PDA

View Full Version : Multi-effect welke ook van kanaal kan wisselen



rudolf
19 maart 2015, 11:09
Ben van plan om over te stappen op een multi-effect om diverse redenen.
- thuis lekker jammen zonder mijn hele rig in elkaar te hoeven zetten
- makkelijk opnames maken
- niet meer tapdansen
- speel in een coverband, dus krijg wat meer mogelijkheden om verschillende sounds te gebruiken

Nu ben ik op zoek naar een naar een multi-effect welke ook mijn kanalen kan switchen van mijn orange TH30 head. Want ik wil wel graag het "dirty" kanaal behouden. Hier heb ik nu een pedaaltje voor dat gewoon via een jack aan de achterzijde van de amp zit. Bij mijn weten kan deze amp niet via midi aangestuurd worden.

Nu wat onderzoek leert mij dat dan eigenlijk alleen de Boss gt-100 en volgens mij de boss gt-10 overblijft en bijvoorbeeld de line6 Pod HD500x afvalt. Hier baal ik wel een beetje van, want ik lees veel goeds over de hd500x en met name ook het gebruiksgemak van de pc interface.

Ik heb vroeger ooit een Boss gt-5 gehad. waarschijnlijk niet meer te vergelijken met de huidige MFX-pedalen, maar ik huiverde van dat ding. Kon er echt niks fatsoenlijks uithalen. Vandaar dat ik misschien onterecht, niet zo fan van Boss ben.

Weten jullie nog andere alternatieven die aan mijn wens voldoen, waar ik eens naar kan kijken?

duckman
19 maart 2015, 12:45
als je een Multi FX (floormodel) zoekt en geen modeler, de TC electronic G system kan ook switchen.

D3nnis
19 maart 2015, 13:44
Heeft een G System een preamp en speakersim dan?
1 van de eisen/wensen was "thuis lekker jammen zonder mijn hele rig in elkaar te hoeven zetten", volgens mij lukt dat niet met alleen een G System?

FruscianteFan
19 maart 2015, 13:51
Is het zo'n probleem om naast je multi-effect één extra footswitch neer te zetten?

Henri H
19 maart 2015, 14:42
De BOSS GT-8 kan het ook.
Ik heb deze een paar jaar gebruikt, maar ik vond de overdrive en distortions niet echt bruikbaar i.c.m. mijn buizenamp destijds.
Als enige unit, direct op een set gepowerde speakers o.i.d. is het een prima apparaat.

Met multi-effects moet je wel altijd concessies doen, is mijn ervaring.
Daarom zou ik voor thuis lekker een POD o.i.d. (tip: ZOOM G3) nemen, en voor je grote rig bijpassende apparatuur nemen.

harrie-beton
19 maart 2015, 15:09
Het maakt weinig uit, er zijn slechte losse effecten, slechte multi effecten. Er zijn ook goede losse effecten en ook goede multieffecten.
Die zijn niet goedkoop maar dat wist je al.
De G system is erg goed.

Joppnl
19 maart 2015, 15:41
misschien is t volgende idee iets voor je:

men neme:

1) een Behringer fcb1010 midi voetpedaal.
Dit pedaal heeft naast de midi aansluitingen ook 2 full programmable jack switches

2) een willekeurig multieffect welke midi ondersteunt (zullen er meer zijn maar oa de tc electr. nova doet dat

Je Behringer bedient via midi dan je multieffect + via de switch via de jack je versterker naar dat kanaal

Voordeel:

-Je hebt veel vrijheid in t kiezen van je multi effect
- je kan je versterker zo mooi schakelen maar tegelijkertijd ook een midi commando meegeven zodat én je versterker op op dat kanaal gaat én je een preset voor dat ene kanaal aanzet (bv clean omdat de rest door dat kanaal wordt geregeld)

Nadeel: de fcb is niet erg compact te noemen. in principe kan ieder midi pedalboard maar ik ken er geen die ook nog programmeerbare switches heeft.....