PDA

View Full Version : Wat zijn dit voor EMGs???



Nonkel
22 maart 2015, 21:52
Hoi,

Mn eerste post hier, ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar, ben geen geweldige gitarist maar ik wil het wel wat serieuzer gaan oppakken de komende tijd. Pas geleden een Marshall jcm2000 tsl100 op de kop getikt samen met een 1960a voor weinig, nu moet daar een betere gitaar bij.

Ik heb deze op het oog:

http://www.espguitars.com/products/9506-ec-1000-blk

Nu zie ik die ergens bij een winkel, zou een nieuwe moeten zijn, maar er lijken andere pickups in te zitten. Volgens de winkel zitten er wel EMGs op, maar lijken toch niet de standaard 81/60s. Kan iemand zien welke dit zouden kunnen zijn? En lijkt me sterk dat dit klopt, toch? Want een nieuwe die niet de 81/60s aan boord heeft, daar is toch aan geklust lijkt me?

http://i58.tinypic.com/1767nk.png

Dank voor de hulp!

Dribbel_
22 maart 2015, 21:58
Lijkt op die Hetfield set

Nonkel
22 maart 2015, 22:03
Lijkt op die Hetfield set

Maar die zijn toch vet duur? Zou niet echt passen bij de prijs waarvoor ze m in de etalage hebben staan...

Dribbel_
22 maart 2015, 22:11
Nee hoor, scheelt maar een paar tientjes met een gewone set.

Nonkel
22 maart 2015, 22:36
Nee hoor, scheelt maar een paar tientjes met een gewone set.

Dat zou kunnen, maar hoe onderscheid je ze visueel van sets die ik ook hier zie? :

http://www.emgpickups.com/guitar/humbucking.html

Kun je die op een of andere manier onderscheiden, of moet je ze daarvoor verwijderen?

Maar goed, om even terug te komen op mijn oorspronkelijke punt, is toch vaag als op een nieuwe gitaar niet de standaard set zit, of gebeurt dat vaker?

Stoffel43
23 maart 2015, 07:27
Misschien gaat het om een B-stock? Iemand bestelt deze gitaar gemodificeerd met deze PU's, maar ziet om één of andere reden van de koop af. Gebeurt ook wel eens. Winkelier zou dan wel eerlijk moeten zijn hierover.
Ik zeg niet dat het zo is, maar voor mij lijkt het op zoiets...
Ik vermoed ook dat het om de JH signatures gaat. Om dit met 100% zekerheid te weten moeten ze er idd uit.
Wel een heel mooie gitaar!

Nonkel
23 maart 2015, 07:53
Dank voor de bevestiging dat dat zo niet te zien is, wist ik niet zeker. Mbt evt b stock, dat vermoeden had ik ook ook gezien de prijs. 600 euri voor een Ltd ec1000 is nogal cheap. Ik ben van plan ze even te bellen om te vragen of ie inderdaad nieuw is. Als ze aangeven dat dat zo is, even vragen naar wat voor pick-ups erop zitten. En vervolgens hoe ze dit dan kunnen verklaren.

Misschien hebben ze het gewoon fout op de website gezet, kan natuurlijk ook. We zullen zien. Leek iets te mooi om waar te zijn...

da Liks
23 maart 2015, 08:13
je kan ook gewoon vragen of het b-stock is met andere pickups, ipv er omheen te draaien?

Rewind
23 maart 2015, 09:08
Je klinkt teleurgesteld, maar er is niks mis mee voor de rest toch?
Als je het een fijne gitaar vind, gewoon kopen.
"b-stock" heeft volgens mij weinig betekenis hier.

Stoffel43
23 maart 2015, 09:32
Heeft idd weinig betekenis. Zeker als de prijs ernaar gewijzigd is. Uitproberen die handel! En als ie bevalt gewoon kopen, op die mooie stack van je aansluiten en genieten!

Nonkel
23 maart 2015, 11:22
Ja tis niet dat ik deze gitaar afschrijf daardoor. Het geeft me alleen wat weinig vertrouwen als zon winkel dit bewust zo zou doen. Ik ga er dit weekend even langs. Lekker actief forum trouwens, dank voor alle input. Iemand nog ervaring met LTD trouwens?

