PDA

View Full Version : JMI tonebender cloon uit de winkel..... ???



muziekschuur
19 maart 2015, 15:01
https://www.youtube.com/watch?v=mbBAI-BuP4M
Ik ben op zoek naar een pedaal wat klinkt als een JMI Tonebender....

muziekschuur
19 maart 2015, 15:07
Zou dit wat zijn?


https://www.youtube.com/watch?v=OyrITq9UlZc

Pepe
19 maart 2015, 15:23
Nee. Een tonebender is een tonebender. Daar zijn ook al een aantal variaties in maar ik zie nu vooral een onderscheid tussen Mark I en de Mark II.
Hoewel het circuit super simpel is denk ik dat het vooral de juiste onderdelen zijn die lastig verkrijgbaar zijn, hence hoge prijzen en weinig voorkomend? Ik heb me altijd wel verbaast waarom dat pedaal zo groot moet zijn.

Mitch
19 maart 2015, 21:18
Ik heb wel eens gestoeid met een mk2 en mk3 (die met tone pot). Moeilijk te zeggen welke ik leuker vond, maar voor beiden gold wel (net als een fuzzface eigenlijk) dat het pas goed wordt met een lekkere losse amp op serieus bandniveau. Daaronder klinkt het al gauw een beetje bescheten.
Ik zou zéker niet in de Danelectro hoek zoeken, eerder in de DIY hoek, bijvoorbeeld een BYOC kit of zo. Serieus goed spul.

Dreverhaven
19 maart 2015, 22:06
Holy shit, die mkIII klinkt erg nice. Ik krijg toch wel zin om wanneer ik afgestudeerd ben en wat meer tijd heb zo'n kitje in elkaar te knutselen.

Tabula Rasa
20 maart 2015, 04:17
Fuzzkitje kan je tijdens een schijtbeurt op de plee nog in elkaar solderen. Daar heb je geen extra tijd voor nodig.

Dirk_Hendrik
20 maart 2015, 09:17
Ik zou "uit de winkel" zoals in dit draadje al eerder gesuggereerd, echt even op een laag pitje zetten. Uit de winkel betekent of een liefdeloze clone a la joyo of danelectro of een vreselijk over de kop getrokken clone van een blije soldeersmurf die "jaaaaaaren van onderzoek heeft gedaan om de meest realistische clone te maken". Knap voor een ontwerp wat in z'n origineel gewoon werd gebouwd met toen courante en dus "gewone" onderdelen.

Volg dus de DIY route

Dreverhaven
20 maart 2015, 10:53
Fuzzkitje kan je tijdens een schijtbeurt op de plee nog in elkaar solderen. Daar heb je geen extra tijd voor nodig.

Hahaha. Ik heb nog wat achterstallige soldeerprojectjes liggen.