PDA

View Full Version : Commerciele R&B/dance/rock/gospel



Fusion
16 maart 2015, 11:35
https://soundcloud.com/mysticnetherlands/trouble-warning

Ben benieuwd wat de heren kritici ervan vinden! :)

okeeee
16 maart 2015, 13:07
coupletjes de galmkraan behoorlijk dichtdraaien waardoor je de groove en de rap benadrukt
want het geheel is imo veel te rommelig door de galm/echo/ect

peroonlijk zou ik alle reverbs/delays/chorussen/ect er uit draaien
luisteren naar de droge mix en de fx gebruiken waar nodig en dat kan op sommige plaatsen net zo ott als in de huidige mix

maar knap stukkie werk mister Fu

MichaelSS
16 maart 2015, 14:47
Lekkah

Jammer van de eerste 10 a 15 seconden. Rest is zeer goed. Het lijkt een beetje op deze
https://www.youtube.com/watch?v=aXWj3RngKUc heel ver gezocht.

Ik vind je synthesizer (neem aan dat dat het is) teveel van het goede. Hier had een lekkere dikke vette metal gitaar niet misstaan.

Verder eens met okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeee. Teveel reverb, maar daar heb ik zelf ook een handje van.

Alles bij elkaar prima. De 'kritiek' is volledig gebaseerd op mijn mening ; - ) (duuh)

Ernest01
16 maart 2015, 15:15
Moest 5 keer kijken of dit wel van jou was.....
Totaal overrompeld door dit nummer. Is weer eens wat anders en vind het wel goed klinken.
De reverb stoort mij niet echt, hoewel het wel de melodie 'eruit' haalt. Dus de instrumenten worden erdoor naar de achtergrond
gedrukt.

Leuk nummer en - nogmaals - een leuke verrassing ook, dat dit uit jouw koker komt.

Kefding
16 maart 2015, 16:58
Goeiendag even, ik bewonder je veelzijdigheid. Ik merk dat je goed hebt geluisterd naar de 'grote voorbeelden' die tegenwoordig de hitlijsten domineren. Er zitten veel popclichés in, het nummer zit volgepropt met allerlei technische hoogstandjes (autotune!) en de mix zelf is ontzettend luidruchtig. Je zou kunnen stellen dat dit stukje audio bol staat met dingen die mij persoonlijk heel erg tegenstaan maar dit is overduidelijk een kwestie van voorkeur. Ik denk dat het nummer niet zou misstaan OP SLAM!FM, hoewel er ook wat dingen in zitten die er voor zorgen dat het nét wat aparter wordt.

Nogmaals, helemaal niet mijn ding, maar eerlijk is eerlijk, het klinkt behoorlijk professioneel!

Fusion
17 maart 2015, 07:12
Dank allen! Ja mijn smaak is breed (ik hou eigenlijk van bijna alles haha), en zo ook commerciële muziek. Grappig Kefding (Apekots! ;) ) dat je ondanks dat t je smaak niet is toch de diverse truken en technieken etc herkent!

Duhsjaak
17 maart 2015, 21:36
Zit met een achterlijke grijns op mijn kop naar je lied te luisteren.
Je meent het ook nog hè? Oh oh oh oh.
Fucking geniaal om zo'n hele stijl naar je hand te zetten.

Totaal mijn ding niet, maar de lol spat ervan af. Hij gaat gewoon nog eens op. Kicken.
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
17 maart 2015, 22:09
Ik mis een gitaar....

Fusion
18 maart 2015, 05:19
Thanks Gus! :)

Muziekschuur dan moet je beter luisteren. Er zitten cleane en overstuurde gitaren in.

Cageman
18 maart 2015, 16:21
Ik wil me vooraf alvast verontschuldigen voor deze post. Ik heb hem nou eenmaal geschreven met dit lied op repeat op m'n hoofd.

Laat ik eerlijk zijn: ik vind dit nummer kut. Figuurlijk gezien hemeltergend op alle fronten. Overmatige autotune, herhaling, overdreven rap, (naar mijn idee) onsamenhangende tekst en andere clichés (arghh.. die sirene.. trancy synths.. ). SLAM!FM it is, maar dan alle ergerlijkheden daarvan verenigd in één nummer. Man, man, man, eigenlijk doet het wel wat met me. De massa vindt metal te agressief, maar dit maakt mensen agressief, dat is veel kwalijker eigenlijk.

Ik hoop dat je me vergeeft. Zo niet ga ik wel op m'n knieën :soinnocent:. Ik ga nu even wat dingen slopen.

Loeters,

Merijn

Technisch zit het allemaal goed en ingenieus in elkaar. Bovendien is Fusion er wel in te horen.

Fusion
18 maart 2015, 16:31
:D ik moest echt heel, héél hard lachen haha. Geweldige post. Voor mij nu al de post van dit jaar hehe. Ik ben blij dat ik iig iets bij je teweeg heb gebracht ;)

Fusion
20 maart 2015, 09:35
SLAM!FM it is, maar dan alle ergerlijkheden daarvan verenigd in één nummer. Man, man, man, eigenlijk doet het wel wat met me.

:D :D :D Sorry maar las deze nog even, moest echt letterlijk hardop grinniken, geniaal (en ja, ik weet dat je t meent ;) )!

Cageman
20 maart 2015, 17:31
Ghegheghe. :D

Ik ben ook weer wat panisch in elkaar aan het draaien, maar dan wel meer volgens m'n wel vertrouwde stramien. Ambient rock 'n hop of zo.

:B

Fusion
20 maart 2015, 18:27
Gaaf! Ben zoals altijd benieuwd :) Ik zelf heb weer leuke metal riffs, dit keer voor n gewoon metalnummer, maar ben ondertussen begonnen met n re-te-commercieel dance nummer. Als je t nummer uit dit topic al verschrikkelijk vond, zul je dit nummer niet overleven ben ik bang ;) Verder ook plannen en ingredienten voor een episch Daftpunkiaans mid-tempo funk electro nummer haha.

Ernest01
20 maart 2015, 18:47
Sodeju..... een episch Daftpunkiaans mid-tempo funk electro nummer. :punk:
Moet niet gekker worden, maar er komen dan ook Franse invloeden in, neem ik aan.
(gezien Daft Punk)
Ben benieuwd.....