PDA

View Full Version : Problemen versterker



John Seuntiens
15 maart 2015, 11:58
Wie o wie kan me helpen, loop al tijden te sukkelen met me Versterker Marshall JVM 210H
en 1960 cabinet.

Bij soleren hakkelt mijn versterker ongelooflijk veel, heb hem al naar verschillende winkels gebracht maar steeds een dikke rekening en ze krijgen het probleem gewoon niet gevonden.

Ik ben de wanhoop na bij vandaar mijn berichtje, ze controleren steeds mijn versterker maar heb het idee dat het misschien in cabinet zit.

Opgeblazen speaker? Ik ben zelf totaal niet technisch dus heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Kabbels heb ik ook al vervangen.

Grtz John

Gearjunkie
15 maart 2015, 12:00
Tja, of het probleem in je speakerkast zit ontdek je door eens een andere kast aan te sluiten.
Speakerkabel is ook een echte speakerkabel? Heb je deze ook vervangen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Noid
15 maart 2015, 12:37
Vervelend, zo'n probleem. Maar ... dikke rekeningen en probleem niet opgelost, daar zou ik moeite mee hebben (zowel als klant, als als reparateur).Dus ik zou terug gaan naar de reparateur, met de opmerking dat je niet tevreden bent met zijn werk, dat je wil dat hij goed naar het probleem kijkt en met een passende oplossing komt.

Hotpepper01
15 maart 2015, 13:09
Mijn eerste reactie zou zijn, snoeren nog een keer bezien. Ik lees dat je de kabels al hebt vervangen...maar de snoeren krijgen het meeste voor hun kiezen. Gitaren gaan vaak in een hoes of koffer mee, snoeren worden bij mij opgebonden en vervolgens in een krat gemikt. Ik heb regelmatig dat er een snoer het meestal wel, maar soms niet altijd doet. Als ik dat merk, gaat het snoer er gelijk uit en wordt vervangen. Dat kan zelfs het speakersnoer tussen amp en cab zijn, maar meestal is het je gitaarsnoer of een of ander patchkabeltje. Daarna zou ik kijken of je gitaar wel helemaal 100% werkt. Voor het zelfde geld is er iets in de bedrading van je gitaar niet helemaal fris. Andere gitaar op je stack aansluiten en net zolang zoeken totdat je weet wat het is...

Plant
15 maart 2015, 13:26
… heb hem al naar verschillende winkels gebracht maar steeds een dikke rekening en ze krijgen het probleem gewoon niet gevonden.

Als 'ze' geen probleem vinden, betaal je als het goed is alleen onderzoekskosten. Zo dik zal die rekening niet zijn of laat je hem ook ophalen en terugbrengen?

Leuk zo'n second opinion bij andere zaken, maar dan betaal je idd meerdere keren onderzoekskosten. Zo maak je het zelf duur.


... ze controleren steeds mijn versterker maar heb het idee dat het misschien in cabinet zit.

Als je alleen je versterker inlevert, kontroleren ze uiteraard alleen die. Je hebt zelf kennelijk vastgesteld dat dat de boosdoener is. Als dat een verkeerde diagnose is, kun je dat de winkelier niet aanrekenen. Je had, als je zelf niet weet wat de klacht veroorzaakt of het niet kunt testen met b.v. een andere speaker, beter ook meteen het kabinet naar binnen kunnen kruien en de winkelier zelf de oorzaak laten aanwijzen.


Kabbels heb ik ook al vervangen.

Dan zullen de kabbels het niet zijn ;)

Erik70
15 maart 2015, 17:12
..en heb je de winkelier/reparateur ook duidelijk kunnen maken wat je probleem/klacht precies is en heeft hij je ook begrepen?
Ik weet niet wat de andere reageerders er uit opmaken maar.. "mijn versterker hakkelt bij soleren..." Ik heb niet het flauwste idee wat je bedoelt.

Dutch66
16 maart 2015, 13:02
Ja precies, geef eerst even duidelijk aan wat je precies bedoeld, ik lees nu, alles prima tot ik een snaar op druk....

(Je switched misschien van kanaal voor solo's?)

More input, need more input....

