PDA

View Full Version : Vraag: Amploos distortion opnemen met degelijk geluid?



Zavo
25 maart 2015, 17:59
Gegroet gitaargoden,

Kunnen jullie mij misschien voorzien van enig advies? Ik zit al een tijd te dubben over hoe ik het best amploos gitaar kan opnemen in mijn homestudio en dan natuurlijk vooral distortion gitaar. Ik zit al een poos te rotzooien met impulses en vst ampsims maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Mijn situatie:

1) Stijl is ambient / postrock / postmetal / prog.

2) Ik heb een pedalboard met een Tu-3, Dunlop JH-1, Rat2, volumepedaal, Line 6 echo park, Timeline en Bigsky. Dit alles gaat in stereo direct naar mijn scarlett 2i4 inteface (Ik neem dus veel clean ambient spul op in stereo en dat gaat best aardig met de ingebouwde cabsim van de Bigsky)

3) Speel niet meer in een band, en ben dat ook niet van plan. Ik zoek dus louter een oplossing voor thuis opnemen op zolder.

4) Ik woon in een oud gehorig huis en werk graag s'avonds aan mijn creaties. Dus een amp-mic setup valt dus al nagenoeg af lijkt mij, mede omdat er ook nog een cv-ketel FROM HELL op zolder staat die nog meer geluid maakt dan een klopboor op steroiden.

5) Budget is rond de 500 euro. (AxeFx en Kemper is allemaal mooi spul maar gewoon te prijzig voor mij)

6) Ik ben niet echt een audiofiel, laat staan een buizenfanaat.

Zit al een tijdje op dit forum te zoeken naar oplossingen maar heb geen ervaring met dit spul, en termen als cabsim, ampsim, preamp, loadbox, redbox enz maken het er niet simpeler op. Heb ik in mijn geval nou genoeg aan een cabsim of een ampsim? Of heb ik een preamp nodig? En is er een stereo oplossing of wordt dat lastig?

Wat ik zelf al voorbij zag komen op diverse fora:

a) een kleine H&K tubemeister head (18 )
b) een Koch pedaltone 2
c) een Sansamp pedaaltje
d) AMT M1/ M2 pedaaltje
e) Line 6 POD HD500X (beetje overbodig mischien met al die effecten?)

Ik besef dat de ideale distortion sound niet te realiseren is in mijn geval maar een degelijk geluid is voor mij voorlopig genoeg. Ik hoop dat jullie mij een duw in de goede richting kunnen geven ;)

arcane
25 maart 2015, 18:29
Line 6 pod gx?

http://nl.line6.com/podstudiogx/

mrweird
25 maart 2015, 19:58
Ik gebruik een Vox soundlab LE hiervoor. Klinkt prima is mijn mening.

Zavo
25 maart 2015, 20:19
Ik gebruik een Vox soundlab LE hiervoor. Klinkt prima is mijn mening.

Niet toevallig de Vox Tonelab LE :) ?
Dan zou ik naar VOX ToneLab EX / ST kunnen kijken. Ga ik doen, bedankt.

NLF
25 maart 2015, 20:40
Ik heb precies hetzelfde probleem maar misschien nog iets erger dan jij omdat ik echt een buizenfreak ben en van grote versterkers houd en van bands die heel erg hard op dat soort grote versterkers speelden (Marshall Super Lead, Hiwatt DR 103 enzovoorts).

Ik heb van alles en nog wat uitgeprobeerd. Als je geen versterker met speakers en microfoons gebruikt kom je automatisch in de compromissen terecht. Dus: wat je ook probeert, het blijft ...

cabsim: is een cabinet simulator, die kan je gebruiken als je wel een versterker gebruikt maar geen speaker cabinet.

loadbox: zodra je een versterker aansluit zonder de speakerkast te gebruiken kan de versterker zijn vermogen nergens kwijt (moet je dus nooit doen). een loadbox vangt het vermogen op en zet het om in warmte in plaats van geluid. met een loadbox en een cabsim (vaak in 1 apparaat) kun je dus een versterker gebruiken zonder dat iemand je hoort (sluit je aan op je PC of mengpaneel).

