PDA

View Full Version : welke



thijsov
14 juli 2003, 17:04
Ik ben een beginnende gitarist van 13 en ik speel net een paar maanden (6 ofzo) akoustische gitaar... maar deze ben ik eigenlijk zat en ik wil graag een elektrische kopen...
zelf zat ik te denken aan een squier (de goedkoopste 180,- of die erna 220,-) die van 220 is de normale stratocaster. ik wil graag een nieuwe kopen want tweedehands zijn ze nog duurder dan deze. ik moet hem namelijk van mij eigen geld betalen en zoveel heb ik niet :-(
is dit een goede gitaar of niet?... welke gitaar kan ik beter kopen en welke versterker kan ik er goedkoop bijkopen (moet wel een goede versterker zijn)

iam
14 juli 2003, 17:06
gebruik eens de zoekfunctie en de FAQ en je zult daar al genoeg aan hebben

Wilson
14 juli 2003, 17:08
Ik ben een beginnende gitarist van 13 en ik speel net een paar maanden (6 ofzo) akoustische gitaar... maar deze ben ik eigenlijk zat en ik wil graag een elektrische kopen...
zelf zat ik te denken aan een squier (de goedkoopste 180,- of die erna 220,-) die van 220 is de normale stratocaster. ik wil graag een nieuwe kopen want tweedehands zijn ze nog duurder dan deze. ik moet hem namelijk van mij eigen geld betalen en zoveel heb ik niet :-(
is dit een goede gitaar of niet?... welke gitaar kan ik beter kopen en welke versterker kan ik er goedkoop bijkopen (moet wel een goede versterker zijn)

ehm..... tweede hands duurder dan nieuw???? je bedoeld andersom zeker!

Br@mbo
14 juli 2003, 17:23
nou dude kheb er ervaring mee , een 13jarige heeft et nie zo breed :p kijk eens voor de Washburn WR 150 ( uit de Rocker Series )

Het leuke eraan is dat je niet zoals bij een stratocaster 3 enkelspoel elementen ( single coils ) hebt maar 2 enkelspoel en een dubbelspoel
daar kun je dus meer kanten mee uit.

Ook de Yamahas lijken leuke beginnersgitaren te zijn hoorde ik

---------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een 25 watt versterkertje ( Washburn BD 25 r ) van een 125€ maar dit raad ik je af !!!! de mijne heeft het al begeven...

Koop een kwaliteits-versterker beter een beetje doorsparen dan met waardeloze brol opgescheept te zitten!! daarvoor kun je kijken in het forum Moderne Versterkers ( tip : vraag er niet om , daar worden ze pissig van ;))

BLOK182
14 juli 2003, 17:51
Als versterker kan je een Roland Cube 15 pakken, leuk dingetje voor 125 euro nieuw.

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 18:04
Als je een beetje zoekt op gitaarmarkt.nl en marktplaats.nl kun je vast wel een squier vinden voor rond de 100 euro. En zoals blok182 al zei, die cube15 van roland is een leuk ding. Ik heb 'm zelf getest en ik had nooit verwacht dat er zo'n geluid uit zo'n klein bakkie kon komen.

Dan ben je dus voor zo'n 250 euro klaar (je moet ook nog een kabel en een band enzo...)

thijsov
14 juli 2003, 19:06
bij versterker ben ik er nu wel uit denk ik.... wat wat vinden jullie van de squier?
bij de muziekwinkel zeiden ze dat dat een hele goede beginnersgitaar is.
en het is heel raar maar tweedehands..bijvoorbeeld op marktplaats ofzo betaal je voor en squier ongeveer 250,- in plaats van 220,-

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 19:19
sommige mensen op marktplaats.nl weten ze niet wat ze voor hun spullen moeten vragen...
Maar om mee te beginnen is een squier een fijn gitaartje hoor.

wietse
14 juli 2003, 19:38
inderdaad veel mensen denken dat elke gitaar goudgeld waard is.
je kan ook eens om een yamaha pacifica zien zijn ook hele fijne beginners gitaren en worden vaak nogal goedkoop aangeboden, rond de 100 tot 150 euro , veel squiers zitten ook ongeveer op die prijs.

thijsov
14 juli 2003, 21:07
en op de versterker zit daar zo'n (begint met een c ben de naam vergeten, mijn leraar raadde het aan) knop op dat je een soort hardrock geluid krijgt?

