PDA

View Full Version : Buizen gematched gekregen, maar zijn dat niet ( lijkt het)



Rick trodat
26 maart 2015, 09:43
Heren,

Probleem. Ik heb 2 kakelverse jj 6v6 gekocht, bij een winkel ( waarvan ik de naam niet noem). Op beide doosjes staat 26, en ik heb ze gematched besteld. Gaat om een AB 15 watt, fender achtige. Dus 2x 6v6, met bias pot. Van de bias probe ben ik afgestapt

Oude buisjes gemeten. Plate voltage 492 volt. Bias buis 1 18Ma, de 2e buis 21Ma. Dus een redelijke match.
Nieuwe buisjes erin. Plate voltatage 489 volt. Buis buis 1 gezet op 17Ma, 2e buis gaat op 38 Ma.

Bij het draaien aan de bias pot gaan ze beide evenredig mee, of omhoog. Met de oude buisjes erin, zit ik weer op het oude getal.

Kan ik hieruit concluderen dat de buizen niet gematcht geleverd zijn? Kan ik me niet voorstellen, maar aan de andere kant lijkt me niet dat de bias pot stuk is.

cluseau
26 maart 2015, 11:50
Check even je G1 spanning of nog mooier wissel de buizen even van plaats. Het kan namelijk zijn dat de oude buizen zich in de loop der tijd hebben aangepast naar een scheve situatie elders in de amp.

Rick trodat
26 maart 2015, 13:34
Check even je G1 spanning of nog mooier wissel de buizen even van plaats. Het kan namelijk zijn dat de oude buizen zich in de loop der tijd hebben aangepast naar een scheve situatie elders in de amp.

Dikke tip! bedankt

Rick trodat
26 maart 2015, 16:20
Buis verhuisd mee, mits een iets andere waarde.

cluseau
26 maart 2015, 16:29
Buis verhuisd mee, mits een iets andere waarde.
Je bedoeld waarschijnlijk "fout gaat mee met de buis" Dan is de conclusie eenvoudig :makeup:

guitaraddict
26 maart 2015, 16:50
Ik heb 2 kakelverse jj 6v6 gekocht, bij een winkel ( waarvan ik de naam niet noem).

Misschien wil je ons dan nu laten weten waar we de buizen niet moeten kopen?

cluseau
26 maart 2015, 16:55
Misschien wil je ons dan nu laten weten waar we de buizen niet moeten kopen?

Kan toch gebeuren ;)

guitaraddict
26 maart 2015, 16:59
Kan gebeuren ja en zou ik accepteren als ze de buis direct terugnemen en een andere met de juiste waarde opstruen , zonder verdere kosten

cluseau
26 maart 2015, 17:01
correct :ok:

Rick trodat
27 maart 2015, 09:06
Zojuist opgestuurd. Krijg een nieuw setje en ik mag nu ter compensatie daar voor 15 eur iets bestellen. Vind het wel netjes ( zeker op een buis). Ga de winkel niet noemen, schiet je niks mee op. Waarschijnlijk gewoon de verkeerde buis gepakt, bij het matchen.

muziekschuur
27 maart 2015, 09:40
Retourneren vind ik al zat. 15 euro uitzoeken is verwennerij!

cluseau
27 maart 2015, 09:57
Hebben ze netjes opgelost. (Ts ook ;) )

big dooley
27 maart 2015, 10:00
als je nu de winkel zou noemen, zou ik dat eerder als reclame voor ze zien...
ik wil er nu ook heen :)

guitaraddict
27 maart 2015, 10:30
Krijg een nieuw setje en ik mag nu ter compensatie daar voor 15 eur iets bestellen. Vind het wel netjes ( zeker op een buis).

Inderdaad prima opgelost ! Zo hoort het vind ik.

Helaas is dit niet altijd het geval en dan vind ik het niet meer dan normaal om de naam van zo'n bedrijf te noemen om dat soort kwalijke praktijken tegen te gaan.

Ik heb meermalen mijn neus gestoten met producten van een bedrijf in de VS waar diverse items absoluut waardeloos bleken te zijn ( bv krakende icarpotmeter (nieuw) voor een wah) toch 20 $ weg ) en dat ga je toch niet even terugsturen.

obiwanjacobi
27 maart 2015, 19:05
Helaas is dit niet altijd het geval en dan vind ik het niet meer dan normaal om de naam van zo'n bedrijf te noemen om dat soort kwalijke praktijken tegen te gaan.

Zal wel aan mij liggen maar ik hoor liever namen van bedrijven die het WEL goed doen. Ik vind dat ze het verdient hebben om hier genoemd te worden.

Wat ze doen is ook de enige goede manier, want zelfs ondanks dat er een fout is gemaakt, zijn we er toch laaiend enthousiast over... :crazyhappy: Voor een bedrijf is dat een goed besteedde 15,= (en da's nog niet eens inkoop).

Pepe
27 maart 2015, 22:26
Ik vind het niet meer van deze tijd om geen namen te mogen noemen. Wat is er tegen transparantie?
Doe je het goed, fijn. Maak je een fout, niet goed. En maak je een fout goed, super. Gewoon, tell it like it is.

Raar genoeg vindt niemand het een probleem om 24 uur per dag gebombardeerd te worden met verneukeratieve reclames van bedrijven dus een beetje tegengas kan geen kwaad lijkt me.

cluseau
27 maart 2015, 22:31
Zal wel aan mij liggen maar ik hoor liever namen van bedrijven die het WEL goed doen. Ik vind dat ze het verdient hebben om hier genoemd te worden.
+1...............

Rick trodat
28 maart 2015, 10:12
Newtone en tien tekens

nico verduin
28 maart 2015, 14:13
Newtone en tien tekensTjonge tjonge.... doen we daar een potje ingewikkeld over?

cluseau
28 maart 2015, 14:50
Tjonge tjonge.... doen we daar een potje ingewikkeld over?

Tja, anders gebeurt hier helemaal niks meer :makeup:



(maw vroegah gaf je nog wel eens een leuke minicursus weg.)

Buxtra
28 maart 2015, 14:55
Die Cursus wordt morgen door Fredjuh gegeven!

nico verduin
28 maart 2015, 16:48
(maw vroegah gaf je nog wel eens een leuke minicursus weg.)De energie is een beetje op...... Heb mijn focus verlegd naar 32 bits processortjes :)