoudig nekschot, ontneming stemrecht, onvrijwillige sterilisatie en een algeheel internetverbod.

En zo is dat

Tunes
19 mei 2015, 20:31
Leuke ervaring ????
Het gaat mij om het geld, en ik vraag een redelijke prijs (waar meestal nog best iets af kan), bovendien is het de bedoeling dat ik mijn hobby betaal van wat de hobby opbrengt (en da's meer dan genoeg). Heb op die manier mijn uit de hand gelopen muziekinstrumenten collectie kunnen betalen. En dat is heel goed gelukt.
En vang ik er hier niet genoeg voor dan gaat het ebay op.

Karma ????? Ghehehehe grappig, want in je eigen tekst lees je meteen dat karma niet bestaat.

Luke-wannabe
19 mei 2015, 21:08
Stam zonder -t!

hefke
20 mei 2015, 08:07
Stam zonder -t!
Sorry, deze begrijp ik niet. Zou je me het ff kunnen uitleggen.

... en dan weer snel on-topic verder.

pasqual
20 mei 2015, 09:02
Sorry, deze begrijp ik niet. Zou je me het ff kunnen uitleggen.

... en dan weer snel on-topic verder.

Topic titel: wordt zonder t:soinnocent:

Dutch66
20 mei 2015, 10:13
'Word er strontziek van !!!'

want ik heb een gitaar op MP staan maar;

1) Niemand heeft interesse, dat is dan waarschijnlijk ook de rede waarom jij 'm kwijt wilde...
2) Iemand bied een idioot lage prijs, bod verwijderen en verder gaan met leven.
3) Er word geboden maar de vraagprijs is nog lang niet in zicht, accepteer dat je plank waarschijnlijk het 'dikkertje' van de klas is.
4) Er word (redelijk) geboden in de buurt van de vraagprijs, heb geduld of deel het verschil.
5) De vraagprijs is geboden maar hij zal toch niet alsnog gaan afdingen, nou beetje kerel wel, maar dan zeg jij gewoon nee...
6) Overeenstemming met een koper maar alsnog hoger bod ontvangen, waar denk jij dat overeenstemming voor staat?
7) Veels te hoog bod ontvangen, waarschijnlijk een Nigeriaan op zoek naar een sax, niet reageren levensgevaarlijk.

Marktplaats is een prachtig medium waar iedereen vrij mag 'handelen' en je bovendien simpel kunt instellen of en vanaf welk bedrag iemand mag bieden. Realiseer je dat MP je 'slechts' in contact brengt met potentiele kopers en je eigenlijk geen rechten kunt ontlenen uit de (mail) correspondentie via MP. Uiteindelijk zal het toch op je eigen verkooptalent aankomen of je een product succesvol verkoopt...

Als je dit allemaal als frustrerend, stressvol of zelfs doodeng ervaart, heb je misschien niet zoveel
op MP te zoeken en zou het (iets) meer geregiseerde ebay een betere optie kunnen zijn.

XTZ
20 mei 2015, 10:21
Had weer een mooie "marktplaatsdeal"


Hallo Paul,

Dat is goed.
Laat maar weten hoe je het wil hebben,verz.of ophalen.

Groet,A

Ok!
Ben je toevallig morgen rond 12:00 thuis?

Mvg,

Paul

______________________________________
Niks vernomen, dus na 2 dagen mail ik:
______________________________________


Hoi A,

Wanneer schikt het je? Ik woon zelf ook in Rotterdam, dus kan gemakkelijk langskomen.

Mvg,

Paul


Hi Paul,

Ik wil je laten weten dat de Boss Loop Station al weg is door een hoger bod waar ik geen nee kon zeggen helaas.

Groet,A



En dan te bedenken dat ik ook wel nog een paar tientjes meer willen betalen dan mijn eerste bod.

Ik vind het in ieder geval allerminst chique.

Kim Wilson
20 mei 2015, 10:23
Nou ja, juridisch gezien heb je gewoon een overeenkomst als je beide akkoord gaat. Zeker als het in emailverkeer opgeslagen is, kun je er wel rechten aan ontlenen. Maar ja, niemand gaat voor €200 naar de rechter zijn gelijk halen.