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 21:18
cube15 bedoel je? daar zitten 3 soorten distortions in. blues, rock en metal dacht ik.
Wat voor muziek wil je eigenlijk gaan spelen?

thijsov
14 juli 2003, 21:26
ik speel zowat alles... maar vooral akkoorden

waar ik op doel om te spelen is
di-rect
dire straits
metallica
tenacious d (maar dat akoustisch)
nirvana
en ook wat mooie ballads (schrijf ik zelf)

dus ik wil eigenlijk alle kanten op... dus zoek ik een veelzijdige gitaar

Wilson
14 juli 2003, 21:31
ik zou voor een squier fat strat gaan of zon yamaha pacifica dingetje met humbucker in brug

thijsov
14 juli 2003, 21:33
welke is de fat strat (sorry heb nog niet zoveel verstand) volgens de gast van de muziekwinkel heb je bij de squier stratocaster eerst de bullet strat daarna de stratocaster en daarna de affinity ofzo

roppie
14 juli 2003, 21:34
jup lijkt me ook een goeie keuze

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 21:36
een fat strat heeft een humbucker bij de brug. dat is een 'dubbel' element waardoor je meestal meer distortion kunt krijgen (om het maar even simpel uit te leggen)
hier heb je een plaatje

http://www.gmf.se/butik/git_bas/Squire_Fatstrat.jpg

Yamaha Pacifica is ook een goede keuze!

Wilson
14 juli 2003, 21:37
ja fat strat is een andere uitvoering van een gewone stratocaster. Een gewone affinity, bullet, of standard heeft 3 zogenaamde single coil elementen, een fat strat heet 2 single coil elementen en bij de brug een humbucker in plaats van single coil element. Met die humbucker kun je, vaak beter dan met een single coil vette scheurgeluiden maken, die je bijvoorbeeld bij het spelen van metallica goed van pas zullen komen. De single coil elementen zijn weer geschikter voor dingen als dire straits. Ik weet niet of die squiers allemaal in fat uitvoerig te krijgen zijn, maar je hebt wel fat strats van squier, en ook van yamaha

thijsov
14 juli 2003, 21:37
weten jullie misschien dan ook hoe duur die fat strat is? ik kan ongeveer 250,- uitgeven maar dan wil ik wel een beetje een goede hebben..
en dan ook nog een versterker kopen...

Wilson
14 juli 2003, 21:39
een fat strat is volgens mij vaak maar heel weinig duurder dan een gewone

thijsov
14 juli 2003, 21:40
ow ja, is die fat strat wel schuin afgesneden bij de kast, zodat je makkelijker speelt...ik heb niet van die gorte armen en handen (problemen met barre)

Wilson
14 juli 2003, 21:42
fats strat is voor de rest geheel identiek aan gewone, alleen het brugelement is anders

thijsov
14 juli 2003, 21:42
ik heb even op www.squierguitars.com gekeken en daar gezocht bij de stratocasters ik het daar de standard fat strat?

roppie
14 juli 2003, 21:44
jep lijkt me wel

Wilson
14 juli 2003, 21:44
ja bijvoorbeeld, of als je een goedekopere wilt, de affinity fat strat

thijsov
14 juli 2003, 21:45
jammer dat daar geen prijzen staan

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 21:49
Is die 250 euro voor alleen de gitaar? of gitaar inclusief versterker enzo

ben???
14 juli 2003, 21:51
kijk op de site van feedback:
www.feedback.nl

thijsov
14 juli 2003, 21:58
en wat ik graag wil spelen op een elektirsche

was vergeten te zeggen

placebo en muse (tjonge, wat zijn dat goede bands)
dat wil ik echt het liefste spelen
waarom vergeet ik dat weer...
en die 250,- zijn eht liefste voor gitaar+vertserker maar als een goede is waar ik een tijdje op kan doorgaan en alles wat ik wil spelen op kan spelen zo ik daar ook wel alleen 250,- aan willen uitgeven

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 22:01
Ik ben een voorstander van heel goedkoop beginnen. Je weet namelijk nog niet van wat voor sound je houdt en wat voor spullen bij je passen. Voor 250 euro kun je wel mooie beginnersspullen kopen.

thijsov
14 juli 2003, 22:02
kan ik dan wel spelen wat ik wil...?