ampsim: is meestal digitaal modelling (heb ik niet zo veel verstand van want ik ben zo'n nostalgische jaren zeventig rocker). kan een plugin zijn (dus voor PC net als een opnameprogramma of een reverb) of kan in een pedaaltje zitten zoals de Line6POD. ampsim = amp simulator, ofwel simulatie van een versterker (iets waar ik dus absoluut niet van houd, maar smaken verschillen).

redbox: cabinet simulator van Hughes & Kettner

preamp: voorversterker. een gitaarversterker bestaat uit 2 delen, de voorversterker en de eindversterker. sommige mensen gebruiken een preamp voor thuis opnames (voordeel: je hebt toch een buizensound, want meestal zijn preamps buizenversterkers, nadeel: je mist de rest van de keten: de eindversterker, de speakers etc.). een preamp versterkt het gitaarsignaal een klein beetje tot lijnsignaal, dit signaal kun je de PC of mixer insturen zonder een speaker of loadbox aan te sluiten. als je de eindversterker erachter zet krijg je zoveel vermogen dat je een loadbox of speaker nodig hebt.

Het hangt heel erg van je muzieksmaak af en van je manier van werken. Best veel mensen gebruiken een POD voor wat jij wilt doen. Onder hen ken ik enkele hele goede gitaristen (veel beter dan ikzelf) die hun geld verdienen met muziek. Misschien is dat dus een uitstekende oplossing voor jou (voor mij is het dat absoluut niet, maar dat is een ander verhaal, ik zou ook nooit een Kemper of Axe FX willen gebruiken, zelfs al kreeg ik er geld bij). Als je een POD neemt moet je gewoon de normale rode nemen en niet die grote (spaart een hoop geld) als je 'm alleen maar koopt voor de distortion.

Zavo
25 maart 2015, 21:11
Zo dan, dat is nog eens een leerzame post, waarvoor dank!

Ja zo'n Pod ding, ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Arjen Lucassen (Ayreon) ook zo'n Pod gebruikte voor zijn opnames en dat klinkt zeker niet verkeerd nee.

NLF
25 maart 2015, 22:13
Zo dan, dat is nog eens een leerzame post, waarvoor dank!

Ja zo'n Pod ding, ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Arjen Lucassen (Ayreon) ook zo'n Pod gebruikte voor zijn opnames en dat klinkt zeker niet verkeerd nee.

Precies; dus wie ben ik om je dat ding af te raden? Nu is het wel zo dat Arjen ook met van alles en nog wat experimenteert, dus hij heeft bijvoorbeeld de Star One opnames juist weer wel met een versterker gedaan omdat hij de POD daarvoor niet goed vond klinken. Maar misschien moet je zo'n ding gewoon proberen, het is in ieder geval niet zo'n duur experiment, en ze zijn redelijk makkelijk weer tweedehands te verkopen.

Het meest professionele is trouwens een isocab (ofwel een isolatiecabinet, dat wil zeggen dat je een speaker in een kist doet met een microfoon ervoor zodat de buren niet horen dat je een versterker gebruikt). Als je een goede wilt hebben kom je uit bij de Box of Doom, die kost snel 1200 zoveel euro, koop je er twee of drie microfoons bij zit je snel aan de 1500. Dan heb je wel echt een vette sound voor thuis opnames. Het enige nadeel is dat je dan geen "room miking" kunt doen, ofwel enkele microfoons op afstand van de speaker plaatsen. Maar dan ga je richting semi-professionele opnamestudio. Zelf doe ik dat niet: ik wil die spullen hier niet allemaal hebben staan (geen ruimte voor en er staat al zoveel) en bovendien ben ik niet iemand die zich eindeloos in een kamertje wil opsluiten om te gaan opnemen. Dat is mijn ding niet.

telecastermaster
25 maart 2015, 22:32
Zit al een tijdje op dit forum te zoeken naar oplossingen maar heb geen ervaring met dit spul, en termen als cabsim, ampsim, preamp, loadbox, redbox enz maken het er niet simpeler op. Heb ik in mijn geval nou genoeg aan een cabsim of een ampsim? Of heb ik een preamp nodig? En is er een stereo oplossing of wordt dat lastig?



