PDA

View Full Version : Telecaster U.S. standard sunburst voor prikje??



Freddho
25 maart 2015, 19:42
Hello allen,

Ben gisteren in allerijl in m'n wagen gesprongen en 80km verderop gereden om een telecaster standard U.S.A. sunburst te gaan kopen voor € 600...in GLOEDNIEUWE staat!?! Inclusief originele koffer!
De gitaar heeft GEEN ENKEL krasje en er werd praktisch niet op gespeeld; nul komma nul fretwear noch bucklerash. Is van 2013 en heeft zelfs de 'CE' sticker en andere sticker op de chroom achterplaat van de nekverbinding...
Ik zocht een tele en weet dat die gitaren zo'n € 1550 kosten nieuw, dus mijn vraag naar jullie toe:

Is dit een normale prijs??

jutter
25 maart 2015, 19:56
Laat eens wat foto's zien.

arjanb01
25 maart 2015, 20:08
Is een redelijk normale prijs maar 1550 voor een telecaster standard USA??? Aan de dure kant, al zit ik niet zo in de Tele's. Maar als je deze voor 600 kan meenemen gelijk doen. Al zou ik nooit een Tele nemen al kreeg ik geld toe😉

Freddho
25 maart 2015, 20:23
enkele foto's:


www.watopscene.be/git/1.JPG
www.watopscene.be/git/2.JPG
www.watopscene.be/git/3.JPG
www.watopscene.be/git/4.JPG
www.watopscene.be/git/5.JPG

Ja en die prijs blijft stijgen: http://www.keymusic.com/be/item/fender-american-standard-telecaster-rw-3-tone-sunburst/

Tupelo
25 maart 2015, 21:07
Ach ja, prijs zus, prijs zo, 600 is i.i.g. erg netjes, ennuh, een schoonheid hoor !! Congrats. :)

beruk
25 maart 2015, 21:15
Hmm, ik wil niet uitsluiten dat de brug van betreffende gitaar niet standaard is bij een USA telecaster.

Duhsjaak
25 maart 2015, 21:21
Ach ja, prijs zus, prijs zo, 600 is i.i.g. erg netjes, ennuh, een schoonheid hoor !! Congrats. :)

Inderdaad, en welkom bij de accountants. Tuup is ongeveer de eerste die ook iets anders roept dan de prijs.
Bijna net een auto reclame. Korting zus en korting zo. Maar de voornaamste vraag (zegt dat blonde Engelse mens) but is it any fun to drive.
Oftewel, in korting kun je niet rijden. Of op korting kun je niet spelen.
Dus:
Speelt ie lekker
Vind je hem mooi
Klinkt ie mooi
Pak je hem voor je plezier uit je rack
Of heb je m gekocht om m in drie weken met winst weer af te stoten

Je zult het niet eens zijn met mij, en dat verwacht ik ook helemaal niet.
Maar ik ben pas overtuigd van die uitgave, als ie waar voor zijn geld blijkt te bieden.

En natuurlijk is er niemand (echt hè, geen dollen) anders dan jij die dat bepaalt.
Als het een echte is en jij bent blij, dan is een felicitatie zeker op zijn plaats. Hoe dan ook, veel plezier ermee.
Vriendelijke groet, Gus

dunhill1
25 maart 2015, 21:42
Well spoken gus!!

telerocker
26 maart 2015, 00:22
Krek mijn American Series van 2000. Het zijn fijne werkpaarden. Voor 600 euro is het wel het koopje van de week.

@beruk Ik denk dat de brug standaard is. Op de mijne zit er ook zo een.

Freddho
26 maart 2015, 07:29
Ja dat wou ik ook wel eens weten...echt een koopje gegeven de omstandigheden toch?! echt praktisch onbespeeld en 100% krasvrij! Speelt natuurlijk zeer goed. nog wel wat stroef maar tjah...

telerocker
26 maart 2015, 14:02
@Freddho close-up van de brug van mijn AM Series sunburst tele. Lijkt het nou of de zadels op jouw tele minder afgerond zijn aan de kant van het brugelement? Of is het optisch bedrog?

Trouwens, wat Gus zegt, klopt natuurlijk, maar deze tele's zijn eigenlijk een bankproof investment. Ze zitten goed in elkaar en de halsjes spelen fijn, beter dan een hoop Customshops die ik in mijn handen heb gehad. Daar moest je meer op werken.

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/DSC_0281_zpsdjbwsdfx.jpg

Freddho
26 maart 2015, 20:09
Telerocker; zo te zien zijn de zadels identiek hoor. Misschien omdat ze vanuit een andere invalshoek zijn genomen... Is een identiek exemplaar vermoed ik. Speelt echt goed hoor!!

Freddho
26 maart 2015, 20:11
Neen!! De zadels zijn idd minder afgerond van mijn tele! Sorry...nogmaals in detail gekeken en klopt wat je zegt. Tjah...eigenaardig he...

Mitch
26 maart 2015, 20:49
Nou ben ik geen Fendernerd dus ik zou niet weten op welke details ik precies zou moeten letten om nep van echt te onderscheiden, maar bij de eerste foto is door de lak maar vooral het hout meteen mijn idee: da's kwaliteit. En bij een Chinese neppert uit het ultra budget segment is dat nooit zo. Houtnerf raar, burst lelijk, lak griezelig hoogglans... er zijn altijd wel van die weggevertjes. Hier niet.
Maar nogmaals: ik been geen expert, dus je hebt weinig aan mijn oordeel :)
Enige dat ik kan bedenken is dat 2tone sunburst Teles met paslissander toets minder populair zijn en moeilijker verkopen? Maar goed, een USA voor een Mex prijsje: helemaal top.

BorisA
26 maart 2015, 21:03
En mij lijkt het een "gewoon" goede prijs. Meer dan 650 moet je aan een am std strat niet uitgeven, en ik weet niet waarom een tele meer zou moeten kosten.
Als je overweegt om een nieuwe te kopen (1200-1400 EUR) is 600 inderdaad wel een koopje. Maar dat ligt dan vooraal aan de serieus opgeblazen nieuwprijzen (die nu met de dure dollar nog wat omhoog gegaan zijn).

Maar zeker een mooi plank. Veel plezier ermee!

telerocker
27 maart 2015, 00:38
Neen!! De zadels zijn idd minder afgerond van mijn tele! Sorry...nogmaals in detail gekeken en klopt wat je zegt. Tjah...eigenaardig he...

Het kunnen ook graphtech zadels oid zijn. Maakt niet uit, want dat is geen slecht spul.