PDA

View Full Version : Vla



Kefding
21 maart 2015, 12:46
Gisteravond, moederziel alleen in een matig verlicht hok, een onverwachte jamsessie groeide uit tot dit. Ik ga er verder lekker niks over zeggen, behalve dan dat het werk in uitvoering is.

https://soundcloud.com/apekots/test-get-out

Cageman
21 maart 2015, 14:43
Wat moet ik me voorstellen bij een onverwachte jamsessie moederziel alleen? Welke instrumenten speel je?

Ik vind het wel een geslaagde sessie. Het is nog een beetje standaard post-metal, maar in een jamsessie is het allerminst verkeerd als daar al een goed fundament naar boven komt. Nu hier nog wat meer eigenheden en overdachte richting op bouwen. Ik ben wel benieuwd hoe dit werk in uitvoering verder uitpakt. Cool.

Ernest01
21 maart 2015, 17:35
Strak stukkie. Mooie klank en prima mix..... op de drums na dan. Die klinken wat dof in het geheel.
Misschien omdat de snare niet gebruikt is ? (niet zijn 'ingeschakeld')
Neem aan dat dit een backingtrack is, zodat er nog een solo overheen gaat ?
Knap hoor, een jamsessie met jezelf. (aardbeien jam, misschien?)

The Lo Lands
21 maart 2015, 18:51
Erg lekker hoor!! Ben benieuwd naar het eindresultaat...

Fusion
21 maart 2015, 18:55
Heerlijk! Klinkt overigens als Superior Drummer? Maar goed luister op laptop dus niet helemaal zeker. Vind wel dat er 'iets' aan variatie bij zou mogen, bijvoorbeeld zang, of opeens (even) een ander akkoordenschema oid. Maar verder erg lekker.

okeeee
21 maart 2015, 20:11
bandje opstarten ???

Kefding
21 maart 2015, 20:39
Wat moet ik me voorstellen bij een onverwachte jamsessie moederziel alleen? Welke instrumenten speel je?

Ik vind het wel een geslaagde sessie. Het is nog een beetje standaard post-metal, maar in een jamsessie is het allerminst verkeerd als daar al een goed fundament naar boven komt. Nu hier nog wat meer eigenheden en overdachte richting op bouwen. Ik ben wel benieuwd hoe dit werk in uitvoering verder uitpakt. Cool.

Inderdaad, het is nog een redelijk standaard ding. Aangezien ik me voornamelijk bezig hield met electro-meuk en losse gitaarpingeltjes is dit behoorlijk nieuw voor me. Meerdere gitaarpartijen "stapelen" en verder aankleden. Een jamsessie bij mij gaat als volgt in z'n werk: ik programmeer een drumpatroontje, laat deze oneindig herhalen, pak een gitaar en ga los. Alleen nu kwam ik vanzelf in een soort flow terecht. Ik speel overigens voornamelijk drums, ik kan een (klein) beetje gitaar, bas, piano en zang. Dank voor het luisteren!


Strak stukkie. Mooie klank en prima mix..... op de drums na dan. Die klinken wat dof in het geheel.
Misschien omdat de snare niet gebruikt is ? (niet zijn 'ingeschakeld')
Neem aan dat dit een backingtrack is, zodat er nog een solo overheen gaat ?
Knap hoor, een jamsessie met jezelf. (aardbeien jam, misschien?)

Thanks! Er zit wel een snare in, maar die klinkt inderdaad redelijk onconventioneel. Ik ben het met je eens dat 'ie wat dof klinkt, eens zien of ik het wat frisser kan laten klinken. Een echte solo-solo gaat 'm niet worden, vrees ik, als ik mijn vaardigheid met gitaar in beschouwing neem.


Erg lekker hoor!! Ben benieuwd naar het eindresultaat...

Bedankt! :)


Heerlijk! Klinkt overigens als Superior Drummer? Maar goed luister op laptop dus niet helemaal zeker. Vind wel dat er 'iets' aan variatie bij zou mogen, bijvoorbeeld zang, of opeens (even) een ander akkoordenschema oid. Maar verder erg lekker.

Yes, SD. Het is inderdaad een basis voor meer. Of dit stuk wat meer uitwerken, of dit stuk als climax gebruiken. In dat geval is het ietwat eentonige akkoordenschema wel passend. Hmm. Bedankt voor het luisteren!


bandje opstarten ???

Heh, wordt aan gewerkt!

Fusion
21 maart 2015, 20:55
Wat voor bandje? Dit soort shoegazerige shizzle ofw anders?