Ik zou zeggen Two Notes Torpedo is wat moet hebben. Past ook nog eens binnen je budget.
http://www.bax-shop.nl/speakersimulator/two-notes-torpedo-c-a-b-speakersimulator-stompbox


https://www.youtube.com/watch?v=8Mn9116AxiE&feature=player_detailpage

Ik ga inmiddels ook amploos door het leven en oefen lekker 's avonds met een koptelefoon op.
Voor het beste resultaat heb je eigenlijk ook nog een preamp nog voor op je pedal board, maar met een distortion pedal lukt het ook.
Stereo signaal is heel eenvoudig: plaats je stereo effect gewoon achter de Torpedo.
Hier is mijn setup.

http://i1382.photobucket.com/albums/ah257/ProdieRod22/P1010988_zps37f00923.jpg

Zavo
26 maart 2015, 00:29
Mmh, dat is ook wel een erg interessante oplossing inderdaad. Heb er een tijdje geleden op forums en youtube al het e.e.a. over gelezen/gehoord. Vooral ook praktisch omdat ik dit apparaat gewoon op mijn pedalboard kan plaatsen en mijn (stereo) setup niet hoef te veranderen.

Gaat ook op de weegschaal, dank u! :)

roger
26 maart 2015, 11:15
Mss niet wat je zoekt, maar ik gebruik Scuffham s Gear als vst in cubase. Klinkt zeer overtuigend. 30 dagen Probeerversie kun je van de site downloaden

okeeee
26 maart 2015, 14:55
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Plugins/keFIR.shtml

deze is gratis
best goede resultaten mee behaald


warning
kijk uit dat je geen troep van softpedia installed en alleen de KeFir

telecastermaster
26 maart 2015, 16:56
Als je trouwens een goede en goedkope oplossing zoekt, dan zou ik zeggen, deze: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=189268

Zit een heel fijn geluid in (veel organischer dan een POD) en heeft de Red box speaker simulator ingebouwd.
De red box is lang niet zo goed als de Torpedo CAB, maar het is een prima preamp die je op je pedal board kunt zetten.
(En die CAB kun je altijd later nog wel aanschaffen).
http://www.musiciansfriend.com/amplifiers-effects/hughes-kettner-tubeman-tube-driven-3-channel-guitar-recording-station

Mijn tip voor vandaag ;-)

Zavo
26 maart 2015, 19:28
Ja, ik zit toch een beetje tegen die prijs aan te hikken en was al bezig te kijken naar een preamp pedaaltje (aangezien ik al een soort van cabsim op die Bigsky heb zitten).

Dan kan ik daar een beetje mee rotzooien, en kan ik altijd wanneer ik meer ga eisen qua sound (wat denk ik wel het geval gaat zijn) die Torpedo C.A.B. erbij nemen. Lees er wel érg veel goede verhalen over :).

Wel grappig eigenlijk, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst uberhaupt een versterker thuis heb gebruikt. De laatste 10 jaar heb ik vrijwel alleen akoestisch fingerstyle gespeeld en heel af en toe in een band elektrisch gespeeld. Ik heb dus helemaal geen weet meer van hoe een elektrisch versterkte gitaar zou moeten kunnen klinken en besef me nu pas dat mijn sound echt ruk is :D.


En dus begint de zoektocht naar een (buizen) preamp pedaal:
- H&K Tubeman (II)
- AMT SS-20
- AMT SS-11A / B
- Blackstar HT
-----------------------
-AMT B2
-Xotic BB Preamp