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 22:04
ik heb je even aan mijn MSN lijst toegevoegd, dat praat makkelijker

roppie
14 juli 2003, 22:07
jah houd alle andere aardige, advies gevende gitaristen die ook eens iets voor de maatschappij proberen te betekenen er maar weer buiten :D

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 22:08
alle andere aardige, advies gevende gitaristen kunnen 'm toch ook toevoegen? :D

roppie
14 juli 2003, 22:09
hehe ojah...god de techniek staat voor niets zou m'n opa zeggen :D

wietse
14 juli 2003, 22:33
alle andere aardige, advies gevende gitaristen kunnen 'm toch ook toevoegen? :D
moet je wel msn hebben , dat heeft niet iedereen.

thijsov
15 juli 2003, 10:03
ik wel :razz:

thijsov
15 juli 2003, 16:40
wie weet een goedkope beginnersgitaar met een humtucker... ic3glove radde me dat aan (zijn jullie ook weer op de hoogte)

het liefts een squier
maar en washburn zou ook wel mooi zijn
(maar ik ben verliefd op squiers...kvind ze zo mooi alleen hou ik meer van mijn vriendin..ben ik nou een nepgitarist)

Harry
15 juli 2003, 16:45
............
(maar ik ben verliefd op squiers...kvind ze zo mooi alleen hou ik meer van mijn vriendin..ben ik nou een nepgitarist)

nee, je kunt prioriteiten stellen.

thijsov
15 juli 2003, 16:48
mooi :-D

thijsov
15 juli 2003, 21:43
wie weet een goedkope beginnersgitaar met een humtucker... ic3glove radde me dat aan (zijn jullie ook weer op de hoogte)

het liefts een squier
maar en washburn zou ook wel mooi zijn

kunne we even hiernaartoe teruggaan andes word diet zo offtopic

Wilson
15 juli 2003, 22:31
nou, je zegt het zelf al! een squier, of als je dat wilt een washburn! dus je vraag is beetje overbodig! ik raad je dus wel aan een fat strat te nemen bij een squier en een dergelijke gitaar met humbucker in brug en single coils in neck positie van washburn. voor squier kan je voor de affinity fat strat of de standard fat strat gaan, als je wat meer geld uit wilt geven en wat meer kwaliteit wilt, ga je voor de standard, wil je goedkoper, maar mindere kwaliteit, dan de affinity, washburn gitaren ken ik verder niet

thijsov
16 juli 2003, 12:23
ik ga nu de squier affinity fat strat kopen, denk ik
maar op de amerikaanse prijslijst stond die er voor 282 dollar.

weet iemand misschien hoe duur die in nederland is
en, is de randall cube 15 nou een aanrader, mijn broer zegt dat ik net zo goed mijn gitaar op mijn stereo instralatie aan kan sluiten, maar dan brand die toch door? :o

iam
16 juli 2003, 12:30
ik ga nu de squier affinity fat strat kopen, denk ik
maar op de amerikaanse prijslijst stond die er voor 282 dollar.

weet iemand misschien hoe duur die in nederland is
en, is de randall cube 15 nou een aanrader, mijn broer zegt dat ik net zo goed mijn gitaar op mijn stereo instralatie aan kan sluiten, maar dan brand die toch door? :o

ROLAND CUBE 15

luister niet naar je broer maar naar je eigen oren verdomme :evil:

wietse
16 juli 2003, 12:43
wie weet een goedkope beginnersgitaar met een humtucker... ic3glove radde me dat aan (zijn jullie ook weer op de hoogte

een humtucker is dat een brommende tukker mischien kent negk er wel ιιn ,als ik me niet vergis is dat er zelf ook 1. (een tukker dan)
en nooit je gitaar op je stereo aansluiten kunnen je luidsprekers niet goed over.
dus je broer lult uit z'n nek.
en de roland cube 15 is inderdaad een goede keuze gezien alle positieve dingen die ik er over hoor.
zou als ik jou was ook eens naar een yamaha pacifica kijken zijn ook hele goede gitaren en beslist niet duur.
die zijn er ook wel in fatstrat uitvoering.

iam
16 juli 2003, 12:44
de pacifica's zijn zelfs standaard in de fat-uitvoering

op marktplaats staat nu eentje voor 175€
een beetje veel maar voor 125 moet het wel lukken

succes ermee...

