PDA

View Full Version : Perfect match



JV73
29 maart 2015, 14:35
Ik had al een tijdje een parlour model op mijn verlanglijstje staan. Ik hou wel van kleine lichtgewicht gitaren .
Dmv een ruil ben ik in het bezit gekomen van een Hohner HW40P gitaar.
Deze komt standaard zonder pickup/pre-amp . Deze had echter een pre-amp ingebouwd vh merk Artec ( type ASE-N ) .
Ik was in eerste instantie een beetje sceptisch, maar nadat ik hem bespeelde en ook nog eens ingeplugde was ik enorm verrast door het geluid, ondanks de oude snaren die er op zaten.
Nu heb ik hem schoongemaakt, toets geolied en nieuwe snaren erop en klinkt hij nog mooier!
Soms tref je wel eens een gitaar die voor jou goed werkt. Hij is een lichtgewicht, klein van formaat , hals bespeelt lekker en ik hou vd klank. Het hoeft niet altijd die dure Taylor of Martin te zijn... Ik denk dat het heel persoonlijk is.
Hebben meer mensen ervaringen met gitaren uit het goekope segment die enorm goed bij hen passen? Of juist andersom?

miyaru
30 maart 2015, 07:26
Ik heb een niet al te dure Guild, een D125 ce, en daar ben ik helemaal happy mee. De Guild speelt licht, klinkt mooi en helder.... alles wat ik persoonlijk wil......

Robin.