Suggesties zijn wederom welkom ;)

tommus42
26 maart 2015, 19:38
Ik zou zeggen Two Notes Torpedo is wat moet hebben. Past ook nog eens binnen je budget.
http://www.bax-shop.nl/speakersimulator/two-notes-torpedo-c-a-b-speakersimulator-stompbox


https://www.youtube.com/watch?v=8Mn9116AxiE&feature=player_detailpage

Ik ga inmiddels ook amploos door het leven en oefen lekker 's avonds met een koptelefoon op.
Voor het beste resultaat heb je eigenlijk ook nog een preamp nog voor op je pedal board, maar met een distortion pedal lukt het ook. ......
Oef, serieus veel geld. Mooi ding lijkt me.
Als preamp is een Engl 530 te overwegen. Het lead kanaal vond ik beslist overtuigend:ok:.

telecastermaster
26 maart 2015, 20:01
Ik heb zowel de H&K Tubeman II als de AMT SS-11A. Beide zijn echt goede preamps.
De Tubeman heeft 1 buis en de SS-11 twee. Maar die Tubeman doet niet veel onder voor die AMT.
Die Tubeman is op de tweedehands markt te vinden voor hele schappelijke prijzen.
(Die 150 euro is een nette prijs; nieuw zijn ze 375).
Beide voorversterkers hebben ook een speakersimulator aan boord.

Het punt met die speaker sims is dat het eigenlijk passieve filters zijn.
Dwz het is een kwestie van EQ-en van de frequenties zodat het een beetje op speaker cabinets lijkt.
Je kunt daar best acceptabele geluiden uithalen, vooral over het cleane kanaal.
Maar het blijft behelpen want je hoort dat het het net niet helemaal is.
Maar die Torpedo CAB (en ook de Axe FX en Kemper) maken gebruik van digitale techniek, de zogenaamde impuls response.
En die techniek levert echt heel erg overtuigende speaker sims en power amp simulaties op. Geloof me maar, het is echt veel beter. Duur maar veel beter.
Dat gezegd hebbende kun je best heel aardig uit de voeten met passieve filters, zoals die red box.

Als allergoedkoopste alternatief zou je nog de Zoom G3 kunnen proberen.
Ook een modeller al a de POD, maar klinkt toch heel aardig.

Maar aangezien je al je ambient effecten hebt zou ik gaan voor die Tubeman.
Die zijn goed, betrouwbaar en waardevast (als je 'm tweedehands koopt).
Bevalt ie niet dan verkoop je hem zo weer voor dezelfde prijs.

Die ENGL 530 is een 19"preamp en ik krijg de indruk dat de topicstarter uit is op een pedal only.
Misschien is Sansamp nog een merk dat je aan je lijst kunt toevoegen. Ze heten niet voor niets sans amps. Ze zijn alleen niet zo all round als die AMT of H&K, heb ik de indruk, maar meer gericht op 1 specifieke sound.

http://www.bax-shop.nl/distortion-overdrive/tech-21/bekijk-alle-producten.html

(http://www.bax-shop.nl/distortion-overdrive/tech-21/bekijk-alle-producten.html)

BorisA
26 maart 2015, 22:56
Om even heel goedkoop te gaan: zoom G3 of yamaha THR (in het laatste geval heb je ineens een oefenversterkertje voor thuis).
Je kan er eventueel je pedalen voor plaatsen, maar eigenlijk is het misschien helemaal niet nodig.

Met beide kan je heeel behoorlijk opnemen via usb.
(Ik vernoem gewoon deze 2 omdat ik ze allebei heb, maar er zijn ongetwijfeld veel alternatieven die het even goed doen. Maak het niet ingewikkelder en duurder dan nodig zou ik zeggen.)

harrie-beton
26 maart 2015, 23:38
qua prijs en als je voor 80% geluid gaat zijn de budget modelers een goed idee.
Als je echt top wil kom je op een tubemeister 18, die heb ik nu ook en klinkt echt veel beter dan mijn pod hd pro, toch een modeler van 700 euro.

Pepe
26 maart 2015, 23:53
Ik ken de Pod HD pro niet maar ampfarm is professioneel spul, daar worden gewoon albums mee opgenomen (ik neem er zelf gedeeltelijk albums mee op). Wat is het? 100 euro voor een UX1? Dan krijg je een interface, een stuk of 30 amps met cabinets en mike's en een shitload aan delays, galmen, pre-amps en gitaareffecten.