Negative K3 fan
16 juli 2003, 15:03
wie weet een goedkope beginnersgitaar met een humtucker... ic3glove radde me dat aan (zijn jullie ook weer op de hoogte

een humtucker is dat een brommende tukker mischien kent negk er wel

TUKKER TERROR!!!!!!!11111

roppie
16 juli 2003, 15:04
Bob Tucker de broer van boer Harko uut haaksbergen

thijsov
16 juli 2003, 15:08
waar slaat dta nou weer op :x

oja wat is een goede gitaarzaak in de buurt van den haag rockpalace toch

Negative K3 fan
16 juli 2003, 15:32
Bob Tucker de broer van boer Harko uut haaksbergen

Harkink is beter, iedereen hier heet ----ink

wietse
16 juli 2003, 17:02
waar slaat dta nou weer op :x

oja wat is een goede gitaarzaak in de buurt van den haag rockpalace toch

sorry maar met zo'n fout vroeg je er om het is humbucker en niet humtucker daar krijg ik andere asosiaties mee, met tukkers.
dit kon ik niet laten.

thijsov
16 juli 2003, 20:44
sorry weet ik veel hoe dat ding heet...ik heb er geen verstand van ik kom hier voor advies

waar in den haag ligt harkink??
adres?????
en wie weet hoeveel die squier affinity fat strat nou kost
(op de fender prijslijst 2003 282,- dollar maar zoveel toch neit in ned)
:strat:

roppie
16 juli 2003, 21:00
dude harkink is geen winkel hoor! NK3F zei harkink is beter naar aanleiding van boer harko: harko--->harkink. dit omdat alle namen in haaksbergen op ink schijnen te eindigen. snap je? :)

thijsov
16 juli 2003, 21:02
sorry ik ben dommmmm (is er toevallig een emoticon waamee je jezelf slaat) :amp:

bert k
16 juli 2003, 21:04
Negatieve K3 fannink http://www.smilies.nl/devil/diablotin.gif

http://www.smilies.nl/splat.gif

thijsov
16 juli 2003, 21:05
??? :???:

bert k
16 juli 2003, 21:06
Kost €265,=

thijsov
16 juli 2003, 21:09
shit zo duur

wie weet een (goedkoper) alternatief

...ik weet in ieder de yamaha pacifica...maar welke van de 8 ofzo

Wilson
16 juli 2003, 21:25
nou veel goedkoper krijg je ze niet, of je zit op het niveau speelgoedgitaar

thijsov
16 juli 2003, 21:26
klote dna moet ik nog effe sparen
wil ik er ook een versterker bij kunnen kopen

wietse
16 juli 2003, 21:42
koop 2ehands kan je voor een 300 euro nog wel wat leuks bij elkaar scharrelen.
marktplaats staat er vol mee.
en loop anders eens bij een gitaar zaak naar binnen en zie of ze daar ook 2ehandsjes hebben , gebeurt wel dat mensen hun beginner gitaar inruilen.
die kunnen je dan ook gelijk wat van advies dienen.

thijsov
16 juli 2003, 21:44
oke dank je...ik was al van plan om binnenkort even bij rock palace (den haag) binnen te lopen

wietse
16 juli 2003, 21:50
moet je doen, en bijt je niet teveel vast op de bekende namen samick maakt ook hele leuke beginners gitaren , al worden die hier op het forum geheel afgekraakt.
en het voordeel van dat merk is dat 2ehands de duurdere modellen ook niks kosten.
en zo zijn er wel meer merken .
als je een kennis, familie of een vriend hebt die ook gitaar speelt en dan bij voorkeur wat langer neem die mee kan ie wat proberen ,zodat je weet of het wat is of niet want verkopers moet je meestal maar niet op hun woord geloven.

thijsov
16 juli 2003, 21:52
dta is een probleem ben de enige van mijn familie die gitaar speelt... en mijn leraar wil wel meegaan maar die woont in amsterdam dus ik ga er een keer heen met mijn moeder... zeg jullie adviezen en ga gewoon even kijken :-D

wietse
16 juli 2003, 21:59
kijken en als je iets leuks ziet later weer komen met je leraar.
beetje kennis van zaken is wel gewenst anders drukken ze je zo een oude hondo in de handen waar ze van af willen en daar moet je ver vandaan blijven.(maken tegenwoordig wel hele goede gitaren hoorde ik laatst bij mijn gitaarboer)

thijsov
16 juli 2003, 22:58
wat te doen als je geen kennis van zaken hebt?

