PDA

View Full Version : true bypassen van oude Electro Harmonix pedalen



Lucluc
14 juli 2003, 16:51
Wie heeft een tip om het goed te doen???

Ik heb een Hot Tubes en een Big Muff Deluxe op de juiste manier gebypassed en alles werkt ook naar behoren, maar het probleem is dat er in bypass stand een lichte ruis/brom door het signaal heen komt. Ik denk dat het veroorzaakt wordt door de interne transformator. Bij het true bypassen van de reissue Ringmodulator en reissue Micro Synthesizer heb ik namelijk dit probleem niet ondervonden. Deze reissue hebben een adapter ipv de interne trafo. Wie heeft er ervaring mee en kan me verder helpen???

Dirk_Hendrik
14 juli 2003, 22:42
Afgeschermd draad gebruiken en uitgebreid nadenken over je aardingstopogie daarvan?

Als je brom inderdaad van je trafo komt moet het potentiaalverschil op de ingang (op print dus, niet de ingangsjack) gelijk zijn aan jouw ingangssignaal. Dat is dus het aard/massapunt van de afscherming van de ingangssignaaldraadafscherming (scrabble!!).

Vanuit een andere hoek gekeken? Waat zijn de veranderingen t.o.v. hoogohmige (dus bromgevoelige) punten die je hebt aangebracht t.o.v. de originele, non-true bypass, versie. Dat zijn de punten waar je je brom op pikt. Vergeet je uitgangssnoer en versterkerinput niet in je analyse mee te nemen. Die zijn ook hoogohmig en vormen een lange baan om brom op op te pikken.

Lucluc
15 juli 2003, 12:57
Dit is nogal abacadabra voor mij! Dingen nameten heb ik nooit gedaan...... Daar heb ik eigenlijk geen verstand van. Voor zover ik het begrijp, moet ik de aarde nog even regelen. Zou ik de aarde aan de inputsocket moeten verbinden?

Dirk_Hendrik
16 juli 2003, 09:49
Als het abacadabra is bied ik mijn excuses aan. De vraag die je stelt, "hoe kom is van mijn brom af", (en daaraan verwant storing)is echter een immens vakgebied waar sommige mensen hun brood meeverdienen. De oplossing is dus niet zomaar te vertellen maar situatieafhankelijk.