Ik heb wel eens een tijdje mijn echte Chandler tubedriver voor overdrive gebruikt maar de amp farm Chandler tubedriver lijkt er zoveel op dat het gewoon niet de moeite is.

10us
27 maart 2015, 00:00
Hier een tweede stem voor de sansamp. Klinkt top!

NLF
27 maart 2015, 00:28
Ja, ik zit toch een beetje tegen die prijs aan te hikken en was al bezig te kijken naar een preamp pedaaltje (aangezien ik al een soort van cabsim op die Bigsky heb zitten).

Dan kan ik daar een beetje mee rotzooien, en kan ik altijd wanneer ik meer ga eisen qua sound (wat denk ik wel het geval gaat zijn) die Torpedo C.A.B. erbij nemen. Lees er wel érg veel goede verhalen over :).

Wel grappig eigenlijk, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst uberhaupt een versterker thuis heb gebruikt. De laatste 10 jaar heb ik vrijwel alleen akoestisch fingerstyle gespeeld en heel af en toe in een band elektrisch gespeeld. Ik heb dus helemaal geen weet meer van hoe een elektrisch versterkte gitaar zou moeten kunnen klinken en besef me nu pas dat mijn sound echt ruk is :D.


En dus begint de zoektocht naar een (buizen) preamp pedaal:
- H&K Tubeman (II)
- AMT SS-20
- AMT SS-11A / B
- Blackstar HT
-----------------------
-AMT B2
-Xotic BB Preamp

Suggesties zijn wederom welkom ;)

Weet je hoe je wilt klinken? Met andere woorden: wat zou je doen als er qua geld en ruimte geen beperkingen waren? Hoe zou je het dan doen? Welke versterker zou je kiezen? Als je op deze manier redeneert breng je in kaart welke sound je zoekt. Vervolgens ga je een compromis verzinnen. Als je dat niet doet loop je namelijk het risico dat je gewoon in het wilde weg allerlei pedalen gaat kopen en weer gaat verkopen en de frustraties gaan toenemen omdat ze niet het geluid kunnen leveren wat je zoekt.

Buizenpreamps: ja, kun je doen. Klinken een stuk "echter" dan een POD. Maar pas op: ze zullen nooit klinken als een Marshall of Mesa Boogie met een paar microfoons ervoor. De meeste buizenpedalen (Radial, Blackstar, Mesa Boogie V Twin, Koch pedaltone) gebruiken een transistor om de distortion te produceren. Je hebt namelijk 2 buizen nodig om vervorming te maken (sommige pedalen hebben weliswaar 2 buizen, maar gebruiken maar 1 buis per kanaal). Bovendien mis je de poweramp en die heeft veel invloed op de sound. Dit is de reden dat sommige mensen keizen voor het aanschaffen van een versterker die ze in ieder geval goed vinden klinken (kan van alles zijn afhankelijk van je muzieksmaak) en dan vervolgens met een loadbox werken zoals bijvoorbeeld de Palmer PDI 03. Daarom zeg ik ook: ga eerst nadenken over welke sound je zoekt. Je kunt dan eventueel overwegen gewoon die versterker aan te schaffen en te kijken of je met een Palmer PDI 03 resultaat kunt boeken.

Xotic BB preamp: heet weliswaar preamp maar is een overdrive pedaaltje bedoeld om een buizenversterker harder te laten oversturen (door het signaal te versterken jaag je meer power de versterker in waardoor de buizen meer gaan oversturen). Is dus minder geschikt voor wat jij wilt. Aan de andere kant: als je toch met een pedaal gaat werken zou ik me niet beperken tot de buizendistortions/preamps om de reden die ik zojuist gaf: de distortion zit meestal niet in de buis bij die dingen.

mrweird
27 maart 2015, 09:14
Niet toevallig de Vox Tonelab LE ?
Dan zou ik naar VOX ToneLab EX / ST kunnen kijken. Ga ik doen, bedankt.


