PDA

View Full Version : alleen de repeats van de delay kraken en clippen.



SNiXMusic
17 maart 2015, 07:42
Hoi goedemorgen.

Sinds kort een Tech 21 fly rig 5 aangeschaft. Waanzinnige sounds, maar de delay kraakt. Niet het originele signaal, maar alleen de herhalingen. Ze klinken alsof ze clippen.
Dat heb ik weleens vaker gehad. Iemand een idee hoe dat kan?

ellisvertellis
17 maart 2015, 09:39
Sluit je de fly rig op een versterker aan?

Zo ja, dan staat je signaal hard genoeg om de versterker die na de Fly Rig komt te oversturen. Het geheel voor de amp stiller zetten (of de versterker meer cleane headroom geven) moet dat oplossen. Althans, dat is wat ik er zo op het eerste zicht van kan maken...

Er zit ook een clip warning op je DLA sectie die rood oplicht als de boel begint te clippen. Let je daar op?

SNiXMusic
17 maart 2015, 11:14
Hi Ellis.
Die clip indicator licht wel op. Zelfs als alles uit staat. Maar niet meer dan normaal. Alleen als ik erg hard aansla. Ik heb hem direct de mac in. Maar ook direct op de koptelefoon. Dan kraakt ook echt alleen de repeat. Ook als ik niet heel hard aansla. Ik heb medium output pickups, dus daar ligt het ook niet aan.

ellisvertellis
17 maart 2015, 12:27
Hoe staat de Level van de DLA ingesteld? Als de repeats luider klinken dan het originele signaal zou dit al een deel kunnen verklaren waarom enkel de repeats oversturen... Repeats stiller, of de output van de ampsimulator lager zetten.

Als het daar niets mee te maken heeft (lijkt mij wel, aangezien je hetzelfde fenomeen hebt op de hoofdtelefoon), ga je in de mac naar de input instellingen moeten gaan kijken, vermoed ik...

SNiXMusic
17 maart 2015, 15:32
Repeats zijn behoorlijk zachter dan het originele signaal.Dat is juist zo raar.

ellisvertellis
17 maart 2015, 15:50
Da's inderdaad vreemd. Mailtje naar de fabrikant?

SNiXMusic
17 maart 2015, 16:21
Is reeds onderweg :-)
Thanks.

SNiXMusic
17 maart 2015, 20:17
Ik kreeg mail terug met de beschrijving van een mod: 3 verbindingen door knippen die de output op de delay wat minder maken. Helpt inderdaad wel iets.

ellisvertellis
20 maart 2015, 09:40
Straf dat je moet gaan knippen in een all-in-one package, vind ik! Je zou verwachten dat dat nu net niet meer nodig zou was!
Maar goed, als het werkt... Of toch nog niet helemaal?