Plant
16 maart 2015, 13:41
..en heb je de winkelier/reparateur ook duidelijk kunnen maken wat je probleem/klacht precies is en heeft hij je ook begrepen?
Ik weet niet wat de andere reageerders er uit opmaken maar.. "mijn versterker hakkelt bij soleren..." Ik heb niet het flauwste idee wat je bedoelt.

Ik mag aannemen dat de winkelier in kwestie toch wel even heeft doorgevraagd indien het niet duidelijk was. Zonder flauw idee te hebben wat de klacht is en waar ik naar moet zoeken, niks vreemds konstateren en vervolgens een rekening neerleggen… in de tijd dat ik nog in een technische dienst werkzaam was hoefde ik daar echt niet mee aan te komen.

John Seuntiens
16 maart 2015, 21:29
Ja snap het ben gewoon een schijtluis en heb me af laten poeieren:P
Maar goed ik denk dat ik toch maar eens terug ga naar die winkel.

Maar eerst nog even AMP op andere CAB testen alvorens ik ga om uit te sluiten dat het niet me CAB is

Plant
16 maart 2015, 22:16
Maar eerst nog even AMP op andere CAB testen alvorens ik ga om uit te sluiten dat het niet me CAB is

No offence, maar je hebt dus je amp al een paar keer weggebracht zonder dit zelf uit te sluiten :???:

Je hebt dus een keten van gitaar t/m speaker met een 'hakkel'probleem bij het soleren en dan check je niks en brengt meerdere keren blind de versterker weg naar verschillende zaken... :dontgeti:

Stoffel43
16 maart 2015, 23:12
Weird... Als ik die winkelier zou zijn en er komt iemand met zo'n klacht zou ik 'm onmiddellijk zelf even aansluiten en zorgen dat de klant het probleem kan laten horen zodat ik weet waar het over gaat zonder eerst de klant een hoop kosten aan z'n broek te lappen.
Ik zou dan mss ook niet veel verdienen... 😜
Heeft ie het altijd of slechts af en toe? In het eerste geval kan je snel één en ander uitsluiten zoals idd cab, kabel, gitaar. Suc6!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gearjunkie
17 maart 2015, 07:02
Maar goed.... je zet een solo in en dan???


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Marcel2
17 maart 2015, 08:21
Dat hakkelt ´ie.

Marc Vos
17 maart 2015, 09:08
Hoi John, uit welke omgeving kom je?
Anders wil ik altijd even voor je kijken waar het euvel zit.
Ik zit zelf in de omgeving Eindhoven-Weert, Budel om precies te zijn.

groet,
Marc

Tunes
17 maart 2015, 09:18
Ik weet het niet hoor, (klootzak mode on) sommige mensen verdienen het bijna om dik te betalen. (klootzak mode off).

FNaRK
17 maart 2015, 09:35
Ik weet het niet hoor, (klootzak mode on) sommige mensen verdienen het bijna om dik te betalen. (klootzak mode off).

wat een ongelofelijk arrogante pisvlek ben jij ....
deze beste knul zit met hakkelende kabbels en jij komt met deze opmerking ?


KANSLOOS !

FNaRK
17 maart 2015, 09:37
http://partyflock.nl/images/location/19514_regular_358210o.jpg

Tupelo
17 maart 2015, 09:51
Hmm, kan concreter ja.
Hoe dan ook, altijd kut wanneer je amp terugkomt, je betaald hebt, en het euvel is niet verholpen.
Ander cabje testen, met andere snoeren had de TS sowieos ff moeten doen, voor hij 't ding naar de winkel bracht.
Ben wel benieuwd naar een betere omschrijving van hakkelen.
Volumedrop... volume constant, maar gestotter, bij een amp die al een poos aanstaat, net aanstaat..?

Tunes
17 maart 2015, 10:51
Tuurlijk ik ben een arrogante pisvlek (had niks voor niks de klootzak mode aangezet).
Maar ik ben echt verbaast over hoe men zich soms laat afschepen en hoe weinig men zelf doet om dat te voorkomen. Verdienen is een groot woord maar op deze manier geef je ze wel de kans.
En er zijn nu eenmaal mensen/bedrijven die daar misbruik van maken.

Wel grappig dat jij (die mij een pisvlek en kansloos vindt) niet met een oplossing komt maar wel een grap probeert te maken met een foto.

