PDA

View Full Version : Rouge United - Live studio sessies Pt2



USofguitar
14 maart 2015, 13:10
Hallo allemaal,

In verband met mijn vorige post genoemd "live studio sessies Pt1" wil ik jullie op de hoogte houden. De tweede episode van onze live studio sessions is vandaag net uitgekomen. Die is meer een powerballade.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Ik ben benieuwd. Vorig keer was een interessant gesprek geweest.


https://www.youtube.com/watch?v=JqkmbxwEC68

Inmiddels hebben wij trouwens ook leuke live dates geboekt, meeste zijn in Belgïe, maar er is er één in Nederland, bij Studio Gonz, te Gouda. :) Iemand interesse?

11 04 2015 Eden, Charleroi, BE
15 05 2015 Le Palace, La Louvière, BE
22 05 2015 Grand Place, Tournai, BE
12 06 2015 Grand Place, Mons, BE
19 07 2015 Wacolor Festival, Wavre, BE
11 08 2015 Le Magick, Jambes, BE
24 08 2015 Studio Gonz, Gouda, NL
31 08 2015 La Ferme Rose, Braine-le-Chateau, BE

pasqual
14 maart 2015, 18:57
Lekker nummer. Mooie opbouw zonder meteen te verzanden in een meezingdeuntje. Je hebt ook een lekkere sound. Speel je trouwens in een stereo set-up? Ik zie meerdere versterkers staan.

Wat ik nog wil bijvoegen: Jullie zangeres krijgt hier regelmatig kritiek op haar stem ( klinkt als/lijkt op ). Ik vind haar lekker zingen. Misschien geen uitgesproken eigen geluid maar ze weet haar stem goed neer te zetten.

Enige puntje van kritiek wat ik zou kunnen geven is hoe de basgitaar in de mix zit; je hoort hem wel maar er zit vrij weinig detail/definitie in het geluid. Dat zou wel wat duidelijker kunnen imho.

Fusion
14 maart 2015, 22:44
Geweldig weer! Alles klinkt zo profi, hoe de drumpartij zichzelf opbouwt, wanneer de bas een loopje doet, de leuke akkoorden in t refrein etc. Gaaf man, en zoals gewoonlijk weer heerlijke gitaarpartijen. Zangeres, ook niet mijn ding, maar ze doet wel enorm haar best. Slecht is ze zeker niet, ze doet n paar gave dingetjes, de ad libs in t outro vind ik dan weer wat kleine missertjes hebben.

Meestal let men niet zo op teksten, maar ik vind t een nare tekst :)

Ik vond jullie vorige nummer beter, ook veel catchier/ En daar miste ik eigenlijk niet echt een synth, maar hier wel n beetje. Klein beetje maar.

Eind 'oordeel': GAAF!

okeeee
15 maart 2015, 12:59
kan wel een berg meniningen plaatsen ff geen zin
wel klein tipje
zangeres staat(imo) veel te zacht en jij te hard en dat begrijp ik wel want als de zangers stil is zou de boel instorten
oplossing sidechaining comp die je gitaarvolume wat beperkt al je singer aan het woord is

Pepe
15 maart 2015, 14:07
Ja, gitaar staat continue te hard en dat gebrek aan dynamiek maakt het wat vlak. En jammer van die laatste zanguithaal. Wilde ze dat niet over doen?
Het kan een keus zijn maar alles klinkt wel heel erg netjes en braaf, de meters hadden wat mij betreft wel wat meer mogen uitslaan. Maar goed gespeeld, zeker.

USofguitar
21 maart 2015, 15:51
Ik kom eindelijk op jullie reacties terug:


Lekker nummer. Mooie opbouw zonder meteen te verzanden in een meezingdeuntje. Je hebt ook een lekkere sound. Speel je trouwens in een stereo set-up? Ik zie meerdere versterkers staan.

Wat ik nog wil bijvoegen: Jullie zangeres krijgt hier regelmatig kritiek op haar stem ( klinkt als/lijkt op ). Ik vind haar lekker zingen. Misschien geen uitgesproken eigen geluid maar ze weet haar stem goed neer te zetten.