thijsov
17 juli 2003, 13:12
ik ben vandaag naar rock palace geweest en ik heb op wat leuke giatren gespeeld:

een washburn van 210,- (sorry, dit geluid zuigt echt)
een squier affinity van 210,-
en een squier fat strat van 310,-

ik denk dat ik nu voor die van 310 ga, want dit vond ik een hele goede gitaar

thijsov
18 juli 2003, 20:26
iemand die speelervaringen heeft met de squier stratocaster fat strat? :strat:

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 20:40
iemand die speelervaringen heeft met de squier stratocaster fat strat? :strat:

yup, bij mij op school hangt er 1, tis een leuke beginnersgitaar, best veelzijdig, maar na een jaar ben je er wel op uitgekeken en wil je wat beters denk ik....en de humbucker verschilt qua power/hum tegenhouden weinig van zijn single coil broertje

bert k
18 juli 2003, 21:11
Hoi, ik kreeg net een reclame van www.promusicstore.nl Zit in Rotterdam, aanbieding Yamaha soort van fat strat, wel wat je zoekt, kost maat 189 euro, maar ik heb geen idee of het wat is.

Diedo
18 juli 2003, 21:15
iemand die speelervaringen heeft met de squier stratocaster fat strat? :strat:

yup, bij mij op school hangt er 1, tis een leuke beginnersgitaar, best veelzijdig, maar na een jaar ben je er wel op uitgekeken en wil je wat beters denk ik....en de humbucker verschilt qua power/hum tegenhouden weinig van zijn single coil broertje

ja, dat viel mij eignelijk ook al op toen ik er op speelde... maar verder een prima beginnersgitaar hoor

maar kijk alsjeblieft naar 2e hands dingen!! je krijgt zoveel betere prijs/kwaliteit verhouding!!

closure
18 juli 2003, 21:17
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004660-000.jpg
The perfect tool for the beginner. The high quality Yamaha Pacifica offers much sound at a low price. Its high quality workmanship and equipment include one Humbucker and two
single-coils, which provide for rich, changing sounds that will satisfy every need. Supported by a 15 Watt Peavey Rage, that offers not only a lovely clean sound, but it also has a switch for modern or vintage distortion offering overdrive or high-gain. An excellent combination.
299.00€

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004604-000.jpg
The price worthy beginner package!
With the Jack & Danny bestseller ST 66 and nicely rounded Soundking AK 30 RG Combo that offers 30 Watt, two channels and Hall!!! A package that has paved the way for many beginners.
199.00€

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004664-000.jpg
This reasonable Les Paul offers a lot of guitar for a real low price for every Slash fan!
Two humbuckers, plaintop version, available in sunburst and black finish. In combination with the new Fame ML 20R combo (30 watts, 2 channels, reverb) it’s the perfect set to rock off - unbelievable price tag!
222.00€

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004614-001.jpg$
Paket mit GRX 70 + IBZ-10 Combo
299.00 €

http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004615-001.jpg
Paket mit GSA 60 + TB-15R Combo
355.00€

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 21:22
ga voor de les paul

closure
18 juli 2003, 21:24
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm

sjek dit een beetje uit print mijn post af en leg het voor aan de verkoper
vraag of hij er kan aangeraken ...

closure
18 juli 2003, 21:27
ga voor de les paul
de les paul is natuurlijk geen epiphone
merk music store ofzo

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:40
maar een epiphone is ook niet alles :)

Die les paul zou ik denk ik ook nemen. Geen enkele beginnersgitaar klinkt namelijk θcht goed en die les paul staat het mooist aan de muur, voor later :)
Oja en hij heeft 2 humbuckers, daar hou ik wel van

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 22:03
en hij heeft als enige van de lijst geen ontstemmingsmechaniek (of sommigen noemen het tremolo op el cheapo guitars)

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 22:05
Van zo'n ontstemmingsmechaniek heb je geen last als je er maar genoeg veren in stopt

