PDA

View Full Version : WHOEHOE gisteren RICHARD BONA op NSJF gezien!!



soulbrother
14 juli 2003, 13:26
Kolere, wat is deze gast goed!! Met zijn fraaie Fodera maakt deze man echt de blitz! Als je nog nooit iets van hem gehoord hebt, zeker checken. Heeft iemand van julie hem ook gezien toevallig??

Semafoor
14 juli 2003, 23:49
Ik had hem graag willen zien. Maar ik ben niet naar nsj gegaan omdat ik goede hoop had op een versterker via e-bay (alleen de laatste minuut werd ik met 400 euro overboden...).
Maar goed, mocht hij nog een keer in Nederland zijn...

Jeremy B.
15 juli 2003, 00:51
ik heb 'm gezien jah!!!

echt te gek voor woorden!! ehehehe
ondergetekende is niet meer zo blij geweest sinds ik Victor Wooten aan 't werk heb gezien ehehe fuckin' helll... echt cooool

:lol:

bj
16 juli 2003, 14:12
Ik heb hem ook gezien: wat is die gozer irritant goed zeg! Het lijkt hem geen enkele moeite te kosten om de meest ingewikkelde licks te spelen en er nog bij te zingen ook. Ik heb hem ook twee jaar terug gezien op het NSJF en vorig jaar met de Pat Metheny Group. daar was hij ook waanzinnig. Ik ga mijn bas aan de wilgen hangen denk ik .... :-?

De Teng
16 juli 2003, 18:10
Dave Holland dan..... niet gezond meer hoe goed die man is. Kenny Garret (heel mooi sopraansax nummer, toen een rap en daarna bijna een feestnummer van een jazz song gemaakt) Joe Lovano, Hein van de Geyn... noem ze maar op. :D

Bates15
16 juli 2003, 21:21
Pat Metheny in de Heineken Music Hall? MEGA vet. Ongelovelijk mooi. Mooie show ook.

Bona is heel relaxed maar mege goed. Zijn solo CD is al een tijdje een van mijn CD's die ik gebruik om een zaaltje in te regelen.

Lize
16 juli 2003, 23:28
Jaaaaa, ik wil wel met Richard Bona trouwen :-) Overigens wilden mijn mannelijke vrijgezelle vrienden wel met zijn gitariste trouwen, maar dat geheel terzijde.

Ik denk dat Bona de beste bassist is sinds Jaco, en hij is nog niet dood, dus wie weet wat het nog gaat worden.. Zoals een vriend van me zei: Hij staat gewoon helemaal boven zijn bas, het kost hem allemaal geen enkele moeite.
Maar toch was ik een tikje teleurgesteld na het optreden, omdat ik hem twee jaar geleden ook had gezien, en toen was het natuurlijk al veel indrukwekkender omdat ik zijn eigen werk nog niet kende (had hem al wel het jaar daarvoor gezien in een plusconcert met David Sanborn, Joe Sample en Brian Blade, was ook wel te gek) maar was hij ook een stuk ingetogener, integerder, hoe je het ook wilt noemen. Hij is nu een van de de meest gevraagde muzikanten ter wereld, veel meer mensen kennen zijn werk (ik kon die blonde doos naast me die vals meezong en tegen het ritme in stond te klappen wel schieten), kortom, het was meer showy en minder exclusief dan de eerste keer. En een liedje als Eyala bijv gaat toch aan zeggingskracht missen als je het te snel en te flashy speelt.

Maar ik zeik :-) Aan Bona valt wat mij betreft niet te tippen! En o ja, die saxofonist vond ik toen al best wel te gek, en nu weer. Wat speelt die man mooie noten!

bassopotmus
17 juli 2003, 17:50
fototje van die gitariste?? :wink:

Ik kan ook niet tegen dozen die vals zingen naast je bij een concert of de tekst alleen van populaire nummers kennen..eergh

Lize
18 juli 2003, 15:58
Nou, ze was niet echt mooi hoor. Klein met een brilletje, en dus 'lief' Pfff, mannen :)
Het valt me trouwens op dat er nog steeds weinig over Bona op het net te vinden is. (Dus ook geen fotootje van de gitariste) Een paar biootjes, en dat is het dan. Ik probeerde zijn huidige tourschema te vinden, maar dat blijkt redelijk onvindbaar.

De Teng
18 juli 2003, 16:20
Goeie zaak trouwens Lize, ook nog eens een vrouwlijk persoontje in dit toch door mannen gedomineerd forum ;)

Moet toch eens wat van die kerel horen denk ik.. heb overigens op de stand van de jazzwinkel tijdens NSJ een 'live and unreleased' dubbel CD van Weather Report bemachtigd. Erg goede opnamen en goed gespeeld ook.

