PDA

View Full Version : Celestion G12H 30 watt



texasspecial
24 maart 2015, 15:07
Uitgaande van een 1 x 12 cabinet, komt deze speaker dan het beste tot zijn recht in een open of een gesloten cabinet?

Pepe
24 maart 2015, 16:21
Het is maar net wat je wil. Gesloten geeft meer laag, druk & projectie, open is groter en ambient.
Over het algemeen is een cabinet open omdat je zoveel mogelijk spreiding wil, een box gaat er min of meer van uit dat er meerdere speakers aanwezig zijn en dan heb je al spreiding genoeg dus heb je meer aan druk.

phx
25 maart 2015, 09:30
En belangrijk: hoeveel watt is je amp. Ik zou geen 100 watt amp laten ronken over 30 watt speakers.

texasspecial
25 maart 2015, 15:22
Het is dus niet zo dat een G12 H 30 watt zich het beste leent voor een open cabinet en een G12 M 25 watt zich het beste leent voor een gesloten cab?

fredjuh
25 maart 2015, 15:51
Een H is over het algemeen feller van een M. Dat komt omdat de H een sterkere magneet heeft.

Een G12H in een gesloten kast geeft "mijn sound" maar dat hoeft niet jouw sound te zijn.

Speeddemon
29 maart 2015, 14:48
Een H is over het algemeen feller van een M. Dat komt omdat de H een sterkere magneet heeft.

Een G12H in een gesloten kast geeft "mijn sound" maar dat hoeft niet jouw sound te zijn.
Volgens mij valt dat felle wel mee. Hij heeft ook meer laag. De M is dusdanig meer mid-heavy, waardoor het hoog en laag achter lijkt te blijven.
Maar goed, onderlinge speakerverschillen zijn er ook.

Wat betreft de G12H30 70th Anniversary, die vind ik wel fel ja.