PDA

View Full Version : Probleem met pedalboard (extreem stil)



muzieksken
23 maart 2015, 02:26
Ik ga eerst even de situatie schetsen :
Fender strat --> Electro harmonix nano switchblade --> Boss TU3 --> TC helicon voicelive play gtx --> dunlop MC404 wah met mxr boost ingebouwd--> VOX flat 4 boost --> Electro harmonix nano doctor Q --> Digitech polara reverb --> Digitech JamMan Express XT --> Blackstar HT-100 head --> Hughes and kettner 4x12 V30

Bij deze setup is mijn gitaar extreem stil , ik moet mijn head bijna op 3/4 openzetten voor iets te kunnen horen.
Echter als ik de looper inschakel is het volume opnieuw zo goed als normaal. De loop is normaal qua volume maar ook de solos die ik erover speel zijn dan opeens ongeveer normaal kwa volume (iets stiller dus nog steeds niet perfect)

Iemand een idee?

Bernardduur
23 maart 2015, 11:06
Kapotte of gare schakelaar?

Kim Wilson
23 maart 2015, 11:30
Dat wordt trouble shooten. Alles uit je keten halen en één voor één toevoegen, net zolang totdat je de volumedrop hebt. Dan kun je de boosdoener opsporen en gerichter naar het probleem zoeken.

Harald
23 maart 2015, 11:38
Eerste stap, looper even apart proberen, en pedalboard zonder looper. Als blijkt dat de looper apart het probleem is kun je daar gericht op zoeken, en anders weet je dat het elders op het pedalboard mis gaat.

Staan de volumes op de looper goed ingesteld?

the sure thing
23 maart 2015, 11:53
Dat wordt trouble shooten. Alles uit je keten halen en één voor één toevoegen, net zolang totdat je de volumedrop hebt. Dan kun je de boosdoener opsporen en gerichter naar het probleem zoeken.

Is helaas een standaard antwoord en helaas ook helemaal waar.