De Teng
18 juli 2003, 16:22
Nou, ze was niet echt mooi hoor. Klein met een brilletje, en dus 'lief' Pfff, mannen :)
Het valt me trouwens op dat er nog steeds weinig over Bona op het net te vinden is. (Dus ook geen fotootje van de gitariste) Een paar biootjes, en dat is het dan. Ik probeerde zijn huidige tourschema te vinden, maar dat blijkt redelijk onvindbaar.

http://www.sonymusic.com/artists/RichardBona/

Staan geen dates op, maar deze site al gezien trouwens?

Lize
18 juli 2003, 16:38
Nee, had ik nog niet gevonden. Dank!

Jeremy B.
18 juli 2003, 18:25
[quote="Lize"]Nou, ze was niet echt mooi hoor. Klein met een brilletje, en dus 'lief' Pfff, mannen :)quote]

nou ehehe ik vond 'r ook niet mooi hoor (durf bijna niet te zeggen dat ik 'r lelijk vind, anders zoekt ze me straks nog op ehehe :-? ) !!! maar goed.. smaken verschillen natuurlijk ehehe...

J.

Lize
18 juli 2003, 19:31
@De Teng: Ik voel me altijd wel op mijn plek in door mannen gedomineerde situaties. In het eerste jaar van mijn studie begonnen we met 50 studenten en ik was het enige meisje. Heerlijk :)
Gaaf van die WR cd, ik zal eens vragen of de Jazzwinkel er nog eentje heeft. Of was-ie tweedehands? Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit een liveplaat van WR heb gezien, zijn er ook 'officiele' dat je weet?

En Jeremy, ik vond haar ook weer niet heel lelijk, maarja, zet een meisje achter een drumstel, bas of electrische gitaar en de meeste mannen zien niet zo helder meer geloof ik :) In de Statenhal draaide trouwens een clipje van een band met een vrouwelijke contrabassiste, dat vond ik dan wel weer gaaf.

De Teng
18 juli 2003, 19:58
Veel males en weinig tot geen females...klinkt als wis- of scheikunde Lize? Bij diergeneeskunde is't bijna omgekeerd :D

Wat betreft WR weet ik dat niet, maar deze was gloedjenieuw, dus als je geluk hebt kunnen ze nog eentje bestellen. Wel 28 euro, maar absoluut de moeite waard! Staat ook 'In a Silent Way' op, kom je toch echt achter het talent van Wayne Shorter, voor zover nog niet gelukt.

Van Pastorius wel Live Cd's: 'The Birthday Concert' en 'Invitation.' Die ik overigens ook heb. Niet alles hoor.

Lize
19 juli 2003, 14:55
Nee, Muziektechnologie. Wat eigenlijk gek is, want je kunt best in 'softe' richtingen afstuderen, zoals compositie (wat ik doe). Maar blijkbaar schrikt het feit dat je veel met computers en synths werkt en dat je ook lessen krijgt als studiotechniek en programmeren toch veel vrouwen af. Niet dat je mij hoort klagen hoor :)

basswasp
19 juli 2003, 15:37
Waarom moet ik nou ook weer voor natuur & techniek kiezen? :(

Lize
20 juli 2003, 12:11
Omdat er misschien wel weinig vrouwen op technische opleidingen zitten, maar de vrouwen die er zijn, zijn natuurlijk wel helemaal waanzinnig :D

AntY
20 juli 2003, 13:18
daar heb ik anders weinig van gemerkt bij mijn studie, AI aan de UvA..... dr zijn er nog 2 over..... van de 60 studenten!

basswasp
20 juli 2003, 13:22
Omdat er misschien wel weinig vrouwen op technische opleidingen zitten, maar de vrouwen die er zijn, zijn natuurlijk wel helemaal waanzinnig :D
Euh nee, 1 vrouw van de 10 jongens en voor mooie vrouwen ga ik in een tussenuur wel naar het biologielokaal. Ik geloof dat ik als vervolgopleiding maar iets met paarden ga doen ofzo :D

Lize
20 juli 2003, 13:33
Of diergeneeskunde zoals De Teng, of psychologie, sociologie, algemene letteren. Keus genoeg!

AntY, AI is Artificial Intelligence? Lijkt me wel superboeiend, maar ik ben altijd heel slecht geweest in wiskunde en natuurkunde :( Ik hou me maar bij mijn nootjes en mijn knopjes, denk ik.

AntY
20 juli 2003, 13:40
lijkt me ook gaaf, misschin kan ik t later combineren., een muziekschrijvend computerprogramma of zo haha

basswasp
20 juli 2003, 14:16
Zoiets heb ik ook al een keer gemaakt op m'n grafische rekenmachine, de rest van de klas was er niet zo blij mee...