Tunes
20 mei 2015, 12:16
Nu vind ik dat je iedereen in rotterdam best mag aanklagen, maar zonder extra gegevens wordt het lastig.

XTZ
20 mei 2015, 13:29
Ik heb wel wat gegevens/naam maar heb deze gecensureerd. Ik heb me er al bij neergelegd, jammer maar helaas.

Speeddemon
27 mei 2015, 18:00
En weer een gevalletje meegemaakt van vraagprijs bieden en gewoon 0,0 reactie krijgen. :mad:

Echt, is het zo moeilijk om een paar woorden te typen? Je wil toch iets verkopen? :stop:

D3nnis
27 mei 2015, 18:11
Heb je de vraagprijs via het bied knopje geboden of via mail?

Speeddemon
27 mei 2015, 18:36
Heb je de vraagprijs via het bied knopje geboden of via mail?
via de mail.

obiwanjacobi
27 mei 2015, 19:24
Ik ben behoorlijk actief op MP (en andere sites) maar vind echt dat sommige mensen zichzelf wel een beetje te serieus nemen.

Ik biedt zelf ook wel eens de helft en bedoel dit als "ik ben wel geinteresseerd maar je moet wel wat naar beneden". Krijg regelmatig verontwaardigde reacties van de verkopers - die geen dialoog aan gaan, maar gewoon je bod verwijderen. Stel dan een minimum bedrag in. Soms bied ik ook gewoon wat het mij waard is - meestal niet wat de verkoper in gedachte had.

Veel mensen kennen ook niet echt de marktwaarde van wat ze verkopen en denken dat omdat ze zelf in de jaren 80 er 1000 gulden voor hebben betaald het nog altijd veel geld waard is. Andere zetten soms ook te laag in - die advertenties zijn meestal zo weg.

Het is blijkbaar heel normaal dat mensen niet reageren of hun afspraken niet nakomen - of ze hebben de ballen niet om dit hard op te zeggen. Het zij zo. Ik haal me schouders op en ga verder. Hoe je hierop reageert zegt vooral iets over jou.

Maar over het algemeen zijn de meeste mensen goed gezind. Betalen keurig of sturen ook idd de spullen op die ze belooft hebben. Een enkele keer loop je wel eens tegen een andere interpretatie aan van "ziet er nog piekfijn uit", maar goed, dat is het risico van het vak zullen we maar zeggen.

Speeddemon
27 mei 2015, 20:19
I
Het is blijkbaar heel normaal dat mensen niet reageren of hun afspraken niet nakomen - of ze hebben de ballen niet om dit hard op te zeggen. Het zij zo. Ik haal me schouders op en ga verder. Hoe je hierop reageert zegt vooral iets over jou.

Eh, nee. Als iemand anders niet reageert of z'n afspraken niet nakomt, getuigt dat van weinig fatsoen. Dus als ik hier dan 'op reageer', is het enige wat dat over MIJ zegt dat ik wel fatsoen in m'n donder heb. Plain and fuckin' simple.
En als je mij daarom 'mezelf te serieus vind nemen' alleen maar omdat ik fatsoen heb, tja... dan zijn we heel erg uitgepraat.

zjanke
27 mei 2015, 20:38
Ik biedt zelf ook wel eens de helft en bedoel dit als "ik ben wel geinteresseerd maar je moet wel wat naar beneden". Krijg regelmatig verontwaardigde reacties van de verkopers - die geen dialoog aan gaan, maar gewoon je bod verwijderen.

Veel mensen kennen ook niet echt de marktwaarde van wat ze verkopen en denken dat omdat ze zelf in de jaren 80 er 1000 gulden voor hebben betaald het nog altijd veel geld waard is.
wat is er mis met gewoon een duidelijk mailtje dat je wel interesse hebt, maar dat je de prijs te hoog vindt en of er over te praten valt? Ik kan op basis van een bod van de helft of minder van een reëele vraagprijs echt niet zien dat je serieus interesse hebt. Veel mensen kennen ook de waarde van de spullen die ze verkopen wel en dan is het alleen maar vervelend als er van die kansloze-bied-maar-raak-harries tussen zitten die bij nader inzien geen interesse hebben of niet komen opdagen.