Uh Ja .. Sorry. ;-)

Zavo
28 maart 2015, 17:46
Weet je hoe je wilt klinken? Met andere woorden: wat zou je doen als er qua geld en ruimte geen beperkingen waren? Hoe zou je het dan doen? Welke versterker zou je kiezen? Als je op deze manier redeneert breng je in kaart welke sound je zoekt. Vervolgens ga je een compromis verzinnen. Als je dat niet doet loop je namelijk het risico dat je gewoon in het wilde weg allerlei pedalen gaat kopen en weer gaat verkopen en de frustraties gaan toenemen omdat ze niet het geluid kunnen leveren wat je zoekt.


Als er geen beperkingen zouden zijn zou ik hier waarschijnlijk twee goed aangeschreven buizenversterkers hebben staan en die met twee SM57 mics in mijn interface hebben gepropt. Niet omdat ik die sound gewend ben / nastreef (ik heb nl. geen referentie/maatstaf) maar omdat ik weet dat de pro's deze setup prefereren en dat het de traditionele manier is om gitaar op te nemen.

Met pedalen in het algemeen ligt een impulsaankoop inderdaad op de loer maar ik heb daar weinig last van, ben erg terughoudend in het kopen van gear en het duurt meestal een hele tijd voordat ik de trekker overhaal (misschien wel te lang).

Echter is er nu witte rook! Ik heb maar besloten de wat duurdere route te nemen; een pod of zo'n boss apparaatje is aanlokkelijk maar de drang naar een beter geluid zal dan constant op de loer liggen, en dan blijf ik bezig.

Er komt eerst een AMT SS-11B (modern high gain versie van de SS-11) en vervolgens gaan we doorsparen voor een Torpedo C.A.B. (kortom een schaamteloze telecastermaster imitatie :D). Beide hebben mij volledig overtuigd. Na 3 miljoen youtubevideos en fora te hebben doorgespit ben ik er klaar mee, ben al zowat een half jaar intensief aan het zoeken naar een oplossing.

Ik vind het trouwens echt geweldig hou behulpzaam jullie zijn geweest, ik ben in korte tijd heel wat wijzer geworden.

Nogmaals dank daarvoor en :rockon:!

telecastermaster
28 maart 2015, 22:40
Nou congratz! Ik kan alleen maar beamen dat het een goede keuze is. Ik heb er geen seconde spijt van.
Het kost je uiteindelijk 800 euro, maar een preamp + Torpedo CAB is een hele flexibele setup waar je in alle situaties mee uit de voeten kan.
Bovendien kun je je eigen effecten houden. Eigenlijk is mijn hele setup: AMT SS-11 + Torpedo CAB + Zoom MS-70 CDR. Meer heb je niet nodig.

Die AMT kun je bij Thomann in Duitsland bestellen http://www.thomann.de/nl/amt_ss11b.htm (ik zie dat die B-versie momenteel niet op voorraad is).
Die Torpedo is idd schreeuwend duur, maar ik had geen zin om met software en een laptop te gaan zitten kutten. (Ik krijg dat soort dingen nooit goed werkend, dus ik wilde gewoon een stand alone doos die de speaker en poweramp simulaties doet).
Mijn verwachting is dat die impuls loaders (zoals die Torpedo CAB) over de tijd nog wel wat goedkoper worden.

Ik kwam deze trouwens nog tegen maar ik heb me er niet helemaal in verdiept wat ie nu precies kan. http://www.logidy.com/?pid=1
Het lijkt een soort budget impuls loader zonder eigen simulaties.
Maar ik houd het voorlopig bij mijn Torpedo CAB.
Laat nog eens weten wat je er van vind.

telecastermaster
29 maart 2015, 01:13
Houd er overigens rekening mee dat je nog een gestabiliseerde voeding nodig hebt. http://www.thomann.de/nl/voodoo_labpedal_power_2_plus.htm

Daarmee kun je de ruis in je pedalboard nog een stuk terugdringen.
En die AMT trekt veel stroom (575 mA) dus je hebt een flinke voeding nodig.
Maar over dit onderwerp is veel terug te vinden op dit forum.

