PDA

View Full Version : The Lo Lands | Untitled Song



The Lo Lands
21 maart 2015, 13:10
Niet echt een compleet nummer maar eerder een testopname van mijn nieuwe gitaarversterker. Aan de sound kunnen de kenners denk ik wel horen welke amp dit is :-) Laat maar horen...

Untitled Song (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Groet, Milo

Cageman
21 maart 2015, 13:52
Lekker ritmisch. Wat freakier dan je andere werk. Ik heb ook niets meer te klagen over eenzijdige melodietjes o.i.d.
Hier en daar heb ik het idee dat je iets beter afgewerkt had kunnen spelen (noten die je iets te snel loslaat), zoals op het couplet vanaf 0.41. Dat zeg ik alleen relatief aan je andere nummers en niet omdat het me stoort.
Verder hoor je wel dat het geen complete song is, maar dat maakt niet uit. Van amps heb ik weinig verstand.

:)

The Lo Lands
21 maart 2015, 15:38
Lekker ritmisch. Wat freakier dan je andere werk. Ik heb ook niets meer te klagen over eenzijdige melodietjes o.i.d.
Hier en daar heb ik het idee dat je iets beter afgewerkt had kunnen spelen (noten die je iets te snel loslaat), zoals op het couplet vanaf 0.41. Dat zeg ik alleen relatief aan je andere nummers en niet omdat het me stoort.
Verder hoor je wel dat het geen complete song is, maar dat maakt niet uit. Van amps heb ik weinig verstand.

:)

Dankjewel Cageman! Dit nummer heeft wel weer wat 'Buckethead feel' in zich wat ik destijds nog wel eens te horen kreeg op mijn creaties :-) Deze amp is het tegenovergestelde van mijn lush klinkende Orange Rockerverb. Daarbij is deze amp onvergeeflijk en zal sloppy of onzorgvuldig spel genadeloos laten horen. Harder werken dus. Zeer snappy en punchy amp waarvan ik de naam nog even laat raden...

Ernest01
21 maart 2015, 18:52
Lekkere sound en prima gespeeld ook. Te snel losgelaten noten hoor ik niet, Heeft voor mij een jaren 70 geluid, maar welke amp ? Schiet mij maar lek, geen verstand van. Alleen dat het lekker klinkt.
Mooi man.

Kefding
21 maart 2015, 20:45
Lekkere sound, vooral die fuzzdinges! Stukje muziek zelf ook, het zit knap in elkaar maar luistert toch makkelijk weg, dat mag ik wel.

En eh, amps, wat zijn dat? :eek:

Duhsjaak
22 maart 2015, 09:45
AMP?
Arnhems Muziek Platform toch? Doe niet net alsof je dat niet wist Kef, ons neem je daarmee mooi niet in da mailing.

De semi loco plaatsvervangend voorzitter van de fanclub moet hier errug aan wennen. Aan het geluid.
Ik zal mijn oor eens bij de achterban te luisteren leggen. En eens kijken of daarover bij koffieautomaat of afdelingsvergadering helderheid te krijgen is.

Het deuntje deugt gewoon. Daar kom ik vandaag niet meer van af. En bedankt!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
22 maart 2015, 11:11
Dank allen voor het luisteren en reageren! Tja amp, ik bedoel natuurlijk welke gitaarversterker :-) Ik zal het maar gewoon vertellen, het is een Mesa Boogie Dual Recto-Verb 25 Head. Schakelbaar tussen 10 en 25 Watt en twee settings per kanaal. Zeer veel bruikbare sounds uit te halen en de reverb klinkt erg goed en bruikbaar. Nieuw gekocht met een flinke korting want de nieuwprijs liegt er niet om in Europa. Alles van Mesa Boogie vind ik erg duur hier.

Ik heb naast de RectoVerb de Mesa Boogie Flux Drive overdrive pedaal welke uiteraard perfect matched met deze amp (versterker ;-) waardoor ik drie authentieke mesa kanalen kan schakelen (clean/kanaal 1 - overdrive (flux drive) - distortion/kanaal 2). Ik werk daarnaast met cabinet IR's en heb voor dit nummer een closed Bogner 2x12" V30 cabinet met een 2 mic setup gebruikt. Voorheen gebruikte ik analoge cab simulators wat toch vlakker klinkt. Er valt nog wel wat te tweaken maar dat komt uiteindelijk wel goed.

Fusion
22 maart 2015, 17:20
Lijkt me een prima ondergrond voor wat zang? Of was dat niet de bedoeling, met dat stukje vanaf 01:19 dan even als intermezzo, en dan een gierende solo oid? Lekker soundje hoor!

The Lo Lands
27 maart 2015, 22:55
Lijkt me een prima ondergrond voor wat zang? Of was dat niet de bedoeling, met dat stukje vanaf 01:19 dan even als intermezzo, en dan een gierende solo oid? Lekker soundje hoor! Dank Fusion! Was mijn gedachte ook en het was inderdaad niet de bedoeling :-) Ik ging voor een instrumentaal nummer maar kom al te vaak uit op een nummer welke prima geschikt is voor zang. Ironie misschien ;-)

Fusion
28 maart 2015, 05:03
Ik heb bij mijn normale metal nummers precies hetzelfde haha.

Duhsjaak
28 maart 2015, 15:16
Achterban zegt in correct Nederlands:
Of Lo is happy, we're happy.

En omdat de fanbase een min of meer drankgestuurde democratie is, zal ik mij er bij neer leggen.
Alhoewel ik niet kon na laten zeikerig op te merken dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.

Waarvan akte in één minuut. En twintig seconden.
Ik ga niet zeggen dat het een lekker moppie muziek is, want die herhaling gaat steeds meer op strafwerk lijken.
Go Go Go Lo!
Vriendelijke groet, Gus

Stillborn
29 maart 2015, 15:40
Ik vind de 'cleane' riff (want zooo clean istie niet ;)) heel erg knap!
Het gitaargeluid zelf is niet zo aan mij besteed. Het lage en de resonantie van je gitaar vind ik goed, maar de hogere klanken klinken precies wat schel (kan ook aan mezelf liggen hoor)

The Lo Lands
29 maart 2015, 21:51
Ik vind de 'cleane' riff (want zooo clean istie niet ;)) heel erg knap!
Het gitaargeluid zelf is niet zo aan mij besteed. Het lage en de resonantie van je gitaar vind ik goed, maar de hogere klanken klinken precies wat schel (kan ook aan mezelf liggen hoor) Dankjewel Stillborn! Ik ben nog zoekende naar de juiste (opname) sound en instellingen van de Mesa versterker. Ik vond zelf achteraf ook het hoog wat scherp in dit nummer en heb de 'highs' en 'presence' al wat getemperd voor het volgende nummer. Komt uiteindelijk helemaal goed.

@ Gus: Go Go Go Lo ;-)