PDA

View Full Version : Problemen met voeding (T-rex chameleon)



Timotio
28 maart 2015, 18:07
Hallo technici,

Vandaag heb ik voor de tweede maal een t-rex chameleon binnen gekregen om mijn zwaardere pedalen te voeden. De vorige heb ik terug gestuurd omdat tijdens gebruik een of twee pedalen telkens aan en weer uit gingen. Helaas heb ik met dit exemplaar hetzelfde probleem! Welk pedaal ik ook op uitgang nr 4 aansluit, ze gaan aan en uit - zowel de strymon flint als de timeline hebben het beiden.

Alle switches staan goed - 9V en de main power op 230v, output max 300 mA, dus da's het probleem niet. Ik gebruik daarnaast ook nog een voodoo labs PP2+ voor de andere pedalen. Die werkt prima. Heb nog even gechecked of ze met elkaar storen, maar ook als ik stekker uit de voodoo labs trek blijft het probleem bestaan.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Timotio
28 maart 2015, 18:22
Bij deze nog even een foto van de plank:

http://i1061.photobucket.com/albums/t472/timotio89/photo_2015-03-28_18-13-47_zpskqtmbibs.jpg

De fueltank zorgt voor de 3 strymons, de quartermaster en de DMC midi-controller, de rest gaat via de PP2+, wah heeft eigen adapter

guitaraddict
28 maart 2015, 18:51
Misschien is het wel een schakelende voeding:mmmm:

Sorry voor de flauwe grap.

the sure thing
28 maart 2015, 20:04
Wat een vervelend probleem! De Timeline heeft "at least" 300mA nodig volgens de manual.... De Chameleon zou dit moeten leveren... Staat t schakelaartje wel op 9V?

Timotio
28 maart 2015, 20:09
Wat een vervelend probleem! De Timeline heeft "at least" 300mA nodig volgens de manual.... De Chameleon zou dit moeten leveren... Staat t schakelaartje wel op 9V?

Jep! schakelaar staat op 9V. Maar de flint heeft hetzelfde probleem op die uitgang, en die trekt 250 geloof ik, dus moet makkelijk kunnen....Ik denk dat ik hem omruil voor een Voodoo Labs Digital. 4 uitgangen a 400mA per stuk, zou geen probleem moeten wezen.

the sure thing
29 maart 2015, 13:57
Het KLINKT als dat het opgegeven aantal mA toch niet klopt.... Zou ik wel heel slordig van Trex...

Plant
29 maart 2015, 16:19
Zou bij het inschakelen van de pedalen een piekstroompje getrokken worden van (iets) meer dan 300mA en zou die voeding een superstrakke stroombegrenzing hebben die de spanning meteen boven een stroom van 300mA afkapt?

Hmmm, het lijkt erop dat er regulatortjes in dat ding zitten, die 5 zwarte dingen rechts.

http://1.bp.blogspot.com/-Meg5dR6Luro/UlO_eJc_9aI/AAAAAAAARJw/Kxofri-lCes/s1600/Guitar+work117.jpg

Die hebben meestal een 'foldback' stroombegrenzing voor als ze het even te zwaar krijgen en regelen dan uit zelfbehoud de uitgangsspanning terug.

Timotio
30 maart 2015, 00:29
Gek verhaal is het wel ja...
Heb nu de Voodoo Lab Digital binnen gekregen, en tot dusver heb ik daar geen enkel probleem mee. Moet dus aan de T-rex liggen!