Dutch66
17 maart 2015, 11:30
WTF..... Kabels, Cab, Foute winkelier, mannen we weten niks als TS niet aangeeft wat het probleem is....

Tunes
17 maart 2015, 11:52
Dat klopt maar het gevoel is toch dat hij dat zelfs ook totaal niet weet of, en dat is juist waar ik op doel, hij totaal niet onderzocht heeft wat het kan zijn.

FNaRK
17 maart 2015, 12:01
Wel grappig dat jij (die mij een pisvlek en kansloos vindt) niet met een oplossing komt maar wel een grap probeert te maken met een foto.

Een oplossing zou zijn om het in het goed sub-forum te plaatsten

DUH ...

Gearjunkie
17 maart 2015, 12:13
Dat klopt maar het gevoel is toch dat hij dat zelfs ook totaal niet weet of, en dat is juist waar ik op doel, hij totaal niet onderzocht heeft wat het kan zijn.

Daarom stelt hij zijn vraag ook hier. Daarnaast heeft niet iedereen de interesse in techniek en/of de skills om door te deduceren/reduceren tot het probleem te komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tunes
18 maart 2015, 08:28
En dat verbaast mij dus, problemen oplossen is in eerste instantie uitsluiten en dat kan iedereen.
Simpel door, indien aanwezig, een andere kabel/speakerkast/gitaar en alles checken wat er tussen zit.
Mogelijks ligt het aan effecten die hij er tussen plaatst, hij heeft het over "bij solo", misschien gebuikt hij een booster of iets anders.

En geen interesse vind ik ook vreemd, je gebruikt die apparatuur en wilt er (neem ik aan) het beste uithalen. Dan wil je toch op zijn minst weten wat je hebt en hoe je het kan gebruiken.

Gearjunkie
18 maart 2015, 09:55
En dat verbaast mij dus, problemen oplossen is in eerste instantie uitsluiten en dat kan iedereen.
.
Niet dus...



En geen interesse vind ik ook vreemd, je gebruikt die apparatuur en wilt er (neem ik aan) het beste uithalen. Dan wil je toch op zijn minst weten wat je hebt en hoe je het kan gebruiken.

Ik durf zelfs te beweren dat voor het grote gros van de thuis-spelende gitaristen de versterker enkel een noodzakelijk kwaad is.





Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
18 maart 2015, 11:12
Tja, als je 2 linkerhanden hebt en/of totaal geen interesse in (de achtergrond van) je apparatuur betaal je dus de hoofdprijs en ben je nog geen steek verder...

Gearjunkie
18 maart 2015, 11:27
Exact, en dat is niet enkel in gitarenland zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Tunes
18 maart 2015, 12:03
Da klopt helemaal, dus niet zeuren maar betalen (of toch maar een vraag stellen op een forum).

John Seuntiens
18 maart 2015, 21:49
Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik 2 linker handen heb...
Wel houd ik van een potje muziek maken, maar vrees toch dat ik kwa techniek ver achterloop op menig forum lid hier.

Ik zelf kom uit de omgeving Bladel Noord Brabant, het probleem is gewoon dat ik gewoon de ballen moet hebben en die versterker door de ruit moet gooien bij die muziekwinkel waar ik hem gekocht heb.

Maar goed ik begrijp dat mijn omschrijving van het probleem jullie niet echt verder brengt.

Zoals gezegd andere kabels enz is allemaal al getest.

Op de cab in de winkel durfde ik me versterker niet zo hard te zetten.
Denk toch dat het echt in me versterker zit en niet in de cab.

Het is ook gewoon telkens als ik aansla, met name met distortion op standje 2 (van de 3)

Gearjunkie
18 maart 2015, 21:57
Niets om je voor te schamen John, maar probeer preciezer te omschrijven wat er mis gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Stoffel43
18 maart 2015, 22:08
Mss een domme opmerking, maar heb je nagekeken dat de uitgangsimpedantie (ohms) op je versterker matchen met deze van de cab? Beiden moeten gelijk zijn. Als je cab bv 16ohm is, moet je dit op je versterker ook instellen op 16ohm.
Van de cab staat de juiste waarde hiervan op het kenplaatje. Op je versterker kan je dit meestal instellen met een schuifschakelaartje achteraan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
18 maart 2015, 22:34
Op de cab in de winkel durfde ik me versterker niet zo hard te zetten.