DO
BEEP (RANDOM*20+440);0.1:
LOOP UNTIL 1==2
END:

zoiets, oftewel een hele zooi korte thunderbirds-achtige piepjes ;)

bassopotmus
20 juli 2003, 16:26
leuk dingetje staat tie 440 voor herz? Heet toch een scriptje?

basswasp
20 juli 2003, 19:22
RANDOM genereerd een willekeurig getal ergens tussen de 0 en de 1. Om het bereik van de willekeurige tonen wat groter te maken, vermenigvuldig ik met 20. Nu krijg je tonen ergens tussen de 0 en de 20 Hz. Om de tonen ergens in een makkelijk hoorbaar gebied te krijgen tel ik er daarom 440 Hz bij op. Je krijgt dan willekeurige tonen in het gebied tussen de 440 en de 460 Hz. De 0.1-getal geeft het aantal seconden aan dat één toon te horen is.

Zoiets heet in ieder geval een programma. Wat de definitie van een script is, weet ik niet precies.

Jeremy B.
20 juli 2003, 22:49
Ach jah.. Die Richard Bona op North Sea Jazz... 8-)

De Teng
20 juli 2003, 22:55
Komisch... het liefst ga ik later mijn geld met muziek verdienen (bass please..;) ) maar rationeel, natuurlijk ook emotioneel een beetje, heb ik voor diergeneeskunde gekozen. Nu je het toch over paarden hebt. Maarreh.... mijn echte hart ligt in de muziek, maar ik wil wat zekerheid hebben om op terug te vallen. Het had best gekund nl. en met de huidige band schijnen we aardig ver te kunnen komen.

MilesD
21 juli 2003, 09:25
Ik heb de nieuwe CD ' Live and Unreleased' nog niet gehoord, maar ben wel al jaren een enorm liefhebber van de live cd "8:30" van Weather Report. Hier staat ook de waanzinnige JP solo ' Slang' op. Als je hem gaat kopen let er dan wel op dat je de volledige versie koopt. Er is er een in omloop met een nummer minder dan op de oorspronkelijke dubbel-lp.

Waanzinnige cd en een echte aannrader.

Miles

niels_r
21 juli 2003, 11:50
daar heb ik anders weinig van gemerkt bij mijn studie, AI aan de UvA..... dr zijn er nog 2 over..... van de 60 studenten!

Hmm.. jij zit dus hele dagen in prolog te werken?? Vind je het gek dat er dan 95% afvalt :wink:

AntY
21 juli 2003, 12:23
we hadden t over vrouwen... 2 vrouwen op net wat meer dan 60 studenten in mijn jaar, dus dat betekent 3 procent

niels_r
21 juli 2003, 12:46
we hadden t over vrouwen... 2 vrouwen op net wat meer dan 60 studenten in mijn jaar, dus dat betekent 3 procent

Ah.. nouja, bij mij is het niet veel anders. ongeveer 100 studenten waarvan 5 vrouwen, waarvan er 2 ook als vrouw te herkennen zijn :wink:

Clunk
21 juli 2003, 13:01
vind ik ook...
en richard bona vast ook.. :)

AntY
21 juli 2003, 13:44
wi jhebben wel gasten die je als vrouw zou kunnen herkennen...

Clunk
21 juli 2003, 14:17
wat moet ik me daarbij voorstellen :D
lang haar? kort rokje :) :P en een snor :) jippie

soulbrother
21 juli 2003, 15:10
:???: :???: dit gaat echt allemaal de verkeerde kant op, soort van OFF TOPIC, maargoed have fun...... :-D

Lize
21 juli 2003, 17:18
Tja, van dat Offtopic was ik me wel bewust, toen ik antwoord gaf op De Tengs vraag over mijn studie, maar om het nou inderdaad in Offtopic neer te gaan zetten. Ik vind de basafdeling veel leuker :)
En we waren het er toch allemaal over eens dat Richard Bona Waanzinnig is :)

De Teng
21 juli 2003, 18:09
Sorry, mijn fout... :D

*back to topic mode*
Bassen rules natuurlijk wel, maar daar zijn we het hier wel over uit.

bassopotmus
21 juli 2003, 18:44
waar ging het uberhaupt over? Offtopic moet soms kunnen zolang het niet hinderlijk word en de topic starter maar voldoende is benatwoord in zijn vraag

De Teng
21 juli 2003, 20:40
Basso, over dat zinnetje heb je hoe lang moeten doen om het uit je hoofd te leren? :D Snappen wij ook wel...

basswasp
21 juli 2003, 20:44
Er zit nog 1 raar woord in zijn zinnetje dat hij nog even moet leren verbeteren: benatwoord :wink:

bassopotmus
21 juli 2003, 20:45
dunno, zei het maar ff. Al vaker langsgekomen dan? Sorry dan!