Stoffel43
23 maart 2015, 11:34
Ben je eigenlijk bij de winkel al binnengeweest om hier effectief naar te informeren? Ik lees 'vitrine' en 'website'.
Als dat zo zou zijn en ze zeggen dat dit origineel zo is zou de winkel in kwestie me ook weinig vertrouwen geven.
Echter geen reden om je droomgitaar te laten staan volgens mij. Wel heel goed keuren en bespelen voordat je overgaat naar een eventuele aankoop. Kijk ook eens of ze er eventueel nog een andere hebben van hetzelfde model... Zoja, vergelijken en nog eens vergelijken!

munkie
23 maart 2015, 12:02
Marshall jcm2000 tsl100 op de kop getikt samen met een 1960a

Als je daar ook maar een enigszins fatsoenlijke gitaar op aansluit en die amp wat opendraait dan ben je er al.

Als je metal wil (EMG) kijk dan ook eens naar Schecter. Doet (te) weinig op de used markt maar is prima kwaliteit.

Malle Eppie
23 maart 2015, 13:35
Zelf in het bezit van een ESP Eclipse-I met SD's en twee LTD's met EMG's en DiMarzio. Alledrie geweldige gitaren. Nog geen seconde spijt van gehad. ESP/LTD heeft B-stock en dat zijn gitaren waar optisch een foutje in zit. Vaak een krasje. Nu geef ik daar heel weinig om want die komen er immers toch wel. Scheelt wel serieus in de prijs.

M.b.t. deze EMG's; ik gok ook de Hetfield set die je steeds vaker ziet in klassieke gitaren vanwege de klassieke uitstraling van de metalen covers.

Mooie Eclipse!!!

Nonkel
23 maart 2015, 15:55
Ik heb deze op de website zien staan, helaas pas zaterdagavond. .. Bovendien moet ik even in de auto naar die zaak toe en kan dat pas komend weekend weer. Ben het met jullie eens dat het ook een kwestie van gaan kijken, uitproberen en vergelijken is inderdaad. .. Merk dat ik de laatste tijd mn veel Metallica speel, maar zou ook wel een gitaar willen die meer richting pearl jam etc gaat, overweeg ook LP studio 2015... eerst maar eens gaan spelen daar komende zaterdag! Ze hebben nog een andere LTD, een EC-401, kan ik die ook even proberen.

Malle Eppie
23 maart 2015, 21:54
D'r kan echter wel een verschil in de LTD's zitten. De 1000 series zijn wel ff wat beter dan de 400 series. Ik heb me ooit laten vertellen dat LTD's vanaf de 600 series gewoon prima zijn. Je zal ook wel gaan zen dat de 1000 veel luxer afgewerkt is dan de 400. Kijk alleen al eens naar de binding. Vele professionele muzikanten worden gesnapt met 1000 series LTD's. Heb zo'n idee dat je met de Hetfield EMG set best wat Pearl Jam geluid kan produceren. Ik koos eerder voor de EC1000 dan voor een Studio...

Nonkel
24 maart 2015, 19:17
Ik zal het eens testen, speel ik wat op die 1000 en dan die 401. Zal ook eens op de afwerking letten. Zag dat de 1000 locking tuners heeft en de 401 niet om maar eens iets te noemen...

Ff een update. Vandaag gebeld met die winkel. In eerste instantie vraag ik of het een nieuwe gitaar is, dat wordt tot twee keer toe bevestigd. Nee, als hij gebruikt is zou er used op de website staan wordt mij gezegd. Als ik dan aangeef dat dit niet de originele pickups zijn moet er even in de winkel overlegd worden. Ik word wel netjes teruggebeld, gitaar was blijkbaar een week in gebruik en toen teruggebracht, pickups zijn inderdaad de Hetfield set. Ik ga komend weekend wel even proberen hoe hij speelt, maar ik blijf er dan toch een raar gevoel aan over houden. Van de andere kant, als het een prima gitaar blijkt te zijn en ik kan nog wat van de prijs aflullen of er wat spul bij krijgen, who cares...

kirito
25 maart 2015, 16:46
dat zijn honderd procent zeker EMG JH's. geen idee hoe ze klinken, maar eens testen kan nooit kwaad.

Nonkel
25 maart 2015, 19:18
dat zijn honderd procent zeker EMG JH's. geen idee hoe ze klinken, maar eens testen kan nooit kwaad.

