PDA

View Full Version : Roland Cube 80 XL voetschakelaar voor delay/looper



HarmS
27 maart 2015, 18:30
Beste mensen,

Ik heb een roland cube 80 XL gekocht als studie versterkertje, prima naar de zin, er op na dat me de boss schakelaars te duur waren, dus ben zelf aan het knutselen gegaan. mogelijkheid om 6 schakelaars aan te sluiten. alles momentary gekocht. voor verwisselen van kanaal en de solo stand heb ik een stereo input gepakt, de beide schakelaars op grond aangesloten en vervolgens de andere kant van de schakelaars 1 op de tip en eentje op de ring. Dit werkt perfect. alsook voor galm en fx, nou dacht ik het op dezelfde manier aan te kunnen sluiten voor de delay. 2 schakelaars voor de functie aan/uit en de ander voor taptempo (maar ook looper in/uit/dub en uitzetten van het hele zooitje) nou heb ik het volgende probleem. De schakelaars zijn zoals hierboven vermeld aangesloten. stereo jack, 2 schakelaars. er gebeurt het volgende: Helemaal niks! totdat ik de ene schakelaar inhoud, dan kan ik met de andere schakelaar bijvoorbeeld de delay aan/uit schakelen. laat ik alles weer los, druk vervolgens de aan/uit schakelaar in, dan kan ik met de andere schakelaar het taptempo in tikken. Wat gaat hier verkeerd?

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

ErikM
28 maart 2015, 10:25
Dat komt waarschijnlijk omdat Boss en Roland voor zover ik weet, verbreekknoppen gebruikt ipv maakknoppen. Dus schakelaars die standaard aan staan en dan los gaan als je ze indrukt. Daarom werken goedkope voetschakelaars ook niet zo lekker op bijv een Boss looper

HarmS
28 maart 2015, 12:50
ik heb inderdaad momentary on knoppen, het is allemaal nieuw voor mij haha, oude versterkers hebben gewoon hard geschakelde aan uit knoppen, heb het hele normaly on/normaly closed over het hoofd gezien.

naast dat ik de bos pedalen te duur vond. (heb tweedehands de xl80 gekocht voor 180 euro, 3 x boss fs 6 kost ook nog eens 175 euro..)
vind ik het ook niet mooi, en wou gewoon 1 plak staal hebben met daarin 6 schakelaars.

komt er op neer dat ik momentary off schakelaars moet hebben. Ik ben ze nog niet tegen gekomen. (momentary on was 4,30 euro bij tonefactory wat ik wel een mooie prijs vond haha)

iemand nog een leuk adres voor voetschakelaars?

Gearjunkie
28 maart 2015, 12:56
Newtone-online


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

HarmS
28 maart 2015, 13:27
Newtone-online


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

thanks, met deze zou het dan moeten lukken, maar net hoe je hem aan sluit? (zou zouden als het goed is net passen in de behuizing die ik al gemaakt heb.. )
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_23&products_id=488

HarmS
1 april 2015, 18:58
alles werkt naar behoren, momentary off en alles werkt zoals ik wil dat het werkt.

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/22097_1625036191050784_6104210212179266377_n.jpg?o h=9e10c31bf68669cacb9e43a11c2a52e0&oe=55BA8DBD

fredjuh
1 april 2015, 19:02
Netjes hoor!

munkie
13 juni 2015, 15:50
Heel netjes idd. Wat minder netjes maar het werkt wel: sustain pedaaltjes voor keyboards.