Heeft niet zoveel met serieus nemen te maken, probeer maar eens op en wat minder anonieme plek met hetzelfde gedrag weg te komen, dan wordt je waarschijnlijk vierkant uitgelachen: ik zie dat u deze tweedehands auto aanbiedt voor 10000, voor 4000 neem ik hem nu mee...

D3nnis
27 mei 2015, 20:52
Als mensen bij mij de helft van de vraagprijs bieden via mail, dan stuur ik meestal een nette mail terug. Maar via het bied knopje, dan gaat ie gewoon de prullenbak in.
Tijdje terug, gitaar, nieuwprijs toen ie nieuw was 2600,-, 10 jaar oud, niet gek veel op gespeeld (want ik heb er meer, niet omdat ie niet goed is), vraagprijs 1200. Krijg ik een bod van 400,-. Dat vind ik op zich ook nogal onbeschoft, en dan verontwaardigd zijn als ik dat bod verwijder?
Kom op....

Speeddemon
27 mei 2015, 20:57
Als mensen bij mij de helft van de vraagprijs bieden via mail, dan stuur ik meestal een nette mail terug. Maar via het bied knopje, dan gaat ie gewoon de prullenbak in.
Tijdje terug, gitaar, nieuwprijs toen ie nieuw was 2600,-, 10 jaar oud, niet gek veel op gespeeld (want ik heb er meer, niet omdat ie niet goed is), vraagprijs 1200. Krijg ik een bod van 400,-. Dat vind ik op zich ook nogal onbeschoft, en dan verontwaardigd zijn als ik dat bod verwijder?
Kom op....
Dikke +1. Vandaag ook weer iemand die per mail 30 euro op m'n Demon biedt. Krijgt een nette mail terug hoor, maar het argument 'bij Thomann is ie nieuw 99'... Ja, und?! 2e hands JB's (zonder doosje etc.) gaan voor 45-50 euro en die kosten nieuw 77... Dan lijkt me 65 voor iets wat als nieuw en compleet is echt niet te veel gevraagd.

Tunes
27 mei 2015, 22:11
Nou het kan nog erger, iemand zoekt een bepaald artikel waarvan er echt heel weinig zijn.
Ik heb dat en reageer dus, tot twee keer toe, met ik heb wat je zoekt en tegen een redelijke prijs wil ik er wel vanaf.
Twee keer reactie NUL, wat wil je dan godverdomme.
Ik hoef er niet vanaf maar wat wil zo'n lul dan ?

Overigens ook een ander die ik al twee keer gemaild heb, met een keurige vraag "wat wil je er voor hebben".
Er staat geen vraagprijs bij dus het lijkt mij een goede vraag.
Ook hier weer reactie NUL.

Btw de helft bieden ALS de vraagprijs redelijk is ? Dan mag je niet eens een reactie verwachten.
Ik zet trouwens vaak bij een advertentie, bod verwijderd is bod te laag.

okeeee
27 mei 2015, 22:40
gaan voor 45-50 euro en die kosten nieuw 77... Dan lijkt me 65 voor iets wat als nieuw en compleet is echt niet te veel gevraagd.
65 + verzendkosten
mwa dan neem ik geen enkel risico en score wel een nieuwe

en bovendien je zit in de gitaar hoek tenzij je iets heel bijzondersin de aanbieding hebt, heb je als verkoper weinig te zeggen.......
zo'n kleine markt en zo'n groot aanbod
fabrikanten die van gekkegeit ook niet meer weten wat ze moet en doen behalve china opkopen en de prijzen omhoogschoppen
fok een squiert voor 460 euro !!!
ja nu zijn boetiekpedalen ff in ,400 eu voor een door een amirikaan inelkaar gesoldeerde vitrofuzzgalm neusje van de zalm NU
zou um nu vast in de verkoop doen want over 2 jaar krijg er ( garantie) heel weinig voor terug
handel................................ weirde shit

Plant
27 mei 2015, 22:49
Nou het kan nog erger, iemand zoekt een bepaald artikel waarvan er echt heel weinig zijn.
Ik heb dat en reageer dus, tot twee keer toe, met ik heb wat je zoekt en tegen een redelijke prijs wil ik er wel vanaf.
Twee keer reactie NUL, wat wil je dan godverdomme.
Ik hoef er niet vanaf maar wat wil zo'n lul dan ?