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 22:14
dus kan je beter de les paul kopen als je dat stuk roest toch niet gebruikt
en de les paul is meer classy imo

closure
19 juli 2003, 08:23
de tremelo draai je er dan toch gewoon uit ?. :)

thijsov
19 juli 2003, 12:12
nu weet ik het helemaal neit meer

closure
19 juli 2003, 12:22
les paul !
zal toch beter zijn als een squier

sanne
19 juli 2003, 12:47
en t starterspakket van fender voor 315 Euro, is dat wat? Ik wil zelf ook binnenkort een elektrische gitaar gaan kopen... :)

thijsov
19 juli 2003, 21:22
wat is dat dan... dat starters pakket?
en wat zit er in? :o

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 21:30
squier strat + squier versterker + band + video + plectrum als het goed is. Maar dan he je echt een HELE slechte versterker hoor

thijsov
19 juli 2003, 21:41
ga ik toch voor de roland cube 15 125,-
en een squier van 310,-

125,-
310,-
_____+
435,-

is wel mooie prijs toch???

SiNiSTRaL
19 juli 2003, 22:46
koop niet dat squier pakket alsjeblieft, na 5 maanden ben je de gitaar al zat, de affinity strat is serieus een slechte gitaar, koop desnoods een losse squier strat (geen affinity) uit een betere squier serie (die zal je wel los onder zo'n pakketprijs kunnen krijgen) en koop daar een roland cube bij, en neem iemand mee die kan beoordelen of een squier wel ok is....

SiNiSTRaL
19 juli 2003, 22:47
owja mocht je het niet weten: de affinity strat is het model wat in de starterspaketten zit...

SiNiSTRaL
19 juli 2003, 22:50
probeer of je deze 2 ergens kan vinden (bij feedback r'dam hebben ze naast de fenders wel een aardige rits squiers staan)
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0321700
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0321800
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0321603530
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0321603597

iam
19 juli 2003, 22:50
koop niet dat squier pakket alsjeblieft, na 5 maanden ben je de gitaar al zat, de affinity strat is serieus een slechte gitaar, koop desnoods een losse squier strat (geen affinity) uit een betere squier serie (die zal je wel los onder zo'n pakketprijs kunnen krijgen) en koop daar een roland cube bij, en neem iemand mee die kan beoordelen of een squier wel ok is....


volgens mij zit die jongen juist te zeggen datie een aparte squier gaat kopen met de cube sinas :p

SiNiSTRaL
19 juli 2003, 22:52
ow, dacht dat ie met die 310 dat starterspakket bedoelde...

closure
20 juli 2003, 09:39
mijn eerste gitaar is ook een squier
maar dan begin je meer te leren over gitaren en kan je al beter spelen
dan merk je dat je met een squier veel te kort komt

voor 500 euro heb je bv al een FENDER mexican tele(strato)caster
of een epiphone sg,les paul,firebird,explorer

of jacksons voor 200 tot 500 euro

( voor een beginnersgitaar niet meer als 500 geven )

thijsov
20 juli 2003, 10:52
ow, dacht dat ie met die 310 dat starterspakket bedoelde...

nee voor 310 koop ik aleen een squier fat strat...
want de affinty serie daarin zuigt het geluid

Timmer
20 juli 2003, 11:22
Sorry als ik je misschien weer aan het twijfelen breng, maar heb je al eens naar Dean gitaren gekeken? Bij feedback hebben ze bijvoorbeeld de Avalance One en die kost maar 219 euro. Ik heb er zelf niet op gespeeld maar van wat ik heb gehoord zijn dat ook wel aardige beginnersgitaren...

scheelt toch weer 90 euro en ik kan me niet voorstellen dat ie slechter is als een squier. Maw. ik zou zelf nooit 310 euro voor een sqiuer uit durven geven.

iemand anders een mening hierover misschien?

iam
20 juli 2003, 11:38
of een cort hι...

die hebben ook modellen rond de 300 €

ik zou ook nooit van mn leven 300€ uitgeven aan iets waar squier op staat...

gewoon principe...

Vexx
20 juli 2003, 19:52
@thijsov:

Heb je al eens gekeken naar de GIO-serie van Ibanez??? Daar zijn drie modellen: de GSA, de GRX en de GAX.

Dit zijn modellen in ongeveer de prijsklasse rond 300 euro (250 bij feedback).

