PDA

View Full Version : Peavey Delta Blues 115



evg
26 maart 2015, 10:59
Heeft iemand ervaring met de gitaarversterker Peavey Delta Blues 115?
Schijnt een goede versterker te zijn 30 watt vol buizen, maar er schijnen
exemplaren te zijn waarbij de volumeregeling spontaan harder gaat.
Kan iemand dit bevestigen?

Gr.
Erik

roger
26 maart 2015, 12:52
Ik heb er al jaren een, een jaar of 10 inmiddels...nog steeds superblij mee. Ik heb alleen een keer problemen gehad dat de soldering bij de buisvoetjes slecht werd en een keer een breukje op de printplaat. Dat is opnieuw gesoldeerd en verder geen problemen gehad. Wat mij betreft aanrader!

Kim Wilson
26 maart 2015, 13:34
Ik vond het een fijn klinkende versterker, beter dan de Fender Hotrod Deluxe. De wilde indianenverhalen over vanzelf veranderende volumes ken ik niet.

Eko
26 maart 2015, 16:01
De problemen van Roger zijn idd bekend. Peavey gebruikt nogal dunne printplaten en bij behorende buisvoeten en solderingen. Is vaak gewoon te repareren en werkt naar behoren. De 15 inch heeft mooi warm geluid zeker met de bijbehorende tremelo en reverb in gebruik. Strat er bij of: een Gretsch! Instant tone heaven.

evg
26 maart 2015, 17:09
Bedankt voor jullie reactie,

Gr.
Erik

Aca Ilic
28 maart 2015, 17:54
heb eentje jaar of vijf gehad ( gekocht in Overijssel van Forum lid McWilliams) ,was mijn main gig amp , heb alleen een JBL D130 F in gedaan (maar stock speaker was ook goed hoor), heb hem aan een bekende doorverkocht en geen spijt van gehad omdat 'ie nog steeds voor gigs gebruikt wordt. Alleen maar goede ervaringen mee gehad

JGD
8 april 2015, 13:05
Ik heb er eentje, sinds een maandje.
Ben er nog beetje mee aan het stoeien.
Hij is zonder meer goed hoor, en gaat ook LOEI hard.
Objectief prima amp.
Alleen wil ik hem toch nog eens naast een Blues Junior zetten.
Ik heb het idee dat dat (hoewel volgens de reviews een minder goeie amp) net wat meer het geluid is dat ik zoek.

De mijne is te koop trouwens alhoewel ik daar zoetjes aan wel aan begin te twijfelen, nu ik de Delta steeds beter leer kennen.

guitarkid
6 juni 2015, 23:40
Beetje late reactie misschien, maar ik speel er al jaren mee. Gewoon een erg fijne amp die stand alone op beide kanalen goed klinkt, maar ook prima overweg kan met talloze pedalen! Ik heb echter met één wel de nodige problemen gehad en ze zijn erg service-onvriendelijk. Ik heb er nu twee en #1 werkt weer 100% nadat Mr. Bassman 'm even onderhanden had genomen. Niets ernstigs, maar het was wel lastig om er bij te komen. Ik heb beide versterkers in profi flightcases (echt een must!!) en ik neem ze tegenwoordig in de bandbus toch ook beide maar mee. Prettig idee om een back-up te hebben!
@JGD: ik vind de DB absoluut interessanter dan een Blues Junior!! Houden, die DB! :)

Monroe
8 juni 2015, 01:53
..per ongeluk een bericht geplaatst ipv een zoekopdracht in tapatalk. Excuus (weet niet hoe ik moet deleten)