Misschien woon je te ver weg en vind ie dat verdacht? Gebeurt veel bij 'gezocht' advertenties dat toevallig iemand in een of andere uithoek zogenaamd het gewilde object heeft.


Overigens ook een ander die ik al twee keer gemaild heb, met een keurige vraag "wat wil je er voor hebben".
Er staat geen vraagprijs bij dus het lijkt mij een goede vraag.
Ook hier weer reactie NUL.

Diegene wil gewoon een bod omdat ie bang is te weinig te vragen. Als hij een bedrag noemt en jij hapt meteen, dan denkt ie "shit, ik had vast meer kunnen krijgen". Hij wacht gewoon op biedingen in de hoop er zoveel mogelijk uit te slepen.


Btw de helft bieden ALS de vraagprijs redelijk is ? Dan mag je niet eens een reactie verwachten.
Ik zet trouwens vaak bij een advertentie, bod verwijderd is bod te laag.

Gewoon een minimum instellen.

Speeddemon
27 mei 2015, 23:16
65 + verzendkosten
mwa dan neem ik geen enkel risico en score wel een nieuwe

Uhm, welk risico? Een gitaarelement. Van iemand met dik 700 Ebayfeedback op 100% en 10 jaar marktplaats reputatie. Maar goed, by all means, burn more money somewhere else. :roll:

D3nnis
28 mei 2015, 00:06
65 + verzendkosten
mwa dan neem ik geen enkel risico en score wel een nieuwe


65 + 6,95 is nog best wel wat minder dan 100,-.
Her is maar een paar tientjes, maar hoe kan dat anders op zo'n bedrag. Voor iets zgan vind ik dat wel te doen, 30% eraf.

Hoe zit dat trouwens? Wilde 2 weken geleden nog wat bestellen bij onze duitse dozenschuifvrienden, maar niet gedaan, want 8,- verzendkosten (bedrag onder de 100,- of 150,-), en nu zie ik dat ze 2,50 verzendkosten tellen en portvrij vanaf 49,-
Zal binnenkort eens op bezoek gaan bij meneer Thomann, want als ik genaaid word wil ik er ook een kusje bij :D

Kim Wilson
28 mei 2015, 08:41
Ik biedt zelf ook wel eens de helft en bedoel dit als "ik ben wel geinteresseerd maar je moet wel wat naar beneden". Krijg regelmatig verontwaardigde reacties van de verkopers - die geen dialoog aan gaan, maar gewoon je bod verwijderen. Stel dan een minimum bedrag in. Soms bied ik ook gewoon wat het mij waard is - meestal niet wat de verkoper in gedachte had.

Ik vind jouw visie sowieso wat vreemd, maar deze pak ik er maar even uit. Jij biedt een schijtprijs en verwacht van de ander dat hij daarin leest dat de prijs omlaag moet. En vervolgens verbaasd zijn als het bod wordt verwijderd zonder dialoog. Wat denk je nou?

Als jij iets wil kopen, maar je wilt onderhandelen, moet JIJ de dialoog openen. Niet verwachten dat iemand jouw gedachten kan lezen via een bod. Stuur dan een mail waarin je aangeeft dat je interesse hebt, maar dat de prijs te hoog is. En veel te laag bod op MP ziet er ongeïnteresseerd uit. Geen wonder dat dat zonder dialoog weggeflikkerd wordt.

En sowieso, voor een veel te laag bod gaat men er geen energie meer in steken, aangezien er toch bijna nooit wordt gereageerd als je een mail stuurt naar iemand die een bod geplaatst heeft. Zeker bij zulke lage biedingen kun je er bijna vanuit gaan dat er niet gereageerd wordt op mail.