De GSA60 is een 'rond' model, met 1 humbucker (brugpositie) en 2 single coils. Dit model kost 250 bij feedback (volgens hun site). Kijk voor een plaatje/meer info op: http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/page_gio/gsa60jb.html

De GRX140 heeft dezelfde pickup's/elementen als de GSA60. Dit model zal ook ongeveer 250 kosten bij feedback. Er is ook nog een GRX170. Dit is meer een gitaar die neigt naar de rockmuziek (dit model heeft namelijk 2 humbuckers). Ik denk dat deze GRX170 minder geschikt is voor jou, omdat je toch nog niet precies kan beoordelen wat je wilt gaan spelen. Kijk voor een plaatje/meer info (GRX140) op: http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/page_gio/grx140dr.html en voor de GRX170 op http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/page_gio/grx170gp.html

Het wezenlijke verschil tussen de GSA en de GRX is de body. De GSA is het budgetmodel van de SA-serie, terwijl de GRX dit is van de RG. Het is dus even kijken welke je mooier vind.

De laatste uit de GIO-serie is de GAX. Deze is denk ik voor jou ongeschikt, want dit model heeft helemaal geen single coil elementen. Als je meer wilt weten over de GAX70: http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/page_gio/gax70tr.html of de GAX75: http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/page_gio/gax75bk.html
[/url]

SiNiSTRaL
20 juli 2003, 19:55
maar of ze minder slecht zijn dan een squier fatstrat....(geen affinity)

thijsov
10 augustus 2003, 11:29
die ibanezzen zijn mooie gitaren :-D en nog een leuk prijsje ook...

thijsov
10 augustus 2003, 23:06
op www.gitaarmarkt.nl staat een gsa 60 voor 200 €

is dit een goede prijs?


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=11315

ben79
10 augustus 2003, 23:33
ga voor die ibanez, echt doen die staat een heel klasse hoger dan squier, samen met een cube want die is echt fantastisch om mee te beginnen, dit zijn echt de twee beste dingen die in dit topic genoemd zijn , hoewel de pacifica ook goed schijn te zijn..

thijsov
11 augustus 2003, 00:04
okee zla ik doen haha

thijsov
11 augustus 2003, 16:45
jaja ik heb hier het honderdste bericht gepost

:cool:

thijsov
11 augustus 2003, 21:57
@thijsov:


De GSA60 is een 'rond' model, met 1 humbucker (brugpositie) en 2 single coils. Dit model kost 250 bij feedback (volgens hun site). Kijk voor een plaatje/meer info op: http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/page_gio/gsa60jb.html




heeft de kast een beetje een stratocaster of telecaster vorm?

en is feedback een betrouwbare zaak? (op internet)

thijsov
11 augustus 2003, 22:20
oja hele belangrijke vraag

zit er in de kast van de ibanez hout of kunstof

want in de affinity serie van squier zit kunstof en dat klinkt lelijk vergeleken met degene waar hout in de kast zat

Matje
11 augustus 2003, 22:25
je bedoelt dat er multiplex in de body zit? of echt kunststof?

thijsov
11 augustus 2003, 22:33
multiplex volgens mij

maar ik wil er graag een met een houten kast!

Matje
12 augustus 2003, 00:06
Alle squiers hebben toch een multiplex body?

Branzojo
12 augustus 2003, 09:53
Ga gewoon eens naar waveworld rijswijk en test de cort g serie.
Die zijn er al vanaf 199€ en hebben een goed geluid voor die prijsklasse.
Plus dat je dan niet betaald voor een naam.

thijsov
12 augustus 2003, 11:58
okee zal ik doen!

Vexx
12 augustus 2003, 14:00
@thijsov:
Volgens de site van Ibanez (www.ibanez.com) is de GSA60 van Agathis. Dat is een bepaald soort hout, maar ik weet er het fijne ook niet van.

Ik heb zondag trouwens op een Ibanez RG170 gespeeld. Die is van iets betere kwaliteit dan de GRX140/170. Ik vond dat deze gitaar ook erg lekker speelde. Misschien moet je daar ook eens naar kijken. Dit model kost €270,- bij Feedback. Dit ligt misschien boven je budget, maar ik denk dat je dan een kwalitatief betere gitaar hebt. Je betaalt misschien 40 euro extra, maar dan krijg je wel de Wizard II-nek.

Vexx

AART
12 augustus 2003, 17:09
ik heb zelf een ibanez gsa-60 hij bevalt me prima, ik heb hem voor ongeveer 300 euro meegekregen. de GRX 140\170 zijn goede beginners-gitaren, maar dan moet je als je goed kan spelen na een paar jaar een andere kopen. dus als ik jou was zou ik even doorsparen en een rg170 of gsa-60 kopen.

