PDA

View Full Version : Doos om gitaar in te verzenden



Naviiin
23 maart 2015, 14:28
Hallo allemaal,

Weet iemand waar ik een kartonnen doos zou kunnen kopen waarin ik een gitaar kan verzenden? Omdat het hier om een gitaar in koffer gaat, zijn de afmetingen 114 x 45 x 13 cm. Heb het forum een beetje doorzocht, maar geen antwoord kunnen vinden. Als iemand in omgeving Den Haag er één heeft liggen waar ie vanaf wil, dan ben ik je man. :)

Mr.Fingers
23 maart 2015, 14:31
Ga naar je plaatselijke muziekwinkel (Rockpalace oid), daar hebben ze er sowieso waar ze maar met graagte vanaf willen.

telerocker
23 maart 2015, 14:32
Misschien een muziekzaak vragen of die dozen over hebben. Genoeg muziekwinkels in Den Haag.

Tupelo
23 maart 2015, 15:52
Precies.
Ik zat een poos geleden met eenzelfde probleem, nadat ik een gitaar die ik aanvankelijk niet terug naar Thomann wou sturen, later wel terug naar Thomann wou sturen.
Even een doosje opgepikt bij mijn Luthier, geen probleem.
En anders de muziekzaak, moet je er wss niet bij zeggen dat je een gitaar naar een gigant wil terugsturen, zou je dat van plan zijn...
Voor een bouwer, reperateur is dat minder een probleem.
Die vaart wel bij alle slecht gebouwde, slecht afgewerkte en slecht afgestelde shit die die lui verzenden. :D

rocker_71
24 maart 2015, 12:39
Heb hier een grote Bax doos liggen, die mag je hebben.
Woon in Zoetermeer.
PM maar als je interesse hebt.

munkie
24 maart 2015, 14:30
Bolt-on gitaren kunnen uit elkaar, graag zelfs. 4 schroeven en neck plate in een plastic zakje. Body en hals inpakken in bubbeltjesplastic. Alles in de doos (die dan kleiner kan zijn dan 1 meter, scheelt weer VZK). De doos goed opvullen met proppen krantenpapier.

Voor set neck gitaren zal je een gitaardoos moeten scoren. Of een grote doos voor bijv. een tuinstoel. Doos wordt dan langer dan 1 meter. Dus binnen NL meer VZK. Buitenland doet PostNL dan helemaal niet. Dramatisch is dat als je gitaren naar Belgenland moet sturen.

munkie
24 maart 2015, 14:32
Sorry ik moet beter lezen. Gitaar in de koffer. Koffer dicht. Koffer goed dichtplakken met gaffa tape. Adres groot uitprinten en op de koffer plakken. Daar overheen doorzichtig paktape plakken. Zo aanbieden op het PKT.