Dutch66
28 mei 2015, 08:55
Ik snap deze commotie echt niet hoor, wat maakt het nou een fuck uit of e.o.a. malloot (veels) te weinig
bied...., je reageerd gewoon niet of wel of verwijderd het bod, wat jij denkt dat verstandig is..

Dit soort dingen zijn gewoon een wezenlijk onderdeel van 'handelen' op MP, het domste wat je kunt
doen is je hier druk om maken imo.

zjanke
28 mei 2015, 09:25
er zit een verschil tussen druk maken en *lichte* irritatie. :D

okeeee
28 mei 2015, 12:34
die kosten nieuw 77


Her is maar een paar tientjes, maar hoe kan dat anders op zo'n bedrag. Voor iets zgan vind ik dat wel te doen, 30% eraf.
dat is nagenoeg niet te controleren
verpakkingen en papier shit bewaren is bijna een must wil je iets doorverkopen
dan lukt het zelfs om 3 jaar spullen voor zgan door te laten gaan

D3nnis
28 mei 2015, 15:50
Het ging over de screaming demon, die is geen 77 nieuw, maar 100.
Zgan is te controleren, je ziet toch hoe het er uit ziet?

okeeee
28 mei 2015, 16:24
yup ur right
dacht dat om de jb's ging

D3nnis
28 mei 2015, 16:31
Voor 77 nieuw en 65 tweedehands, dan wist ik het ook wel :)

Tunes
28 mei 2015, 22:00
Nou zeg ik je, de enne heeft gereageerd, was tijdelijk in het buitenland (nee niet nigeria).

En die ander, hoe moet iemand weten uit een mail waar iemand woont ?
Dus niks afstand, gewoon een LUL.

XTZ
28 mei 2015, 22:14
Gisteren een heerlijke marktplaats ervaring...


Gitaar op marktplaats gezet met als vraagprijs 1050,-.
Krijg ik dezelfde dag nog een reactie van een Belg die akkoord gaat met de vraagprijs. We spraken af op woensdagmiddag.
Je raadt het al, hij was 10 minuten te laat.

Dus hij de gitaar proberen, beetje voelen, beetje spelen, beetje bekijken, wil hij hem ook nog door de versterker horen.
Nou, ik dat ding aanslingeren, laten opwarmen, en de gitaar inprikken.
Speelt hij 5 minuutjes... je raadt het al... hij zegt: "Nou, dan neem ik hem maar mee."
Geeft hij me 1050€ en hij schudt me de hand en loopt vervolgens vrolijk de deur uit.

Je gelooft het niet.

Nog even over het instellen van een minimumbedrag: dat doe ik ook nooit. Daarmee insinueer je mijns inziens dat je eventueel akkoord zou kunnen gaan met je ingestelde minimumbedrag terwijl dat eigenlijk een bod zou zijn waar je in eerste instantie niet beledigd door zou zijn. Beetje zinloos dus imho.

Erik de Perik
28 mei 2015, 22:20
Had ik laatst met een VW Golf, alleen dan zonder proefrit..... ff er omheen lopen, banden trappen en overschrijven. Verder had ik alleen maar biedingen die nergens op reageerden.

Tunes
28 mei 2015, 22:21
XTZ, wil jij mijn gitaren even op MP zetten ?

Ben het trouwens eens met je mening over minimum bedrag.
Ik zie dat als een bieden vanaf bedrag, de koper ziet dat als "daar mag tie voor weg bedrag".
Krijg je van die mailtjes dat ze hem wel komen halen voor de vraagprijs (het is geen vraagprijs lul).

JeroenP
29 mei 2015, 17:40
Een mooi contrast vandaag. Er kwam iemand langs voor mijn sg, gezellig gebabbeld, betaalt de vraagprijs en gaat weer terug naar Groningen, 3 uur reizen.

Krijg ik daarna weer van die funbiedingen op mijn larrivee en gretsch van een mede forummer (indien je dit leest: foei!).