Vexx
12 augustus 2003, 17:49
@AART:

Ik heb even gekeken bij peterjohanzen.nl (ongeveer dezelfde prijzen als Feedback) en de GSA60 is even duur als de GRX170: ze kosten beiden €250,-. De RG170R is €320,- bij de bovenstaande site en €269,- bij Feedback (een vriend van mij heeft daar 2 weken terug een RG170R voor die prijs gehaald).

@Thijsov:

Ik zou voor de RG170R gaan als ik jou was. Ik was nooit zo weg van de RG, maar sinds ik erop heb gespeeld ben ik van gedachten veranderd. Die nek (Wizard II) is echt goed. Hoe dat met de GSA-nek zit weet ik niet, daar heb ik nooit op gespeeld. Ik heb alleen het idee dat je met de GSA/GRX/GAX echt een beginnersgitaar in huis haalt. Ibanez heeft niet voor niets starterspacks waar ze in zitten. Volgens mij zit in de RG170R meer groei dan in een GSA of GRX.

Ik weet in ieder geval zeker wat mijn nieuwe gitaar gaat worden: de RG2550EX(GK) met Super Wizard-nek (nog dunner dan de Wizard II) en DiMarzio/IBZ elementen.

thijsov
12 augustus 2003, 18:45
ik ga gewoon naar mijn gitaarzaak en probeer op ze allebei te spelen
maar bedankt voor de adviezen!

thijsov
16 augustus 2003, 12:57
ik ben vandaag naar waveworld geweest en heb gespeeld op de cort g200
en de cort m520... ik denk dat ik voor de m520 ga

mooie gitaar (beetje les paul model...beetje) , twee humbuckers, gelijmde hals en een andere tremolo zodat je je snaren niet van onder in de gitaar hoeft te stoppen.

alleen 399,-

AART
16 augustus 2003, 15:58
als ik jou was zou ik voor een rg 170 gaan, die wizard II neck is beter dan een gsa of grx neck.

ik denk dat ik zelf een rgt 42 of een sz 520 koop na mijn gsa. :)

thijsov
16 augustus 2003, 20:25
ik koop geen ibanez...

in die prijsklasse (ibanez, squier enz..) zijn de corts en de yamaha's het beste

AART
16 augustus 2003, 21:02
de corts ken ik niet, de yamaha pacifica is de enige yamaha die ik ken in die prijsklasse, volgens sommigen de ideale gitaar om kapot te slaan.
maar er zullen ook wel goede beginners tussenzitten dus ik hoop dat je blij bent met je nieuwe gitaar. :wink:

thijsov
16 augustus 2003, 21:03
ik heb er nog geen hoor..moet eerst eht geld hebben

roppie
16 augustus 2003, 21:14
laat je niet van de wijs brengen corts zijn heel goede gitaren niks mis mee erg goed om mee te beginnen!

thijsov
16 augustus 2003, 21:19
ik vond ze ook erg goed!
het zijn de beste in die klasse vind ik maar ik wil graag de m520 :D

AART
16 augustus 2003, 21:45
nog een post en je kan in dit draadje na je honderdste ook je tweehonderdste post plaatsen :-D

thijsov
17 augustus 2003, 13:20
maar ik zou graag willen weten of die mensen een cort m520 hebben en wat ze ervan vinden?

SiNiSTRaL
17 augustus 2003, 13:22
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Cort/M520-01.html

Vexx
17 augustus 2003, 14:32
Harmony Central is inderdaad een onzettend handige site. Ik kijk er ook regelmatig voor reviews van andere gitaristen.

@thijsov: je kan bij Harmony Central ook reviews van andere merken dan Cort checken (als je daar nog geinteresseerd bent, tenminste)

Ik vond trouwens de X-serie van Cort mooier dan de M (of Mirage zoals ze hem bij Cort ook wel noemen), maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

thijsov
17 augustus 2003, 19:35
okee thnx voor die site!

oja bij mijn muziek winkel waren er alleen de r en m series en ik vond de m veel beter. alleen is die 399,- (is nog wel betaalbaar..ik ga binnekort werken) maar hoe duur zijn de x series dan?

iam
17 augustus 2003, 21:04
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12539.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dcort

kijk hier eens thijs...

de cort die je wilt voor 280?!!!!

ga ervoor zou'k zeggen!!!!