Kefding
21 maart 2015, 23:09
Nou ja, het is eigenlijk een tweemansproject. Het gaat alle kanten op, over het algemeen is het wel een redelijke bak herrie. :D

pasqual
21 maart 2015, 23:47
Voor iemand die maar een klein beetje gitaar speelt, zoals jezelf aangeeft, vind ik dit toch een behoorlijk prettig stukje gitaarmuziek. Hier zit echt wel een goeie basis in voor een lekker nummer. Nog even een vaste structuur aanbrengen én misschien nog een extra thema als tussenstuk ( iets lekker rustig sfeervol ) en je komt al een heel eind. Ik vind het erg lekker in ieder geval!

danee
21 maart 2015, 23:55
Doet me een beetje denken aan oude "gathering".


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Duhsjaak
22 maart 2015, 09:28
Voor zo'n eerste aanzet zit dit toch fenomenaal in elkaar?
70% van het geroffel van de drummert eruit; hoog of hoog/midden een flink stuk omhoog (oook van de drummert dus) and you're set to go.

Maar ja, ik hou niet zo van die uitzinnig roffelende drummerts. Daar komt dat van. Al die roffelaars moeten gewoon naar de fanfare. Met zo'n mollig grietje met zo'n twirl stok.

Mijn mening maar..... (ik heb iets van sorry, zeg maar)
Vriendelijke groet, Gus

okeeee
22 maart 2015, 12:29
Heh, wordt aan gewerkt!


welke dagen oefenen we ?

Kefding
23 maart 2015, 20:18
Bedankt voor het aanbod, maar de zooi is eigenlijk al compleet.

@Gus: leuk dat je geluisterd hebt. Ik vond zelf de drumpartijen al aan de hysterische kant, ik geloof dat ik daar wel in ga snoeien. 70% weet ik niet, ik blijf natuurlijk wel een drummer! Inderdaad, de mix, daar ga ik ook nog flink mee aan de slag, bedankt voor je input.

Het is natuurlijk typisch dat mijn trouwe computer nu besluit te falen. Ik heb al mijn projecten op een aparte schijf staan en in de cloud. Helaas is mijn Windowsschijf in staking en kan ik de hele meuk weer opnieuw installeren. Nou ja, zo'n pauze is misschien niet weg, even de flow onderbreken, en wellicht met nieuwe inzichten verdergaan straks. Wordt vervolgd ... :)

Duhsjaak
23 maart 2015, 22:04
Bedankt voor het aanbod, maar de zooi is eigenlijk al compleet.

@Gus: leuk dat je geluisterd hebt. Ik vond zelf de drumpartijen al aan de hysterische kant, ik geloof dat ik daar wel in ga snoeien. 70% weet ik niet, ik blijf natuurlijk wel een drummer! Inderdaad, de mix, daar ga ik ook nog flink mee aan de slag, bedankt voor je input.

Het is natuurlijk typisch dat mijn trouwe computer nu besluit te falen. Ik heb al mijn projecten op een aparte schijf staan en in de cloud. Helaas is mijn Windowsschijf in staking en kan ik de hele meuk weer opnieuw installeren. Nou ja, zo'n pauze is misschien niet weg, even de flow onderbreken, en wellicht met nieuwe inzichten verdergaan straks. Wordt vervolgd ... :)

70% van het over the top geroffel eruit, want je blijft natuurlijk een drummer?
Hoe denk je dat het komt dat ik van mening ben dan die 70% eruit mag?
Omdat ik (ook) drummer ben natuurlijk. Ook staat tussen haakjes om dat ik sindsdien over de heg ook naar andere tuintjes heb gekeken.....
In essentie is percussie mijn ding en heb ik mij in de loop van de tijd autoharp eigen gemaakt. Da's wat anders dan pikken natuurlijk.

Voilà, wat slack key en open d/b6 van oude blues negers en je hebt mijn rugzakje wel doorgespit.
Maar goed, als drummer geloof ik niet in een nederige functie, maar wel in de dienende functie van bas en drums. Het fundament van alle muziek na (zeg) 1955. Lang genoeg om aan die nieuwe rol gewend te raken.

Noem dat maar eens onbelangrijk. Zonder, zouden we nog steeds skiffle maken. God of Allah verhoede. Of Jaweh. Allemaal goed. Geen skiffle s.v.p.

En geen achterlijk roffelde programma drummertjes. Ook s.v.p.
Mijn comment is bijna net zo teveel als de roffels. Maar ja, je bent slim genoeg om te snappen waar ik op af koers.

Je bent een fijne gozert.
En ook een fijne muzikus.
Echt waar hoor.
vriendelijke groet, Gus

okeeee
23 maart 2015, 22:33
Bedankt voor het aanbod, maar de zooi is eigenlijk al compleet.

:(:dontgeti::???:



:)


.................................................. ........