PDA

View Full Version : Nwe pickups in Strat.



Rongear
15 maart 2015, 16:17
Hallo Allemaal,

De kogel is door de kerk, na het infrezen van de floyd is het nu tijd voor de electronics. De HSS uit de mim strat kan ik niet echt mee uit de voeten. De Humbucker is nogal wat laffer dan de Tb-4 in mijn oude, nu backup strat en de single coils klinken ronduit blikkerig. Na uitgebreid zoeken en luisteren trek ik nu de stoute schoenen aan en laat de klassieke strat configuratie helemaal los. Ik heb nl gekozen voor een HH configuratie met 1 Volume en 1 Tone pot. In de brugpositie heb ik weer gekozen voor de Seymour Duncan Tb-4 (JB) en in de neck positie de Seymour Duncan SH-1 (59). Deze laatste is mi wat warmer dan de SH-2 (jazz),maar dat blijft een gok. Het bedradingsschema was een wat grotere puzzel. Naast de standaard schema's voor twee humbuckers zijn er mbv een 5way superswitch nog oneindig veel mogelijkheden. Ik heb gekozen voor het schema van de Fender Blacktop Stratocaster. Dwz 1: bridge(series humbucking), 2: bridge (south)+neck (north) parallel , 3: bridge (series humbucking)+neck (series humbucking)parallel, 4: bridge (north)+neck (south)parallel, 5: neck (series humbucking).Op de soundsamples op youtube klonk deze combinatie erg lekker. Zodra alle onderdelen binnen zijn, (valt niet mee om witte humbuckers te krijgen en een HH slagplaat) zal ik van het proces weer foto's maken. :strat:

miyaru
29 maart 2015, 14:04
Dat wordt weer lekker solderen, is het al gelukt?