PDA

View Full Version : Tell it to me....



muziekschuur
15 maart 2015, 22:14
Ik heb een nieuw funk nummertje opgenomen. Ik denk dat de zang wat meer in de mix moet zakken. Maar verder wilde ik em jullie niet onthouden... Zal over de komende dagen waarschijnlijk nog e.e.a. fixen.

http://soundclick.com/share.cfm?id=13075700

Fusion
15 maart 2015, 22:50
Ik hoop dat je dit goed opvat, want ik bedoel t als een compliment. Ik denk dat er nog flink eea te verbeteren valt aan meerdere skills, maar je gaat ervoor, je hebt ballen en legt je ziel er in, en het werkt :) Ik vind t jammer dat t nummer stopt waar t nu stop, ik verwachte echt even een stukje funky drums en bas en dan een gitaarsolo en dan een vocal reprise!

Leuk!

woldhek
15 maart 2015, 23:40
Hey muziekschuur,

Ik luister met een hoofdtelefoon, maar wat me gelijk opvalt is de bas, die mag een stuk dieper en harder, zodat het geheel wat meer body krijgt.
compressor op de zang en opnieuw afmixen?

muziekschuur
15 maart 2015, 23:55
Het was eerst een noodle. Toen de vocals geprobeerd en ineens was het een liedje. Misschien inderdaad nog es wat uitbreiden. Met 1,5 minuut aan de korte kant....

Helaas geen funkateers in Stavenisse of Bergen op Zoom te bekennen (snik)...

Ernest01
16 maart 2015, 15:08
Geinig nummer, waarbij de zang inderdaad wat meer in de muziek gemixed mag worden.
Gitaren vind ik een beetje rommelig, maar waarschijnlijk hoort dat zo bij deze stijl. (?)
Nog ff sleutelen (in de schuur) en dan wordt het meer 1 geheel.

beruk
16 maart 2015, 16:04
Heeft een hoop potentie! Fuzz gitaarpartij (toeval, zat net naar de isley brothers te luisteren..) is niet helemaal strak hier en daar....
Van mixen en opnemen heb ik geen verstand, daarmee kan ik je niet helpen.

Kefding
16 maart 2015, 16:37
Ik heb dan juist helemaal geen kaas gegeten van gitaarspelen, maar de partijen en de slagjes klinken wel fijn eigenlijk. Zoals je zelf aangeeft kun je de zang iets zachter zetten, wellicht een subtiele (bijna onhoorbare) reverb erover en ietsjes wijder in het stereospectrum 'pannen'?

Overigens complimenten voor de drumtrack, klinkt lekker losjes!

Een hoop potentieel bij elkaar, maar troost je, in mijn ogen (of oren) hoeft het geen perfect afgemixte en strak ingespeelde track te worden; het mag wel een beetje rammelen. Lekker! :)

muziekschuur
16 maart 2015, 21:14
Thanks voor de pluimen. Ik zal es kijken of er ook nog een brug en een tweede deel inzit..

muziekschuur
16 maart 2015, 21:45
Ik heb een tussenstuk eraan vast geplakt. En de mix veranderd. Morgen maak ik het tweede stuk na de brug ook af...

Kefding
16 maart 2015, 23:04
Stuk beter, vind ik! Ik ben benieuwd naar de rest.

Duhsjaak
17 maart 2015, 07:02
De eerste von ik leuk, een beetje nipped in da bud. Deze klinkt ook wat beter....
Hoe ik het zou doen is compleet oninteressant. Want anders ga jij klinken als mij en ik zeg: leve de verschillen.
Het schijnbare gemak waarmee je zo'n vintage correcte baspartij maakt maakt een leugen van je signature.

Daar zit plenty vakmanschap bij jou.
Wil je met iemand samenspelen ben je toch niet meer door geografie beperkt?
Partijtje opnemen tegen een stabiele achtergrond en via WeTransfer naar ....? Ja naar wie eigenlijk? Alleen op GN al keus genoeg.

Maar van mij mag je me ook regelmatig(er) verrassen met je avonturen. Leuk hoor!
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
17 maart 2015, 19:51
Ik heb nu weer een nieuwe versie geupload. Nu dus kop en staart aanwezig.

Misschien nog wat taalfouten.... Blijf een nederlander die engels kunstelt...

Chips nu valt het derde stuk weg.... Hmmm.... FF op soundcloud zetten...

https://soundcloud.com/a-muze/tell-it-to-me