PDA

View Full Version : mengpaneel of niet?



Jennis
29 maart 2015, 16:51
Hallo muziekvrienden,

ik wil graag weten wat ik het beste kan aanschaffen voor de volgende uitdaging.
Ik heb een:Berhinger V-amp , Roland Tri-capture, HP Laptop, Engl screamer, gitaren, pedalen, koptelefoon,
Nu wil ik graag het eea opnemen maar ook alles over de koptelefoon sturen. Dit omdat ik geen eigen ruimte heb in huis waar ik lekker alles over de speakers kan gooien. Dus luisteren, opnemen enz . Ik zat te denken aan een mengpaneel, maar wat. en het moet uiteraard een beetje budget vriendelijk blijven.:rockon::rockon:
Groetjes
Eric

Harry
5 april 2015, 11:14
Hoi Eric, allereerst welkom. Maar je kunt je vraag beter in een gerichter topic stellen, want dit is de plek voor nieuwelingen om iets meer over zichzelf te vertellen.

alidaszoon
5 april 2015, 19:43
Behringer is een goedkoop merk. Ik heb in de jaren 90 een kleine Behringer mengtafel gekocht en deze heb ik nog steeds. Ook Een grotere Soundcraft die aanmerkelijk duurder was .
Een tijdje gelden kon ik voor een prikkie een Behringer 1208? In ieder geval een kleine mengtafel met ingebouwde effecten kopen. Dat heb ik gedaan en deze werkt perfect.
Met die oude stuur ik nu twee moderne all in versterkers aan... Dan ben je dat geklik kwijt met je plectrum als je delay enz en veel gain gebruikt... en? je als je aanzet voor de solo hoef je niet een volumepedaal te gebruiken. Waarom dat zo is weet ik niet. maar een en ander werkt perfect. De solo noten apart hebben een streepje voor of klinken iets harder dan de slagpartij.
De een is een Cube 30x en de ander een Vox ad30vt. Eentje met clean signaal en de andere overstuurt. Een en ander gaat hard genoeg. Met mijn oude buizenbakken werkt het iets anders... smoort mijn geluid. maar deze zijn dan ook twee maal 120 watt. Speel ik echter over mijn eindtrap van twee keer 300 dan werkt het weer perfect... zal wel een transistordingetje zijn denk ik.
Die Behringers zijn goed. Al hoewel die nieuwe van me wel veel warmer wordt dan een van de eersten uit de jaren 90.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

jackson93
9 april 2015, 22:11
Welkom op het forum ! Succes met de zoektocht :rockon:

NLF
9 april 2015, 23:32
Mengpaneel heb je niet nodig. Als je een geluidskaart hebt waarmee je op je PC kunt opnemen dan zit daar ook een koptelefoon aansluiting op. Als je (bijvoorbeeld) een Focusrite 2i2 neemt kun je aan de slag en die kost nieuw iets meer dan 100 euro.

StateOfAwakening
10 april 2015, 15:52
Mengpaneel heb je niet nodig. Als je een geluidskaart hebt waarmee je op je PC kunt opnemen dan zit daar ook een koptelefoon aansluiting op. Als je (bijvoorbeeld) een Focusrite 2i2 neemt kun je aan de slag en die kost nieuw iets meer dan 100 euro.

Heb ik ook, leuk toestel: weinig delay. Met de juiste plug-ins en muziekprogramma's (en tijd, vooral veel tijd) heb je al snel genoeg layers om een symfonisch orkest te evenaren.

NLF
10 april 2015, 16:05
Heb ik ook, leuk toestel: weinig delay. Met de juiste plug-ins en muziekprogramma's (en tijd, vooral veel tijd) heb je al snel genoeg layers om een symfonisch orkest te evenaren.

Ja, je moet er inderdaad wel tijd in (willen) steken en het helpt ook wel als je een beetje handig met computers bent. Voor mij werkt het daarom ook niet, maar misschien voor topic starter wel...

muziekschuur
10 april 2015, 16:43
Jouw tri capture is toch je mengtafel? Microfoon en twee gitaarversterkers aansluiten aan de laptop. Er zit ook een koptelefoon aansluiting op. Opgelost?

http://www.mydukkan.com/media/Roland.RolandUA33TRICAPTURE18240.jpg