Kun je me vertellen hoe je dat ziet? Ik zie op de website van EMG pickups die er in mijn ogen hetzelfde uit zien, maar ik heb er dan ook niet echt verstand van...

bijvoorbeeld:
http://www.emgpickups.com/guitar/humbucking/active-humbucking/57-66-set.html

kirito
25 maart 2015, 19:40
Kun je me vertellen hoe je dat ziet? Ik zie op de website van EMG pickups die er in mijn ogen hetzelfde uit zien, maar ik heb er dan ook niet echt verstand van...

bijvoorbeeld:
http://www.emgpickups.com/guitar/humbucking/active-humbucking/57-66-set.html

wel, ik baseerde het een beetje op mijn logica. de meesten gaan die 57/66-set niet in een LTD steken. er zijn nl. niet zo heel veel metalgasten die met PAF's spelen. ik ken er wel, maar ik kan ze op één hand tellen. komt nog bij dat metallica een erg populaire band is en zij voor velen de standaard zijn wat betreft tone en je komt automatisch op de JH-set uit. ik geef wel toe dat beide pickups er zowat identiek uitzien.

Stoffel43
25 maart 2015, 22:12
Nee hoor, de JH's zijn de enige emg's die iets of wat afgeronde hoeken heeft, niet zo'n strak oppervlak en niet mat van kleur. Ongetwijfeld JH's.
Ben benieuwd hoe je'm vindt..!

KingPin8
27 maart 2015, 09:19
Een zo goed als nieuwe EC-1000 met een HetSet? Voor slechts €600? Da's een no-brainer, aanschaffen! :D

Nonkel
29 maart 2015, 08:25
They made me an offer I couldnt refuse...

https://lh6.googleusercontent.com/-Sn0gti8-pwM/VRboo8CAfNI/AAAAAAAACOI/wLkhVNYBsGM/w1538-h865-no/20150328_184448.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-Kfid18cWp8Y/VRbocpq1tDI/AAAAAAAACN8/j5nnx-6m6xc/w487-h865-no/20150328_184359.jpg

Samen voor 599 en 150 euri terug voor mn oude Ibanez 440S... opwaardering voor netto 450 euro dus.

Stoffel43
29 maart 2015, 10:33
Mooi hoor! Gefeliciteerd!
Bevalt ie voor de volle 100%?

Malle Eppie
29 maart 2015, 13:38
Dat is een hele nette deal. Alleen zo'n ESP hardcase kost al 109 euro. Geef mij de volgende keer even een seintje als je weer tegen zoiets aanloopt!

Gave Eclipse!!!

Nonkel
29 maart 2015, 16:46
Ik zal het doorgeven mocht het weer zo zijn. Heb m gekocht bij Maxguitarstoren in Nijmegen, prima winkel. Koffer zat er eigenlijk niet bij, maar beetje met die verkoper staan kletsen en hij vond dat die koffer er eigenlijk gewoon bij hoorde. Ik protesteerde niet...

Hij bevalt goed. Ga er volgende week nog even langs, kunnen we even naar de afstelling kijken... Ik vond de cleane sound wel wat mooier op de Gibson waar ik op speelde, maar het is het een of het ander lijkt me.

KingPin8
3 april 2015, 10:07
Ontzettend gefeliciteerd! Dit is de zeker een van de beste deals die ik ooit voorbij heb zien komen ,zeker vanuit een retailer! Ben oprecht jaloers :) Niks bij hoeven leggen voor die koffer overigens?

Ook dit weer, echt niet duur:
http://www.maxguitarstore.com/products/esp-ltd-ec-1000-emg-vbk-vintage-black/

Nonkel
4 april 2015, 15:57
Nee die koffer zat bij de deal in. Ben er dan ook erg blij mee, vanochtend nog even langs geweest om een snaar wat anders af te laten stellen, prima geholpen daar. Ik heb de indruk dat ze qua prijs vaak behoorlijk scherp zijn, en voor 600 euri die gitaar plus koffer is inderdaad een koopje.

Ook mn oude vanochtend daar achter gelaten. Kon mn tremelo bar met de beste wil van de wereld niet meer terug vinden, ook daar werd weer compleet niet moeilijk over gedaan. Ik kan ze wel aanbevelen (zaak in Nijmegen in ieder geval).