Niet altijd even fantastisch dat marktplaats, maar regelmatig gaat het gelukkig prima.

D3nnis
29 mei 2015, 19:42
Ik zie dat als een bieden vanaf bedrag, de koper ziet dat als "daar mag tie voor weg bedrag".


Ik snap niet wat het nut is om een minimum bedrag in te stellen als je het artikel daar zeker nooit niet voor weg wilt doen.

Mitch
29 mei 2015, 20:58
Nou, ik had weer een prima ervaring vandaag. Gemaild, tijd en prijs afgesproken, deal.
't Is niet altijd leuk, maar toch erg vaak wel hoor.

motorhan
30 mei 2015, 12:29
Je moet er gewoon aan wennen dat er heel veel malloten op het net zitten die bieden voor de lol. zal ze wel een kick geven.

Paar weken terug nog een knaap reageert op een lens en zegt ik wil hem heel graag hebben maar krijg pas einde van de maand vakantiegeld. geen probleem zeg ik maar wil je dan wel een aanbetaling overmaken je mag zelf bepalen hoeveel. want ik heb al een aantal grappenmakers gehad die zeggen te komen en niet komen opdagen. Krijg een mailtje terug ik zal van de week wel een bedrag overmaken en ik ben er zo blij mee.
hij vroeg verder niet om adres of betalingsgegevens, dus je raadt het al niks meer gehoord. geeft niks de koper is al geboren denk ik altijd je weet alleen niet of hij /zij het ook al weet.

Soms zet ik ook een vanaf bedrag dan ben je verlost van al die lui die minder dan de helft biden en de volgende bied er weer een paar euro boven net of het bod van die eerste knakkebol de norm is.

Ik word er verder niet droevig van want ik ga er pas van uit dat het is verkocht als het betaald en weg is.

Tunes
30 mei 2015, 15:32
Ik snap niet wat het nut is om een minimum bedrag in te stellen als je het artikel daar zeker nooit niet voor weg wilt doen.

Nou het is niet dat het er niet voor weg mag (bespreekbaar), maar het is meer om een richting aan te geven.
Andere nut is om al die 50% en lager bieders een beetje buiten de deur te houden (de echt kansloze zeg maar).

Aanbetalen, eis ik ook wel eens en dat hoeft helemaal niet veel te zijn.

Pepe
30 mei 2015, 15:47
Aanbetalen? D'r hoeft toch niks rijklaar gemaakt worden? Als je het wil hebben kom je het halen. En ik wil het best even reserveren als je niet gelijk kan komen en als je dan toch maar niet komt, even goede vrienden.
Eigenlijk zoals ik zelf ook behandeld wil worden.

Er is geen vrijwaring voor zeikerds maar je houd er een hoop buiten de deur door als koper te denken; je krijgt korting als je een beetje normaal doet. Of van heel ver moet komen. Dat zeg ik al vrij snel, soms in de advertentie al. Zeuren is in je eigen voet schieten, niet in die van mij.

obiwanjacobi
30 mei 2015, 15:51
Je zou eens voor de gein naar een veilingsprogramma op tv moeten kijken. Het start bod heeft niks te maken met waar je het uiteindelijk voor wilt weg doen. Bieden is een spel, maar wij stijve hollanders zijn dat spel niet gewent te spelen - te lezen aan de meeste reacties hier - worden mensen vooral boos als het niet gaat zoals zij het in hun hoofd hadden voorgesteld. Je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voldoen aan de projectie van jou normen en ideeen etc.

Pepe
30 mei 2015, 15:59
Nou is markplaats geen bied site. Je kan een bedrag neerzetten maar daar houd het ook op. Er is geen garantie dat de hoogste bieder het dus krijgt of dat een bod gegarandeerd is.

D3nnis
30 mei 2015, 16:56
Andere nut is om al die 50% en lager bieders een beetje buiten de deur te houden (de echt kansloze zeg maar).


Werkt dat een beetje?

