PDA

View Full Version : Hook > Koch Dummybox > Bogner (vraagje)



Angel
14 maart 2015, 20:33
Heren,
ik heb een vraagje.
Ik wil mijn Hook Captain(6L6) aansluiten om een Koch dummybox PA/Studio (http://www.koch-amps.com/dummybox-studio.html) en bij grotere optredens nog mijn Bogner 2x12-cab(4 ohm mono/8 ohm stereo) maar vroeg me juist af hoe goed aansluiten.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Thanks.

Frits van Mourik
15 maart 2015, 01:01
RTFM!!
Die is daar heel duidelijk over...

the sure thing
15 maart 2015, 08:03
Yep! De pdf manual is op de Koch site te downloaden

ateng
16 maart 2015, 12:05
Niet zo moeilijk:

speakeruitgang van je Hook (8 ohm) gaat naar IN Dummy Load. Gebruik je geen speaker dan ga je met een gebalanceerde (XLR) kabel van DI output naar een mengtafel. Gebruik je wel een speaker dan kan je kiezen tussen een gewone speaker aansluiting zonder load of je gebruikt de monitor output en kan je schakelen tussen High Mid of Low output... ideaal voor NMV versterkers!

NLF
25 maart 2015, 21:52
Dat kan, maar alleen als je ook een speakercabinet aansluit. De loadbox van de Dummy is dacht ik te beperkt voor het vermogen van de grote 100 watt amps zoals de Captain.

hanskop
25 maart 2015, 22:07
Ja, vergis je niet. Die dummybox is 60W continu en 100W piek. Maar als je een 100W versterker vol open zet en je speelt met veel gain, dan gaat dat fout. Je kunt het beste aanhouden dat een dummybox of loadbox 1,5 maal het maximaal vermogen van je versterker moet zijn.

ateng
30 maart 2015, 14:40
Denk niet dat Angel de dummybox wilt gebruiken om eindtrapvervorming te krijgen zoals een Marshall Plexi maar meer om je versterker in bedwang te houden in kleinere ruimtes of in studio. Zou je je versterker helemaal open draaien tot de max tja dan zou ik inderdaad uitkijken ja.
Heb jaren met een Koch Loadbox gebruikt samen met mijn Laney VH100R 100 watt en ging prima... met of zonder speaker ;)

TimoSomers
3 april 2015, 00:31
Volgens mij heeft Koch ook een 100watt loadbox.

NLF
3 april 2015, 01:34
Volgens mij heeft Koch ook een 100watt loadbox.

Dat klopt, maar die is meteen een stuk duurder.