PDA

View Full Version : Vraagje over pod x3 pro



MisterD
26 maart 2015, 21:09
Hoi allemaal,

Ik heb een line6 pod x3 pro en heb hierover een vraagje.
Ik wil graag mijn gitaargeluid en een backingtrack die ik op mijn laptop (via youtube of mp3 of zo) afspelen door mijn 2 actieve monitors. Het enige geluid dat ik te horen krijg is echter dat van mijn gitaar.
Ik sluit de pod aan via USB aan de laptop en mijn monitors zijn gewoon direct aangesloten op de L en R outputs van de pod.
Hebben jullie een idee wat hier misgaat?

Grijs Dave

telecastermaster
26 maart 2015, 21:42
Ja, door die USB kabel gaat alleen het signaal van de fx processor naar de computer en niet omgekeerd.
Wat je nodig hebt is een kleine mixer.
Daar sluit je de uitgang van de POD op aan en de uitgang van de PC en dat gemixte signaal voer je naar de eindversterker/ actieve monitors.

Zoiets dus: http://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_802.htm?offid=5&affid=1&subid=191246NL&subid2=Behringer+Xenyx+802&origin=boost&gclid=CMTxv-LjxsQCFazMtAodtlgAAg

harrie-beton
26 maart 2015, 23:42
Niet nodig, de pod x3 pro heeft zelfs een speciale ingang daarvoor! LINE INPUTS.
Dan werkt de x3 als mixer.

Er is zelfs nog een optie, dat is dat je de x3 aansluit via USB en dan de nodige drivers installed. Je kiest dan in Windows of Mac de pod x3 als "afspeel device". Het zijn zelfs ASIO drivers.

MisterD
27 maart 2015, 14:30
hoi,

dat met de usb kabel is wat ik al geprobeerd heb, en mijn laptop neemt de pod op als externe geluidskaart en uit mijn laptopspeakers komt geen geluid meer dus dat lijkt me al juist, ook de instellingen van playback en recording staat de pod geselecteerd maar uit men monitors komt enkel mijn gitaarsound..

harrie-beton
28 maart 2015, 00:49
Windows 7 of Windows 8

Zet je POD X3 aan plus USB kabel.
Ik neem aan dat alle drivers geinstalleerd zijn.
Controleer in APPARAAT beheer of er niet ergens gele driehoekjes staan.

Alles normaal?
Sluit apparaat beheer.


Klik op Luidspreker icoon in taakbalk rechts onder.
Klik op Afspeel apparaten (playback devices)
Zoek de POD x3 in deze lijst
Kies dan SET AS DEFAULT DEVICE (als standaard instellen)
Kies dan SET AS DEFAULT COMMUNICATION DEVICE (als standaard communicatie instellen)

OK