Ik heb het nooit echt geprobeerd, maar als je een gebruikt artikel dat nog in goede staat neerzet met een vraagprijs die 50% van de nieuwprijs bedraagt, en mensen hebben dan zo'n plaat voor hun harses dat ze dan nog 30-50% van die vraagprijs bieden, dan vraag ik me af of die zich laten tegenhouden door een minimumbedrag.
Alhoewel, als er bieden vanaf staat, dan kun je ook niet lager bieden op MP toch? Dus dan blijven de mailers over.
Ik ben nooit echt boos, maar wel beledigd. Begrijp nog steeds niet wat die lui bezielt, vind het ook jammer omdat het een soort kettingreactie lijkt te zijn. Spullen lopen wat minder op MP, 85% van die sukkels die veel te laag bieden, waardoor je zelf ook lager bied op ander spul, omdat je voor je eigen zooi ook niks terug krijgt, zoiets.

Speeddemon
30 mei 2015, 17:18
Je zou eens voor de gein naar een veilingsprogramma op tv moeten kijken. Het start bod heeft niks te maken met waar je het uiteindelijk voor wilt weg doen. Bieden is een spel, maar wij stijve hollanders zijn dat spel niet gewent te spelen - te lezen aan de meeste reacties hier - worden mensen vooral boos als het niet gaat zoals zij het in hun hoofd hadden voorgesteld. Je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voldoen aan de projectie van jou normen en ideeen etc.
Ach, zo blijkt ook wel eens dat een stuk hogere vraagprijs een heel ander biedpatroon oplevert.

Product X (nieuwprijs zeg 200 euro) proberen te verkopen voor zeg 100 euro en je vraagt misschien 125, en je krijgt vervolgens van die bieders die 60-70 euro bieden. Vraag je 150 euro, zijn diezelfde bieders ineens wel bereid rond de 90-100 te gaan zitten. Heb 't van de week gezien. Tuurlijk wil iedereen de beste deal hebben, maar verkopers kunnen ook zien waar je nog meer op bied, als ze hun concurrentie effe bekijken.

Tunes
30 mei 2015, 20:40
Je zou eens voor de gein naar een veilingsprogramma op tv moeten kijken. Het start bod heeft niks te maken met waar je het uiteindelijk voor wilt weg doen. Bieden is een spel, maar wij stijve hollanders zijn dat spel niet gewent te spelen - te lezen aan de meeste reacties hier - worden mensen vooral boos als het niet gaat zoals zij het in hun hoofd hadden voorgesteld. Je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voldoen aan de projectie van jou normen en ideeen etc.

Maar je kan hem of haar nog wel een LUL vinden.
En het bod verwijderen.

Nee het gaat niet eens om de bieding, althans wat mij betreft doen ze maar (ik heb het geld niet nodig, verdien goed met muziekhandel en als ik niet krijg wat ik wil dan verkoop ik het niet), het gaat mij eigenlijk alleen om mensen die een bod doen en vinden/denken dat ze daarmee rechten hebben.
Ik nied 40 en kom het vanavond nog halen, dat soort reacties.

Tunes
30 mei 2015, 20:41
Werkt dat een beetje?

Ik heb het nooit echt geprobeerd, maar als je een gebruikt artikel dat nog in goede staat neerzet met een vraagprijs die 50% van de nieuwprijs bedraagt, en mensen hebben dan zo'n plaat voor hun harses dat ze dan nog 30-50% van die vraagprijs bieden, dan vraag ik me af of die zich laten tegenhouden door een minimumbedrag.
Alhoewel, als er bieden vanaf staat, dan kun je ook niet lager bieden op MP toch? Dus dan blijven de mailers over.
Ik ben nooit echt boos, maar wel beledigd. Begrijp nog steeds niet wat die lui bezielt, vind het ook jammer omdat het een soort kettingreactie lijkt te zijn. Spullen lopen wat minder op MP, 85% van die sukkels die veel te laag bieden, waardoor je zelf ook lager bied op ander spul, omdat je voor je eigen zooi ook niks terug krijgt, zoiets.

Tegen eikels werkt niets, maar ik verkoop het meeste op ebay en dat is gelukkig anders.