Enige puntje van kritiek wat ik zou kunnen geven is hoe de basgitaar in de mix zit; je hoort hem wel maar er zit vrij weinig detail/definitie in het geluid. Dat zou wel wat duidelijker kunnen imho.

Ik gebruik inderdaad een A/B set-up: een lekker Koch Powertone en een Peavey classic 30. Ik schakkel tussen crunch/cleans en higher gain sounds voor de powertone, die brengt de kracht, maar ik bewaar bij de Peavey een dirty crunch die combineerd met high gain de definitie bewaar. Heel krachtig. Vooral live.


Geweldig weer! Alles klinkt zo profi, hoe de drumpartij zichzelf opbouwt, wanneer de bas een loopje doet, de leuke akkoorden in t refrein etc. Gaaf man, en zoals gewoonlijk weer heerlijke gitaarpartijen. Zangeres, ook niet mijn ding, maar ze doet wel enorm haar best. Slecht is ze zeker niet, ze doet n paar gave dingetjes, de ad libs in t outro vind ik dan weer wat kleine missertjes hebben.

Meestal let men niet zo op teksten, maar ik vind t een nare tekst :)

Ik vond jullie vorige nummer beter, ook veel catchier/ En daar miste ik eigenlijk niet echt een synth, maar hier wel n beetje. Klein beetje maar.

Eind 'oordeel': GAAF!

Thx! Ik waardeer het compliment over de tekst.


Ja, gitaar staat continue te hard en dat gebrek aan dynamiek maakt het wat vlak. En jammer van die laatste zanguithaal. Wilde ze dat niet over doen?
Het kan een keus zijn maar alles klinkt wel heel erg netjes en braaf, de meters hadden wat mij betreft wel wat meer mogen uitslaan. Maar goed gespeeld, zeker.

Ja, maar wij zijn een 4 stuk rock band, toch? Hard gitaren is toch deel van ons spel. Als jij ons live kom spelen zal jij precies zo hard gitaren horen. Als jij naar AC/DC, Foo Fighters, Green Day gaat is het ook precies wat jij zal krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=JmAA1C8tlv8

Voor de rest, die videos zijn vooral een statement. What you see is what you get. Het is misschien niet perfect, maar wel autenthiek. Dat risico nemen wij graag. :)

The Lo Lands
21 maart 2015, 17:39
Goed nummer! Gitaargeluid vind ik erg fraai, mooi gedefinieerd en helder! Basgitaar mag wel wat dikker in de mix maar verder prima live productie. Top!

Fusion
21 maart 2015, 18:57
Thx! Ik waardeer het compliment over de tekst.

Maak je nu een geintje of heb t niet goed gelezen? :?

arjanb01
21 maart 2015, 19:30
Dit nummer vind ik beter dan de eerste die je postte. Zit veel meer opbouw in en mooie dynamiek van rustig naar het hardere stuk waar de powerchords opkomen. Erg mooie akkoordjes in de refreintjes, beetje coldplay-achtig.
Of het commercieel iets wordt heb je niet in eigen hand, maar ik denk dat jullie meer succes in België en Duitsland zullen hebben voor de pop rock die jullie spelen.
Nederland loopt er minder warm voor, kijk maar wat er op zenders als 3FM en 538 gedraaid wordt de laatste jaren.
Succes met jullie Tour! Misschien hedon Zwolle eens aandoen, want ik woon daar sindskort 😉

USofguitar
22 maart 2015, 22:35
Maak je nu een geintje of heb t niet goed gelezen? :?

Wat bedoelde je met "nare tekst" dan?

Kefding
23 maart 2015, 20:23
Ik denk dat het iets te generiek is voor mij maar het zit wel degelijk in elkaar. Kon best wel eens werken, ik hoor brakkere dingen die meer aandacht krijgen. Zangeres heeft bij vlagen echt een hele leuke stem, hier en daar wat missertjes, maar ach. Leuke chick ook. :ok:

Overigens, ik vind zelf het gitaargeluid en de mix hiervan wel oké eigenlijk. Voor wat het waard is: niet mijn kopje thee, maar volgens mij wel goed!