PDA

View Full Version : "What's the use of being acoustic if no one can hear you?"



munkie
20 maart 2015, 20:26
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Cafe%20Americain%20gypsy%20guitar/Djangoguitar2.jpg

Schijnt Lester Polsfuss ooit te hebben gezegd. En gelijk had hij. Deze Maccaferri kopie mee gehad naar een Klezmer workshop met blazers en accordeons. Ik maar raggen. Weinig van te horen.

Dus na een uur zoeken dit Schaller element gevonden. Met 2 zijdig plakband op de gitaar geplakt. Geen volumeknop. Weer een half uur zoeken. Oud volumepedaal gevonden. Probleem opgelost.

Het is natuurlijk geen echt versterkt akoestisch geluid, hij klinkt zo meer richting de elektrische jazz gitaar. Ik zou het element wat meer bij de brug kunnen zetten voor een wat feller geluid. Anderzijds geeft mijn Luchbox wel het goede droge soundje voor zo'n Gypsy gitaar. En het gaat veel HARDER! :crazyhappy:

Hotpepper01
20 maart 2015, 20:55
Ja, men kon de mondharmonica van "Les Paul" wel horen in zijn allereerste kroegoptredens, maar zijn gitaar niet... En we weten allemaal wat daar voor moois uit voort gekomen is. En vwb jouw oplossing: happy days, als het werkt en je bent tevreden. Mooi !!

Plant
20 maart 2015, 21:51
Is de pickup afstand t.o.v. de snaren nu niet te klein? Ook bij de hoge posities?
Ik snap dat je geen gewoon klankgatelement kunt gebruiken omdat het klankgat een kleine diameter heeft, maar je moet met je gebruikte montage met hoog liggend element oppassen voor string-pull.

Schaller maakt leuke pick-ups, ik heb zelf een Western III in een… western.

munkie
20 maart 2015, 22:07
Klopt de ruimte in de hoogte houdt niet over, Maar klankgat pickups voor westerns passen niet op zo'n "petite bouche" gitaar.

Plant
20 maart 2015, 22:49
"Vaak" zie je bij dat soort gitaren zo'n model pick-up:

http://www.djangostation.com/boutik/274-321-large/micro-stimer-st-48.jpg

munkie
21 maart 2015, 11:41
Ok! Merk? Type? (10 tekens minimaal...)

munkie
21 maart 2015, 11:47
Heb hem al . Stimer ST48. Wel duur helaas.

Plant
21 maart 2015, 11:55
Google zegt Stimer ST48. Niet goedkoop trouwens.

edit: Ah, je hebt 'm al gevonden. En de prijs ook.