PDA

View Full Version : Geluid versterker (solid state) valt af en toe weg



treblemaster
16 maart 2015, 16:40
Ik heb thuis nog een oude Fender Sidekick reverb staan die wat kuren heeft. Af en toe valt het gitaar geluid volledig weg en begint ie erg te ruisen. Nu heb ik 'm al eens open gehad om eens te kijken of er wat los zat e.d., maar veel verder nog niet.
Iemand tips hoe/waar ik het best zou kunnen beginnen om het probleem te vinden? Ik heb nog weinig ervaring met elektronica (ik heb wel gezond verstand ;)) en ben bezig met mijn eerste pedaal aan het bouwen, dus het solderen/onderdelen vervangen zal niet zo'n probleem zijn. Ik zou een en ander kunnen doormeten, maar heb daar ook nog niet veel kaas van gegeten....

cluseau
16 maart 2015, 19:24
Ik heb thuis nog een oude Fender Sidekick reverb staan die wat kuren heeft. Af en toe valt het gitaar geluid volledig weg en begint ie erg te ruisen. Nu heb ik 'm al eens open gehad om eens te kijken of er wat los zat e.d., maar veel verder nog niet.
Iemand tips hoe/waar ik het best zou kunnen beginnen om het probleem te vinden? Ik heb nog weinig ervaring met elektronica (ik heb wel gezond verstand ;)) en ben bezig met mijn eerste pedaal aan het bouwen, dus het solderen/onderdelen vervangen zal niet zo'n probleem zijn. Ik zou een en ander kunnen doormeten, maar heb daar ook nog niet veel kaas van gegeten....

Tja, je gezonde verstand zou dan eigenlijk de conclusie moeten trekken dat het beter is dit uit te besteden. Als je zonder elektronica kennis aan een solidstate amp gaat sleutelen kon je wel eens een teleurstelling te wachten staan.

treblemaster
17 maart 2015, 08:58
Teleurstellingen horen bij het leven en je moet toch ergens beginnen?! ;) Ik heb uiteraard wel wat elektronica kennis, maar dit is minimaal.
IK zat ook meer te denken aan eventueel meten/vervangen van wat simpele dingen (potmeter bijv). Als het te ingewikkeld wordt kan ik het altijd nog uitbesteden. Ik zal me niet aan printplaten wagen e.d.

cluseau