Zavo
29 maart 2015, 03:23
Die AMT kun je bij Thomann in Duitsland bestellen http://www.thomann.de/nl/amt_ss11b.htm (ik zie dat die B-versie momenteel niet op voorraad is).

Klopt, eind april weer leverbaar. Maar ik heb nog wel wat geduld over ;).



Die Torpedo is idd schreeuwend duur, maar ik had geen zin om met software en een laptop te gaan zitten kutten. (Ik krijg dat soort dingen nooit goed werkend, dus ik wilde gewoon een stand alone doos die de speaker en poweramp simulaties doet).

Precies mijn ervaring ja, ik word er ook gek van. Ik wil zoveel mogelijk OTB blijven, vandaar dat ik ook weer met een pedalboard ben gaan spelen i.p.v. gebruik te maken van cubase effecten, vst's, Lepou ampsims en IRs.

Tuurlijk is het digitale computergedoe goedkoper en misschien ook wel makkelijker maar de workflow is gewoon ruk, het werkt niet voor mij. Idem met synthesizers en drumcomputers; fysieke knoppen zijn heilig hier.


Houd er overigens rekening mee dat je nog een gestabiliseerde voeding nodig hebt. http://www.thomann.de/nl/voodoo_labpedal_power_2_plus.htm

Daarmee kun je de ruis in je pedalboard nog een stuk terugdringen.
En die AMT trekt veel stroom (575 mA) dus je hebt een flinke voeding nodig.
Maar over dit onderwerp is veel terug te vinden op dit forum.

Klopt ook al ;), maar bij de AMT zit een adapter heb ik gezien op YT. Hoe zit dat eigenlijk bij de C.A.B?
Die Voodoo's zijn zo belachelijk duur, dan ga ik liever voor twee HB powerplant jrs. o.i.d. De kans is ook groot dat ik aan één PP+ niet genoeg heb als ik 3 a 4 y-stekkertjes moet gaan gebruiken (de twee Strymons willen er ook graag bij nl.:)).
Dat moet ik dus nog ff uitvogelen.


Laat nog eens weten wat je er van vind.
Zal ik zeker doen! :airguitar:

telecastermaster
29 maart 2015, 10:40
maar bij de AMT zit een adapter heb ik gezien op YT. Hoe zit dat eigenlijk bij de C.A.B?
Die Voodoo's zijn zo belachelijk duur, dan ga ik liever voor twee HB powerplant jrs. o.i.d. De kans is ook groot dat ik aan één PP+ niet genoeg heb als ik 3 a 4 y-stekkertjes moet gaan gebruiken (de twee Strymons willen er ook graag bij nl.:)).
Dat moet ik dus nog ff uitvogelen.



Die AMT werkt op 12V dus met 575mA vraagt ie veel vermogen voor een pedalboard. Met een HB Power plant jr. ga je het dus niet redden. (jammer wat is zou een goedkope oplossing zijn).
Er zit idd een netspanningsadapter bij, maar het is mijn ervaring dat een gestabiliseerde voeding wel een stuk stiller is. Na een 1 vergelijkingstest was ik igv snel overtuigd van het nut van een gestabiliseerde voeding.

Die Torpedo CAB werkt ook op 12V (voeding bijgeleverd). Je hebt dus waarschijnlijk een mix van 9 en 12V nodig. Ik heb zelf een Cioks TC10 en daar haal ik net net mee (hoewel ik er nog wat meer effecten aan zou willen hangen [Strymon El Capistan]; maar dat gaat dus niet meer).
Maar de powersupply is voor iedereen een beetje een lastig ding, het lijkt onzinnig om zoveel geld te investeren terwijl de bijgeleverde adapter het ook doet. Doe als de meeste hier: bite the bullet, en je hebt er decennialang plezier van.

Hier is mijn voeding. Ik heb verder nog een buizencompressor op mijn bord staan om een beetje die natuurlijke compressie te benaderen van een buizenversterker, maar die trekt ook weer veel vermogen (350 mA, 12V), zoals alle buizen apparatuur.
http://i1382.photobucket.com/albums/ah257/ProdieRod22/cioks-tc10 - power pedal board_zpshcmzysam.jpg