PDA

View Full Version : Beginneling Experimentje...



BlackSun
14 juli 2003, 20:22
Heyz

Ik speel nu zon 6 maanden elec gitaar(geen les), ook niet echt super actief ofzo. Ik speel vooral metal en punk nummers, maar ik dacht eens iets anders te proberen en mn clean kanaal eens te gebruiken. Was op zoek naar iets technisch best simpel wat wel leuk klonk(verwacht dus geen hoogstaand gitaarspel wehe).
Jullie mogen het afkraken en zeggen dat het totaal niks is, weet ik gelijk dat ik dit soort dingen maar niet meer moet proberen, t was maar experimentje(in half uurjte in elkaar geflanst ook). Beordeel aub wel met in achterhoofd dat ik pas 6 maanden speel zonder les...

Testje (http://home.quicknet.nl/qn/prive/gj.vd.horst/Test1.mp3)

PS: einde is er niet hehe.

Marshallover
14 juli 2003, 21:16
ik zou zeggen; speel eens meer noten tegelijk, pak eens akoorden, het is nu een beetje saai met alleen die enkele noten...

Maar vooral: Ga door met pingelen !!!

:wink: Groeten,

SiNiSTRaL
14 juli 2003, 21:32
als je al 6 maanden zonder les speelt en je presteert dit heb ik 1 tip: oefen wat meer man
toen ik 6 maanden (ook zonder les) speelde kon ik al wel beter hoor :P
nee hoor klinkt wel grappig, maar tis verder nie veel nee

BlackSun
14 juli 2003, 21:36
Thanks voor de reacties alvast. Jah mogen wel wat akkoordjes door he :razz:

SInistral: Technisch is dit ook best flut ja, ik kan technisch veel beter spelen hoor:) Het ging mij een beetje om het zelf iets neerzetten met een aparte sound wat ik nog nooit geprobeerd had, eits rustigs om zo een beetje mee te improviseren (meeste wat is opgenomen heb ik ook on-the-fly bedacht, alleen de trugkerende noten had ik vna tevoren ff bedacht. Meeste is dus gewoon tijdens opnemen geimproviseerd.

Gert-Jan
14 juli 2003, 21:43
Wat is er mis met gitaarles????????? :-D

BlackSun
14 juli 2003, 22:15
De (vaste)tijd die er voor nodig is en die ik niet heb :wink:

SiNiSTRaL
14 juli 2003, 22:20
als je geen tijd hebt om behoorlijk gitaar te leren moet je er naar mijn mening ook helemaal niet aan beginnen omdat je dan nooit wat behoorlijks erop zal kunnen spelen, maarja, das persoonlijk

BlackSun
14 juli 2003, 22:36
Ik bedoel de vaste uren, gitaarles. Nu speel ik in mn vrije tijd, die niet altijd op hetzelfde tijdstip valt.

Kasper
15 juli 2003, 00:05
als je geen tijd hebt om behoorlijk gitaar te leren moet je er naar mijn mening ook helemaal niet aan beginnen omdat je dan nooit wat behoorlijks erop zal kunnen spelen, maarja, das persoonlijk

:???: Wat een rare opmerking :-?
Iedereen doet toch wat hij/zij wil? Als iemand nu electrische gitaar wil spelen, maar niet veel tijd heeft... wat weerhoudt hem/haar er dan van om toch niet eens te proberen en te zien wa het geeft? Ik ben ook niet iemand die elke dag een volledig uur vrijmaakt om een bepaalde les of stukje in te oefenen. Ik speel gewoon wanneer ik niets te doen heb of wanneer mijn vingers kriebelen.
De eerste 6 maand vond ik voor mijzelf persoonlijk te verwaarlozen. Ik ben pas echt beginnen technieken leren en snelheid opbouwen na het eerste half jaar (speel nu anderhalf jaar). Maar IEDEREEN heeft wel dat eerste halve jaar waar hij/zij wat probeert, opgewonden is met de nieuwe gitaar etc. (tenzij je Kirk Hammet bent en onmiddellijk les krijgt van Joe Satriani)

Verder ivm mp3: gewoon blijven oefenen, niets is leuker dan tevreden te zijn over je kunsten wanneer je begint gitaar te leren.

SiNiSTRaL
15 juli 2003, 01:10
leeeeeeezen knullie waar eindig ik de post mee, inderdaad met: 'maarja, dat is persoonlijk'
En dat kirk leskreeg van satriani, ik had liever van de gitaarleraar van james les gehad (tony Iommi dus)

Kasper
15 juli 2003, 01:53
Had ik ook gelezen ventjeeee, bekijk het dus als commentaar op jou mening.

Neals
31 juli 2003, 00:02
ernstig slecht vind ik het niet eens, maar begin eens met accoordjes te leren, zelf speel ik 2/3 jaar en kan nauwelijks soleren, gewoon je eigen ding doen en zien waar je strand....

Theorielessen hebben me wel erg goed geholpen... :D

Bins
31 juli 2003, 08:38
Ga op les! Serieus, ik heb zo spijt dat ik geen les heb gehad. Ik heb mezelf nu allemaal hele foute technieken aangeleerd en dat zit dus enorm in de weg als ik iets "moeilijks" moet spelen. Desnoods ga je 1 keer in de maand ofzo, als je gen tijd hebt, dan heb je iig iemand om je "op het rechte pad" te houden.

Over je stukje heb ik niet echt een mening... misschien zou het beter klinken met een backing-track erachter.

moretel
31 juli 2003, 10:13
Gewoon lekker pielen toch, doen we allemaal op ons eigen niveau.
Voor 6 maanden niet echt slecht hoor, klinkt wel ontspannen en dat is wel belangrijk.
Met les kun je een en ander structureren maar zonder motivatie of tijd werkt dat ook niet.
Zorg ervoor dat je de spaarzame oefentijd goed benut en ook elke keer weer iets nieuws leert, boeken, internet, forum en les zijn daarbij hulpmiddelen, anders blijf je pielen, is niks mis mee heb ik zelf ook jaren gedaan maar nu met gericht oefenen gaat de ontwikkeling een stuk sneller waardoor je steeds gemotiveerder wordt.