De Teng
23 juli 2003, 11:03
Benatwoorden... inwijden van de Paus van een nieuw bijbelstukje door met vocht te gaan sprenkelen ;)

soulbrother
23 juli 2003, 11:48
Joh wat kan mij ut schelen als men hier en daar OFF topic gaat, who cares?? Als je maar lol hebt toch??

basswasp
23 juli 2003, 11:52
Goed goed, ik heb al het één en ander van de Bona gehoord, maar ik zal nog even wat meer naar muziek van hem luisteren en dan zal ik hier ook posten dat ik het geweldig vind.

Lize
13 september 2003, 17:48
Voor degenen die het European Bassday-topic niet hebben gelezen:

Richard Bona speelt op 2 november op de European Bassday in Nijmegen
3 november in de Oosterpoort, groningen (kleine zaal!! Kan nog een bijzonder concert worden)
4 november in de Melkweg met Robben Ford (bluesgitarist die helaas ook weleens zingt, vreemde combi met Bona, maar ik ben benieuwd)

Binnenkort komt er overigens een nieuwe cd van hem uit, getiteld Munia

De Teng
13 september 2003, 18:04
Gaaf!!!! Ik heb wat mp3tjes van hem kunnen vinden, maar dat grooved, is melodisch en ontzettend muzikaal. Echt heel mooi... ben wel in voor dat concert in Groningen eigenlijk...

bassopotmus
13 september 2003, 19:29
kwam die niet op europeen bass day?

De Teng
13 september 2003, 19:32
Tjonge... het heldere licht hemzelf.... (kijk eens een berichtje of 1 á 2 voor me?)

bassopotmus
13 september 2003, 19:40
ow ja, damn, dacht al eens zowat gelezen te hebben, cool ook met Robben ford, net een cd van gekocht, lekker! Speelt toch vooral met Roscoe Beck en Jim Earl?

Lize
13 september 2003, 21:49
Ik ken Robben Ford eigenlijk helemaal niet, alleen van naam, dus ik ben wel benieuwd.

En De Teng, technisch gezien doet-ie op z'n eigen platen nog niet een kwart van wat hij allemaal kan. Ik denk dat er op de Bassday na het concert heeeeel veel diep gedeprimeerde bassistjes rond zullen lopen :)

De Teng
14 september 2003, 10:01
Ik had ook even moeten zeggen dat het live mp3tjes waren. NSJ een tijdje geleden, niet dit jaar. 2001 geloof ik dat erop staat. Vooral van die solo nummers word je niet goed, harmonics in 32e noten alsof het niks voorsteld. Ik ook een beetje depri ja..haha

bassopotmus
14 september 2003, 10:53
Ik verheug me enorm!!!

Lize
14 september 2003, 12:07
2001, dat was hét concert wat mij betreft. Staat nog steeds op nummer 1 van mijn lijstje allergaafste concerten ever. Ik stond helemaal vooraan tegen het podium aangeplakt, geweldig was het. (waar heb je die mp3's vandaan, wil ik ook! Kaas-a? :))
Daarom wil ik ook zo graag naar de Oosterpoort, ik hoop dat dat (omdat het kleine zaal is) een beetje kan tippen aan de rust en 'intimiteit' van dat concert toen, toen Bona nog niet zo bekend was.

Overigens was dat ook het concert waarna de volgende ochtend een vriend van me, die een behoorlijk goeie bassist is, bijna in tranen utbarstte bij het zien van het kuipje Bona op de ontbijttafel :D

De Teng
14 september 2003, 16:35
Ja he? Gaaf is dat... mooi verhaal van die boter ja. Ik wilde eigenlijk ook een opmerking maken, dat je Richard Bona een boterkuipje wilde geven op zijn verjaardig, maar deze is nog mooier. Zoiets moet je niet proberen na te doen, maar te koesteren denk ik. Ik bedoel... niemand was beter dan Jaco, dus ook zeker niet dan Bona... ach.. so what?

Stuur je ff een berichtje trouwens...

Lize
2 oktober 2003, 15:38
Ik heb de nieuwe plaat!! En hij is moooooi, echt waanzinnig. Ik vond Reverence ook gaaf, maar toch iets minder dan Scenes of my life (waarom weet ik echt niet) maar Munia is misschien nog wel gaver dan Scenes. Overigens met op een heel aantal tracks Vinnie Collauita op drums, ook heel aangenaam 8-)

En nog een stukje info voor degenen die naar Bona in de Melkweg gaan: Bona en Robben Ford hebben niks met elkaar, maar de Melkweg heeft een foutje gemaakt en ze allebei op dezelfde dag geprogrammeerd. Het wordt dus een soort van dubbel-concert.

De Teng
2 oktober 2003, 16:01
Wanneer is dat eigenlijk?