Als dat hard staan een criterium is voor het waarnemen van de klacht zul je wel moeten. Dat zal de winkelier /reparateur ook gedaan moeten hebben bij het onderzoeken. Misschien dan niet over een luidspreker maar over een dummyload.

Hij kan niet beweren geen klacht te hebben geconstateerd als hij de versterker niet over het hele werkgebied heeft getest.

John Seuntiens
18 maart 2015, 23:00
Bijgaand wat foto's van mijn set up.

Zo speel ik al 3 jaar lang nooit problemen gehad.......

Maar om hem nu al van de hand te doen vind ik ook zonde, maar goed ik smijt daarin tegen wel met me geld als het op nieuwe spullen aankomt heb ik echt een bord voor me kop.https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=d79d88e37c&view=fimg&th=14c2ee385102a45d&attid=0.5&disp=inline&safe=1&attbid=ANGjdJ-jqlmm1E_7cwjdVRfZnqI4ql_BlTALhfWGeqeqfVE_eV01MbkJ4 aA9QQhCIE3KWNF7ZB-FeD-Gh9NV8BjGHEqYORN9mpp4HHj7i7MLwE_9Xre9BLrCw-73a6Q&ats=1426715806896&rm=14c2ee385102a45d&zw&sz=w1881-h847

https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=d79d88e37c&view=fimg&th=14c2ee385102a45d&attid=0.1&disp=inline&safe=1&attbid=ANGjdJ-Isg96VhwjxXOxXSPt5N7bAUHaAKaxorQfFOjxGjFfHjjFv84pI Kbp-Ys_JKbv2QJJivaZ7SVkq3TAHsQMMMAy6wo8FI2uoEL_ne5uFVZ bgn2K6zcgdlMVa4c&ats=1426715806896&rm=14c2ee385102a45d&zw&sz=w1881-h847

https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=d79d88e37c&view=fimg&th=14c2ee385102a45d&attid=0.3&disp=inline&safe=1&attbid=ANGjdJ-7QJuDG3zJoEMluNC8N4iFo_VDVZFgFkpQ_mRSRk-73wbI9RrjyrBIYs_ir00Y0zJ0dyBWu9BhPlKbaKwi_QuNkGPlv O6f2hrS7O3tDgqiwpDaJtiXj8WhwuU&ats=1426715806896&rm=14c2ee385102a45d&zw&sz=w1881-h847

Erik70
19 maart 2015, 00:35
We willen je allemaal graag helpen, maar nogmaals....WAT is nou exact je klacht of probleem.
Als we dat niet weten ga je hier echt geen stap verder komen. Je zegt zelf al terecht dat je omschrijving ons niet verder heeft gebracht. Dat klopt dus. Je hebt enkel nog gezegd dat "je versterker hakkelt bij solo spelen" en verder gaat het enkel over wel of niet terug naar de winkel...

Wat bedoel je nou met " hakkelen" !? Ik zal niet voor iedereen kunnen spreken, maar ik ken dit woord echt niet in context met gitaren/amps maar wellicht ligt dat aan mij. Leg dus uit.
Wat doe je als je solo gaat spelen anders dan wanneer je de klacht niet hebt. Effecten aan/uit? Kanaal switchen op je amp? Pickups switchen? Andere speeltechniek?
En wat hoor je dan op dat moment/ of wat hoor je niet?

Er zijn al enkele goed bedoelde tips gegeven maar ik denk dat ze allen voorlopig nutteloos zijn zolang je zelf wat vaag blijft.

Tunes
19 maart 2015, 09:21
En waarom alleen bij solo spelen, wat doe je op dat moment, schakel je het e.a. om.
als je niets doet dan kan dat toch helemaal niet , alleen bij solo spelen, dat is zoiets als "mijn auto rijdt slecht maar alleen als er 3 mensen in zitten".

Dutch66
19 maart 2015, 17:10
Meesterlijk, zijn jullie hier nog steeds over aan het 'klootviolen' :seriousf:

Gauw terug naar 'hoe hoog hang jij je gitaar'....