PDA

View Full Version : gratis backing tracks bij www.coolbackingtracks.com



shadow070
19 maart 2015, 11:05
Voor mijn mede muzikanten maak ik backing tracks voor gitaar, bas en drums. Ik ben bezig een hoop tracks in mijn vrije tijd nu te uploaden.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. De site is natuurlijk open en gratis.

http://www.coolbackingtracks.com

woldhek
19 maart 2015, 21:08
Ffe gekeken en geluisterd, maar lijkt perfect.
Daar ga ik gebruik van maken!

FrankC
20 maart 2015, 00:14
Super tof! Bedankt man!

shadow070
20 maart 2015, 10:28
Bedankt, ben heel blij om te horen. Als jullie tips hebben hoor ik het graag. Binnenkort volgen een hoop bas en drum backing tracks.
De website zal ook gratis blijven dus hulp met de tracks de wereld in te krijgen zou heel fijn zijn. Als jullie een leuke vinden en delen via facebook ofzo zou ik dat heel erg waarderen.

Trouwens neem gerust op wat jullie erop spelen en laat het horen, ben zeer benieuwd.

Groeten,

Robert

woldhek
20 maart 2015, 19:47
Laatst per ongeluk (kuch) een torent binnengehaald met leuke backingstracks, zoek maar eens op "jamtrax" of "lick library"

shadow070
23 maart 2015, 14:04
Als jullie tips hebben zoals verbeter punten op de site, nieuwe tracks die jullie zouden willen enz.
Let me know ;)

BTW, geef het door aan jullie mede muzikanten waaronder bassisten en drummers, voor hun komen er ook nog genoeg backing tracks op te staan.

Inmiddels heb ik al ontzetten veel goeie reacties gehad, maar ook een bom aan verzoekjes voor nieuwe backing tracks en ook om een onderdeel te maken voor beginners lessen.

shadow070
23 maart 2015, 15:46
Ik heb een facebook pagina aangemaakt, als jullie mij een like of te wel de pagina willen volgen zou ik dat zeer op prijs stellen https://www.facebook.com/pages/Cool-Backing-Tracks/1417714165207066

Tunes
10 april 2015, 10:03
Erg mooi maar als drummerd ben ik eigenlijk nog op zoek naar een site met clicktracks (welke ik dan kan laden in mijn roland spd SX).

Iemand daar nog een idee voor ?

john.westhoff
10 april 2015, 10:08
Leuke site, nog wat meer content zal zeker met plezier ontvangen worden. Wat ik vooral leuk en handig vindt is de suggesties welke scales en modi werken bij de verschillende tracks. Geeft een goede aanwijzing om je gevoel voor de modi verder te ontwikkelen!

shadow070
13 april 2015, 15:42
bedankt voor de reacties. Vertel het door aan jullie mede muzikanten(links via FB etc.), het is tenslotte een site met gratis backing tracks. Ik zou heel erg blij zijn als er echt gebruik wordt gemaakt van mijn tracks. Ik ben bezig oude tracks als bas en drum tracks te exporteren maar ook nieuwe tracks die voor alle 3 de instrumenten komen.

shadow070
13 april 2015, 15:42
Erg mooi maar als drummerd ben ik eigenlijk nog op zoek naar een site met clicktracks (welke ik dan kan laden in mijn roland spd SX).

Iemand daar nog een idee voor ?

je boelt hiermee gewoon de tracks incl. metronoom neem ik aan?

tillens
26 april 2015, 16:58
Kun je wellicht ook wat tracks plaatsen met wat meer tempo? Klinken allemaal tof maar zo langzaam als wat. Grt peter

Tunes
29 april 2015, 09:42
je boelt hiermee gewoon de tracks incl. metronoom neem ik aan?

Nou een clicktrack is wel wat meer dan een metronoom.

okeeee
29 april 2015, 14:35
je kunt toch via een midi loopje op je pc je roland voor een deel als clicktrack laten funtioneren ????

of je zet de backingtrack in je daw en maakt gebruik van diens clicktrack

Kefding
29 april 2015, 16:21
je kunt toch via een midi loopje op je pc je roland voor een deel als clicktrack laten funtioneren ????

of je zet de backingtrack in je daw en maakt gebruik van diens clicktrack

Een clicktrack is wel wat meer dan een metronoom, dat stond boven jouw post al eens vermeld.

okeeee
29 april 2015, 17:28
Een clicktrack is wel wat meer dan een metronoom, dat stond boven jouw post al eens vermeld.
doe eens uitleggen dan ??

Kefding
30 april 2015, 15:42
Een metronoom is een stabiele puls op een bepaald tempo, vaak een afzonderlijk apparaat of een ingebouwde functie in een DAW.

Een clicktrack is echt een track die inderdaad ook die puls heeft maar ook om kan gaan met tempo- of maatwisselingen. Die track kun je gebruiken om er je muziekpartijen op in te spelen maar kan tegelijkertijd fungeren als een soort lineaal, om opgenomen audio langs er te leggen zodat alles synchroon loopt.

okeeee
30 april 2015, 20:31
Een metronoom is een stabiele puls op een bepaald tempo, vaak een afzonderlijk apparaat of een ingebouwde functie in een DAW.

Een clicktrack is echt een track die inderdaad ook die puls heeft maar ook om kan gaan met tempo- of maatwisselingen. Die track kun je gebruiken om er je muziekpartijen op in te spelen maar kan tegelijkertijd fungeren als een soort lineaal, om opgenomen audio langs er te leggen zodat alles synchroon loopt.

jup had um al een beetje door :)

veel bands gebruiken op het podium gewoon een metronoom belangerijkste is dat ut publiek um niet hoort

btw met een daw kun via midi je vrij simpel een clicktrack maken en afhankelijk van mogelijk heden die uitsturen hoe jij dat wil

meeste daws hebben een goede beatdetector

shadow070
8 mei 2015, 13:16
Ik zal er naar kijken, de een wilt wel een click de ander niet, maar zal het overwegen. Komende week zal ik eerst backing tracks voor bas uploaden maar ik ben bezig met een aantal leuke ideen voor gitaar.

Groeten,
Robert